۱۸۴۹۲۲
۱۶ نظر
۵۰۰۰
۱۶ نظر
۵۰۰۰
پ

بلاتر: در ورزشگاه‌ها را به روی زنان باز کنید

سپ بلاتر با اشاره به حضور سال گذشته خود در ایران، خواستار حضور بانوان در ورزشگاه‌ها برای تماشای بازی‌های فوتبال شد.

ایسنا: سپ بلاتر با اشاره به حضور سال گذشته خود در ایران، خواستار حضور بانوان در ورزشگاه‌ها برای تماشای بازی‌های فوتبال شد.

ایران در کنار امارات متحده عربی برای میزبانی جام ملت های آسیا در سال ۲۰۱۹ نامزد شدند ولی خبرگزاری رویترز اعلام کرد به دلیل اینکه زنان در ایران حق رفتن به ورزشگاه‌ها و دیدن بازی‌های فوتبال را ندارند شانس این کشور برای میزبانی بزرگترین رویداد فوتبالی در رده ملی در قاره آسیا کاهش پیدا می‌کند.

سپ بلاتر رئیس فدراسیون بین المللی فوتبال فیفا که در سال ۲۰۱۳ به ایران سفر کرد درباره شرایط حضور زنان در ورزشگاه‌های ایران گفت: «وقتی نوامبر ۲۰۱۳ به ایران رفتم علاقه شدید مردم به فوتبال تنها چیزی نبود که به آن برخوردم. چیز دیگری که دیدم قانونی بود که حضور زنان در ورزشگاه‌ها را ممنوع می‌کرد.»

رئیس فدراسیون جهانی فوتبال می‌گوید که از حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران خواسته است که به زودی این وضعیت را تغییر دهد، با این حال از آن زمان تاکنون اتفاقی نیفتاده است.

بلاتر ادامه داد: «در جلسه با حسن روحانی رئیس جمهور ایران این موضوع را مطرح کردم و برداشتم این بود که ایشان به زودی این مشکل را برطرف می‌کند ولی تاکنون این وضعیت تغییر نکرده است. »

بلاتر با تاکید بر اینکه باید به زنان اجازه حضور در ورزشگاه‌ها داده شود گفت: «حضور در اغلب مسابقات ورزشی مردان برای تماشاگران زنان ممنوع است، هرچند در مواردی زنان خارجی اجازه پیدا می‌کنند که به ورزشگاه بروند.»

این سخنان در آستانه روز بین المللی زن که مصادف با شنبه است به میان آمده و قرار است نشستی با همین موضوع نیز به زودی برگزار شود.

سپ بلاتر علاوه بر طرح مساله حضور زنان در ورزشگاه‌ها از کنفدراسیون فوتبال قاره‌های مختلف به خاطر اینکه هیچ زنی را برای عضویت در کمیته اجرایی فیفا انتخاب نکرده‌اند، انتقاد کرده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مصطفی

      آخه به تو چه ......تو سرت تو کار خودت باشه .

      پاسخ ها

      • کریم

        آخه عزیزم چرا اینقد نژاد پرستی؟ چرا نباید زن ها برن ورزشگاه؟ والیبال داره می پره اینقد اینا جلوگیری کردن از ورود زنا. به نظرم باید فدراسیونمون تعلیق بشه تا اینا کوتاه بیان. هر چیزی راهی داره. اگه واقعا مردای ایرانی فرهنگ دارن پس دیگه نگرانی برای ورود خانم ها وجود نداره. البته اگه خانم هام خودشون ظرفیت این کاررو داشته باشن.

      • بابک

        ایشان یکی از مقامات عالیرتبه فوتبال در سطح جهانی است و با بیان این مسئله که زنان ایرانی حق حضور در ورزشگاه ها را دارند نشان دادند که دقیقاً سرش تو کار خودش است

      • علی

        آقا کریم
        هیچ ربطی به نژاد پرستی نداره حرف آقا مصطفی
        و جواب سوال دومتون:
        1-چون فضای فعلی باشگاه های ما اصلاً از لحاظ فرهنگی مناسب حضور بانوان عزیز نیست(خودتونم بهتر از بنده میدونید ، پس خودتونو به اون راه نزنید خواهشاً)
        2-هرکشوری یه آداب و رسوم و قانونی داره ، کشور که بی صاحب نیست که این عمو (بلاتر) بیاد برای ما اظهار نظر کنه(شماهم یکم چشم و گوشتونو باز کنید،هرکی هرچی گفت نگید راست میگه!)
        3-متاسفانه با این وضع پوشش برخی از بانوان عزیزمون دیگه اگه بخواد اونجوری بشه نور علی نور میشه دیگه !!!!

        نکته بعدی اینکه اگه بخواد فدراسیون والیبال سر این قضیه بی خود و الکی از هم بپاشه ، همون بهتر که درب اونو تخته کنن . . .

    • دادا

      راست میگه دیگه.مگه زنای ایرانی چیشون از زنای خارجی کمتره؟

    • محمد

      آیا خود شما ها اجازه می دید که خواهر شما به ورزشگاه برود ؟ اگر این را قبول می کنید موافقتتون قابل تامل است .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما اجازه نده بابا

    • sadi

      منم دختریم که خیلی دوست دارم برم ورزشگاه و مسابقات رو از نزدیک ببینم، مخصوصا والیبال، اما خدایش جوی که این آقا پسرا درست میکنن واسه من یکی که ترسناکه.. بعضی از جوونا کلی از هیجانتشون تو ورزشگاها با داد و بیداد و فحاشی و .. بروز میدن،حالا فکر کنید چندتا دختر بدون حامی مرد برن ورزشگاه..

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خوب نرو

      • حسن

        سلام به همه فك ميكنين چه كسي باعث شد كه مردها در ورزشگاه شروع به فحاشي كنن خود همين باشگاهها كه به اصطلاح لقب فرهنگي را به دوش ميكشن .جايي خوندم نوشته بود اوايل انقلاب گفتن زنها را به ورزشگاه راه دهيم اما مسولين مخالفت كردن وگفتن مردها بايد بروند تا بتوانن خودشان را تخليه كنن. به نظر من حالا هم بايد از جايي شروع كرد باورود خانمها به ورزشگاه جلوي فحاشي گرفته ميشود

    • بدون نام

      متاسفانه یکعده انگشت شمار با شعارهای ناجور داخل ورزشگاه ها همه چیز و خراب کردند

    • user

      اگه زنا رو راه بدن ورزشگا ه ها دیگه هیچ پسری روش نمیشه جلوی دخترا فحش بده یه بار امتحان کنین.

    • بدون نام

      اگر واقعا اون عده بانوانی که میخوان برن ورزشگاه ،از خطر هراس دارند ،اجباری به رفتنشون نیست.مشکل اینجاست که با تشریف فرمایی شما مسابقات از مزه میافته و یک عده باید مراقب شما باشند.شور و شوقی که فقط در ورزشگاههای ایران دیده میشه به خاطر عدم حضور زنان است.والسلام.

    • زهرا

      بعضی از آقایون میرن تو ورزشگاه ها هر چی از دهنشون در میاد میگن بعد هم میان میگن وضعیت ورزشگاه ها خییلی بده ما اجازه نمیدیم مادر یا خواهرمون برن ورزشگاه، آخه یکی نیست بهش بگه اگه خود شما و امسال شما اون جور بی فرهنگی خودتونو به نمایش نزارین بازم میاین میگین نمیزاریم خواهرمون بره ورزشگاه؟؟؟آخه یه جوری حرف میزنین انگار شما کنار وایمیسین تو ورزشگاه ها و فقط دیگران فحش و...میگن

    • بدون نام

      یکی به داد اسلام مظلوم برسد خلق الله حرامه. شب اول قبر مگه نداریم؟

    • گلبانگ

      آقایان گرامی آیا بهتر نیست کمی نزاکت داشته باشید و در ورزشگاه درست رفتار کنید تا خانم ها هم بتوانند در ورزشگاه حضور داشته باشند؟ اسلام گفته در غیاب زن ها اینگونه رفتار کنید؟ تربیت داشته باشید که مشکلی پیش نیاد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج