جاباما
۱۸۲۷۲۳
۱ نظر
۵۰۱۰
۱ نظر
۵۰۱۰
پ

علم‌الهدی: کنسرت «مطرب‌ بازی» است

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: مقابله با ناهنجاری‌ها یک وظیفه عمومی است و با این دید مانور فرهنگی لازم داریم، اینکه می‌گویم در مشهد کنسرت برگزار نشود اعمال قدرت و زور نیست بلکه حرف طلبگی من است و ما مسئله موسیقی نداریم ولی مسئله کنسرت، مطرب‌بازی است.

خبرگزاری فارس: آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در سخنرانی خطبه‌های سیاسی و عبادی نماز جمعه مشهد که در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: کلام ما در خطبه اول درباره سبک زندگی اسلامی در نظام رفتار اجتماعی بود و سخن به مسئله نظام رفتاری به همسایه رسید.

خطیب جمعه مشهد افزود: وجود مقدس امام سجاد(ع) در صحیفه سجادیه دعایی درباره نسبت به همسایگان اختصاص داده‌اند و مجموعه مولفه‌های مرتبط با همسایه را امام چهارم در قالب ۱۵ مولفه در این آیات معرفی کرده‌اند با این حال حضرت همسایگان را به خدا می‌سپارند و البته کسانی که از دو خصوصیت برخوردارند که شامل همسایگانی است که حقشان را به جا بیاورند و دشمنان را دفع کنند.

وی بیان کرد: بعد از این مولفه‌هایی که باید مورد توجه قرار بگیرد را در شکل دعا معرفی می‌کنند و با این دید مولفه اول درباره ادب زیبا مقابل همسایه است.

وی ادامه داد: با این نگاه امام سجاد(ع) ادب همسایه‌داری را این‌گونه تعریف کرده‌اند که همسایگان باید در صدد این باشند که احتیاجات هم را برطرف کنند و در عرصه زندگی خلاءها و نواقص را رفع کنند و تا آنجایی که همسایه نیازمند است فرد مقابل موظف است تا نیاز وی را برطرف کنند همچنین مولفه سوم هدایت و راهنمایی همسایه است.

خطیب جمعه مشهد در ادامه یادآور شد: مولفه چهارم خیرخواهی خالصانه است و وقتی که بنا شد در باب مشورت قرار گیرید در این مشورت خیرخواهی همسایه و راهنمایی او را مدنظر بگیرید.

وی افزود: لذا در زندگی همسایه باید در عین حال سرکشی و فضولی وجود نداشته باشد همچنین مولفه پنجم راست‌گویی است چرا که همسایه باید نسبت به همسایه رازدار باشد و مسائل زندگی او را برای دیگران فاش نکند.

وی عنوان کرد: مولفه ششم گمان نیکو و حسن ظن به همسایه است لذا اگر غیر از این مولفه باشد ناامنی در زندگانی کنار همسایه پیش می‌آید با این دید انسان باید با احتیاط و حسن‌ظن به افراد نگاه کند.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: همچنین مولفه هفتم بدخواه نبودن و حسرت نداشتن است، با این نگرش مولفه هشتم تواضع و فروتنی است همچنین مولفه نهم همیاری است و آنچه که در زندگی امکانات وجود دارد در زمان محتاج شدن همسایه در اختیارش قرار بدهیم.

وی گفت: مولفه دهم مساوات است و باید به‌گونه‌ای رفتار کرد که هر خیری که برای خود می‌خواهیم برای همسایه هم بخواهیم، همچنین در مولفه یازدهم باید دلجویی را مدنظر داشت و در مولفه دوازدهم باید عیادت از همسایه‌ها را مدنظر قرار داد و با این دید مولفه سیزدهم در همسایه‌داری این است که او را مانند خانواده خود ببینید و خیانت نکنید، همچنین در مولفه چهاردهم هدیه‌دادن به همسایه فراموش نشود و در پایان باید گفت سعادت همسایه باید در مولفه پایانی را در نظر گرفت که سعادت هر دو همسایه با هم آمیخته شود.

خطیب جمعه مشهد بیان کرد: اگر بنا باشد این ۱۵ مولفه در نظام رفتاری برای مردم پیاده شود زندگی بسیار خوش و شیرین در جریان خواهد بود.

مانور عظیم یگان‌های نیروی دریایی ایران پیامی به استکبار جهانی بود/هیچ‌ گزینه روی میزی جوابگوی قدرت رزمندگان ما نیست

آیت‌الله علم‌الهدی در ادامه با اشاره به مانور عظیم یگان‌های دریایی نظامی ایران عنوان کرد: در هفته‌ای که گذشت نمایش ارزشمندی از محور اقتدار نظام در مانور نظامی پیامبر اعظم (ص) در حوزه خلیج فارس به مرحله ظهور در آمد و به دنیا ارائه شد، همچنین در کشور ما قهرمانی و ایثارگری عزیزان ما در قالب سپاه و ارتش در مقاطع گوناگون اجرا می‌شود اما این مانور یک ویژگی خاص داشت و آن پیامی به استکبار جهانی و آمریکا بود.

وی ادامه داد: انهدام ماکت ناو هواپیمابر آمریکا نشان داد که آن گزینه روی میز را اگر بخواهند در عرصه اجرا بیاورند دیگر در برابر قدرت رزمندگان ما هیچ قدرتی جوابگو نیست.

وی افزود: بنده متخصص نظامی نیستم اما یک چیزی که به نظر من می‌رسد این است که چقدر عناصر پنتاگون روی این مسئله توجه دارند، لذا آن چیزی که این مانور نشان داد این بود که برای همیشه آمریکا را ناامید کرد.

باید با مانور اقتصاد مقاومتی دشمن را مایوس کنیم که ایران جای اجناس بنجل خارجی نیست

وی خاطرنشان کرد: با وجود این مانور عظیم، استکبار جهانی فهمید که مسئله ایثار و فداکاری یک محور در همه رزمندگان ماست و اگر بخواهند مقابل این رزمندگان قرار بگیرند نمی‌توانند با این ایثارگری مقابله کنند، چون این حرکت تکنیک و فناوری در آن خیلی موثر نیست و آن چیزی که نشان می‌دهد این است که یک روح ایثارگری وجود دارد که در قالب نیروهای ماست و دشمن را مایوس می‌کند لذا امیدواریم در عرصه اقتصاد مقاومتی هم بتوانیم با مانور دشمن را مایوس کنیم و روزی که دنیا بداند ایران عرصه ارائه جنس بنجل خارجی نیست و آن روزی است که ایران دنیا را تحریم می‌کند.

خطیب جمعه مشهد بیان داشت: مردم باید در میدان حضور داشته باشند، با این دید مقام معظم رهبری در بحث مالیات فرمودند این یک فریضه است و واجب شرعی است و این فضای کشور از تمام جهات خرج دارد و اگر پول این هزینه‌ها را ندهیم، حرام است.

کسانی که فرار مالیاتی می‌کنند یک راهزن در مملکت هستند

وی تصریح کرد: کسانی که فرار مالیاتی می‌کنند یک راهزن در مملکت هستند و با یک دزدی که در سر گردنه وجود دارد، فرقی ندارند لذا اگر بنا شد مردم همه ابعاد اقتصاد مقاومتی را رعایت کنند ما می‌توانیم دنیا را تحریم کنیم، همچنین در فرهنگ هم باید مانور فرهنگی انجام دهیم و همه در عرصه ناهنجاری باید مشارکت کنند.

عدم برگزاری کنسرت در مشهد اعمال زور و قدرت نیست/کنسرت در شهر امام رضا(ع) جایی ندارد

آیت‌الله علم‌الهدی در ادامه تاکید کرد: مقابله با ناهنجاری‌ها یک وظیفه عمومی است و با این دید مانور فرهنگی لازم داریم، اینکه می‌گویم در مشهد کنسرت برگزار نشود اعمال قدرت و زور نیست بلکه حرف طلبگی من است و ما مسئله موسیقی نداریم ولی مسئله کنسرت، مطرب‌بازی است چرا که پیامبر(ص) حدود حرم امام رضا(ع) را بین دو کوه معرفی کردند چرا که حرم امام رضا(ع) زیر این سقف و گنبد نیست و همه این شهر مال امام رضا(ع) است و وقتی که مقابله می‌کنیم با یک ناهنجاری، ببینید چگونه مقابله می‌کنند.

همان آلمانی که با سلاح شیمیایی به جنگ با ایران آمد، مدافع برگزاری کنسرت در مشهد شده است

وی با اشاره به واکنش خبرگزاری رسمی آلمان در اقدام برگزار نشدن این کنسرت، تاکید کرد: دویچه‌وله خبرگزاری رسمی آلمان گفت مسئولان وابسته به رهبری از ترویج آزادی هنر جلوگیری می‌کنند و باید گفت این آزادی هنری نیست و بی‌بند و باری است در حالی که این آلمان همانی است که با دادن سلاح شیمیایی صدام به جنگ با ایران آمد و فرزندان ما را مسموم کرد و اکنون حامی شده است، لذا اینکه یک خبرگزاری رسمی آلمانی به‌منظور برگزاری کنسرت در مشهد آمده است حمایت کند باید گفت به شما ربطی ندارد.

خطیب جمعه مشهد عنوان کرد: لذا ما قصدمان بدنام کردن کسی نیست چرا که اگر کسانی به دنبال این ناهنجاری‌ها می‌روند سبب می‌شود دست در دست دشمنی بگذارند که حاضر است با سلاح شیمیایی این مردم را خفه کند، اما ما می‌توانیم با مانور اقتصادی و فرهنگی، دشمنان را مایوس کنیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امینی

      جانا سخن از دل ما گفتی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج