۱۸۲۰۷۸
۵۰۲۰
۵۰۲۰
پ

آبادانی‌ ها را خوش‌ تیپ و باکلاس نشان بدهید!

در اختتامیه جشنواره فیلم‌ «اروند» که بیش از سه ساعت ادامه داشت، ضمن تقدیر از محمدعلی باشه آهنگر ، حسن برزیده‌، جاسم غضبان‌پور، دانش اقبال‌شاوی به عنوان هنرمندان آبادانی‌، امام جمعه این شهر از سینماگران خواست آبادانی‌ها را در فیلم‌ها خوش‌تیپ و باکلاس نشان بدهند.

خبرگزاری ایسنا: در اختتامیه جشنواره فیلم‌ «اروند» که بیش از سه ساعت ادامه داشت، ضمن تقدیر از محمدعلی باشه آهنگر ، حسن برزیده‌، جاسم غضبان‌پور، دانش اقبال‌شاوی به عنوان هنرمندان آبادانی‌، امام جمعه این شهر از سینماگران خواست آبادانی‌ها را در فیلم‌ها خوش‌تیپ و باکلاس نشان بدهند.

در این مراسم که شامگاه ۴ اسفند ماه با اجرای احسان کرمی در سینما نفت آبادان برگزار شد، حمید فرخ‌نژاد به عنوان دبیر افتخاری این جشنواره در سخنانی با تشکر از حبیب احمد‌زاده ‌، محمود کلاری‌ و اصغر فرهادی‌ برای برپایی کارگاه‌هایی اظهار کرد:این افراد وقتی فهمیدند بحث جوانان و منطقه اروند است با آغوش باز پذیرفتند و هرچه در توان داشتند در اختیار جوانان گذاشتند.

وی با بیان اینکه به لحاظ زیرساخت‌ها این منطقه در مضیغه است، گفت: از نظر تعداد سینما زمانی رتبه دوم را داشتیم اما در حال حاضر تمام بضاعت‌مان همین سینما «نفت» است که فعال و دائم نیست و تقاضا دارم نگاه ویژه‌ای شود.

در ادامه پس از پخش تصاویری و یادی از زاون قوکاسیان و سعید مترصد به عنوان هنرمندان تازه درگذشته، حجت الاسلام زند معاون فرهنگی اجتماعی دبیرخانه مناطق آزاد در سخنانی سینمای کوتاه را مانند لباس بچه‌ها گران خواند و اظهار کرد: این لباس هم خیاط کمتری دارد و هم فروشگاه کمتری برای عرضه دارد‌ اما جذاب‌تر است و این سینما دارای عمق و معنای مستقلی است و می‌تواند همه ویژگی‌های سینمای بلند را در خودش جای دهد.

وی افزود: چون اقتصاد سینمای کوتاه در کشور ما دیده نشده است یک سینمای توسری خور بوده است مانند سینمای کودک که در طول این سالیان مورد بی‌مهری قرار گرفته است.

وی افزود: در دهه ۶۰ سینمای کوتاه هویت مستقلی پیدا کرد و حتی فیلمسازان بزرگ حاضر بودند در سینمای کوتاه بمانند. اما حرفه‌ای برخورد نشد و سالن نمایش وجود نداشت و به خاطر همین حتی اگر فیلم خوبی هم ساخته شود برای آرشیوهاست.

این مدیر ادامه داد: قرار است در مناطق آزاد الگوسازی شود و این آمادگی را داریم سالن‌هایی برای نمایش آثار کوتاه افتتاح شود تا بتوانیم فیلم کوتاه را شخصیت دهیم.

در ادامه این مراسم نوبت به تقدیر از هنرمندان آبادانی به عنوان «راویان اروند» رسید و پس از تقدیر از خانواده شهید بهنام محمودی؛ حسن برزیده اولین فیلمساز آبادانی بود که روی سن قرار گرفت و با بیان اینکه بعد از حدود دو سال به آبادان آماده‌ است، گفت: این بی‌معرفتی مرا ببخشید. اما باید بگویم اینجا از معدود شهرهایی است که وقتی می‌پرسند، کجایی هستی آدم سرش را بالا می‌گیرد و می‌گوید آبادان و این را مرهون مردم اینجا و بچه‌های جنگ هستم.

جاسم غضبان‌پور عکاس باسابقه هم گفت: تقدیر می‌کنم از عکاسانی که با تک فریم پایه سینمای مستند را گذاشتند.

محمدعلی باشه آهنگر هم با اشاره به روزهایی که در جنگ حضور پیدا کرده است، گفت: ما مفتی به جنگ رفتیم و برای این کار پول نمی‌گرفتند و اگر می‌خواستند این کار را بکنند ما نمی‌توانستیم به جنگ برویم چون فقیر بودیم. اما برای فیلم ساختن پول لازم است و می‌گویند یک عده خوردند و بردند بیاید جمع شویم بگردیم و آنهایی که خوردند و بردند را پیدا کنیم.

دانش اقبال‌شاوی هم به عنوان آخرین فیلمساز آبادانی با قرائت متنی گفت:افتخار ماندگارتر از این بزرگداشت، این است که فرزند دیاری هستم که از اینجا ناصر تقوایی ‌،امیر نادری‌، حمید فرخ نژاد ‌، حسن برزیده‌، محمدعلی باشه آهنگر‌، بهروز مرادی‌ و نجف دریابندری برخاسته است.

بعد از برپایی این بخش، اسماعیل زمانی مدیرعامل منطقه آزاد اروند در سخنانی اظهار امیدواری کرد: با حمایت اهالی هنر زیرساخت‌های فرهنگی آبادان بازسازی شود.

بعد از اجرای گروه «لیان» به سرپرستی محسن شریفیان که به مناسبت شب ولادت حضرت زینب(س) دو قطعه ویژه را اجرا کردند، خلیل ارجمندی رئیس صندوق حمایت از هنرمندان دیگر سخنران این مراسم بود که وعده داد از ابتدای سال بعد همه اعضای سینمای جوان عضو بیمه تامین اجتماعی خواهد شد.

حبیب ایل‌بیگی که به عنوان مدیرعامل انجمن سینمای جوانان به پشت تریبون دعوت شد (او اخیر به عنوان معاون اداره نظارت و ارزشیابی حکم گرفته است) با اظهار امیدواری از اینکه جشنواره‌های منطقه‌ای ادامه پیدا کند‌، گفت: در شهرهای مختلف برنامه‌های هنری کم داریم و امیدواریم با مدد مسئولین استان‌ها شاهد برگزاری این نوع برنامه‌ها باشیم، تا اینگونه نباشد هر کس برای مطرح شدن بخواهد به تهران بیاید.

حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی به عنوان دیگر سخنران این مراسم با اظهار تاسف از اینکه آبادان زمانی ۲۷ سینما داشته و الان به یک سینما رسیده است‌، گفت: یک سینه سخن دارم اما آن را می‌گذاریم برای فرصت دیگری تا با جوانان آبادانی صحبت کنم. اما با این همه سینما دوست و سینماگر نباید این وضع سینما باشد و الان وقت بلند شدن است.

وی درباره جایگزین ایل‌بیگی در سینمای جوان اظهار کرد: این انتخاب خیلی سخت شده اما تا دو سه روز آینده مشخص می‌شود.

ایوبی با بیان اینکه فرهنگ دیدن فیلم کوتاه و مستند را مردم ایران دارند، خاطرنشان کرد: گروه هنر و تجربه این روند را نشان می‌دهد.

پایان‌بخش این مراسم، سخنان حجت‌الاسلام ابراهیمی‌پور امام جمعه آبادان بود که با اشاره به حضور شخصیت‌های آبادانی در فیلم‌ها و سریال‌ها گفت: آبادان یعنی اوج خوش‌تیپی، اخلاق، مرام و گذشت، چرا وقتی یک آبادانی در فیلم نشان داده می‌شود یک چهره سیاه و شُل می‌گذارند.

وی افزود: آبادانی در کل ایران می‌درخشد. من می‌خواستم این تذکر را در خطبه‌های نماز جمعه بدهم تا فیلمسازان از این به بعد مراقب باشند. ما هم نماینده‌مان، مدیرعامل‌مان و هم امام جمعه‌مان خوش‌تیپ است.

امام جمعه آبادان در میان صحبتش با اشاره به حمید فرخ‌نژاد که در پشت صحنه مشغول کارگردانی مراسم بود، از او به عنوان یک خوش‌تیپ آبادانی یاد کرد.

ابراهیمی‌پور تأکید کرد: هنرمند متعهد باید تمام تلاش‌اش را در مسیر ترویج فرهنگش به کار گیرد و هنر سینما قطعا باید در خدمت فرهنگ دینی باشد.

وی با تشکر از برپایی این جشنواره در آبادان گفت: گناه نه ولی شادی باید در سراسر آبادان باشد.

این مراسم که بیش از سه ساعت ادامه داشت با نورافشانی در آسمان آبادان به پایان رسید.

از حاضران در این مراسم که در بخش‌هایی برای اهدای جایزه به روی سن حاضر شدند می‌توان به محسن امیریوسفی، رضا میرکریمی، محمود کلاری، فرشته طائرپور، مهدی جعفری، مهدی نادری، آیدا پناهنده، روح‌الله حجازی، مهدی طباطبایی‌نژاد، مهران کاشانی، ده‌دشتی نماینده آبادان نام برد.

در حالی مدیرعامل جدید انجمن سینمای جوانان از سوی رئیس سازمان سینمایی معرفی نشد که از فرید فرخنده‌کیش معاون استان‌های انجمن که در مراسم نیز حاضر بود به عنوان مدیرعامل آینده انجمن نام برده می‌شود.

در بخشی از مراسم احسان کرمی با اشاره به سالروز تولد محسن امیریوسفی، تولد این فیلمساز آبادانی را که در مراسم حاضر بود را تبریک گفت.

اجرای گروه لیان با استقبال حاضران همراه شد و ایوبی نیز در ابتدای سخنرانی‌اش با قرائت بیتی از مولانا، کار این گروه را قدر نهاد.

از میان داوران بخش فیلمنامه تنها انسیه شاه‌حسینی در مراسم حاضر بود و فرهاد توحیدی و رضا مقصودی از غایبان بودند.

سازمان منطقه آزاد اروند تهیه فیلمنامه اول جشنواره را که فیلمنامه‌نویس‌اش از عدم توجه به ساخت چنین آثاری گلایه داشت، بر عهده گرفت.

احسان کرمی در یادداشتی که به دستش رسیده بود از ایوبی خواست فیلم «تاج محل» که تهیه‌کننده و کارگردانش در مراسم حضور داشتند، اکران شود.

این مجری همچنین در آستانه سالگرد درگذشت پرویز فنی‌زاده یاد او را گرامی داشت.

کاندیداهای بخش اصلی جشنواره در تصاویری که پخش شد توسط فروشندگان آبادانی معرفی شدند که این بخش با استقبال همراه شد.

اکثر برگزیدگان آبادانی که روی سن حاضر می‌شدند از حمید فرخ‌نژاد برای توجه به شهرشان تقدیر کردند.

سخنان امام جمعه آبادان با استقبال حاضران همراه بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج