جاباما
۱۸۱۷۴۴
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

احتمال لغو ۵۰ درصد پرواز‌های حج عمره

پس از انتشار خبری مبنی بر کاهش سرعت صدور روادید عمره برای زائران ایرانی، حالا رئیس سازمان حج و زیارت از احتمال لغو ۵۰درصد پرواز‌های حج عمره خبر داده است.

همشهری آنلاین: پس از انتشار خبری مبنی بر کاهش سرعت صدور روادید عمره برای زائران ایرانی، حالا رئیس سازمان حج و زیارت از احتمال لغو ۵۰درصد پرواز‌های حج عمره خبر داده است.

سعيد اوحدي از شيب تند كاهش صدور رواديد عمره در روزهاي اخير از سوي طرف عربستاني خبر داد و تأكيد كرد: درصورت حل نشدن اين مشكل چاره‌اي جز تغييرات و جابه‌جايي جدي در برنامه پروازهاي عمره نخواهد بود.

وي با بيان اينكه از ۱۰روز گذشته شاهد كاهش صدور رواديد عمره در كنسولگري‌هاي عربستان در تهران و مشهد هستيم گفت: اين اتفاق‌ شيب تندي دارد به‌طوري كه تاكنون ۵۰درصد كاهش در صدور ويزا را شاهد بوده‌ايم‌‌.

اوحدي با بيان اينكه هم‌اكنون بيش از ۶۰هزار مجوز ويزاي عمره با تأييد وزارت خارجه و حج عربستان براي صدور رواديد عمره در كنسولگري‌هاي اين كشور در تهران و مشهد وجود دارد، افزود: اگر روند كاهش صدور ويزا ادامه داشته باشد كه متأسفانه تا امروز ادامه داشته و اگر تلاش‌هاي دستگاه ديپلماسي كشورمان به نتيجه نرسد و مشكل موجود تا روز سه‌شنبه( امروز) حل نشود، همانگونه كه پيش از اين نيز به اطلاع مردم رسيده مجبوريم در قالب اطلاعيه‌اي تغييرات و جابه‌جايي‌هاي جدي را در برنامه پروازهاي عمره اعلام كنيم.

اگر با همين شيب و روند بخواهند ويزا صادر كنند، ۵۰درصد پروازهاي ما در مرحله دوم اعزام‌هاي عمره لغو خواهد شد و ما به همين منظور بابت اين اتفاق از مردم عزيز پوزش مي‌خواهيم البته اميدواريم تا يكي‌دو روز آينده اين مشكل برطرف شود. به گفته وي درصورت لغو ۵۰درصد پروازها، تغييرات جدي در جابه‌جايي پروازها و گروه‌هاي قيمتي ايجاد خواهد شد و تمام خسارت‌ها برعهده شركت‌هاي طرف قرارداد سعودي خواهد بود.

تاكنون در مرحله اول اعزام‌هاي عمره حدود ۲۸۰هزار زائر ايراني به عمره اعزام شده‌اند.برنامه سازمان حج و زيارت اين است كه تا پايان مرحله اول اعزام‌هاي عمره - ۲۰اسفندماه- تعداد عمره گزاران ايراني به مرز ۳۲۰هزار نفر برسد و در مرحله دوم اعزام‌هاي عمره كه از ۲۱اسفند آغاز خواهد شد و تا ۲۷خرداد سال آينده ادامه خواهد داشت به ۷۵۰هزار زائر اعزامي در عمره برسيم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج