۱۸۵۲۲۰
۵ نظر
۲۲۷۲۳۴
۵ نظر
۲۲۷۲۳۴
پ

محتوای حمایت‌شده

بهترین روش رفع غبغب | بررسی روش‌های بدون جراحی و با جراحی

غبغب، سن و سال نمی‌شناسد. مرد و زن هم ندارد. حالتی نازیبا زیر چانه ایجاد می‌کند که خوشبختانه راه درمان دارد. کافی است علت بروز آن شناسایی شود تا بتوان رفعش کرد.

برترین‌ها: غبغب به به طور کلی سن و سال نمی‌شناسد. مرد و زن هم ندارد. حالتی نازیبا زیر چانه ایجاد میکند که خوشبختانه راههای از بین بردن غبغب فراوان است  کافی است علت بروز آن شناسایی شود تا بتوان بهترین روش از بین بردن غبغب انتخاب کرد.

بهترین روش رفع غبغب | بررسی روش‌های بدون جراحی و با جراحی

برای مشاوره و اطلاع از هزینه رفع غبغب در کلینیک دکتر میر احد موسوی همین حالا تماس بگیرید.

۰۲۱-۸۸۶۹۵۲۳۶

۰۹۱۲۸۵۰۷۲۶۶

غبغب چیست؟

غبغب در ناحیه بین چانه و گردن و در اثر جمع شدن چربی زیر پوستی در عضلات زیر گردن به وجود می آید. معمولاً برخی افراد بیشتر در معرض تجمع این چربی و ایجاد غبغب و در نتیجه  چاق شدن صورت هستند. در ادامه رایج ترین دلایل ایجاد غبغب می بینید تا ببینیم چگونه غبغب را از بین ببریم

علل احتمالی بروز غبغب

روش‌های از بین بردن غبغب

برای شناخت بهترین روش رفع غبغب باید بدانیم به طور کلی روش‌های خانگی و روش‌های پزشکی بسیاری برای از بین بردن  چربی ناحیه گردن و غبغب وجود دارند. در ادامه به معرفی این روش‌ها خواهیم پرداخت:

بهترین روش رفع غبغب | بررسی روش‌های بدون جراحی و با جراحی

روش‌های پزشکی برای از بین بردن غبغب

روش‌های پزشکی نیز می‌توانند در رفع غبغب و لیفت گردن بسیار کارآمد عمل کنند. برخی از اصلی‌ترین راه از بین بردن غبغب به شرح زیر هستند:

اندولیفت غبغب

اندولیفت با دو هدف چربی سوزی و کلاژن سازی انجام می‌شود . چربی سوزی با اندولیفت جهت رفع چاقی موضعی صورت و گردن(غبغب) بازو و ران و شکم و پهلوها انجام می‌شود.

یکی از موثرترین و ماندگارترین روش‌های رفع غبغب چربی سوزی با اندولیفت می‌باشد ، ار آنجا که اندولیفت ، همزمان کلاژن سازی و لیفت هم انجام می‌دهد اثر بیشتری در رفع اندولیفت دارد. اندولیفت بعد از ساکشن غبغب و لپ و سایر نواحی بدن هم بکار می‌رود و باعث سفت وصافتر شدن پوست و زیر پوست در محل ساکشن شده میشود.

اندولیفت با لیزر روشی نوین به منظور تحریک بافت‌ های عمقی به منظور کلاژن‌ سازی و کاهش افتادگی پوست  می‌ باشد. در این نوع فیبری بسیار نازک (بدون حتی نیاز به سوراخ کردن) وارد پوست زیر چانه می‌ شود. سپس در حد فاصل درم عمقی و بافت چربی قرار داده می‌ شود و لیزر دایود به این فیبر متصل می‌ گردد، و با جابه جایی فیبر ، انرژی لیزر دایود در طیف مادون قرمز تابانده می شود.

بهترین روش رفع غبغب | بررسی روش‌های بدون جراحی و با جراحیبهترین روش رفع غبغب | بررسی روش‌های بدون جراحی و با جراحی

مزایا: اندولیفت جراحی بر پایه ی لیزر می‌ باشد که با میزان حداقل تهاجم و به صورت سریع و سرپایی انجام می‌ شود و امروزه در ارائه کار پزشکی کازمتیک (زیبایی شناسی) مورد استفاده فراوان قرار می‌ گیرد اندولیفت یکی از روش های جوانسازی و تاثیرگذار برای پوست صورت و و پوست سایر نواحی بدن است که با کم ترین تهاجم و در کمترین زمان انجام می شود و به جراحی لیفت بسیار شباهت دارد. این روش برخلاف لیفتینگ بدون هیچگونه بیهوشی انجام می شود و هیچ گونه جای بخیه و زخمی از خود باقی نمی گذارد.

جراحی غبغب

جراحی سابمنتوپلاستی(Submentoplasty) یا همان لیپوماتیک یکی از روش‌های تقریبا قدیمی برای رفع غبغب است. دراین روش، پزشک متخصص یک شکاف کوچک زیر چانه ایجاد کرده و چربی‌های آن ناحیه را خارج می‌کند. امروزه با پیشرفت علم و کشف روش‌های جدیدتر وغیرتهاجمی این روش کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

لیفتینگ پوست گردن و زیر چانه

یکی دیگر از روش‌های رفع غبغب که برای جوان‌سازی پوست صورت هم انجام می‌شود، لیفتینگ پوست گردن و زیر چانه  است. این روش برای افرادی که پوست ناحیه‌ی گردنشان چروکیده و بسیار افتاده است، می تواند بسیار مناسب است.

لیپوساکشن غبغب

روش غیرتهاجمی دیگری مانند کویتیشن که برای رفع غبغب انجام می‌شود، لیپوساکشن و خارج‌کردن چربی از ناحیه‌ی غبغب است که با بی‌حسی موضعی انجام می‌گیرد. این روش برای کسانی که جنس پوست خوب و محکمی داشته باشند، موفقیت‌آمیزتر خواهد بود.

بهترین روش رفع غبغب | بررسی روش‌های بدون جراحی و با جراحی

مزوتراپی غبغب

یکی دیگر از روش‌های بدون جراحی و کم تهاجم برای از بین بردن غبغب، مزوتراپی غبغب است. بدین نحو که ترکیبات مزوتراپی پس از تزریق سبب لیپولیز بافت چربی شده و این چربی مایع توسط غدد لنفاوی دفع می شوند. در این روش که معمولا بین یک تا 3 جلسه طول می کشد و زمان می برد ، تغییرات پس از 8 ماه قابل مشاهده است. کاملا تاثیرگذار است. 

مزایای مزوتراپی غبغب

مزوتراپی روش برای لیفت و جوانسازی پوست است. با بکارگیری این روش دیگر نگران افتادگی یا شل شدگی پوست گردن پس از تخلیه حجم چربی نباشید.

بهترین روش رفع غبغب | بررسی روش‌های بدون جراحی و با جراحی

هایفوتراپی غبغب

در هایفوتراپی غبغب امواج فراصوت سلول‌های پوست را گرم کرده و جمع می‌کنند و اگر غبغب در اثر افتادگی پوست باشد، از بین خواهد رفت. درواقع در این روش گرم شدن پوست صورت باعث تحریک سلول های پوستی شده و تولید کلاژن را بسیار افزایش می‌دهد و تجمع کلاژن‌ها در گردن و زیر چانه پوست را محکم می کند و بسیار خاصیت ارتجاعی می‌گیرد. کبد و سیستم لنفاوی وظیفه دفع سلول‌های چربی غیرفعال شده را بر عهده دارند. بنابراین سلامت این دو عضو در هایفوتراپی بسیار مهم است.

مزایا: برخلاف روشهای جراحی و لیزر، در این روش و بعد از انجام هایفو هیچ عارضه ای روی پوست دیده نمی شود و دوران نقاهت بسیار هم ندارد. انجام تنها یک جلسه هایفو باعث بهبودی و جوانسازی و رفع افتادگی به مدت یک تا سه سال می گردد و برخلاف لیزر نیاز به تکرار ماهانه و چندین جلسه‌ ندارد و از نظر اقتصادی بسیار کم هزینه تر و مقرون به صرفه تر می‌باشد.

بهترین روش رفع غبغب | بررسی روش‌های بدون جراحی و با جراحی

اولتراسوندتراپی غبغب

در این روش برای ازبین بردن غبغب از امواج اولتراسوند با شدت بالا و فرکانس پایین استفاده می‌کنند. در هایفوتراپی غبغب امواج به طور متمرکز به لایه‌های زیرین پوست تابیده می‌شوند و به منظور لیفتینگ و جوانسازی صورت به پوست نفوذ می‌کند. اثر این روش ممکن است مدتی بعد از انجام جلسه هایفوتراپی صورت بگیرد قابل مشاهده است و بعد از چند جلسه نتیجه مطلوب را خواهید یافت. 

رادیو فرکانسی (RF) غبغب

امواج فرکانس رادیویی آر اف (RF )یکی دیگر از از روش های از بین بردن غبغب غیرتهاجمی کاهش چربی های اضافی می باشد. دستگاه RF بیشتر محبوبیت خود را در میان مردم از طریقه از بین بردن غبغب و کمک به حالت ارتجاعی بدست آورده است. RF علاوه بر تخریب و کاهش سلول های چربی به کلاژن سازی و بهبود بافت پوست غبغب و صورت و گردن کمک می کند. جلسات RF غبغب تقریبا 20 تا 30 دقیقه طول می کشد.

مزایا: جلسات درمانی غبغب با فرکانس رادیویی سریع، بدون هیچ دردی ، آرامش بخش، تاثیرگذار و مقرون به صرفه می باشد. چند روز بعد از آر اف کاملا متوجه تغییرات پوست گردن و جمع شدن پوست این ناجیه خواهید شد. معمولا 3 تا 6 جلسه آر اف برای رفع غبغب برای هر فرد نیاز است.

بهترین روش رفع غبغب | بررسی روش‌های بدون جراحی و با جراحی

کرایولیپولیز برای رفع غبغب

کرایولیپولیز (Cryolipolysis) یک روش درمانی غیرتهاجمی است که به‌ آرامی و به روشی تاثیرگذار برای برداشتن غبغب استفاده می شود . در این روش نتایج موردنظر با تکنولوژی بسیار پیشرفته‌ کرایولیپولیز به دست می‌آید که منطقه و بافت هدف، تحت انجماد قرار می‌گیرد. 

مزایا: برخلاف لیپوساکشن که باید ناحیه درمان حتما بزرگ باشد به روش پیشرفته لیپولیز می‌توان ناحیه‌های کوچک را در مدت زمان کوتاهی درمان کرد. به علاوه لیپولیز برای تمام نقاط بدن بسیار کاربرد دارد. البته کرایولیپولیز یک درمان لاغری تاثیرگذار محسوب نمی‌شود، اما ناحیه‌های مشکل ساز و داراری چربی فراوان را به خوبی درمان می کند .

بهترین روش رفع غبغب | بررسی روش‌های بدون جراحی و با جراحی

 

بهترین روش رفع غبغب | بررسی روش‌های بدون جراحی و با جراحی

دکتر میر احد موسوی - جراح و متخصص پوست، مو و زیبایی

  • اندولیفت
  • تزریق چربی
  • تزریق ژل و تاکس
  • کاشت مو
  • لیزر موهای زائد

برای مشاوره و نوبت دهی کلیک کنید.

بهترین روش رفع غبغب | بررسی روش‌های بدون جراحی و با جراحی

همین حالا تماس بگیرید.

۰۲۱-۸۸۶۹۵۲۳۶

۰۹۱۲۸۵۰۷۲۶۶

بهترین روش رفع غبغب | بررسی روش‌های بدون جراحی و با جراحی

نمونه خدمات را از اینستاگرام دنبال کنید.

@dr_mousavi_ahad

بهترین روش رفع غبغب | بررسی روش‌های بدون جراحی و با جراحی

شهرک غرب، بلوار فرحزادی، بلوار نورانی، پلاک 26، طبقه چهارم، واحد 7

لیفت غبغب با نخ

و اما لیفت با نخ برای درمان غبغب از راهکارهای بسیار کم تهاجم و البته بدون عوارض و بدون درد است و محبوبیت زیادی در میان مردم و جوانان دارد و با  بی حس کردن موضعی ناحیه مورد نظر برای انجام زیبایی و با نخ های پلیمری  قابل جذب و سوزنهای نازک قسمتهای شل شده که باعث ایجاد غبغب شدند را بالا می کشد و باعث سفتی  و جمع شدن افتادگی پوست زیر چانه و گردن می شود. گفتنی است علاوه بر لیفت غبغب ، رفع چین و چروک صورت و افتادگی آن نیز با لیفت نخ قابل درمان است. اما باید توجه کنیم که زیر نظر پزشک صورت گیرد.

در این روش جراحتی انجام نمی شود و 24 ساعت بعد از انجام لیفت فرد به روال عادی زندگی برمیگردد.

بهترین روش رفع غبغب | بررسی روش‌های بدون جراحی و با جراحی

تزریق کیبلا برای رفع غبغب

در این روش متخصصان بت تزریق ژل کیبلا یا  اسید دوکسی کولیک را که ماده ی جذب کننده چربی است با سوزنهای بسیار ظریف در بافت های چربی  غبغب  که از قبل این ناحیه کاملا بی حس شده تزریق می نماید و باعث تخریب سلولهای چربی می شود و  در نهایت مواد زائد دفع می شوند . 2 تا 4 جلسه برای انجام کیبلا لازم است.

بهترین روش رفع غبغب | بررسی روش‌های بدون جراحی و با جراحی

تزریق لیپولیز برای رفع غبغب

تزریق لیپولیز از متدهای بسیار موثر و تاثیرگذار برای چربی موضعی صورت و گردن است.  در واقع در هر قسمتی تزریق انجام شود، سلول‌های چربی کاهش می‌یابند. این درمان برای از بین بردن چربی‌های مقاوم به رژیم های سخت و ورزش، بسیار مناسب و مقرون به صرفه است. چین غبغب از مناطقی است که به این درمان به خوبی پاسخ می‌دهد و تایر ان قابل مشاهده است. این روش درمان مورد تایید FDA قرار گرفته است.

مزایا: در اغلب مواقع افرادی که با ورزش کردن به‌ دنبال کاهش وزن و لاغری هستند، گاهی اوقات چربی برخی از قسمت‌های بدن و صورت به هیچ وجه از بین نمی‌رود، در این صورت تزریق می‌تواند راهکار بسیار مناسبی برای آنها باشد.

بهترین روش رفع غبغب | بررسی روش‌های بدون جراحی و با جراحی

راه‌های خانگی از بین بردن غبغب

اگر غبغب شما به حدی بزرگ نیست که حتما نیازمند جراحی باشد، کمک گرفتن از روش‌های ساده خانگی دیگر نیز می‌توانند برای بهبود پوست و برآمدگی غبغب شما برایتان کارآمد باشند. برخی از اصلی‌ترین راهکارهای خانگی برای از بین بردن غبغب به شرح زیر هستند:

بابونه

بابونه یک محافظ پوستی طبیعی و اورژانسی و بسیار سریع می‌باشد و بیشتر بر خاصیت ارتجاعی پوست تاثیرگذار و سودمند است.

خربزه عسل

شامل مقدار زیادی ویتامین c می‌باشد؛ که لایه محافظتی خوبی را برای پوست صورت تشکیل می‌دهد. برای راحتی کار برای ماساژ دادن می‌توانید از چوب پنبه استفاده کنید.

چای سبز

چای سبز می‌تواند، خاصیت ارتجاعی پوست را بسیار کاهش دهد. شامل تعداد زیادی آنتی اکسیدان می‌باشد که رادیکال‌هایی رو آزاد میکند که از پیری پوست جلوگیری می‌کنند. همچنین شما میتوانید چای‌های سبز کیس‌های را روی پوستتان و روی صورت خود ماساژ دهید و از خاصیت آن بهره ببرید .

ماساژ با کرم شیر

کرم شیر سرشار از کلسیم و ویتامین D می‌باشد. کلسیم نقش مهمی برای جلوگیری از پیری پوست صورت دارد. مرطوب کردن پوست صورت و بدن با کرم شیر و ماساژدادن آن برای دو دقیقه میتواند خیلی تاثیرگذار و مفید باشد.

در کنار آن برای جوابدهی بیشتر می‌توانید، از ماسک شیر و عسل که خاصیت لیفتینگ هم دارد، استفاده کنید.

جویدن آدامس بدون شیرینی

از روند پیشرفت غبغب جلوگیری میکند. خیلی مهم و ضروری است که شما مدام ماهیچه‌های فک را درگیر کنید. جویدن هر روزه‌ی آدامس یک راه بسیار موثری است و همچنین به سلامت دندان‌ها هم کمک میکند.

سفیده‌ی تخم مرغ

سرشار از پروتئین میباشد؛ که برای خاصیت ارتجاعی پوست بسیار مهم و اثرگذار است.

ماسک گلیسیرین

گلیسیرین خاصیت ارتجاعی پوست را بسیار بهتر می کند و چربی های آویزان صورت و گردن به طور قابل توجه ی را از بین می برد. بدین منظور باید یک قاشق غذاخوری روغن گلیسیرین را با چند قطره روغن نارگیل مخلوط کنید و با پد آرایشی روی پوست چانه و گردن تان بزنید. پس از چند دقیقه ناحیه با آب فراوان خنک کنید. چند بار در هفته می توانید از این ماسک برای جوانسازی صورت خود استفاده نمایید.

ویتامین E

علاوه بر استفاده از روغن جوانه گندم بر روی غبغب که ویتامین E را تا تامین می کند سویا، حبوبات، آجیل، دانه ها، جو، برنج قهوه ای، جگر، بادام زمینی و سبزیجات سبز رنگ از مواردی هستند که می توانید آنها را به رژیم تان اضافه کنید و تاثیر بسیار آن را مشاهده کنید.

رفع غبغب با ورزش

تمرین‌های زیر به رفع چربی این ناحیه کمک خواهد کرد:

گرم کردن عضلات صورت: تکرار ۸ الی ۱۰ مرتبه

بهترین روش رفع غبغب | بررسی روش‌های بدون جراحی و با جراحی

مثل همه ورزش‌های دیگر می‌خواهیم عضلات صورت را نیز گرم کنیم. به همین منظور استخوان فک پایین را جلو و عقب و سپس به راست و چپ حرکت می‌دهیم. این حرکات باید خیلی آرام و به صورت شمرده شمرده انجام شود بدون این که فشاری به عضلات صورت وارد شود.

ورزش قاشق: تکرار ۵ الی ۷ مرتبه

بهترین روش رفع غبغب | بررسی روش‌های بدون جراحی و با جراحی

دهان را باز کنید و لب پایینی را روی دندان‌های پایین قرار دهید. تصور کنید فک پایینی حکم قاشق را برای برداشتن آب دارد. سرتان را به حرکت قاشق پایین بدهید و هنگام بالا دادن دهان تان را ببندید. هنگام انجام این ورزش باید گوشه‌های لب در حالت ریلکس باشند.

لمس بینی: تکرار ۵ مرتبه

بهترین روش رفع غبغب | بررسی روش‌های بدون جراحی و با جراحی

یکی از دلایل ایجاد غبغب ضعف عضلات لامی گردن است. به همین دلیل این عضلات باید تقویت شوند. زبان را تا جایی که می‌توانید بیرون دهید و سعی کنید نوک زبان را به بینی برسانید. لب‌ها را در حالت ریلکس قرار دهید.

صورت بیضی: تکرار ۵ مرتبه

بهترین روش رفع غبغب | بررسی روش‌های بدون جراحی و با جراحی

اگر می‌خواهید صورت جوان‌تر شود و گونه‌ها بالاتر بروند این تمرین را انجام دهید: سر را به سمت چپ برگردانید و فک پایین را جلو بدهید. سعی کنید به ماهیچه‌های گردن فشار بیاورید. باید کشش ماهیچه‌ها را احساس کنید. سپس سر را به راست برگردانید و همان حرکات را دوباره تکرار کنید.

زرافه را ببوس: تکرار ۵ مرتبه و هر مرتبه به مدت ۵ الی ۸ ثانیه نگه دارید

بهترین روش رفع غبغب | بررسی روش‌های بدون جراحی و با جراحی

تصور کنید می‌خواهید زرافه‌ای را ببوسید. صورت را بالا بگیرید و به سقف نگاه کنید. فک پایین را جلو بیاورید و لب‌ها را به حالت بوسه جمع کنید. اگر این ورزش را درست انجام دهید در گردن احساس کشش شدیدی می‌کنید. به مدت ۵ الی ۸ ثانیه در همین حالت بمانید و ۵ مرتبه آن را تکرار کنید.

مقاومت: تکرار ۵ الی ۷ مرتبه

بهترین روش رفع غبغب | بررسی روش‌های بدون جراحی و با جراحی

دست‌ها را مشت کنید و درست زیر چانه قرار دهید. سپس چانه را به سمت دست‌ها پایین بکشید و همینطور که مقاومت می‌کنید ماهیچه‌های گردن را بکشید. فشار باید به تدریج زیاد شود. وقتی به نهایت مقاومت رسیدید ۳ ثانیه در همان حالت بمانید. سپس رها کنید و ۵ الی ۷ مرتبه دیگر آن را تکرار کنید.

لبخند: تکرار ۵ الی ۸ مرتبه

بهترین روش رفع غبغب | بررسی روش‌های بدون جراحی و با جراحی

دندان‌ها را به هم بفشارید و دهان را ببندید. سپس گوشه‌های لب را تا جایی که می‌توانید بکشید. زبان را به سقف دهان فشار دهید و به تدریج فشار را بیشتر کنید تا کشش ماهیچه‌های چانه را احساس کنید. ۵ ثانیه این حالت را نگه دارید و ۳ ثانیه رها کنید.

گونه‌های پفی: تکرار ۵ مرتبه

بهترین روش رفع غبغب | بررسی روش‌های بدون جراحی و با جراحی

آیا می توان از به وجود آمدن غبغب پیشگیری کرد؟

هنگام راه رفتن، مطالعه، نوشتن، کار کردن و … چانه خود را حتما موازی با زمین نگه دارید پایین آوردن چانه در حالت خستگی و پنهان کردن غبغب کوچک به مرور زمان افتادگی عضلات و ایجاد غبغب را به دنبال خواهد شد. پس همیشه سر خود را بالا نگه دارید و چنانچه عادت دارید که سر خود را پایین نگه دارید، سعی کنید با تمرین زیاد و یا بستن چانه خود به بالا، این عادت را ترک نمایید. همچنین ورزش و تغذیه مناسب و تأمین پروتئین  را نیز فراموش نکنید. در صورت تمایل به انجام جراحی با متخصص جراحی پلاستیک مشورت داشته باشید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خوب بود

    • بدون نام

      تنها راهش جراحیه! هیچ کدوم از این گیاهان دا ویی و ورزشها موثر نیست.

      پاسخ ها

      • رویا

        نه اینطور نیست
        ورزش جواب میده من امتحان کردم
        همونطور که بد خوابیدن و فشار به زیر گلو باعث ایجاد غبغب میشه با ورزش هم رفع میشه فقط زمان لازم
        جراحی سریعتر راهه

    • تینا

      امیدوارم بشه

    • ناشناس

      خب خرج این جراحیا حدودا چقدره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج