جاباما
۱۸۴۸۴۰
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

ایران، در خواب زمستانی و امارات...

علی کفاشیان می گوید بعد از کاشتن چند نهال در روز درختکاری به فرودگاه می رود تا در بحرین بتواند شیخ سلمان را متقاعد کند میزبان جام ملتهای آسیا در سال ۲۰۱۹ را به ایران بدهند.

خبرآنلاین: علی کفاشیان رئیس فدراسیون که عازم مالزی شده بود، سه شنبه شب به تهران بازگشت. او پس از جلسه با مسئولان فدراسیون فوتبال مالزی که به ادعادی خودش درباره توسعه فوتبال در این کشور بود، به کار خود در این کشور پایان داد و به ایران آمد. علی کفاشیان امروز تهران را به مقصد منامه پایتخت بحرین ترک خواهد کرد.

قراراست او پنجشنبه شب جلسه خود را با شیخ سلمان رئیس AFC برگزار کند. این جلسه درباره میزبانی جام ملت هاست و کفاشیان امیدوار است «با حرف» بتواند رئیس کنفدراسیون را قانع کند که میزبانی را به ایران بدهند. واقعیت این است که فدراسیون فوتبال هنوز اقدامی برای گرفتن میزبانی انجام نداده و ایران علاوه بر امکانات نامناسب، اغلب شرایط میزبانی از جمله ورود بانوان به ورزشگاهها را هم مهیا نکرده است.

در این شرایط احتمال دادن این میزبانی برای ایران بسیار اندک است اما کفاشیان قصد دارد با برگزاری جلسه، شانس ایران را افزایش دهد. امارات همه جوره برای گرفتن میزبانی از ایران جلوتر است و کفاشیان هم بارها این موضوع را اعلام کرده است. ایران تنها تا خردادماه سال آینده فرصت دارد که امکانات را برای میزبانی مهیا کند. آخرین بازدید بازرسان کنفدراسیون هم از ایران رضایت بخش نبود و آنها متوجه شدند که ایران از زمان درخواست میزبانی تا زمان بازدید، کوچکترین اقدامی انجام نداده است. کفاشیان مدام می گوید ابتدا میزبانی را به ما بدهید، سپس فعالیت هایمان را آغاز می کنیم،

این در حالی است که امارات از دو سال قبل اقدامات خود را برای گرفتن میزبانی آغاز کرد. آنها با وجود اینکه هتل ها، استادیوم ها و وسایل درجه یک حمل و نقل را در اختیار دارند، تلاش کردند تا امکانات خود را بهتر و بهتر کنند. امارتی ها کمیته ای در این زمینه تشکیل دادند که مسئولان آن اعلام کرد در تلاش هستند تا کیفیت امکانات را بالاتر ببرند. هتل های امارات فوق العاده پیشرفته و با کیفیت تر از هتل ایران هستند. استادیوم های این کشور استانداردهای لازم را دارند. امارات به تمام کشورهای آسیایی پرواز مستقیم دارد و ورود و خروج تیم ها راحت صورت می پذیرد. آنها حاضرند برای گرفتن میزبانی حتی امتیازهای ویژه ای از جمله تخفیف برای پروازهای امارات بدهند.

امارات مثل ایران دچار مشکل تحریم نیست و بانوان هم برای ورود به ورزشگاه مشکلی ندارند. در این شرایط، می توان با یک تحلیل ساده گفت که جلسه علی کفاشیان و شیخ سلمان به احتمال فراوان بیهوده است چرا که ایران کوچکترین اقدامی در این زمینه نکرده است.

این در حالی است که علی کفاشیان همچنان به مردم و فوتبال ایران امیدواری می دهد که میزبانی را خواهند گرفت. او یک بار مصاحبه کرد و گفت: «میزبانی مال امارات است.» اما این روزها دوباره امیدوار کننده حرف می زند و مدام می گوید ایران شانس گرفتن میزبانی را دارد. اما به احتمال فراوان پایان این بازی دوباره با شکست وعده های رئیس فدراسیون فوتبال همراه خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج