جاباما
۱۸۲۸۸
۱ نظر
۵۰۱۴
۱ نظر
۵۰۱۴
پ

دكتر دبرا جاليمن عضو انجمن جراحي پوست روسيه

چروك‌هاي ماندگار را چگونه از بين ببريم؟

دكتر دبرا جاليمن، نويسنده كتاب «رازهاي پوست» و عضو انجمن جراحي پوست و سخنگوي آكادمي پوست روسيه به چند سوال مهم درباره تزريق بوتاكس پاسخ مي‌دهد

چروك‌هاي ماندگار را چگونه از بين ببريم؟

چروك‌هاي ماندگار را چگونه از بين ببريم؟

برترین ها: هر روز مراجعان بسياري براي تزريق بوتاكس به من مراجعه مي‌كنند يا ايميل‌هايي در اين مورد برايم مي‌فرستند. آن‌ها دوست دارند چهره‌اي بي‌عيب و نقص داشته باشند و به همين دليل من را به نوشتن اين مقاله واداشته‌اند. قبل از هرچيز بايد بگويم، تزريق بوتاكس يك روش پذيرفته شده براي از بين بردن چروك‌هاي چهره است و كساني كه به‌دليل افزايش سن يا دلايل ديگر دچار پوستي پرچروك شده‌اند مي‌توانند از اين روش براي بازسازي چهره شان كمك بگيرند. ابتداي اين صفحه مكالمه ميان من و يكي از مراجعانم را خواهيد خواند و سپس از نظراتم در مورد تزريق بوتاكس و پركننده‌ها آگاه خواهيد شد.

دكتر: براي رسيدن به نتايج مطلوب، شما هم به بوتاكس و هم به تزريق پركننده‌ها احتياج داريد تا اين خطوط و شيار‌ها از صورت‌تان محو شود.

بيمار: چرا به هر ۲ نياز دارم؟ من فكر مي‌كردم اگر همان بوتاكس را تزريق كنم از اين مشكل راحت مي‌شوم.

دكتر: بوتاكس عضلات صورت شما را فلج خواهد كرد و باعث خواهد شد، ديگر حركت نكنند اما بعد از اين تزريق باز هم شيارهاي كوچكي در پيشاني شما وجود خواهد داشت كه اگر بخواهيد برطرف‌شان كنيد و پيشاني كاملا صافي داشته باشيد بايد از پركننده‌ها هم كمك بگيريد.

بيمار: خط اخمم را چگونه مي‌توانم از بين ببرم؟ آيا پركننده‌ها براي آن قسمت كافي خواهند بود؟

دكتر: شايد در ظاهر بتوانيد آن‌ها را محو كنيد اما اگر از پركننده‌ها به همراه بوتاكس استفاده نكنيد دوامي نخواهند داشت و مشكل‌تان دوباره برخواهد گشت.


چه كساني بوتاكس بزنند، چه كساني پركننده؟

مطالعات اخير نشان مي‌دهد، درمان تركيبي كه هم در آن از پركننده‌ها استفاده مي‌شود و هم تزريق بوتاكس صورت مي‌گيرد، بهتر است هركدام از اين روش‌ها به تنهايي مورد ا استفاده قرار گيرد. بوتاكس مي‌تواند عضلات زيرين صورت شما را فلج كند، درحالي‌كه خطوط عميقي كه به سختي از بين مي‌روند را نمي‌توان تنها با كمك بوتاكس برطرف كرد. افراد جوان‌تر كه فقط خطوط سطحي در چهره دارند بوتاكس براي آن‌ها كافي است. اما پيشاني‌هايي كه شيارهاي عميق يا چين‌هاي عمودي به آن‌ها راه يافته است تنها درصورت استفاده از پركننده‌ها در كنار بوتاكس به نتيجه دلخواه‌شان خواهند رسيد.


آيا در همه جاي چهره مي‌توان بوتاكس تزريق كرد؟

بوتاكس و پركننده‌ها حتي مي‌تواند در اطراف دهان هم تزريق شوند اما تزريق در اين نواحي زودتر از باقي قسمت‌هاي چهره ماندگاري‌اش را از دست مي‌دهد. جوابش هم مشخص است. چون دهان بيشتر از همه اعضاي چهره در حالت حركت است، پركننده‌ها در اين قسمت زودتر جذب و محو خواهند شد.


چه كساني نبايد سراغ بوتاكس يا پركننده بروند؟

بهتر است بوتاكس به خطوط لبخند تزريق نشود و تنها بوتاكس رقيق شده را مي‌توان به همراه پركننده‌ها در لب و گوشه دهان تزريق كرد. البته انجام چنين تزريقاتي در لب براي همه توصيه نمي‌شود. كساني كه نياز زيادي به حركت لب‌ها دارند نبايد چنين تزريق‌هايي را انجام دهند. مثلا خوانندگان و بازيگران كه نيازمند اين حركات هنگام حرف زدن يا ايجاد تغييرات در چهره شان هستند هرگز نبايد سراغ اين روش‌ها بروند.


چرا پركننده‌ها به تنهايي كافي نيستند؟

واقعيت اين است كه پركننده‌ها پس از مدتي توسط بدن جذب مي‌شوند و درصورتي كه عضلات زيرين صورت به كمك بوتاكس فلج نشده باشند، به‌دليل حركات عضلات پيشاني سريع‌تر جذب بدن خواهند شد. براي مثال اگر در حالت عادي پركننده‌ها ۴ ماه ماندگار باشند، با كمك بوتاكس ماندگاري آن‌ها به يك سال خواهد رسيد.


تزريق به روش تركيبي چقدر طول خواهد كشيد؟

روش تركيبي در حدود 20 دقيقه طول خواهد كشيد و گرچه هزينه بالاتري به نسبت روش‌هاي عادي دارد اما از آنجا كه ماندگاري بيشتري دارد و كاملا مي‌تواند چهره شما را جوان و بدون چين و چروك كند، بهتر است سراغ آن برويد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • sanam

      ba salam va arze adab.man fardi besyar khandero hastam 28 sal daram ama vaghti mikhandam anchenan chorok zire cheshmanam jam mishavad ke dar nime roz cheream bedone khande ham mamlo az chorok ast az keremhaye zede chorok ke estefade kardeam behtar shode ama hamchenan .... mikhastam bedanam baraye sene man botaks ya amale jarahi ra pishnahad mikonid?ba tashakor

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج