۱۸۴۷۵۷
۸ نظر
۵۰۰۹
۸ نظر
۵۰۰۹
پ

مسئولان جلوی ورود مردم به جهنم را بگیرند

آیت‌الله موحدی کرمانی گفت: دشمن روی مسأله فرهنگ و تهاجم فرهنگی برنامه‌ریزی می‌کند و در واقع فرهنگ چیزی نیست که یک مسئول بگوید ما وظیفه نداریم مردم را به زور به بهشت بفرستیم. ما در این ارتباط وظیفه داریم. ما وظیفه داریم که جلوی ورود به جهنم را بگیریم و درهای بهشت را باز کنیم و درهای جهنم را ببندیم.

خبرگزاری ایسنا: آیت‌الله موحدی کرمانی در اجلاس سراسری جبهه پیروان خط امام (ره) و رهبری، با بیان این‌که جامعتین خود را بی‌نیاز از مشورت نمی‌داند، با رد تلویحی برخی از سخنان مبنی بر این‌که مصباح یزدی به عنوان ضلع سومی در هدایت جریان اصول‌گرا در انتخابات آتی نقش خواهد داشت، تأکید کرد که ضلع سومی به جامعتین اضافه نشده است.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز در این برنامه در بخشی از سخنان خود با بیان این‌که به گفته امام (ره) حفظ انقلاب از اصل آن مشکل‌تر است و باید فداکاری‌ها را در این زمینه دو چندان کرد، ادامه داد: این بار بر دوش مسئولان، نخبگان و عامه مردم است.

وی با تأکید بر اینکه مسئولان نباید از فرهنگ دینی جامعه غفلت کنند و باید در این ارتباط به هشدارهای رهبری توجه کنند، ادامه داد: دشمن روی مسأله فرهنگ و تهاجم فرهنگی برنامه‌ریزی می‌کند و در واقع فرهنگ چیزی نیست که یک مسئول بگوید ما وظیفه نداریم مردم را به زور به بهشت بفرستیم. ما در این ارتباط وظیفه داریم. ما وظیفه داریم که جلوی ورود به جهنم را بگیریم و درهای بهشت را باز کنیم و درهای جهنم را ببندیم. در واقع مسئولیت داریم راه‌هایی که منجر به رفتن به جهنم می‌شود را مسدود کنیم. وظیفه داریم راه‌های ورود به جهنم را با قدرت ببندیم و در این ارتباط نترسیم.

موحدی کرمانی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری به موضوع اقتصاد در کنار فرهنگ، افزود: دشمن خیر ما را نمی‌خواهد و اگر قدمی برمی‌دارد در راستای منافع خودش است. او با اسلام دشمنی دارد و از برداشتن هر گامی برای ضربه زدن به اسلام دریغ نمی‌کند.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز با اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری به هیأت مذاکره کننده کشورمان، گفت: خوشبختانه هیأت ایرانی بیدار و متوجه است و باید این بیداری را حفظ کند و گول تبسم دشمن را نخورد.

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر اهمیت تبعیت مردم از رهبری، ادامه داد: مردم باید در صحنه‌های مختلف انقلاب حضور داشته باشند و سعی کنند که در مقاطع حساس از جمله انتخابات بصیرت لازم را داشته باشند. مردم باید دقت کنند فرد اصلح را انتخاب کنند.

موحدی کرمانی به وظیفه نخبگان نیز اشاره کرد و افزود: وقتی خواص صالح باشند عامه مردم نیز صالح خواهند بود چرا که نگاه عامه به خواص است. در این راستا مهم است که نخبگان به خطرات توجه داشته باشند و آن را پیش‌بینی کنند قبل از این‌که هجمه‌ای صورت بگیرد.

وی با تأکید بر این‌که در انتخابات باید اصلح‌ها حضور داشته باشند تا مسئولیت را بر عهده بگیرند، اظهار کرد: وقتی اصلح‌ها متصدی شوند جامعه بیمه می‌شود و اگر این اتفاق نیفتد در واقع زنگ خطر به صدا در آمده است.

وی خطاب به حاضران در این جلسه گفت: شما نباید فقط به برگزاری این جلسات در بین خودتا اکتفا کنید. باید در استان‌ها نیز جلسات برگزار کنید. در بین مردم حضور پیدا کنید و وظیفه مردم را به آنها بشناسانید. شاخص‌های مقام معظم رهبری را بیان کنید تا افرادی که دلسوز هستند و به اصول معتقدند در صحنه حضور پیدا کنند. مبادا کسی که به دنبال هوس از جمله هوس مادی است در این عرصه حضور پیدا کند و وای بر جمعیتی که از این گونه افراد حمایت کند.

موحدی کرمانی همچنین خطاب به اصول‌گرایان گفت: باید بین شما صفا و صمیمت حاکم باشد. همکاری و همراهی را سرلوحه کار خود قرار دهید. ممکن است افراد بینش‌های متفاوتی داشته باشند. مومنان همه در یک سطح نیستند. برخی از آنها در امور دینی قوی‌ترند و برخی ممکن است ضعیف‌تر. قوی‌تر باید ضعیف‌تر را حمایت کند. بصیرت در بین افراد مختلف است. آن کسی که بصیرت عمیق‌تری دارد دست افراد ضعیف‌تر را بگیرد، نه این‌که از او دوری کند. ما حتی در مورد کسانی که در اصول با ما اختلاف دارند وظیفه داریم که آنها را جذب کنیم. همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند باید جذب حداکثری داشته باشیم.

موحدی کرمانی با بیان این‌که در بحث اصول‌گرایی اصولی مانند اعتقاد به اسلام، جمهوری اسلامی و اطاعت از فرامین امام (ره) و ولایت فقیه اصول محوری هستند در مورد شاخصه‌های اصول‌گرایی نیز اظهار کرد: یکی از شاخصه‌های مهم در این زمینه التزام عملی به ولایت فقیه است. در اختلافات باید نظر رهبری را فصل‌الخطاب قرار دهند و برای روحانیت و مرجعیت احترام قائل شوند.

وی با اشاره به صحبت‌های محمدرضا باهنر دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری مبنی بر این‌که این جبهه از جامعتین تبعیت می‌کند، گفت: من حقیقتاً از ایشان تشکر می‌کنم و تبریک می‌گویم. جامعتین حقیقتاً متسمک به فرامین اهل بیت است. آنهایی که به روحانیت بی‌وفا بودند که در صدر آنها منافقین هستند بعد از جدایی از روحانیت از اسلام نیز فاصله گرفتند.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز در بخش دیگری از سخنان خود به نقش جامعتین در جریان اصول‌گرا، گفت: جامعتین خود را بی‌نیاز از مشورت نمی‌داند. ما بنا داریم که نظرخواهی کنیم، به خصوص از بزرگان. اگر اختلاف نظری وجود دارد با بحث و گفت‌وگو تا آنجا که ممکن است این اختلاف از بین برود و اگر اختلافی ماند ما در این زمینه اتمام حجت کرده باشیم.

وی با بیان این‌که مذاکره و مشورت با برخی از آقایان و بزرگان صورت خواهد گرفت،‌ گفت: اگر این مشورت‌ها و گفت‌وگوها صورت می‌گیرد معنای آن این نیست ضلع ثالثی ایجاد شده است. همچنان همان دو ضلع (جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم) است. ولی ما خود را از مشورت بی‌نیاز نمی‌بینیم.

موحدی کرمانی در این ارتباط ادامه داد: به برادر گرانقدرم آقای مصباح احترام کامل دارم و علاقه‌مند به ایشان هستم.

وی با اشاره به سخن محمدرضا باهنر مبنی بر این‌که جبهه پیروان خط امام و رهبری از جامعتین پیروی می‌کند، گفت: شما همان مشی خودتان یعنی تبعیت از جامعتین را ادامه بدهید.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز بار دیگر با اشاره به احترامی که برای آیت‌الله مصباح یزدی قائل است در مورد برخی از سخنان مبنی بر این‌که مصباح یزدی رهبر جبهه پایداری است، گفت: در مورد این‌که ایشان رهبری گروه جبهه پایداری را قبول کرده باشد تردید است.

وی خطاب به اصول‌گراها، گفت: ما نظر جامعتین را رسماً به شما ابلاغ می‌کنیم و می‌گوییم نظرمان چیست.

موحدی کرمانی در ادامه سخنرانی خود به دیگر شاخصه‌های اصول‌گرایی اشاره کرد و در ادامه سخنان خود گفت: گهگاهی ممکن است که گروه‌هایی که به عنوان عضو جبهه پیروان هستند اختلاف نظرهایی داشته باشند. مثلاً در مقام تصمیم‌گیری در ارتباط با لیست خبرگان یا نمایندگان مجلس دیدگاه‌های متفاوتی داشته باشند. اشکالی ندارد؛‌ بحث صورت بگیرد ولی نباید این بحث به تخاصم بکشد. وقتی نتوانستید به تفاهم برسید سرسختی نکنید که منجر به تخاصم شود، کوتاه بیایید. حتی در مورد فردی که ممکن است از نظر شما شایسته برای حضور در لیست نباشد. در این قضیه مهم این است که شما مراعات اهم که همان وحدت است را داشته باشید.

به گزارش ایسنا، در این نشست که در ابتدا محمدرضا باهنر دبیرکل جبهه پیروان خط امام (ره) و رهبری به ایراد سخنرانی پرداخت تعدادی از دبیران و افراد موثر تشکل‌های عضو جبهه پیروان خط امام (ره) و رهبری از جمله محمدنبی حبیبی، اسدالله بادامچیان، احمد کریمی اصفهانی، لاله افتخاری، اعظم‌السادات حاجی عباسی، غفوری فرد، مهدی زاهدی، شیبانی و... حضور داشتند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آقا شاید یکی دوست داشت بره جهنم. بهشت که زوری نمیشه.

    • یک ایرانی

      مسئولان جلوی اختلاس رو هم بگیرن!!!!!

    • بدون نام

      مردم که کاری نکردن به جهنم برن !!!!!!!!!!!!!!!

    • بدون نام

      شما اتوبان های منتهی به جهنم رو مسدود کنید(اختلاس های کلان)جاده خاکی ها زیاد مهم نیستند

    • رحمان

      حضرت آقا اگر مسائل مادی بد است ونباید دنبال آن رفت چرا ........................همگی به دنبال ثروت اندوزی هستند و همگی بدنبال وضعیتی هستند که بتوانند از وضعیت تحریم ها استفاده کنند وبه ثروت خود بیفزایند ووضعیت بد اقتصادی مردم برای آنها اصلا مهم نیست لطف کنید کمی به اطراف نگاه کنید افراد مد نظر را خواهید دید

    • بدون نام

      اولا: شاید به قول دوستمون کسی دوست نداشته باشه بره بهشت ما نباید جای اون تصمیم بگیریم
      ثانیا: مسئولان با بی تدبیری خود مردم را مجبور می کنند که به سمت جهنم برود، کسی که کار و درآمد ندارد یا بیمار دارد و ... هزار مشکل دیگر و هیچ چاره برای حل آن وجود ندارد ناگزیر راه جهنم برگزیند.

    • بدون نام

      اولا: شاید به قول دوستمون کسی دوست نداشته باشه بره بهشت ما نباید جای اون تصمیم بگیریم
      ثانیا: مسئولان با بی تدبیری خود مردم را مجبور می کنند که به سمت جهنم برود، کسی که کار و درآمد ندارد یا بیمار دارد و ... هزار مشکل دیگر و هیچ چاره برای حل آن وجود ندارد ناگزیر راه جهنم برگزیند.

    • بدون نام

      یکی مواظب مسئولان باشه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج