۱۸۲۴۸
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

راهنماي استفاده صحيح ازلوازم آرايش

هر روز از گروهي از لوازم آرايشي و بهداشتي استفاده مي‌كنيد اما در مورد آن‌ها چقدر اطلاعات داريد؟

راهنماي استفاده صحيح ازلوازم آرايش

راهنماي استفاده صحيح ازلوازم آرايش

كرم‌هاي دور چشم

برترین ها: براي استفاده از كرم‌هاي دور چشم، به اندازه يك نوك انگشت محصول را روي انگشت حلقه بگذاريد و سپس اين محصول را يك بار روي اطراف چشم خود بماليد. براي اين كار بايد از فاصله ۲ سانتي‌متري چشم شروع كنيد و نگذاريد كه محصول از اين نزديك‌تر به چشم‌تان ماليده شود. اين محصول را روي بيني و روي پلك چشم خود، فقط يك بار و سپس به سمت خارج بكشيد. بهتر است از ماليدن چند باره محصول يا حركت‌‌دادن انگشت براي چند بار خودداري كنيد. در مورد چشم ديگر هم به همين شيوه عمل كنيد. بهترين حالت اين است كه كرم دور چشم را به‌گونه‌اي بماليد كه كاملا محو شود.احتمالا شما هم روي ميز آرايش خود يا در داخل كيف‌تان، چند محصول آرايشي ـ بهداشتي داريد كه مي‌توان آن‌ها را در گروه «جوان‌كننده‌ها» يا «مبارزه با پيري» جاي داد اما مي‌دانيد چطور بايد از اين محصولات استفاده كنيد تا بهترين حالت را در پوست و موهاي‌تان ايجاد كنيد؟


فرق محصولات ضدپيري با مرطوب‌كننده‌ها در چيست؟

اين پرسش‌ بسياري از خانم‌هاي جوان است كه چگونه بايد از محصولات جوان‌سازي استفاده كنند. پاسخ سوال شما اين‌جاست: محصولات «ضدپيري» (يا جوان‌كننده) دو گروه عمده دارند، يا مرطوب‌كننده‌ هستند يا درماني. مرطوب‌كننده‌ها به‌طور معمول در 2شكل لوسيون يا كرم ساخته مي‌شوند. مرطوب‌كننده‌ها تركيباتي مكمل مثل ويتامين‌ها، آنتي‌اكسيدان‌ها و حتي تركيبات ضدپيري دارند كه براي پوست مفيد هستند اما اصلي‌ترين و مهم‌ترين وظيفه آن‌ها مرطوب‌كردن پوست است. محصولات درماني هم معمولا يا به شكل سرم يا به شكل لوسيون‌ ساخته مي‌شوند. به‌طور معمول اين محصولات خاصيت‌هايي مثل ضدچروكي، محو‌كننده لكه‌ها و لك و پيس يا درخشان‌كننده و شفاف‌كننده پوست دارند كه ميزان اين مواد در آن‌ها بسيار بيشتر از ميزان اين مواد در مرطوب‌كننده‌هاست. البته محصولات درماني هم معمولا حاوي مرطوب‌كننده هستند اما اصلي‌ترين و مهم‌ترين وظيفه آن‌ها درمان مشكلات پوستي است.


جدولي كه شما را جوان مي‌كند

اگر مي‌خواهيد از شيوه جوان‌سازي استفاده كنيد بايد حداقل‌هايي را رعايت كنيد. براي مثال حتما بايد در طي روز از مرطوب‌كننده و ضدآفتاب‌ استفاده كرد. بهترين كار اين است كه صبح‌ها از يك مرطوب‌كننده همراه با ضدآفتاب و شب‌ها قبل از خوابيدن هم از يكي از محصولات درماني استفاده كنيد. اگر نوع پوست‌تان خشك است حتما بايد يك مرطوب‌كننده در شب‌ها هم استفاده كنيد. در ضمن اگر نگران چين و چروك‌ و لكه‌هاي پوست‌تان هستيد صبح‌ها قبل از خروج از خانه از محصولات درماني استفاده كنيد. شما مي‌توانيد براي بهتر استفاده كردن محصولات درماني به جدول زير رجوع كنيد.


بهترين برنامه روزانه ضدپيري‌ شما

راهنماي استفاده صحيح ازلوازم آرايش

اما براي آن‌كه بهترين استفاده را از محصولاتي كه خريداري كرده‌ايد داشته باشيد بايد شيوه استفاده بهينه از آن‌ها را بدانيد. در واقع شايد استفاده از اين محصولات ساده به‌ نظر برسد اما براي آن‌كه در قبال پولي كه داده‌ايد استفاده مناسبي ببريد بايد به بهترين شيوه از آن‌ها استفاده كنيد. توصيه‌هاي ما را به كار بگيريد تا شاهد تاثير مناسب اين محصولات باشيد.


حساس‌ها حواس‌شان باشد

محصولات درماني مخصوص شب

ابتدا بايد صورت‌تان را كاملا بشوييد و سپس آن را با يك حوله خشك كنيد. البته نبايد صورت‌تان كاملا خشك يا كاملا خيس باشد بلكه اندكي مرطوب‌ باشد سپس محصول را روي پوست‌ بماليد. اگر پوست‌تان حساس است، ‌پوست‌ را كاملا خشك كنيد، حداقل 2 دقيقه صبر كنيد و بعد از 2 دقيقه، از محصول استفاده كنيد. (تركيبات محصولات درماني شامل تركيبات مثل آنزيم‌ها، آنتي اكسيدان‌ها و رتينوئيدها در پوست‌هاي مرطوب بيشتر به عمق پوست نفوذ مي‌كنند براي همين در پوست‌هاي حساس اگر پوست مرطوب‌بماند اين محصولات بيشتر به عمق پوست نفوذ مي‌كنند و واكنش‌هاي حساسيتي شديدتري را رقم مي‌زنند.) يادتان باشد كه محصولات درماني قوي‌تر از محصولات مرطوب‌كننده هستند درنتيجه براي استفاده از آن‌ها مقدار كمتري را روي پوست‌تان بماليد، حتي گاهي نوك يك انگشت از محصول براي يك طرف پوست كافي است.


بلافاصله پس از حمام استفاده كنيد

مرطوب‌كننده‌هاي مخصوص روز

بهترين كار اين است كه لوسيون بدن‌تان را بلافاصله پس از استحمام روي پوست مرطوب‌ بماليد و آن را ماساژ دهيد. به اين صورت محصول به عمق پوست نفوذ مي‌كند.

به اندازه يك نوك انگشت يا اندازه يك بار فشردن لوله، مرطوب‌كننده را براي هر كدام از پاهاي‌تان استفاده كنيد، محصول را به كل پا، پشت و جلوي آن بماليد و مقداري كمتر آن را براي هر يك از دست‌ها به كار بگيريد و براي بدن هم مي‌توانيد از همين ميزان استفاده كنيد.


مواظب باشيد افراط نكنيد

لايه‌بردارهاي صورتي

درمان با لايه‌بردارها باعث افزايش سرعت نوسازي سلول‌هاي پوست و برداشته‌شدن لايه‌هاي سطحي و سلول‌هاي مرده و لايه‌هاي چربي روي پوست شده و همين باعث مي‌شود كه پوست درخشان‌تر و شفاف‌تر به‌نظر برسد. در ضمن استفاده از لايه‌بردارها باعث مي‌شود، ساير محصولات درماني بيشتر به عمق پوست نفوذ كنند و موثرتر باشند. به‌طور معمول 2 نوع لايه‌بردار وجود دارد؛ يكي لايه‌بردارهاي فيزيكي يا دستي مثل دانه‌هاي جوجو باي موجود در شوينده‌هاي صورت يا گرانول‌هاي موجود در اسكراب‌ها يا حتي پرزهاي موجود در حوله‌ها يا خشك‌كننده‌هاي صورت. دومي هم لايه‌بردارهاي شيميايي مثل آلفاهيدروكس اسيدها (كه شامل گليكوليك، سيتريك و سالسيليك اسيدها مي‌شود) و رتينوئيدها (كه در بسياري از محصولات ضدپيري به كار گرفته مي‌شوند اما خاصيت لايه‌برداري هم دارند.) يادتان باشد كه اگر هر روز هم از يكي از محصولات ديگري كه حاوي اين تركيبات باشد استفاده مي‌كنيد نبايدهر روز از آن استفاده كنيد. براي مثال اگر ضدآفتاب شما رتينوئيد دارد شما نبايد هر روز از آن استفاده كنيد بلكه بايد آن را محدود به يك يا 2 بار در هفته كنيد.


حداقل 2 دقيقه صبر كنيد

مرطوب‌كننده‌هاي مخصوص روز همراه با ضدآفتاب

اين محصولات قرار است پوست شما را در مقابل تاثير مخرب اشعه‌هاي خورشيد حفظ كند. پس در استفاده از آن‌ها خساست به خرج ندهيد. براي هر چند سانتي‌متر از پوست خودتان يك نوك انگشت ضد‌آفتاب استفاده كنيد. در واقع بايد يك لايه از ضدآفتاب در تمام پوست شما پخش شود. فقط در اطراف چشم و پلك‌ها از اين محصولات استفاده نكنيد.

مرحله دوم اين است كه مقداري از ضدآفتاب را به گردن خود هم بماليد (براي آن‌كه لباس‌تان كثيف نشود قبل از لباس‌پوشيدن از ضد‌آفتاب استفاده كنيد.) اگر مي‌خواهيد بعد از استفاده از مرطوب‌كننده و ضدآفتاب آرايش كنيد حداقل ۲ دقيقه بعد از ماليدن ضدآفتاب صبر كنيد تا مرطوب‌كننده و ضدآفتاب جذب پوست شما شود و سپس از لوازم آرايشي استفاده كنيد.


مواظب چشم‌ها باشيد

كرم‌هاي دور چشم

براي استفاده از كرم‌هاي دور چشم، به اندازه يك نوك انگشت محصول را روي انگشت حلقه بگذاريد و سپس اين محصول را يك بار روي اطراف چشم خود بماليد. براي اين كار بايد از فاصله 2 سانتي‌متري چشم شروع كنيد و نگذاريد كه محصول از اين نزديك‌تر به چشم‌تان ماليده شود. اين محصول را روي بيني و روي پلك چشم خود، فقط يك بار و سپس به سمت خارج بكشيد. بهتر است از ماليدن چند باره محصول يا حركت‌‌دادن انگشت براي چند بار خودداري كنيد. در مورد چشم ديگر هم به همين شيوه عمل كنيد. بهترين حالت اين است كه كرم دور چشم را به‌گونه‌اي بماليد كه كاملا محو شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • raz

      ممنون از مطالب خوبتون استفاده کردیم.منم برا پوستم که لک افتاده دارو مصرف میکنم.باید برا درمانش صبور بودونباید تو مدت درمان وقفه بیفتد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج