جاباما
۱۸۲۱۷
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

اگر با فرزندتان خوب تا نكنيد، چاق مي‌شود

محققان در تحقيقات تازه‌شان در مورد چاقي به نتايج جالبي رسيده‌اند. آن‌ها دريافته‌اند نوجواناني كه رابطه خوبي با مادران‌شان ندارند

اگر با فرزندتان خوب تا نكنيد، چاق مي‌شود

اگر با فرزندتان خوب تا نكنيد، چاق مي‌شود

برترین ها: محققان در تحقيقات تازه‌شان در مورد چاقي به نتايج جالبي رسيده‌اند. آن‌ها دريافته‌اند نوجواناني كه رابطه خوبي با مادران‌شان ندارند، در جواني بيشتر از ديگران با مشكل چاقي روبه‌رو مي‌شوند. به گزارش هلث نيوز درحالي‌كه آن‌ها ۰۰۰۱كودك را براي اثبات اين ادعا مورد بررسي قرار داده بودند، دريافتند ‌كودكاني با مادران‌شان احساس صميميت و نزديكي نمي‌كنند، در ۵۱سالگي بسيار چاق‌تر از هم‌سن و سال‌هاي‌شان خواهند شد. اگرچه ممكن است بچه‌هايي كه در كودكاني كه با مادران‌شان ناسازگار بوده‌اند در بزرگسالي تغيير رويه بدهند اما محققان مي‌گويند كه رابطه كودكي نقشي كليدي در شرايط بزرگسالي‌شان دارد و بچه‌هايي كه از محبت مادرانه برخوردار نيستند ديرتر از ديگران به بلوغ عاطفي و عقلاني مي‌رسند. دانشمندان عقيده دارند كه كودكي پر‌استرس روي ساختار مغز بچه‌ها تاثير خواهد گذاشت و در بزرگسالي هم دست از سر آن‌ها برنخواهد داشت. زيرا ارتباط نزديكي بين قسمتي از مغز كه مربوط به استرس است و آن قسمت كه مسئوليت سوخت‌و‌ساز انرژي را برعهده دارد، وجود دارد و استرس‌هاي كودكي مي‌تواند روي قسمت دوم تاثير گذاشته و چاقي غيرعادي را براي اين كودكان در مراحل‌مختلف زندگي‌شان به همراه بياورد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج