۱۸۴۰۴۱
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

نکاتی برای خرید پاوربانک مناسب

پاوربانک (دستگاه شارژ همراه) نام جدیدی است که این روزها به گوش می رسد و مردم برای رفع نیاز خود در مکان هایی که به برق دسترسی ندارند و به ویژه در سفرها از آن استفاده می کنند.

نکاتی برای خرید پاوربانک مناسب





هفته نامه عصر ارتباط - علی نعمتی: پاوربانک نام جدیدی است که این روزها به گوش می رسد و مردم برای رفع نیاز خود در مکان هایی که به برق دسترسی ندارند و به ویژه در سفرها از آن استفاده می کنند. صفحه نمایش های بزرگ، پیچیدگی و کارکردهای زیاد اسمارت فون ها و گجت ها باعث مصرف بیشتر باتری شده، به نحوی که افرادی که به صورت دایم از گوشی و امکانات آن استفاده می کنند نیازمند شارژ روزانه گوشی، تبلت و ابزارهای همراه خود هستند و برای آنها بسیار ناراحت کننده است که در مکان و زمانی که دسترسی به برق برای شارژ ندارند، ناگهان با مشکل از دست رفتن و تمام شدن شارژ باتری مواجه شوند.

چندسالی از عرضه دستگاه شارژ همراه یا پاوربانک ها به بازار می گذرد، اما هنوز آنچنان در بین کاربران شناخته شده نیستند. شاید این موضوع به دلیل نداشتن اطلاعات کافی در مورد این محصول باارزش باشد. پاوربانک یا دستگاه شارژ همراه وسیله ای است کم حجم که با داشتن شارژی مشخص نیاز شما را در رابطه با کمبود باتری موبایل و ابزارهای همراه برطرف می کند و دارای انواع مختلفی است. این دستگاه با توجه به ظرفیتی که شما در هنگام خرید انتخاب می کنید، می تواند گوشی یا تبلت را برای چندمین بار متوالی شارژ کند.

پاوربانک یک باتری جداگانه با ابعادی کوچک تر از کف دست است که روی آن یکدرگاه ورودی برای شارژ کردن آن و یک درگاه خروجی برای اتصال به دستگاه های مختلف و شارژ آنها قرار گرفته است و به راحتی در جیب قرار می گیرد.

توان پاوربانک ها مانند باتری گوشی ها برحسب واحد میلی آمپر ساعت سنجیده می شود. این باتری ها معمولا به نوع آنها 80 تا 95 درصد کارایی دارند و بقیه انرژی آنها به گرما تبدیل می شود. در زمان خرید یک پاوربانک خوب باید به این نکات توجه کنیم:

نکاتی برای خرید پاوربانک مناسب

کیفیت

اطمینان از اصل بودن، داشتن کیفیت بالا، ظاهری زیبا و قیمتی مناسب از جمله عوامل مهم هر خرید موفق است، اما توجه داشته باشید داشتن کیفیت مناسب از بقیه مهم تر است.

ظرفیت

دانستن ظرفیت باتری گجت و ابزارتان (تبلت، گوشی و...) اهمیت زیادی دارد؛ به این علت که پاوربانکی با ظرفیت کمتر از ظرفیت باتری وسیله تان خریداری نکنید.

برای مثال، اگر ظرفیت باتری گوشی شما ۲۰۰۰ میلی آمپر ساعت است؛ با یک پاوربانک ۲۰۰۰ میلی آمپرساعت می توان یک بار به صورت کامل گوشی را شارژ کرد. یک پاوربانک با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت می تواند یک ظرفیت مناسب و خوب برای هر فرد باشد. البته ظرفیت پاوربانک به نیاز شما و گنجایش موردنیاز شما بستگی دارد.

جریان

اگر می خواهید از پاوربانک خود برای شارژ گوشی، تبلت و... استفاده کنید، یک پاوربانک با جریان خروجی ۲.۱ میلی آمپر مناسب است.

نوع خروجی پاوربانک

نسبت به نوع دستگاه و نیاز شما، مهم است که پورت خروجی مناسب باشد. معمولی ترین پورت خروجی، پورت های USB است که همه پاروبانک ها از آن برخوردارند. از دیگر نمونه های خروجی پورت وای فای است که می تواند دستگاه هایی را که از شارژ وای فای پشتیبانی می کنند به صورت وای فای شارژ کند.

بهتر است به جز موارد بالا به این ویژگی ها هم توجه داشته باشید.

حفاظت در مقابل اتصال کوتاه

می دانیم که آتش اغلب توسط یک اتصال کوتاه ایجاد می شود. شارژر همراهی را انتخاب کنید که سیستم حفاظتی در مقابل اتصال کوتاه را داشته باشد.

نکاتی برای خرید پاوربانک مناسب

حفاظت در مقابل شارژ بیش از حد (Overcharge)

ما به پاوربانکی نیاز داریم که جریان الکتریسیته را زمانی که شارژ باتری کامل شد، قطع کند. برای اینکه شارژ بیش از حد حتما عمر باتری پاوربانک و باتری دستگاه در حال شارژ را کوتاه می کند.

حفاظت در مقابل دمای بالا

بهتر است شارژر همراه دارای طیف دمای کارکرد بالایی باشد.

خاموش شدن خودکار (Auto Off)

این ویژگی را درواقع می توان هم ردیف قابلیت حفاظتی Overcharging دانست که با اتمام شارژ دستگاه جریان قطع شود تا دستگاه آسیب ندیده و دمای داخلی آن افزوده نشود.

چند پیشنهاد برای خرید

Silicon Power P۴۰ ۴۴۰۰ mAh

P۴۰ یکی از جدیدترین محصولات کمپانی سیلیکون پاور است که به تازگی به بازار عرضه شده است. در ساخت این پاوربانک از نوعی باتری باکیفیت استفاده شده که ظرفیتی برابر با ۴۴۰۰ میلی آمپر ساعت دارد و شمامی توانید از آن برای شارژ تمامی گوشی های موبایل و تبلت ها استفاده کنید. P۴۰ دارای ولتاژ خروجی چنج ولت با جریان خروجی یک آمپر، مجهز به سیستم های حفاظتی OVP, ODP, ODCP, IVP, OCP است.

نکاتی برای خرید پاوربانک مناسب

Adata PV۱۰۰ ۴۲۰۰ m Ah

شارژر همراه Adata سبک وزن و کوچک و دارای ظرفیت ۴۲۰۰ میلی آمپر ساعت با جریان ۲.۱ آمپر است.

Pqi Power Bank ۵۰۰۰c

با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت گنجایش خوبی دارد. ولتاژ ورودی و خروجی پنج ولت است و به گفته سازنده جریان خروجی ۲ آمپری دارد.

Adata Dash Drive Air AE۴۰۰

ظرفیت این مدل هم ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی است. اما نکته جالبی در مورد این محصول وجود دارد. این پاوربانک علاوه بر شارژ، یک شبکه وایرلس هم ایجاد می کند و شما می توانید در این شبکه وایرلس موزیک ها و ویدیوها و فایل های کم حجم خود را به اشتراک بگذارید.

نکاتی برای خرید پاوربانک مناسب

mi Powerbank ۵۲۰۰ m Ah و mi Powerbank ۱۰۴۰۰m Ah

در این مدل ها باتری ها در قالبی زیبا از جنس آلومینیوم قرار گرفته اند که طراحی مشابه محصولات اپل دارند. جریان خروجی مدل ۵۲۰۰ آن ۱.۵ آمپر است و جریان ورودی آن ۲ آمپر. البته مدل ۱۰۴۰۰ آن هم با جریان خروجی و ورودی ۲ آمپر عرضه می شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج