۱۸۲۵۰۲
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

دوربین Canon Power Shot S۱۲۰

دوربین همه چیز تمام کانن

اگر به دنبال یک دوربین کامپکت حرفه ای با ابعادی کوچک، امکانات گسترده، علکرد سریع و کیفیت ساخت و تصویر بالا هستید، دوربین S۱۲۰ کانن برای شما ساخته شده است.

دوربین همه چیز تمام کانن





هفته نامه عصر ارتباط - محسن آرونی: اگر به دنبال یک دوربین کامپکت حرفه ای با ابعادی کوچک، امکانات گسترده، علکرد سریع و کیفیت ساخت و تصویر بالا هستید، دوربین S120 کانن برای شما ساخته شده است. این دوربین که سال گذشته جایگزین مدل S110شد، ایده کاربرد یک سنسور 1.7/1 اینچی را در بدنه ای کوچک دنبال می کند و با اینکه ظاهری شبیه مدل قبلی خود دارد، اما عملکرد آن در بیشتر موارد بهبود چشمگیری پیدا کرده است. شاید بزرگ ترین نقطه منفی این دستگاه، دوام باتری کم آن باشد که در خلال فیلم برداری ممکن است کاربر را واقعا سردرگم کند، اما گذشته از این مورد، دستگاهی است که می توان در تمام شرایط به آن اتکا کرد.

دوربین همه چیز تمام کانن

بدنه و طراحی

دوربین S۱۲۰ ابعادی مشابه یک کامپکت خانگی معمولی دارد و ضخامت ۲۹ میلیمتری ممکن است آن را از جای گرفتن در جیب شلوار باز دارد، اما بی شک از همتای بزرگ تر خود G۱۶ کوچک تر بوده و حمل بسیار ساده ای دارد.

در ساخت این دوربین نیز از ترکیب فلز و پلاستیک استفاده شده و پوشش منقوط بدنه آن مشابه جنسی است که در ساخت DSLRهای فلزی این برند به کار می رود. دوربین S۱۲۰ فاقد دستگیره است و در نتیجه همانند هر کامپک کوچک دیگر کیفیت در دست گیری چندان بالایی ندارد و هنگام عکاسی در حین پیاده روی باید بند مچی همراه را به کار برد. پس از قرار دادن کارت حافظه و باتری، وزن دوربین به ۲۱۷ گرم می رسد که در این رده کاملا معقول است و خبر از کیفیت ساخت بالای آن می دهد.

لنز به کار رفته در ساخت S۱۲۰ بزرگنمایی پنج برابر و فاصله کانونی ۲۴ تا ۱۲۰ میلیمتری دارد که گستره ای کاربردی است و ضمن پاسخگویی کامل برای عکاسی از مناظر می توان آن را برای اندکی زوم و عکاسی پرتره نیز به کار برد. گشودگی دیافراگم این لنز در حالت واید برابر f/۱.۸ است که کار ثبت تصویر را در نور کم آسان می کند، اما در فاصله کانونی ۱۲۰ میلیمتری گشودگی لنز به f/۵.۷ کاهش می یابد و تصاویر ثبت شده با زوم را به خصوص در نور کم در معرض خطر لرزش قرار می دهد.

یکی از برجسته ترین خصوصیات لنز این دوربین، سیستم لرزه گیری پنج محوری کانن است که در حین عکاسی و فیلم برداری به شدت کارایی خود را نشان می دهد و جزو نقاط قوت دستگاه است. از دیگر ویژگی های لنز دوربین می توان به فیلتر ND اشاره کرد که از طریق منوی عکاسی در دسترس کاربر قرار می گیرد و به او اجازه بازگذاشتن شاتر را در شدت نور بالای محیط می دهد.

دوربین همه چیز تمام کانن

کنترل ها و تنظیمات

هرکسی که با یکی از دوربین های سری S کانن کار کرده باشد می تواند تنها ظرف چند دقیقه کار تصویربرداری را با S۱۲۰ آغاز کند. ظاهر دوربین طی تغییرات نسل متعدد از S۹۰ تغییر چندانی نکرده و آرایش دکمه های آن کارایی بسیاری زیادی دارد. انتخابگر حالات عکاسی، دکمه شاتر و کلید زوم همگی در بخش فوقانی بدنه دوربین نصب شده اند و در بخش پشتی نیز می توان دکمه های ضبط فیلم، عملکرد حلقه لنز، دکمه های چهارجهته با پنج فرمان، منو و دکمه مرور تصاویر را مشاهده کرد. عملکرد حلقه اطراف لنز دستگاه را میتوان به پارامترهای متعددی نسبت داد و دکمه های چهارجهته نیز برای تنظیم نوردهی، فلاش، ماکرو و اطلاعات نمایشگر به کار می روند.

روی بدنه این دوربین اثری از دکمه قابل برنامه ریزی دیده نمی شود، اما با مطالعه راهنمای کاربر می توان دریافت که عملکرد دکمه فیلم برداری قابل برنامه ریزی است و می توان آن را به پارامترهای مهم تری همانند عکاسی پیاپی یا وایت بالانس نسبت داد. نمایشگر سه اینچی دوربین با داشتن رزولوشن ۹۲۱ هزار پیکسل عملکرد لمسی دارد و می توان از آن برای انتخاب پارامترهای عکاسی بهره برد. عملکرد این نمایشگر بسیار نرم و روان است و نشان می دهد که سازنده در سال های اخیر توجه زیادی به کیفیت رابط کاربری لمسی خود داشته است.

کارایی و کیفیت

سرعت عمل هیچ گاه مشکل بزرگی در دوربین های سری S کانن نبوده و دوربین S۱۲۰ نیز از همین اصل پیروی می کند. استفاده از پردازنده جدید Digic ۶ سرعتی عالی را چه در حین عکاسی و چه در هنگام پردازش تصاویر در اختیار دوربین قرار می دهد و با کمک این قدرت پردازشی می توان از دستگاه برای ضبط کلیپ های ۱۰۸۰/۶۰p استفاده کرد. وضوح یابی و تخلیه بافر در این دوربین با سرعت بالایی انجام می شود و حتی در حین ضبط فایل های RAW کاربر را منتظر نگه نمی دارد.

عکاسی پیاپی در این دوربین با سرعت های ۱۲ فریم در ثانبه برای پنج عکس، ۹.۴ فریم در ثانیه به صورت نامحدود و ۵.۵ فریم در ثانیه با نمای زنده و وضوح یابی انجام می شود که بیانگر قدرت بالای پردازنده آن است. کیفیت تصویر دوربین نیز در سطح بسیار بالایی قرار دارد و درحالی که سنسور کوچک کامپکت های دیگر تصاویر ثبت شده با حساسیت های ۴۰۰ به بالا را از بین می برد، می توان از تصاویر ثبت شده با حساسیت های ۸۰۰ و ۱۶۰۰ این دوربین برای چاپ در ابعاد بزرگ استفاده کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج