۱۸۵۲۵
۹۸ نظر
۵۵۲۵
۹۸ نظر
۵۵۲۵
پ

برخي مردها خصلت‌هايي دارند كه آن‌ها را براي زندگي مشترك نامناسب مي‌كند

ازدواج با اين مردان براي شما خطرناك است

شايد با اين جمله آشنا باشيد كه «‌امروزه ازدواج به بزرگ‌ترين ريسك زندگي دختران و پسران تبديل شده است».

ازدواج با اين مردان براي شما خطرناك است

ازدواج با اين مردان براي شما خطرناك است

برترین ها: شايد با اين جمله آشنا باشيد كه «‌امروزه ازدواج به بزرگ‌ترين ريسك زندگي دختران و پسران تبديل شده است». به هر حال پيچيدگي روابط اجتماعي، اقتصادي و فرهنگي به‌خصوص در جوامع شهري باعث شده بسياري از افرادي‌كه در آستانه ازدواج هستند، در رفتارها و ارتباط‌هاي اوليه چهره واقعي خود را نشان ندهند. برخلاف تصور اغلب جوانان، ازدواج تنها يك تصميم عاطفي نيست بلكه بايد كاملا حساب‌گرانه و مهندسي شده باشد تا همسران در طول زندگي مشترك به بن‌بست نرسند. در واقع بايد در اين راه طرفين به شناخت دقيق از هم برسند. تجربه نشان داده است هرچه اين شناخت دقيق‌تر و قوي‌تر باشد، ازدواج سرنوشت بهتري خواهد داشت. در اين ميان اما هستند مرداني كه به هيچ‌عنوان براي ازدواج مناسب نيستند؛ آن‌ها را به‌اصطلاح «مردان خطرناك» براي ازدواج مي‌ناميم. اين افراد شخصيت‌هايي دارند كه آن‌ها را براي ازدواج نامناسب مي‌كند. به همين دليل دختران جوان بايد در مقابل اين قبيل افراد وارد ارتباط عاطفي نشوند و فكر نكنند كه با ازدواج همه مشكلات حل مي‌شود. در اين شماره برخي از اين افراد را به دختران جوان معرفي مي‌كنيم تا آن‌ها هوشيارانه‌تر و آگاهانه‌تر به موضوع نگاه كنند و از سيستم «انتخاب عاقلانه، زندگي عاشقانه‌» استفاده كنند. در شماره‌هاي آينده نيز مي‌توانيد منتظر معرفي ساير افراد نامناسب باشيد.


شناخت همسر آينده از چه راهي بايد حاصل شود؟

دليل اين‌كه مشاوران خانواده به خانواده‌ها پيشنهاد مي‌كنند براي عقدكردن فرزندان‌شان عجله نكنند ايجاد فرصت براي شناخت دقيق‌تر و آگاهانه است. زمان مناسب براي آشنايي حداقل بين 4 تا 6 ماه است. در اين مدت دختر و پسر مي‌توانند در كنار خانواده‌ها و با رعايت اصول شرعي و عرفي به شناخت مناسب‌تري نسبت به طرف مقابل و خانواده او دست يابند. تصور كنيد شما با شخصي هم جنس خودتان ارتباطي دوستانه را شروع مي‌كنيد، بدون شك در اوايل ارتباط هر 2 شما سعي مي‌كنيد خود واقعي‌تان را كمي پنهان كنيد و خودتان را از آن چيزي كه هستيد بهتر نشان دهيد كه اين اتفاق گاهي ناخودآگاه روي مي‌دهد. در اصل اكثر انسان‌ها نقابي بر چهره دارند اما وقتي با اين فرد مدتي به رفت‌وآمد مي‌پردازيد و اصطلاحا يخ‌تان آب مي‌شود، افكار و رفتارهاي خود را كمتر پنهان مي‌كنيد و شناخت دو طرفه بهتري بين شما ايجاد مي‌شود، به جز شخصيت نمايشي كه در واقع هنرپيشه‌هايي هستند كه شناخت‌شان كار دشواري است بقيه شخصيت‌ها را به مرور زمان مي‌توان شناخت به شرط آن‌كه افراد ابزار اين شناخت را داشته باشند و اين ابزار آگاهي است.


پيش شرط‌هاي ازدواج

با توجه به اين‌كه اين مطلب در صفحه دختران نگاشته مي‌شود عنوان آن را مردان خطرناك براي ازدواج قرار داديم. هدف ما اين است كه اين ابزار را به دختران بدهيم تا در مسير شناخت، گام‌هاي مناسب‌تري بردارند و وارد ارتباطات بيمار و مشكل‌ساز نشوند، فراموش نكنيم كه همواره پيشگيري بهتر از درمان است. اگر افراد شناخت مناسبي از خودشان داشته باشند و بدانند كه به چه فردي با چه الگوهايي نياز دارند و همچنين با مشورت با متخصصان امر ازدواج دست به انتخاب بزنند، احتمال طلاق عاطفي و قانوني به حداقل خواهد رسيد. گاهي من با مواردي مواجه مي‌شوم كه دوره نامزدي هم بين زوجين وجود داشته حتي زمان آن هم مناسب بوده اما چون ابزار شناخت ميسر نبوده نتوانسته‌اند به تشخيص مناسبي براي انتخاب يا عدم‌آن برسند. مثلا دختر مي‌گويد من به مادرم گفتم كه اين پسر دائم من را چك مي‌كند، شكاك است، بد دل است ولي پاسخ مادرم اين بود كه اين نشانه توجه و دوست‌داشتن است، بعد از ازدواج درست مي‌شود! اما من هشدار مي‌دهم كه خيلي‌اوقات اين‌ها علائم بيماري و اختلال است و متاسفانه بسياري از اين قبيل افراد در ارتباط‌هاي اوليه موفق مي‌شوند، اعتماد دختران را جلب مي‌كنند. به عقيده من اشخاص هم به زمان مناسب و كافي نياز دارند و هم به دانش و آگاهي. با اين حال پيشنهاد من اين است كه مشاوره قبل از ازدواج را جدي بگيرند. گاهي‌اوقات افراد احساس مي‌كنند به مشاور نياز دارند اما سراغ درمانگري مي‌روند كه مثلا بيشتر روي اختلالات رواني كار مي‌كند. قطعا شما هنگامي كه دندان درد داريد نزد چشم پزشك نمي‌رويد.


معتادان، بزهكاران و...

بد نيست ابتدا به‌صورت فهرست‌وار مردان نامناسب براي ازدواج را بشناسيد تا در ادامه برخي از بارزترين آن‌ها به شكل مبسوط معرفي شود. دسته مطرح‌ از افراد خطرناك، مرداني هستند كه اعتياد دارند، چه اعتياد به داروهاي روانگردان و چه مخدرهاي ديگر. اعتياد وابستگي رواني است، فرقي نمي‌كند؛ روانگردان، مخدر، محرك يا هرچيز ديگر. با عبور از اين دسته، به افراد بزهكار مي‌رسيم، افراد سابقه‌داري كه معمولا سوء‌سابقه‌اي در دستگاه قضايي دارند مانند دزدان، افراد كلاهبردار و امثالهم. دسته ديگر افرادي هستند كه دچار اختلالات رواني هستند و معمولا روان‌پزشك‌شان آن‌ها را از ازدواج منع مي‌كند مثل بيماران اسكيزوفرني، افسردگي‌هاي حاد و ديگر اختلالات كه پيش‌آگهي خوبي در درمان ندارند. دسته بعد مي‌توان به شخصيت‌هاي ناپخته، افراد تكانشي و افرادي كه از هوش اجتماعي و هيجاني پاييني برخوردار هستند، اشاره كرد. دسته بعد افرادي هستند كه اختلالات شخصيت دارند مانند: شخصيت شكاك، ضد‌اجتماعي، توفاني، منزوي، سرسخت، نمايشي، عجيب و غريب، منفعل_ مهاجم، خودپسند و شخصيت وابسته و دسته ديگر تيپ‌هاي شخصيتي خسيس، بيكار و رفيق‌باز هستند. بد نيست با اين 3 تيپ شخصيت آخر بيشتر آشنا شويد سپس به تفصيل ديگر دسته‌ها را براي‌تان شرح خواهم داد.


مردان خسيس: وقتي خرج كردن احساس بد ايجاد مي‌كند

شما ممكن است بشنويد كه فردي خسيس است اما هنگامي مي‌توان فردي را به‌عنوان شخصيت خسيس شناخت كه چند ويژگي در او مشهود باشد. يكي از ويژگي‌هاي بارز فرد خسيس اين است كه فرقي نمي‌كند از لحاظ مالي، فرد توانمندي باشد يا كم توان چون در هر صورت موضوع پول خرج كردن احساس بدي به او مي‌دهد. يعني گاهي اوقات حتي در پوشش ترجيح مي‌دهد از لباس ديگران استفاده كند مانند برادر يا دوستي كه سايزشان يكي باشد. پول دارد ولي از اين‌كه داخل فروشگاه برود و جنسي را تهيه كند احساس بدي پيدا مي‌كند. به‌خصوص اگر اين خريد را بخواهد براي كس ديگري انجام دهد، تا جايي‌كه بتواند از اين كار اجتناب مي‌كند. حالا تصور كنيد اين فرد شريك زندگي پيدا كند و اين شريك زندگي يك خانم خانه‌دار باشد كه مايحتاجش را اين فرد بايد تامين كند چه وضعيت آزاردهنده‌‌اي مي‌تواند ايجاد كند. مرد خسيس، استاد فلسفه‌بافي درباره اين مسئله است كه هزينه كردن اشتباه است. به‌عنوان مثال مي‌گويد، اين جنسي كه حالا۵۰ هزارتومان است من مي‌توانم ۲۰ هزارتومان بخرم و گاهي واقعا آنقدر مي‌گردد تا پيدا كند. او تا آنجا كه بتواند سعي مي‌كند كمتر مسئله‌اي به نام پول خرج كردن را انجام مي‌دهد. برخي اوقات اين افراد بسيار توانمند هستند ولي پول خرج كردن حال‌شان را بد مي‌كند.


ازدواج با اين مردان براي شما خطرناك است

پاسخگويي براي هر هزينه

با يك نشانه نمي‌توان به تشخيص رسيد بلكه بايد نشانه‌ها را به‌صورت مداوم ببينيد تا به نتيجه برسيد. به‌عنوان مثال پسر و دختري در دوران آشنايي براي ازدواج ممكن است به يك رستوران بروند. ممكن است بر حسب تصادف آن روز پسر پول محدودي به همراه داشته باشد و در ارائه سفارش دقت خاصي نشان دهد ولي اگر اين رفتار دائما تكرار شود و اين فرد در انتخاب رستوران مدام به قيمت توجه كند، مي‌تواند نشانه‌اي باشد مبني بر اين‌كه ممكن است اين فرد خسيس باشد. من مراجعي داشتم كه مي‌توانم بگويم ثروتمند بودند و صاحب خانه و ماشين گران‌قيمت اما به همسرش مي‌گفت: «چرا به جاي اين‌كه از بازارهاي ارزان‌قيمت، ميوه تهيه كني به فروشگاه ديگري مي‌روي كه ميوه را گران‌تر مي‌فروشد.» شايد اين موضوع منطقي به‌نظر برسد ولي در جايي كه با فشار، خشم و عصبانيت و بحث‌هاي طولاني مرد براي چنين موضوعي مواجه هستيم موضوع غيرطبيعي و آزار‌دهنده خواهد شد و شما با شخصيتي خسيس روبه‌رو هستيد كه بابت هر هزينه‌اي بايد پاسخگو باشيد.


مردان بيكار: با انجام ندادن آزار مي‌رساند

شخصيت‌هاي بيكار افرادي هستند كه بيشتر با كارهايي كه انجام نمي‌دهند ديگران را آزار مي‌دهند نه با كارهايي كه انجام مي‌دهند، اين افراد از كاري كه ساعت كاري مشخص داشته باشد، بيزارند. اگر هم به ناچار در اداره‌ يا شركتي كار كنند كه قرار باشد از 8 صبح تا 4 بعدازظهر آنجا باشند، بدون شك بين كار، زماني كه رئيس‌شان نباشد از كار فرار مي‌كنند. اين افراد به‌دنبال كارهايي هستند كه با كمترين ميزان كار‌كردن بيشترين درآمد را داشته باشند. جالب اينجاست برخي از اين افراد به‌دنبال گنج هستند و در حال حاضر هم وجود دارند افرادي كه چنين خصوصياتي داشته باشند. يكي از مراجعان من خانمي است كه شكايتش اين است كه شوهرش 15 سال است كه به‌دنبال گنج است و به نصايح من و ديگران در مورد بي‌فايده بودن اين كار توجه نمي‌كند. اين افراد مسئوليت‌پذير نيستند و از زير كار فرار مي‌كنند. مثلا اگر قرار باشد لامپ اتاق را عوض كنند ممكن است اين كار يك ماه طول بكشد. اين اشخاص معمولا در حال نقشه كشيدن هستند تا چگونه ره 100ساله را يك شبه طي كنند.


مرد رفيق‌باز:همه چيز تحت تاثير رفاقت

شخصيت رفيق باز به كسي اطلاق نمي‌شود كه تعدادي دوست صميمي دارد چون لازم است افراد تعدادي يا حداقل يك دوست صميمي داشته باشند. اگر فردي هيچ دوستي نداشته باشد اين يك زنگ خطر است. كسي كه نتوانسته دوستي صميمي داشته باشد مي‌تواند همسري صميمي باشد؟ اما شخصيت رفيق‌باز براي رفاقت زندگي مي‌كند. در ذهن اين افراد هميشه عناويني مانند: دوست، رفيق، مرام، معرفت و... آنقدر پررنگ است كه همه چيز را تحت‌تاثير قرار مي‌دهد. اين افراد دائم در تماس با دوستان خويش هستند و‌ بيشتر وقت‌شان را با آن‌ها مي‌گذرانند. آن‌ها به خاطر دوستان‌شان همه چيز زندگي‌شان را تحت‌الشعاع قرار مي‌دهند. در مورد اين افراد نبايد فكر كنيد كه ازدواج مي‌كنند و خوب مي‌شوند. اين جمله بسيار خطرناك است چون گاهي اوقات نه تنها بهتر نمي‌شوند بلكه بدتر هم مي‌شوند. بهتر است بپذيريد كه بايد افراد به يك حدي از تعادل و شناخت برسند و بعد وارد مرحله ازدواج شوند. در اين شخصيت اول دوستان و گروه دوستان در اولويت هستند و بعد مسائل ديگر زندگي.


مرد ضد‌اجتماعي: دروغگو، فريبكار، بي‌رحم

فردي كه شخصيت ضد‌اجتماعي دارد چند ويژگي مشخص دارد. اين فرد به‌شدت علاقه‌مند به شركت در فعاليت‌هاي خلاف قانون است و معمولا اگر بتوان به سوابق‌شان دسترسي پيدا كرد، سابقه‌دار هستند مثل دعوا كردن، نزاع دست‌جمعي يا تخريب اموال عمومي. اين‌ها افرادي هستند كه نمي‌توانند از كنار چيزهاي تميز يا مناسب به راحتي بگذرند. مثلا اگر يك ماشين مشكي متاليك ببينند حتما خطي عميق دورتادور ماشين مي‌اندازند. 3‌ويژگي مهم در اين افراد هست كه آن‌ها را خطرناك مي‌كند و آن هم دروغگويي، فريبكاري و بيرحمي آن‌هاست. اين افراد دروغگوهاي حرفه‌اي هستند و معمولا حافظه قوي در دروغگويي دارند و لو نمي‌روند. شايد اين‌طور فكر كنيد كه با چنين شخصيتي كسي ارتباط عاطفي برقرار نمي‌كند ولي بايد بگويم اين افراد در شروع ارتباط افرادي مناسب، قابل اعتماد، صادق، مهربان، شوخ طبع و آرام هستند. چنين شخصيتي كاملا طرف مقابل را جذب مي‌كند ولي اين ابتداي كار است. اصلا شايد از اين روش استفاده مي‌كند كه زمينه را براي سوءاستفاده و فريبكاري فراهم كند. اين افراد شما را سوار ماشيني مي‌كنند كه كرايه كرده‌اند، در مسير، خانه بزرگي را به شما نشان مي‌دهند و مي‌گويند اين خانه ماست، در ادامه به كارخانه‌اي مي‌رسيد و مي‌گويد اين كارخانه متعلق به پدر اوست و اتفاقا دربان كارخانه سري به نشانه سلام و ارادت تكان مي‌دهد و شما را مطمئن مي‌كند كه اين فرد راست مي‌گويد درحالي‌كه او از قبل پولي به دربان داده تا وقتي از آنجا رد مي‌شود اين كار را انجام دهد. تا اين‌كه يك روز با شما تماس مي‌گيرد و مي‌گويد من يك‌ميليون تومان كم آورده‌ام و اگر مي‌تواني آن را به من بده تا فردا به حسابت مي‌ريزم. شما در اين لحظه فكر مي‌كنيد كه حتما يك مشكل خاصي پيش آمده و خوشحال مي‌شويد كه به شما گفته كه مشكل دارد. در حقيقت ديگر نبايد دنبال پول‌تان برويد. اگر كارت اعتباري‌تان پيش او جا بماند، مطمئن باشيد كه حساب‌تان خالي خواهد شد. او تا بتواند از شما سوءاستفاده مي‌كند.


آن‌ها عذاب وجدان ندارند

افراد داراي شخصيت ضد اجتماعي چند ويژگي ديگر هم دارند. معمولا در اين افراد اعتياد رواج دارد. رفيق‌بازي هم در آن‌ها ديده مي‌شود و رانندگي خطرناك دارند. اين فرد رابطه را كنترل مي‌كند و خودش را همواره محق مي‌داند و اجازه سرزنش كردن به شما نمي‌دهد. اگر جايي شما متوجه دروغگويي اين فرد شويد بسيار ناراحت خواهد شد ولي علت اين ناراحتي اين است كه چرا نقشش را خوب ايفا نكرده و شما مچش را گرفته‌ايد، علتش عذاب وجدان نيست. در اين افراد چيزي به‌عنوان عذاب‌وجدان وجود ندارد. اين افراد احساس گناه نمي‌كنند و به‌مرور خشونت نشان مي‌دهند اما در اوايل ارتباط اينگونه نيستند. اگر مچ او را بگيريد شروع مي‌كند به اشك تمساح ريختن و اعلام مي‌كند كه اشتباه كرده و ديگر تكرار نمي‌شود. آگاه باشيد كه اين فرد در حال فراهم‌كردن زمينه براي سوءاستفاده بعدي است. اين افراد به همسرشان و ديگران دروغ زياد مي‌گويند و اين دروغگويي‌ها از نوع سودآور است. از ديگر ويژگي‌هاي منفي اين افراد كه در طول زمان بروز مي‌كند مي‌توان به پرتوقع بودن و بددهاني اشاره كرد.


ازدواج با اين مردان براي شما خطرناك است

آيا آن‌ها قابل درمان هستند؟

بيشتر درمانگران معتقدند؛ نبايد به درمان اين قبيل افراد اميدوار بود. در واقع درمان آن‌ها كاري دشوار و درصورتي كه با درمانگرشان همكاري كنند، روندي چند ساله خواهد داشت. در اختلالات شخصيت به اين دليل كه از كودكي فرد با يكسري الگوها عجين مي‌شود، گرفتن اين الگوها از اين‌ افراد كار بسيار دشواري است. نكته حائز اهميت اين است كه اين افراد فكر مي‌كنند كه ديگران اشتباه مي‌كنند. واردشدن به حيطه درمان اين افراد حتي براي درمانگران نيز كار دشواري است و مشكل اينجاست كه دختران با چنين افرادي وارد ارتباط مي‌شوند و بعد مي‌خواهند نقش درمانگر را براي آن‌ها بازي كنند و ديگر نمي‌خواهند از رابطه بيرون بروند. عموما اين دختران موفق نمي‌شوند و فقط چند صباحي از عمرشان را تلف مي‌كنند و بعضا آسيب‌هاي غيرقابل جبراني هم مي‌بينند. مثلا فرد خسيس با الگوهايي زندگي كرده است كه حاضر نيست آن الگوها را تغيير دهد بلكه به آن‌ها باور دارد. زماني مي‌توان به درمان اميدوار بود كه فرد خودش به اين نتيجه برسد كه طرز تفكرش زندگيش را مختل كرده و نياز به كمك تخصصي دارد. به‌عنوان مثال فرد معتاد زماني مي‌تواند بر اعتيادش غلبه كند كه به اين نتيجه برسد كه اعتياد دارد و به جاي انكار، معترف باشد و طلب كمك كند. به عبارتي اين بهترين زمان براي كمك به اوست. در غير اين صورت دوباره چرخه معيوبي تكرار مي‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • nima

      chera gir dadin be mardaye bad bakht modire sayt zan tashif daran ??????!!!!!!!!!!!!!

      پاسخ ها

      • meli

        haghighat talkhe vali vagheeiate

      • بهنام

        حتما زن تشریف دارن دیگه. ولی خداییش خوب نوشته من که خوشم اومد خواهشا از خانوما هم بنویسین

    • کورش13

      نه که زنهای معتاد بزهکار خسیس و .... اصلا" وجود ندارند . خدایا شکر ت

      پاسخ ها

      • عسل

        ,محض اطلاعتون تعداد مردای بزهکار بالاس

      • یاس

        خب حالا
        چه خبرتونه
        یه مطلب آموزنده واسمون نوشتن چشم دیدنشو ندارین؟؟؟؟

      • بی نام

        چرا اینقدر بی ظرفیت اید شمامردهای ایرانی؟ تاهرکجا صحبت از عیوب برخی خانمها میشه همه تون بشکن می زنین و خوشتون میاد ! اماوقتی صحبت ازخصلتهای منفی دربعضی مردها میشه همه تون گر می گیرین که انگار کفر گفتن ! بهتره منطقی باشین.

    • shima

      مگه آقایون خارج از این چند دسته ک نام بردین هم وجود داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!! :) شوخیه!!!! ب دل نگیر

    • افسانه

      بابا چرا اینقد شما مردا مشکل دارین؟ خانوما چقد باس صبور باشن که بتونن تحمل کنن این مردارو...

      پاسخ ها

      • queen

        گل گفتی . من که 8 ساله ازدواج کردم یک زن ندیدم کامل از شوهرش راضی باشه

    • فرهاد

      بمیرم واسه خانمها که اینقدر گلن...

      پاسخ ها

      • یاس

        آمیــــــــــــــــــــــــــــــن


        شوخی کردم... خدانکنه:)

      • ....

        ghashang bood yas

      • queen

        مرد باشید مردن پیشکشتون

    • parvin.varkesh

      سلام
      این مطالب جالب و مهم است . امیدوارم که جوانان بخوانند و رعایت کنند مادر 52ساله.

    • ارش

      من قبول ندارم من خودم ادمیم که دوست دارم به جای این که بیشتر به خودم برسم به خوانوادم برسم بیشتر برای اونا خرج میکنم تا خودم
      میگین مردی که لباس واسه خودش نخره خسیسه یا به درد ازدواج نمیخوره شاید حقوقش کمه میخواد واسه همسرش بخره دیگه پولی واسه خودش نمیمونه
      اون کسی که این مطلبو نوشته همه رو با یه چوب نمیزنن

      پاسخ ها

      • queen

        آفرین مطمئنی واسه همسرش میخواد بخره ؟

    • امید

      والا اکثراین خوصیاتو من دارم ولی همه میگن آدم بشدت موفقی هستم حالا ازدواج نکنم دیگه؟؟!؟!؟
      بدبخت امید بیچاره:(

      پاسخ ها

      • عسل

        نه
        شما بمون بیخ ریش مامانت!

      • یاس

        سعیتو بکن
        شاید یکی قبول کرد باهات ازدواج کنه

        البته بعید میدونم

      • سارا

        یعنی دزد خسیسو دروغگو بیمار روانیو .!بابا تو نوع خودت کم نظیریا.

    • nima

      khanoma inhame badi daran chera az ona chizi gofte nemishe age balad nistin man begam khanome modire sayt

      پاسخ ها

      • queen

        چون خانما با یک صحبت منطقی میتونن تغییر کنند اما مردا اگه یکی از این خصلتهارو داشته باشند مثل آدم ایدزی میمونن کاریش نمی شه کرد

    • meshki push

      من که خداییش اینارو ندارم
      اما یک موشکلی که دارم چند سال مشکی میپوشم هرچند اطرافیان اسمشو گذاشتن مشکل
      میگن باید بذاری کنار تا برات بریم ....

      پاسخ ها

      • یاس

        بذار کنار تا برات برن... دیگهههههههههه

      • زهرا

        سلام خوبین. ؟
        چرا همش لباس مشکی می پوشید برا روحیتون خوب نیس.

    • امیر

      جالبه خانمها فکر می کنن همش آقایون مشکل دارن. غافل از اینکه خود خانمها خود خواه و مکار هستن.

      پاسخ ها

      • Nilu

        همه مشکل دارن!
        مهم اینه که مشکل چقد بزرگ باشه!

      • مریم

        صد رحمت به خودخواهی و مکاری... کاش آقایون مشکلشون همین بود والا...

    • peyman

      khanome mohtarame modir base dige shoreso dar avordi

      پاسخ ها

      • عسل

        آقا زود خجالت بکش بکش ببینم
        بی ادب !!!!!

      • 123

        انتقاد پذیر باشید لطفا
        حتما مشکل شما آقایون بیشتره که اینقدر زیر ذره بین هستید

    • sh

      متا سفم برای جوانها که مطلب به این مهمی که در جامعه ما هم کم نیست به طنز میگیرند

      پاسخ ها

      • بهنام

        دقیقا با شما هم نظرم. متاسفانه ماها عادت کردیم به هم بپریم نه اینکه با هم بپریم

      • الهه

        سلام پسر باش دخترباشه دل داشته باشه عیب داری خودت حلش کن هیچ چیز بدون اراده و تلاش حل نمیشه

    • خودم

      همسرسابقم ضداجتماعی بود وهنوز هم تغییر نکرده.خداراشکرکه جداشدم . غیرقایل تحمل وتغییر بود.

    • mah

      ای بابا چرا تو این سایت اینقد با هم دعوا میکنید
      چیز بدی نگفته بنده خدا!
      نمیگه که همه مردا بدن! یه عده اشون خیلی هم خوبن
      آقا نیما شمام خصوصیات بد خانوما رو بگو
      ما قول میدیم دلگیر نشیم
      سعی میکنیم اگه اون مشکلاتو داریم برطرفش کنیم
      چرا همش نیمه خالی لیوانو ببینیم؟؟

    • milad

      dava nakonid dava nakonid hamamon moshkel darim

      پاسخ ها

      • 123

        آفرین ، خوب فهمیدیا ...

    • مریم

      اینکه خانم ها مشکل دارن درسته ولی مردها مشکلات اساسی دارند که اصلا قابل حل شدن نیست ومیشه گفت همه مردها لاقل یکی دو تا از مشکلات بالا رو دارن... من که از مردها متنفرم

      پاسخ ها

      • کامران

        آهای خواستگارائی که پشت در خونه ی ایشون صف کشیدین ، بفرمائید خونه هاتون!!!!

    • سرو

      آقایون محترم اصلا ناراحت نشید. برای وارد شدن به زندگی مشترک نکات مهمی لازم هست که هر زن و یا مرد باید بدونه، خصوصا این روزها که آدمها درونی تر شدن خیلی سخت میشه شناختشون . مطمئنا خصیصه ی خوب یا بد جدای از جنسیت در همه انسانها هست، این مطلب فقط برای هشدار به خانمها ست برای یک انتخاب درست و مدیر سایت هم باید لطف کنن خصیصه های بد خانمها رو هم یادآور بشن تا آقایونی که قصد ازدواج دارن با آگاهی انتخاب درست داشته باشن. اما من بعنوان یک زن که شناخت کامل از همجنسام دارم، به همه مردای خوب و زندگی دوست توصیه می کنم برای انتخاب هیچوقت به ظاهر دختر نگاه نکنن، شناخت خانواده در کنار رفتار فرد مورد نظر بهترین نکته سنجیه...آرزوی موفقیت برای همه تون دارم.

    • اعظم

      شناخت واقعی فقط در زندگی مشترک مشخص میشه موقعیتهای مختلفه که شخصیت واقعی آدها رو مشخص می کنه. ازدواج قماره!

      پاسخ ها

      • queen

        ازدواج قمار نیست ما به قمار بازی عادت کردیم. تو ایران فرهنگ سازی نشده که چطور باید ازدواج کرد

    • saba

      ممنونم از مطلبتون......و برای اون کساییم که این مطلبو به شوخی گرفتن متاسفم....

    • زینب

      مرسی مطالب جالبی بود به هر حال به درد ما جوونا میخوره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بابا جواااااان!!

    • amin

      هر انسانی یه اخلاقی داره خیلی از زنها رو میشناسم که خسیس و مکار باید در زمان ازدواج تحقیق کرد یا در دوران نامزدی به سفر مشترک بروید سفر خیلی جواب میده باورکنید

    • Masiha

      حالا چرا آقایون انقدر جبهه گرفتید نسبت به ما خانوما ..........انتقاد پذیر باشید .من که خیلی استفاده کردم

    • سحر

      چرا همش دعوا میکنین خب اگه اخلاقتون این جوریه از این به بعد سعی کنین که درستش کنین

    • سودی

      ای بابا کی به کیه چی به چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • reza

      اینارو نوشتن که شاید دخترا دلشونو خوش کنن ما میگیریمشون

    • بابک

      می خواستم بگم این ویزگیها و شرایطی که بیان کردید من همشو کلاً با هم دارم، بنظر شما آیا من یک مرد ایده آل هستم و کسی حاضره با من ازدواج کنه؟

      پاسخ ها

      • 123

        یه نفر هست . میدونی کیه ؟ هیلاری کلینتون

    • بهنام

      والا ما که شده 30 سالمون جرات نمیکنیم زن بگیریم همش میگن حالا تو بگیر درست میشه انگار امار طلاقا رو یادشون رفته. لطفا از خانوما هم بنوسین متشکرم

    • مریم

      راجع به دخترا کسی نمیتونه نظربده چون دخترا مطیع وفرمانبردارن و مرد اگه واقعا مرد باشه میتونه اشکالات رفتاری زنشو اصلاح کنه... روش این کار محبت و وفاداری و صداقته که کمتر مردی این کارارو بلده.

      پاسخ ها

      • غریبه

        کاش می شد
        اما دخترهای امروز گوش شنوا ندارن !!!

      • یکی مثل شما

        باهات موافق نیستم مریم جون ! چون خوب بودن ربطی به جنسیت نداره، متاسفانه این روزا دخترهایی هستن که واقعا شورشو در آوردن، فقط طرفت باید انسان باشه تا زندگی خوبی داشته باشی تا آرامش رو به معنای واقعی لمس کنی و اصلا هم ربطی به ظواهر و مادیات نداره! آروز می کنم همه دختر پسرا یکی مثل خودشون گیرشون بیاد تا اونی که خوبه به حقش برسه!

      • بی نام

        از خانمها هم به قدرکافی جاهای دیگه صحبت شده و میشه ! شما نگران نباشین. منطقی باشین و عیوب دنیای مردها رو هم ببینید

    • سامیار

      مشکل جوانان اعم از دختر و پسر در ازدواج گیر کردن در چنگال سنت است ،میتوانیم با درک متقابل و توقع مناسب از هم تا هر موقع که علاقه دو طرفه بود با هم و در کنار هم باشیم ،در غیر این صورت جدایی برای همین موقعهاست ،دنیا به آخر نمیرسه مطمئن باشید .

      پاسخ ها

      • queen

        شما چند بار میخوای ازدواج کنی و طلاق بدی تا به فرد ایده ال خودت برسی . اگه فقط دو زن را طلاق بدی دیگه کسی زن نمیده. اون وقت باید بری دنبال آدم کور و کچل و سن خورده. به نظر من هر فردی باید در مورد ازدواج سرسری تصمیم نگیرد . ازدواج روزی هنر است که عاقلانه باشد. وقتی دختر یا پسر ازدواج میکنه دیگه برگشت خیلی سخته حتی بعضی وقتها مسائلی چون بچه باعث میشه مجبوری زندگی کنی پس دیر ازواج کردن بهتر از چند بار ازدواج کردنه

    • sam

      che bikaraei hastid shoma

    • شکوه

      اینقدر از این مقاله ها و سخنرانیها گوش کردیم که حفظ شدیم منتها آدم حسابی گیر نمیاد.

    • vajiheh

      در بین آقایون و خانومها،هردو،خوب و بد وجود داره...اما انصافا آقایون بد بیشتر از خانومای بد هستن...بیشتر خانومها اگه احساس کنن شوهرشون مرد صادقیه و واقعا همسرشو دوست داره و اهل خیانتم نسیت..عاشق شوهرشونن...

    • faride

      به نظرمن دیگه نبایداشتباکردهمه ی

    • mahsa

      eyyyyyyyyyyyyyyyyy baba cheghad khatarnakid shoma marda

    • queen

      مطالب و بحث ها عالی بود حالا آقایون بگن شما برای یه نظر چرا اینطوری میکنید(در مطلب ای کاش زن زندگی ام این رازها را می دانست ) حالا آقایون چرا اینطوری جبهه گرفتن؟

    • مهدی

      زنها کلا خود خواهن و خیلی پر توقع ....فقط کارشون دستور دادن و همین .....فقط هم به ظاهر و پول فکر میکنن....همیشه سر دعوا رو بگیری یه غیبت یا خاله زنک بازی این خانومها توش هست....هیچ فرقی هم با هم ندارن چه تحصیلکرده چه بیسواد البته این عنوان زیاد درست نیست چون اطلاعاتشون کلا در یک حده

      پاسخ ها

      • فاطمه

        این جوری نگو تو آقایونم غیبت زیاده تو اداره که کار میکنم مردا کارشون تخریب هم دیگه اس البته اونایی.
        استثنا هستنکه از خانواده با فرهنگ هستن زنا هم خوب و بد دارن

    • سپیده

      آقامهدی فکرنمیکنی زیاده روی میکنی

    • بدون نام

      اگر اخلاق باشه همچی هله .

      پاسخ ها

      • عاطفه

        من6ساله با مردیکه نه اخلاق داره نه پول سوختم و ساختم از ترس حرف مردم.اما آقا بعد اینکه این همه خوبی و گذشت کردم لیاقت و عرضه ای از خودش نشون نداد ویک ساله که متوجه شدم اعتیادهم داره و چن هفته پیش طلای منو دخترمو دزدیده...خیییلی تحملش کردم گفت بچه بیاری جبران میکنم با زبون بازی نذاشت از همون اول برم ولی الان مثل چی پشیمونم.همه جا آدم خوب و بد هست ولی کاش هرکسی گیر یکی مثل خودش بیفته...من که کاملا ناامیدم از این مرد دیگه روز به روز بداخلاقتر و دروغگوتر میشه

    • سارا

      مردا دو دسته ان.یا بد هستن یا هنوز بد بودن خودشونو لو ندادن :-)

    • رویا

      س

    • فرزانه

      سلام ممنونم بابت مطالبتون
      در واقع شوهر من جز دسته ی آدم خسیس و بد اخلاق و بد دل و شکاک و... بود .

      واقعا حقیقت داره تو ازدواج خیلی دقت کنید . من که بعد از 2 ماه که عقد کردم میخوام جدا شم چون واقعا زندگی با این فرد سخته .

      پاسخ ها

      • عاطفه

        سلام حتما باهاش صحبت کنین بنظرم بیش حد بخشیدن و خوبی زیاد فقط حماقته حماقت محض دو روز دیگه یه فرشته بی گناه هم این وسط اسیر میشه

    • سارا

      اول از همه سلام
      فرزانه خانوم بسیار کار خوبی میکنید چون ادم عصبانی و شکاک و خسیس بدرد خودشم نمیخوره چه برسه بشما!
      واقعا فرقی نمیکنه زن یا مرد این خصلتارو میتونن داشته باشن ولی تحقیقات مشون داده ۶۰ به ۴۰ هست یعنی اقایون بیشتر لین رفتارهارو داره.من ازدواج بدون شناخت کردم و خیلی اذیت شدم و کم کم دیدم درد جسمانی هم گرفتم .خلاصه زود ازش اومدم بیرون الان خیلی خیلی محطاط شدم و قبل ازدواج بعدیم حتما میرم مشاوره .دو نفر باید مچ بشن با هم دوستان.بیماریهای روانی خیلی خیلی زیاد شده پس خیلی جدی بگیرید و مرد و زن هم نداره .مراقب باشین

    • hojat ahmadi

      شماازلحاظ روانشناسي به همه چي اشاره کرديد ولي بهتره ريشه يابي کنيدکه ببينيد٩٠درصدجووناکه اين مشکلاتودارن سرچه چيزاييه يکيش اين همه فشارهمه جوره کشورخودمونه....واگه فرهنگ سازيه فکري بکنيم اين جورنميشه..

    • آرزو

      مردها بدند درسته متاسفانه متاسفانه ! راستش اینم شاید غریزیه دست خودشون نیست تا رو بهشون بدی آدمو ناراحت میکنند وای به روزی که زنشون بشی ! ببخشید ها خانوم ها درجه تحملشون با هم فرق داره ولی مردا طرفو بالاخره منفجر میکنند حالا میخواد یه خانوم با ظرفیت بالا بدی بهشون یا یه خانوم ظرفیت پایین ‌. جالب اینجاست که خودشون هم میدونند ولی بازم تغییر نمیکنند ! اینم شده وضع جامعه !

    • بدون نام

      شوهر منم برا همه خرج میکنه جز من

    • محمدحسین

      مطالب خیلی خوبی میگذارید، البته هم مردان مشکل دار وجود دارند هم زنان مشکل دار،
      خوب است که در مورد هر دو مطالب آموزنده و پندآوز گذاشته شود،
      یکم حس فمنیستی به آدم القا میشه وقتی که بیشتر در مورد مردان مطلب گذاشته میشه،
      تقریبا اکثر موضوعات را دیدم که این را میگویم.

    • ستایش

      واقعا شخصیته ادما رو نمیشه درست تشخیص داد چون این دوره چه دختر چه پسر صد رو دارن

    • آرزو

      شوهر من خیلی خوبه خدارو شکر اصن اینحوری نیست ققط یه کم عصبیه که من سعی میکنم سکوت کنم تا اروم بشه بعد حرف میزنیم

    • بدون نام

      شوهر من دیونه است اما سعی می کنم درمانش کنم

    • kineh ee

      نمدونم چرا آدم باید دروغ بگه.به نظرم دروغ گو ها ترسو ترینند.شجاع باش و حقیقت را بگو چون شمایی ک دروغ میگی دیر یا زور همه چی معلوم میشه مث خودم که بعد شش ماه به همه دروغ های فاحشی که یک احمق بهم گفته بود پی بردم و تاابد نمی بخشمش و میدونم که یه روز چوب خدا رو میخوره که صدا نداره ولی به جاش خیییلی درد داره.مردا خیلی دروغ میگن چون زن ها ساده ان و به انچه که میشنون باور میکنن همینطور زنها زیاد آرایش میکنن چون میدونن مردا اغلبشون عقلشون تو چششونه

    • نسیم

      متنو کامل نخوندن مردا 99 درصدش هرزه اند

    • یه دختر24ساله

      سلام به همه دوستان من یک سال عقد بودم تو این دوران ایشون هیچی برام نخریده ولی هدیه مناسبت خاص می آورد ولی عادی چیزی برام نخرید یه بارگفتم عطربخر ولی دلیل آورد اون فطرت تموم شد چرا تموم شد اینجا عطراش خوب نیست ولش کن نمیخاد بخری وکلی دلیل یه بارم مشهد گفتم تو اهل خرج کردن نیستی اینا بهم گفت یعنی من خسیسم دوم نشد بگم بله گفتمش مادر بخر گفت حالا میخای چه کار ازمشهد نباید چیزی خرید جنساش خوب نیست بعد کلی اصرار بنده رفتیم تو بازار که نیومد داخل خودم به مرده گفتم چادر بده بعد گفت خوبه جنسشو مطمئنی مامانم از این چادرها میدوزند.دیگه همینو میخای بعد کلی وقت که خرید بهم گفت نپرسیدی چند شد گفتم که تو گفتی برو بیرون گفت 80تومن گفتم اوووه 80تومن برا تو چه قدر مهمه بعدم گفت انگار زنا مانتویی خرجشون کمتره .بیرون میرفتیم حتی یه بار با اصرار بنده منو برو شهربازی با فک فامیل خونوادش.بعدم گفتم یه بطری اب میخام ولی دلیل آورد نخرید این بطریها به درد نمیخوره باعث بیماری میشه خوب نیست حالا میخام بازی کنیم دستت پاگیره.از این مسائل بطری اب زیاد دارم که هروقت بیرون یه بطری آب خواستم.ولی دلیل برام آورده که نخریم با اینکه من خیییلی تشنم بود.تو مشهد گفتم برام روسری بخر چادر مجلسی گفت صداا روسری ددری صدتا چادر داری وکلی بهونه چند ما پیشش گفتم کفش بخر گفت میخای چه کار بزار بعد ولش کن واجبه بعدش وقت ندارم کار دارم وکلی دلیل که منو قانع کنه نخرم بعدش خودم با پدرم رفتم کفش خریدم گفت به کفش خریدی میگفتی باهم میرفتیم وخیلی مسائل که انشالله محبتم که نداره رستورانی که نمیریم غذا بیرون بده چربه بیماری داره وحای بیشتر مواقع یا خونه مت بوده یا بدون غذا خونه میرفتم البته دوران عقد بودم تازه از محبت خرید نکردناشا بی اهمیت بودناشا .خشک مغرور بودنم به یه کنار دست منو تو خیابون نمیگرفت میگفت زشته حلقه یا تو حرم امام رضا حرمت داره از این حرفا ....الانم دارم طلاق میگیرم ...راحت شدم خدایا شکر

      نظربدهند دوستان راجع به زندگیم

    • سهیلا

      شوهر منم‌از عقد حقه بازی کرد آلبوم عکس برام نگرفت گفت عکسها سوخته.کادو پدرمادرش چک بود ک بعدم نفهمیدم چی شد .از اولش هر کلاهی سرخونواده ما گذاشت به بهانه اینکه ما رسممونه ماهم میگفتیم شاید اینا چون از طبقه پایینترن اینجورن .کادو تولد رو اگه ۵۰۰تومان میخرید ازت میخواست با همون قیمت براش بخری نمیخریدی صدتومنم کمتر میکوبید تو سرت ک من بیشتر برات خرج میکنم.از شوهری و همسری فقط میوه میخرید و گوشت و برنج و یه وقت دکتر راه دور میبردم و یه نوع سرویسم بود.نه عاشقم بود نه عشق داشت طوری ک خرم میکرد با حرف ولی درعمل تناقض داشت اصلا پشتم نبود اجازه میداد هرکس هر توهینی هرمدل بهم کنه طوریکه خاله هاش و دایی هاش و مخصوصا خواهر وبرادرش و بعدهم پدرش خیلی بهم توهین میکردن اصلا واکنش نداشت .دم پریودی ک حساس بودم و عصبی سربه سرم میزاشت و اصلا حتی با حرف آرومم نمیکرد طوریکه احساس میکردم قصدش اذیت منه و یه گوشه میاستاد و لبخند رضایت میزد ومنم تو سروکله و گریه خیلی بی احساس بود .بعدشم فهمیدم بهم خیانت کرده اونم با پسر گی بود تو رابطه اصلا شرو کننده و درخواست دهنده نبود .اصلا به حرفم گوش نمیکرد .منو درجریان مسایل مادیش قرار نمیداد درحالیکه حساب بانکیش پراز پول بود برای ۴میلیون نقش بازی میکرد ک ندارم وگریه و غصه ک پول بهش بدهم .با خواهرش رابطه عاشقانه داشت اوایل عقد میگفت خواهرم رو اول بیشتراز تو دوست دارم ولی الان تورو ک بعدشم انگار اون بیشتر مهم بود .خواهرش باهاش تو یک ظرف غذا میخورد میرفتن بندر شوهر دومیلیون فقط براش لباس میخرید .شبها خواهرش با لباس بندی تو بغلش میخوابید .وبعدشم به قول خودش من شده بودم هوووش و رقیب اون .برای من یک مانتو نمیخرید چون کارمند بودم پوشاک تا لباس زیر و ...کفش ...همه رو با پول خودم میخریدم اواخر میگفت بیا پول آب و برق خونه رو نصف کنیم .توی ۵سال زندگی مشترک کسی رو دعوت نکرد و نخواست بیاریم همش گفت حالا بزار سرفرصت یک روزم ک گفتم خالمو دعوت کنم گفت تو پولش میدی چون خاله خودته .الانم اینقدر دوگانه رفتار کرده ک دوماهه قهر کردم و نه زنگ و نه پیام و نه از خونوادش خبریه با اینکه میدونن. خیلی راحت بعد از قهر منم اونم جم کرد رفت خونه مامانش .فرداشم تو آرایشگاه دیدمش اصلاح مو به نظرتون عشق هست؟

    • فاطمه

      سهیلا جون طلاق بگیر حتی یکی از این دلایل برا طلاقت کافیه شوهرت با خواهرش و با پسرای دیگه رابطه داره خسیسیش بخوره تو سرش چجور تحمل میکنی خودتم درآمد داری برو دنبال زندگیت

    • mehri

      من چهار ماهه ازدواج کردم
      از یک ماه بعده ازدواج همسرم نرفت سره کارو شروع کرد به خرج پس اندازه من
      تو ماه عسل اولین بار کتکم زد و فهمیدم دست به زن داره
      الانم با ۲۴ سال سن با یخچاله خالی باید وایسم تا اخره شب از تفریح با دوساش برگرده یه چیزی سر راه بخره
      اوایل که درو قفل میکرد میرفت از ترسه کتک هیچی نمیگفتم الانم براش شده عادت
      نمیدونم چیکار کنم تمومه بدنم کبوده
      من از سن پایین کار کردم و تلاش کردم فک نمیکردم اخرش به اینجا برسه
      خونوادش بیشتر پرش میکنن خونواده منم پشتم نیستن میگن ما دو تا دختر دیگه داریم میترسیم اسمه مطلقه رو تو بیاد اینده اونام خراب شه
      الانم من یه مثلا تازه عروسم هیچ امیدی به ایندم ندارم
      فک میکردم ادمه خوبیه با ۱۴ تا سکه قبول کردم عقد کنیم حتی عروسی ام نخواستم
      گفت اتلیه میریم که لحظه اخر زد زیرش
      من برا خوشبختی ازدواج کردم نه اینکه کتک بخورم و تهدید به چاقو و اسید بشم .
      تورو خدا دقت کنید تو انتخابتون تازه فهمیدم خانمایی مثه من پرن تو این جامعه
      الانم که حتی حلقه و طلامو برده فروخته که خونه بخریم سه دونگشو به اسمه من بزنه ولی دروغ گفت
      به جایی رسیدم که فقط از خدا مرگمو میخوام

    • بی نام

      دخترایه بیچاره

    • نادیا

      در کل مردا بد زاتن

    • ملوسک

      خوب و بد وجود داره چه درزن چه درمرد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقالایک داری

    • ملوسک

      خوب و بد وجود داره چه درزن چه درمرد

    • بی نام

      مردااولش خیلی خوب خودشونونشون میدن ادم فکرمیکنه دیگه بهترازاینانیست

    • بی نام

      به نظرمن الان دیگه نباید جونها ازدواج کنن چون همه تنوع طلب شدن زنها چون هیچ حق وحقوقی ندارن عقده ای شدن ومردها هم چون ازادن میتونن هرکاری میخوان بکنن وتو اگه بخوای خوب باشی سرت کلاه میره ومیشی توسری خور۱۴ ساله بایک مرد شکاک وهرزه زندگی میکنم فقط برام پول خرج میکنه تنها حسنش اینه خودمم شدم یک ادم افسرده ومردستیز فکرمیکنم ادم خوب نیست اصلا

    • الهه

      فقط خودت میتونی خودتوبسازی هرچقدرم مشاوره بری اما دلتوندی به دردنمیخوره آدم خودش بایدبخواداون موقع مشکلش هرچی هم باشم حل میشه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج