۱۸۴۵۱۶
۱ نظر
۵۵۸۵
۱ نظر
۵۵۸۵
پ

همه آنچه باید درباره «سانسوریا» بدانید

اندر خواص زبان مادرشوهر

نام علمی این گیاه «Sansevieriatri fasciata» است که در ایران به زبان مادرشوهر و گیاه شمشیری هم معروف است که لابد برگ های کشیده و خاردارش در این نام گذاری بی تاثیر نبوده است!

اندر خواص زبان مادرشوهر





همشهری تندرستی: نام علمی این گیاه «Sansevieriatri fasciata» است که در ایران به زبان مادرشوهر و گیاه شمشیری هم معروف است که لابد برگ های کشیده و خاردارش در این نام گذاری بی تاثیر نبوده است! برگ های این گل سبز هستند؛ اما حاشیه زرد نازکی هم دارند و وقتی بلند می شوند، ارتفاع شان به حدود یک متر هم می رسد و شکلی شبیه شمشیر یا سرنیزه پیدا می کنند.

زیستگاه اصلی این گیاه سانسوریا آفریقاست، ولی چون بسیار کم توقع و مقاوم است، قطعا در خانه شما هم می تواند دوام بیاورد و آخ هم نگوید. درضمن این گیاه هم برابر سایه و هم برابر نور مقاومت دارد، بنابراین با خیال راحت می توانید آن را در هر اتاقی که دل تان خواست نگه دارید. البته این گیاه نمی تواند در بلندمدت تابش مستقیم اشعه آفتاب به خصوص در روزهای گرم تابستان را تحمل کند و در زمستان هم با وجود اینکه دمای 10 درجه را هم تاب می آورد، اما بهتر است در جایی نگهداری شود که دمای هوا حداقل 16 درجه سانتی گراد باشد.

خوبی دیگر سانسوریا این است که برگ هایش در همه فصل ها سبز می ماند و ظاهر تر و تازه اش را حفظ می کند.

اندر خواص زبان مادرشوهر

سانسوریا هم نوع تک رنگ دارد و هم ابلق، همچنین هم کوتاهش پیدا می شود و هم بلندش، اگرچه معمولا ارتفاع برگ هایش به بیشتر از یک متر نخواهدرسید. سانسوریا گل هم می دهد. این گل ها در قسمت میانی گیاه می رویند ورنگ شان زرد و سبز است و البته جذابیت ظاهری چندانی ندارند، ولی معطر هستند.

مهم ترین ویژگی گیاه زبان مادرشوهر، برندگی اش نیست، بلکه تاثیری است که در پاک سازی محیط اطرافش دارد و به همین خاطر یک انتخاب ایده آل برای آپارتمان و منزل مسکونی محسوب می شود. جالب است بدانید که سانسوریا می تواند سموم و گازهای آلوده موجود در هوا از جمله فرمالدهید را تصفیه کند. پیشنهاد ویژه این است که این گیاه را در اتاق خواب تان قرار دهید تا با تصفیه کردن هوایی که تنفس می کنید، خواب راحتی را برای تان به ارمغان بیاورد.

اندر خواص زبان مادرشوهر

سانسوریا از خانواده کاکتوس هاست، بنابراین حتی هوای گرم و خشک را نیز به راحتی تحمل می کند و چون آب کافی داخل ساقه و برگ هایش ذخیره می شود، بی آبی را تا مدت زمان زیادی تحمل می کند. درضمن شما با یک بار خرید سانسوریا می توانید تا سال های متمادی از آن نگه داری کرده و از سرسبزی اش استفاده کنید، چون رشد این گیاه خیلی آرام و برگ هایش همیشه سبز است.

سانسوریا را باید از طریق برگ و ساقه های زیرزمینی آن تکثیر کنید و در خاک مناسب که مخلوطی از خاک باغچه و خاک برگ و ماسه است، نگه دارید.

اندر خواص زبان مادرشوهر

فصل مناسب تکثیر و جداکردن پاجوش سانسوریا بهار به شمار می رود و با استفاده از قلمه برگ نیز می توان آن را نیز تکثیر کرد. برای این کار باید قطعاتی به اندازه ۶ تا ۸ سانتی متر از برگ سالم گیاه جدا کرده و آنها را تا نیمه داخل شن بگذارید و بگذارید تا ریشه بدهد. بهتر است این گیاه را ابتدا در گلدان کوچک قرار دهید و بعد هر دو سال یک بار خاک گلدان را عوض کنید.

یادتان باشد که نباید گیاه زبان مادرشوهرتان را بیش از حد آبیاری کنید چون ساقه گوشتی این گیاه به اندازه کافی آب در خود ذخیره می کند. در فصل زمستان هر سه هفته یک بار به گلدان تان آب بدهید و در تابستان هفته ای یک بار آبیاری برای این گیاه کافی است و گرنه گیاه را می پوسانید. در ضمن اگر در فاصله بین دو نوبت آبیاری سطح خاک خشک نشده بود، بهتر است آب دادن به گلدان را کمی به تاخیر بیندازید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      گیاه مادر زن را هم شرح مفصل بده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج