جاباما
۱۸۱۴۹۲
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

راه‌هایی كه پیش از جدایی باید بروید تا از تصمیم خود مطمئن شوید

نشتابید به‌ سمت طلاق!

زندگی بعد از ازدواج همیشه شبیه روزهای آغاز آشنایی، رمانتیك و آرام پیش نمی‌رود. بعد از اینكه عشق جای خود را به تعهد می‌دهد مسائل روی تازه‌ای از خود نشان می‌دهند.

نشتابید به‌ سمت طلاق!
مجله زندگی ایده آل - شقایق جعفری: زندگی بعد از ازدواج همیشه شبیه روزهای آغاز آشنایی، رمانتیك و آرام پیش نمی‌رود. بعد از اینكه عشق جای خود را به تعهد می‌دهد مسائل روی تازه‌ای از خود نشان می‌دهند. زوج‌هایی كه بعد از آغاز زندگی مشترك به مشكلات حل نشدنی بر می‌خورند پیش از هر اقدامی بهتر است از شدت و ضعف مشكل خود و رفتن تمام راه‌های منتهی به ترمیم و اصلاح رابطه خود مطمئن شوند چون طلاق آخرین گزینه برای تصمیم به ترك یك زندگی مشترك است.

در سریال فاطما گل می‌بینید كه ملتم بعد از ازدواج دچار تردید می‌شود و ابتدا برای طلاق مصمم است اما درنهایت راه‌هایی را درپیش می‌گیرد تا از تصمیمش مطمئن شود. اگر به هر دلیلی در آستانه طلاق و جدایی هستید و شرایط دشواری برای‌تان پیش آمده، سعیده هادی، روانشناس و مشاور خانواده شما را راهنمایی می‌كند تا بدانید كه در موقعیت‌های دشوار این‌چنینی چطور باید رفتار كنید و چه اقداماتی را انجام ندهید.

همه چیز را زود خراب نكنید

درست مانند روزی كه تصمیم به شروع زندگی مشترك خود گرفته‌بودید برای جدایی هم باید با صبر و درنظر گرفتن همه جوانب، از راهی كه قرار است بروید، مطمئن شوید. اگر خاطرتان باشد برای ازدواج هزینه، انرژی و وقت زیادی را صرف كرده بودید و برای آینده خود هزاران امید و آرزو داشتید. اما امروز به نقطه‌ای رسیده‌اید كه فكر می‌كنید همه چیز اشتباه بوده و باید تمام راه‌هایی كه كوچك‌ترین كمكی را به رابطه و دوام زندگی شما می‌كند، امتحان كنید.

نشتابید به‌ سمت طلاق!

تنها زوج‌هایی بعد از جدایی احساس بهتری دارند و خود را سرزنش نمی‌كنند كه مطمئن هستند تمام تلاش خود را برای بهتر شدن رابطه انجام داده‌اند و با وجود رفتن تمام راه‌های ممكن برای نجات از جدایی نتوانسته‌اند رابطه را بهتر كنند و به ادامه زندگی ادامه دهند. پس زود تصمیم نگیرید.

مشكل شایع زوج‌ها در تصمیم به طلاق، فشار و سختی‌هایی است كه در طول گرفتن این تصمیم و ماندن و نماندن در زندگی متحمل می‌شوند؛ برزخی كه آنها را برای ادامه زندگی و تشخیص درست از غلط ناتوان می‌كند. با این حال بهتر است

قوی باشید و بعد از بررسی وضعیت روحی خود با دقت تمام عواملی كه شما را وادار به فكر درباره جدایی كرده است را بسنجید. برای این كار به یك راهنما و مشاور خوشفكر نیاز دارید كه اشتباهات و نقاط كور رابطه را برای شما روشن كند.

سیر تا پیاز قضیه را برای او بازگو و او را از میزان اهمیت زندگی مشترك‌تان باخبر كنید. حل مشكلات ازدواج‌های مشكل‌ساز به ارزیابـی موقعیت، خودشناسی و جسارت برای گرفتن تصمیمی قاطع همراه با همسرتان و از همه مهم‌تر ابتـكـار عـمــل برای رویارویی با واقعیت زندگی نیاز دارد. پس برای گذراندن تمام این مراحل حتما به حضور فردی نیاز دارید كه در حل موانع و مشكلات این‌چنینی تجربه بیشتری داشته باشد.

نشانه‌های خطرساز را دنبال كنید

این روزها ترس و نگرانی را در رفتار و برخورد زوج‌های زیادی می‌توان دید؛ نگرانی و دغدغه‌هایی كه زندگی مدرن امروز به خانواده‌ها تزریق كرده و مشكلات فراوانی را با خود به همراه آورده است. حالا اگر این نگرانی‌ها در زندگی مشترك افراد پررنگ و جدی شود به مرور به افسردگی و كم‌رنگ شدن روابط و از بین رفتن صمیمت تبدیل می‌شود. پس تا مسئله نگرانی‌ها به بحران تبدیل نشده آنها را ریشه‌یابی كنید و از حرف زدن و تحقیق درباره آنها طفره نروید. در آغاز زندگی زناشویی همیشه به نشانه‌هایی كه شما را به ریشه مشكلات و اشتباهات همسرتان كه از گذشته با خود به زندگی متاهلی آورده، دقت كنید.

نشتابید به‌ سمت طلاق!

اكثر ما در آغاز زندگی مشترك خود تلاش می‌كنیم خطاهای مجردی را نادیده بگیریم و از همسر خود هم توقع همین رفتار را داریم. اما اینكه این خطاها تا چه اندازه بخشیدنی است و مشكل‌ساز نیست به میزان زیادی به نوع خطا و شدت و ضعف آن بستگی دارد. نشانه‌های خطرساز در زندگی مشترك مانند رد پای خیانت، اعتیاد و رفتارهایی كه زندگی را به سمت بحران سوق می‌دهد، نخستین جرقه‌ها را در ذهن فرد برای فكر كردن به پایان دادن رابطه و تنفر از طرف مقابل ایجاد می‌كند تا جایی كه بیشتر ما به‌راحتی صورت مسئله را پاك می‌كنیم. اما اشتباه نكنید. بهتر است به جای اندیشیدن به ته خط پیگیر ریشه‌های مشكل خود باشید. ماجرایی كه تردید بودن و نبودن را به جان شما انداخته است باید پیش از هر شخص دیگری برای شما روشن شود.

پس رد نشانه‌ها را بگیرید و بدون آنكه تغییری در رفتار خود ایجاد كنید تا اطمینان كامل از ماجرا پیش بروید. بعد از مدت زمانی كه مشكل خود را ریشه‌یابی كردید به‌دنبال بهترین راه‌حل برای اثبات آن باشید. درست است كه گفتن این حرف به‌مراتب از انجام دادنش راحت‌تر است اما غیرممكن نیست. البته فراموش نكنید زمانی كه بخواهید خطای سر زده از شریك زندگی‌تان را ثابت كنید باید تمام مسئولیت‌های آن را هم برعهده بگیرید. اما این مرحله را به نحو احسن انجام دهید تا از تصمیم خود برای جدا شدن یا نشدن مطمئن شوید.

برای مشورت به هر كسی اعتماد نكنید

در قدم بعدی توصیه می‌شود تحت‌تاثیر هیچ فرد یا هیچ حرفی قرار نگیرید و به جز نزدیكان درجه یك سفره دل‌تان را پیش كسی باز نكنید. هیچ كس نمی‌تواند برای شما تصمیم بگیرد و به شما بگوید كه چگونه باید برای زندگی خود تصمیم بگیرید، چون شما در این مسیر تنها هستید و خودتان باید تصمیم بگیرید. البته شاید راهنمایی‌های مفید فراوانی در این مدت به شما شود ولی آنها فقط می‌توانند شما را به زندگی دلگرم و گاهی به افكارتان جهت بدهند، درحالی‌كه پیدا كردن مسیر مناسب برای ادامه زندگی به‌عهده خودتان است.

پس بعد از روشن شدن حقایق و كنار رفتن پرده‌ها خودتان به حال شرایط پیش آمده فكری كنید. در این مرحله كه زوج‌ها از مرحله هیجان و صمیمیت فراتر رفته و به شناخت كامل از یكدیگر رسیده‌اند گفت‌وگو و چاره‌اندیشی برای بهتر شدن رابطه ضروری است. این مسئله كه شما باید چه كارهایی انجام دهید و چه تغییراتی در خود به‌وجود بیاورید تا مشكلات از اندازه‌ای كه هستند بزرگ‌تر نشوند، باید تنها بین شما و همسرتان مطرح و حل شود. در این مرحله هم شما و هم شریك زندگی‌تان باید زمان زیادی را صرف كنید و نهایت تلاش خود را برای موفقیت در آن به‌كار ‌گیرید.

بعد از همه كش‌وقوس‌ها و بحران‌هایی كه شما را به فكر جدایی انداخته اگر میل به حفظ زندگی‌تان دارید، باید خودخواهی، لجبازی و بهانه‌تراشی‌های بی‌مورد را فراموش كنید. رفتار شما در این برهه از زندگی بیش از هر زمان دیگری به پختگی و رشد برای رسیدن به هدف مشترك‌تان یعنی حفظ زندگی زناشویی نیاز دارد.

نشتابید به‌ سمت طلاق!

به فكر انتقام‌ نباشید

بعد از گذر از مراحل مختلف تا رسیدن به اطمینان از تصمیم خود به طلاق باید خودتان را برای رویایی با جدایی و مشكلات اجتناب‌ناپذیر پیش‌رو آماده كنید. برای قدم آخر كه جدایی است آمادگی لازم را داشته باشید و با قدرت با آن كنار بیایید. زمانی كه زندگی شما ناچار به دلایل مختلفی مانند دروغ، خیانت و... به جهنم تبدیل شده و طلاق منطقی‌ترین و تنها راه‌حل شما به‌نظر می‌رسد، باید خودتان را تا مدتی نسبتا طولانی برای سختی‌های آن آماده كنید. به علاوه صبر زیاد شما در گذر از این مرحله معجزه می‌كند تا جایی كه رویارویی با مشكلات جدید غیرممكن و عذاب‌آور نخواهد بود.

حتما می‌پرسید كه با دل شكسته و فكری نگران و مشوش چه می‌توان كرد؟ علاوه بر این بسیار می‌شنویم كه بعد از پایان رابطه چیزی جز خشم و نفرت برای هر دو نفر باقی نمانده است اما پاسخ ما این است كه برای برگشتن به زندگی عادی باید به خود فرصت ترمیم بدهید. انتقام و متنفر شدن از شریك سابق زندگی‌تان به‌خاطر اشتباهاتش تنها گذر زمان را سخت‌تر و نگاه شما را به زندگی تنگ و تار می‌كند. طلاق به خودی خود عرصه را بر شما تنگ خواهد كرد، پس با فكر كردن به انتقام و خالی كردن درون‌تان از خشم، شرایط پیش‌روی‌تان را خراب‌تر نكنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج