۱۸۴۶۸۴
۵۰۶۹
۵۰۶۹
پ

ترش و شیرین با کیوی (۲)

یکی از میوه های پرطرفدار این فصل کیوی است که هم خوشمزه و هم بسیار زیباست. ولی مهم تر از زیبایی و خوشمزه بودن، پرخاصیت بودن آن است. کیوی همانند مرکبات منبع غنی ای از ویتامین سی است، پس برای سرماخوردگی بسیار مفید است.

ترش و شیرین با کیوی (2)





مجله همشهری تندرستی: یکی از میوه های پرطرفدار این فصل کیوی است که هم خوشمزه و هم بسیار زیباست. ولی مهم تر از زیبایی و خوشمزه بودن، پرخاصیت بودن آن است. کیوی همانند مرکبات منبع غنی ای از ویتامین سی است، پس برای سرماخوردگی بسیار مفید است. جالب است بدانید این میوه به خاطر داشتن ویتامین آ، ای و ث باعث حفظ و تقویت سلول های بینایی شده و همچنین باعث تقویت سیستم ایمنی بدن هم می شود. پس پیشنهاد می کنم در این فصل تا می توانید این میوه را مصرف کنید و نگران نباشید، چون باعث کاهش وزن هم می شود.

مطلب مرتبط:

ترش و شیرین با کیوی (1)


مینی تارت کیوی

مواد لازم

  • ۱ پیمانه نارگیل خردشده
  • ۱ پیمانه گردو
  • ۱.۲ پیمانه خرمای بدون هسته
  • ۳ عدد کیوی
  • ۱.۴ پیمانه آب لیموی تازه
  • ۱ ق چ رنده پوست لیمو
  • ۱.۴ پیمانه عسل

ترش و شیرین با کیوی (2)

۱- ابتدا ۱۲-۱۰ عدد قالب مافین را چرب کنید و کنار بگذارید. نارگیل و گردو را داخل مخلوط کن یا غذاساز بریزید و کاملا مواد را با هم مخلوط کنید. اکنون خرماها را داخل دستگاه بریزید و دوباره مواد را با هم مخلوط کرده و حالت چسبندگی پیدا کنند. از مخلوط حاصل به میزان ۱.۲ و ۱ س کف هر کدام از قالب ها با مخلوط حاصل پر شود.

۲- پوست کیوی ها را بگیرید. آنها را به ۴ قسمت برش داده و دانه های داخل شان را جدا کنید. حالا گوشت کیوی را به همراه آب لیمو، رنده پوست لیمو و عسل داخل مخلوط کن یا غذاساز بریزید و دستگاه را روشن کنید که مخلوط نرم و یکدستی حاصل شود.

۳- به میزان ۲-۱ ق س از مخلوط حاصل را روی هرکدام از قالب ها بریزید، سپس یک ورقه نازک از کیوی روی مواد هرکدام از قالب ها قرار دهید و قالب ها را به مدت ۶۰- ۳۰ دقیقه داخل یخچال قرار دهید. اگر دوست دارید می توانید برش های کیوی را با پوست روی مواد قراردهید.

۴- حالا قالب ها را از یخچال درآورید، تارت ها را از داخل قالب ها جدا کنید سپس داخل ظرف مناسب قرار داده و سرو کنید.

پودینگ کیوی و آناناس

مواد لازم

  • ۱.۲ پیمانه پسته بونداده
  • ۱.۲ پیمانه بادام بونداده
  • ۱۰۰ گرم آناناس تازه
  • ۴ عدد کیوی
  • ۶-۴ عدد خرمای بدون هسته
  • ۱.۲ پیمانه خامه فرم گرفته

ترش و شیرین با کیوی (2)

۱- ابتدا کیوی ها را بشویید، سپس پوست آنها را بگیرید و به صورت مکعبی خرد کنید و کنار بگذارید. اگر دوست دارید می توانید کیوی ها را با پوست استفاده کنید. بدین صورت که ابتدا کیوی ها را خوب بشویید سپس سر و ته آنها را جداکنید و دور بریزید. کیوی ها را به ۴ قسمت برش داده و سپس به صورت معکبی خرد کنید. پوست آناناس را بگیرید و آن را هم به صورت مکعب های کوچک خرد کنید. حالا کیوی ها و آناناس خردشده را در یک کاسه مناسب بریزید و کنار بگذارید.

۲- پسته، بادام و خرماها را داخل ظرف غذاساز یا مخلوط کن بریزید و دستگاه را به مدت ۱۰ ثانیه روشن کنید که مواد کمی خرد شده و خوب با هم مخلوط شوند، سپس مخلوط حاصل را کنار بگذارید.

۳- تعدادی کاسه مناسب یا هر ظرفی که دلخواه تان است برای سروکردن آماده کنید. حالا موادی را که آماد کرده و کنار گذاشته اید را به صورت لایه لایه داخل ظرف بریزید. ترتیب لایه ها را می توانید با سلیقه خودتان انتخاب کنید و داخل ظرف ها بچینید.

پیشنهاد من این است که به این صورت لایه ها را روی هم قرار دهید؛ ابتدا مقداری کیوی خردشده را ته ظرف های تان بچینید سپس روی آن ها تعدادی آناناس خردشده قرار دهید. حالا به میزان ۲-۱ ق س خامه روی میوه ها بریزید، اکنون ۱ ق س از مخلوط مغزها و خرما را روی خامه قرار دهید. اکنون دوباره تعدادی کیوی و آناناس روی مواد داخل ظرف تان قرار دهید و در انتها روی مواد مقداری از مخلوط مغزها بپاشید.

۴- پودینگ شما آماده است. اکنون می توانید آن را سرو کنید.

یه جور دیگه

اگر خامه فرم گرفته در دسترس ندارید می توانید به جای آن از خامه صبحانه هم استفاده کنید.

مارمالاد کیوی

مواد لازم

  • ۴۰۰ گرم کیوی
  • ۳۰۰ گرم شکر
  • ۲ ق س آب لیموی تازه
  • ۱.۲ پیمانه آب

ترش و شیرین با کیوی (2)

۱- ابتدا کیوی ها را پوست بگیرید و سپس آنها را به چهار قسمت برش دهید. حالا هرکدام از برش ها را به ۴-۳ قسمت خرد کنید و کنار بگذارید. تعداد برش ها بستگی به اندازه کیوی ها دارد. دقت کنید که برای درست کردن این مارمالاد حدود ۴۰۰ گرم کیوی موردنیاز است که تقریبا ۸ عدد کیوی متوسط می شود.

۲- حالا کیوی های خردشده را داخل یک قابلمه مناسب بریزید و روی آنها شکر بپاشید. اکنون آب لیمو را روی مواد بریزید و در انتها آب را به مواد اضافه کنید و قابلمه را روی حرارت ملایم روی اجاق گاز قرار دهید و به آرامی همه مواد را هم بزنید و صبر کنید که شکر کاملا در مواد حل شود و مواد به آرامی داغ شوند. حرارت را زیاد نکنید که به سرعت مواد جوش بیایند. بگذارید مارمالاد به آرامی و روی حرارت ملایم آماده شود.

۳- در اینزمان که مواد به آرامی روی حرارت در حال پخته شدن هستند، کیوی ها کمی شروع به له شدن می کنند و اب کیوی خارج می شود. آن را مرتب هم بزنید تا مطمئن شوید که مارمالاد به ته قابلمه نچسبد. حالا به کمک گوشت کوب یا وسیله مناسب دیگری کیوی ها را له کنید تا دانه های کیوی جداشده و داخل قابلمه بریزد و مارمالاد غلیظ تر شود، سپس آن را خوب هم بزنید و کمی دیگر بگذارید روی حرارت بماند تا مارمالاد شما آماده شود.

۴- در این زمان باید قابلمه را از روی حرارت بردارید و مدتی صبر کنید تا مارمالاد کمی سرد شود. حالا آن را داخل ظرف مناسبی که آماده کرده اید بریزید سپس آن را در یخچال قرار دهید تا کاملا سرد شده، و غلیظ و سفت شود.

می توانید از این مارمالاد برای صبحانه استفاده کنید. همچنین می توانید از آن، برای تزیین کیک ها یا دسرهایتان هم استفاده کنید.

یه جور دیگه

اگر می خواهید به جای مارمالاد مربای کیوی درست کنید، از کیوی های سفت استفاده کنید که زیادی له نشوند. همچنین در طول پخت، کیوی ها را مانند مارمالاد له نکنید.

کیک کیوی

مواد لازم

  • ۳ عدد موز رسیده
  • ۴۵ گرم روغن زیتون یا روغن نارگیل
  • ۱ عدد تخم مرغ
  • ۲ عدد کیوی
  • ۳ ق س شکر قهوه ای
  • ۱۸۰ گرم آرد
  • ۲۰ گرم شکلات چیپسی
  • ۱.۲ ق چ بیکینگ پودر

ترش و شیرین با کیوی (2)

۱- ابتدا فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن کنید تا گرم شود. موزها را پوست بگیرید سپس آنها را خردکنید. یک عدد از کیوی را پوست بگیرید و آن را خرد کنید سپس آن را کنار بگذارید.

۲- در یک کاسه مناسب موز و کیوی های خردشده، تخم مرغ و روغن را بریزید و خوب با هم مخلوط کنید. حالا شکر، آرد، بیکینگ پودر و شکلات چیپسی ها را هم به مواد اضافه کنید. با همزن مناسب یا با یک همزن چوبی همه مواد را به آرامی هم بزنید و خوب مخلوط کنید تا مایه کیک شما آماده شود.

۳- اکنون داخل قالب موردنظرتان را با کاغذ روغنی بپوشانید. اگر کاغذ روغنی در منزل ندارید به جای آن می توانید قالب را چرب کنید و سپس کف آن را آرد بپاشید. حالا مایه کیکی را که آماده کرده اید، داخل قالب بریزید.

کیوی دیگر را با پوست یا بدون پوست بسته به نوع سلیقه تان به صورت ورقه ای خرد کنید و روی کیک بچینید. حالا قالب را به مدت ۳۵ دقیقه داخل فر قرار دهید که بپزد. برای اطمینان از پخت کیک یک عدد خلال دندان یا چنگال را وسط کیک فرو کنید، اگر کاملا تمیز بیرون آمد، کیک شما آماده است.

۴- اکنون می توانید قالب را از فر خارج کنید. حالا کمی صبر کنید تا کیک سرد شود و راحت تر بتوانید آن را از قالب جداکنید. کیک را از قالب درآورید، به صورت دلخواه برش داده و سرو کنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج