جاباما
۱۸۴۴۶
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

دستور آشپزی : کرم لیمو

این کرم به خاطر داشتن لیمو و پرتقال، پر از ویتامین C است. بنابر این یک دسر عالی برای روزهای سرد زمستان به حساب می‌آید که سرما خوردگی شایع است.....

دستور آشپزی : کرم لیمو

دستور آشپزی : کرم لیمو

برترین ها:

مواد لازم:
  • خامه فرم گرفته: ۵۰۰ گرم
  • ليموترش: ۲ عدد
  • ژلاتين: ۸ ورق
  • زرده تخم‌‌مرغ: ۶ عدد
  • شكر: ۲۰۰ گرم
  • اسانس ليمو: ۳ تا ۴ قطره
  • شير: نيم ليتر


روش تهيه:

ابتدا پوست دو عدد ليمو را با رنده ريز رنده كرده، سپس آب ليموها را مي‌گيريم و كنار مي‌گذاريم. ورقه‌هاي ژلاتين را داخل آب سرد خيسانده و وقتي نرم شدند از آب خارج مي‌كنيم. داخل ظرف فلزي ريخته و به همراه آب پرتقال روي حرارت ملايم قرار مي‌دهيم تا ذوب و يكدست شوند. زرده‌هاي تخم‌مرغ را به همراه شكر آن‌قدر هم مي‌زنيم تا پف كنند. اسانس و رنده پوست ليمو را به مواد زرده اضافه مي‌كنيم. وقتي همه را با هم خوب مخلوط كرديم، مايع را به همراه شير داخل قابلمه مخصوص كرم‌پزي ريخته و روي حرارت ملايم هم مي‌زنيم تا به جوش آيد. مطمئن مي‌شويم زرده تخم‌مرغ‌ها پخته‌اند. مايه را از روي حرارت برداشته و اجازه مي‌دهيم تا كمي خنك شود. خامه فرم گرفته را داخل كاسه‌اي گود (يا همان كاسه همزن) قرار مي‌دهيم و مايه زرده را آرام آرام اضافه كرده و با درجه كند همزن هم مي‌زنيم تا مواد كاملا يكدست شوند. ژلاتين ذوب شده را داخل مايه كرم مي‌ريزيم و كرم را داخل قالب مورد نظر ريخته اين مواد را به مدت ۶ تا ۸ ساعت داخل يخچال قرار مي‌دهيم تا كاملا ببندد.


این کرم به خاطر داشتن لیمو و پرتقال، پر از ویتامین C است. بنابر این یک دسر عالی برای روزهای سرد زمستان به حساب می‌آید که سرما خوردگی شایع است. این دسر تا حد زیادی از سرما خوردگی جلوگیری می‌کند. پس اگر با دادن مرکبات به فرزندتان مشکل دارید این دسر را برایش درست کنید. کوچولوی شما به خاطر شکل ژله‌ای دسر، با میل آن را خواهد خورد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج