جاباما
۱۸۴۲۱۷
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

دادستان کل کشور: فضا بسیار امن است

دادستان کل کشور داشتن دست بالا از سوی نیروی انتظامی برای ارتقا امنیت را یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر دانست.

ایسنا: حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی در مراسم رونمایی از سامانه ارتباط الکترونیک میان پلیس و قوه قضاییه - که با حضور فرمانده نیروی انتظامی و جمعی از معاونین ناجا و روسای پلیس پیشگیری برگزار شد - وجود چنین سامانه‌ای برای ارتباط میان پلیس و قوه قضاییه را از ضرورت های موجود برشمرد و گفت: این سامانه با تلاش و اندیشه بلند کارشناسان رونمایی شد.

وی با ابراز امیدواری از این‌که «این سامانه آغاز با برکتی در جهت تعامل هرچه بیشتر ناجا و قوه قضاییه باشد» خاطرنشان کرد: این سامانه سرعت در انجام امور و کارهای قضایی را تسهیل می‌کند و دسترسی نیروی انتظامی و دادسراها به اطلاعات را در سطح کشور سهل می‌سازد.

وی «بالابردن صحت و دقت در تبادل اطلاعات و کاهش اطاله دادرسی» را از ویژگی‌های این سامانه دانست و آن را گام ماندگاری برای امنیت اسناد و مدارک تبادل شده میان ناجا و مجموعه های دستگاه قضایی توصیف کرد.

رییسی با بیان این‌که «این سامانه عملکرد و اعتماد به دستگاه انتظامی و قضایی را افزایش خواهد داد» افزود: در مجتمع‌های ما بنابر توسعه و گسترش این سامانه است؛ چراکه این سامانه موجب افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها نیز خواهد شد که دستاورد آن استفاده بهینه از بودجه و امکانات خواهد شد. البته همکاران ما باید در جهت توسعه کمی و کیفی این سامانه گام بردارند.

بدهکاران و مجرمان از فضای الکترونیک سوءاستفاده می‌کنند

رییسی با بیان این‌که «بزهکاران و مجرمان با سوءاستفاده از فضای الکترونیک جرایمی را انجام می‌دهند» گفت: امروز گزارش‌هایی که از مجموعه پلیس فتا و دادسرای رسیدگی به جرایم سایبری به دست ما می‌رسد که نشان می‌دهد که در این فضا سوءاستفاده هایی در حال انجام گیری است و من فکر می‌کنم دست بالای نیروی انتظامی برای ارتقای امنیت یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است.

وی با اشاره به ارتباط نزدیک پلیس با دستگاه قضایی اظهار کرد:‌ دادستانی‌های ما نیز به اندازه‌ای که با پلیس در ارتباطند با هیچ جای دیگری در ارتباط نیستند.

دادستان کل کشور با بیان این‌که «امروز فضای کشور علی رغم تهدیدات بسیار امن است» گفت: اما این تعداد جرم را نیز زیبنده نمی‌دانیم و تمامی دستگاه‌ها موظف‌اند در حوزه پیشگیری از جرم اقدام کنند.

وی ادامه داد: در بخش قانونگذاری باید تمامی دستگاه‌ها هدفشان کاهش و پیشگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی باشد و هر اقدامی در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی ، فرهنگی و ... باید با وجود امنیت و تامین آن همراه باشد.

در پیشگیری عام تمام دستگاه‌ها مسئولیت دارند

دادستان کل کشور با بیان این‌که «در پیشگیری عام همه دستگاه‌ها مسئولیت دارند» خاطرنشان کرد:‌ در تمام بخش‌ها باید سعی در کاهش جرم و افزایش امنیت باشد. باید یک نگاه سالم عاری از جرم و جنایت را در جامعه شکل دهیم.

وی همکاری ایجاد شده میان ناجا و دستگاه قضایی و راه‌اندازی این سامانه را نیز به عنوان یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر توصیف کرد و گفت: این همکاری‌ می‌تواند منجر به ایجاد امنیت شود.

وی در پایان سخنانش ابراز امیدواری کرد: راه اندازی سامانه الکترونیک آغاز مبارکی برای نظام و پدیده ای برای ناامن کردن فضا برای مجرمان و متخلفان باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج