۱۸۱۷۸۵
۵۲۷۹
۵۲۷۹
پ

تکنولوژی جان این پرنده زیبا را نجات داد +عکس

هدف اصلی توسعه‌ی فناوری‌های روز دنیا، بهبود هر چه بیشتر شرایط زندگی انسان است. اما در کنار این هدف، کمک به بهبود زندگی دیگر موجودات این کره نیز، از جمله مزایای استفاده از تکنولوژی‌های مدرن امروزی است.

zoomit.ir - مریم اصلانی: هدف اصلی توسعه‌ی فناوری‌های روز دنیا، بهبود هر چه بیشتر شرایط زندگی انسان است. اما در کنار این هدف، کمک به بهبود زندگی دیگر موجودات این کره نیز، از جمله مزایای استفاده از تکنولوژی‌های مدرن امروزی است. توکانی زخمی، اولین پرنده‌ی نوع خود است که زندگیش با کمک چاپگر سه بعدی دوباره به روال عادی باز خواهد گشت.

توکان‌ها از جمله پرندگان بومی آمریکای مرکزی و جنوبی بوده و دارای گونه‌های متعددی هستند. منقار توکان بسیار بزرگ و بلند است، به طوری که تا دو سوم طول بدن او را شامل می‌شود و نقشی مهم در تغذیه و بالطبع ادامه‌ی حیات این پرنده دارد. به همین دلیل از دست دادن منقار یا دست کم بخشی از آن صدمه‌ی جبران ناپذیری به حیات این پرنده وارد می‌کند.

تکنولوژی جان این پرنده زیبا را نجات داد +عکس

اما اکنون یک توکان به دلیل صدمات شدید وارده به منقارش، دچار مشکلات عدیده‌ای شده است. در طی این اتفاق که در ماه ژانویه رخ داد، بخش قابل توجهی از منقار فوقانی این پرنده دچار آسیب دیدگی شدید شده و از دست رفت. اما حالا ۴ شرکت پا به میدان گذاشته و داوطلب پرداخت هزینه‌ی ساخت یک منقار مصنوعی برای این پرنده‌ی بینوا شده‌اند.

تکنولوژی جان این پرنده زیبا را نجات داد +عکس

چاپگرهای سه بعدی دیر زمانی نیست که وارد حوزه‌ی علم پزشکی شده‌اند، اما تا به امروز عملکرد خوبی از خود نشان داده‌اند. اکنون شواهد نشان می‌دهد که به زودی به کمک این پرنده‌ی آسیب دیده نیز خواهند آمد، چرا که قرار است این منقار جدید، توسط فناوری چاپگر سه بعدی ساخته شود.

این توکان زخمی که گرچیا (Grecia) نام دارد، ساکن کشور کاستاریکا است. متأسفانه گرچیا توسط عده‌ای نوجوان مورد حمله قرار گرفته و منقار خود را از دست داد، از این رو به ناچار تا به امروز به صورت دستی تغذیه می‌شود.

تکنولوژی جان این پرنده زیبا را نجات داد +عکس

تکنولوژی جان این پرنده زیبا را نجات داد +عکس

اما اکنون گروهی از ارائه دهندگان فناوری چاپگر سه بعدی در این کشور، داوطلب شده‌اند تا منقار جدید و سه بعدی برای او بسازند. پیش از این با استفاده از این تکنولوژی، برای عقاب و پنگوئن نیز منقار ساخته شده است، اما این نخستین بار است که یک توکان از این فناوری استفاده می‌کند.

تکنولوژی جان این پرنده زیبا را نجات داد +عکس

تکنولوژی جان این پرنده زیبا را نجات داد +عکس

تکنولوژی جان این پرنده زیبا را نجات داد +عکس

تا کنون بیش از سه هزار دلار هزینه‌ی نگهداری و مراقبت از این پرنده‌ی زخمی شده است. انجمن‌های حمایتی قصد دارند طرح‌هایی برای محکومیت آزار و اذیت حیوانات و رفتار خشونت آمیز با آنها را ارائه دهند، تا بانیان این گونه حوداث دلخراش بدون مجازات باقی نمانند. این امید می‌رود که تغذیه گرچیا به محض دریافت نوک جدید، به حالت طبیعی بازگشته و پرنده بدون کمک انسان غذا بخورد.

تکنولوژی جان این پرنده زیبا را نجات داد +عکس

امیدواریم دیگر هرگز شاهد چنین رفتارهای غیرمسئولانه از سوی بشر نباشیم، اما از سوی دیگر به نظر می‌رسد ظرفیت‌های فناوری چاپگر سه بعدی، بسیار بیشتر از آن چیزی است که تصور می‌شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج