جاباما
۱۸۵۷۲
۳ نظر
۵۰۲۴
۳ نظر
۵۰۲۴
پ

توصيــه مهــم متخصصــان مشهور جهان براي پوست شما

۸ + ۲ تـوصيه براي داشتن بـهتريــن پــوست

با وجود شكل گرفتن روش‌هاي فراوان براي زيبايي و تاكيدهاي فراوان متخصصان، هنوز هم گاهي اوقات خانم‌ها شب‌ها با آرايش مي‌خوابند

8 + 2 تـوصيه براي داشتن بـهتريــن پــوست

8 + 2 تـوصيه براي داشتن بـهتريــن پــوست

برترین ها: با وجود شكل گرفتن روش‌هاي فراوان براي زيبايي و تاكيدهاي فراوان متخصصان، هنوز هم گاهي اوقات خانم‌ها شب‌ها با آرايش مي‌خوابند، از كرم‌هاي ضد‌آفتاب استفاده نمي‌كنند يا مراجعه سالانه خود به دكتر پوست را فراموش مي‌كنند. براي همين ما از متخصصان مجرب پوست درخواست كرديم تا بهترين و مهم‌ترين نصايح و توصيه‌ها را براي داشتن پوستي زيبا، با ما درميان بگذارند.


لوسيون‌ها را در حمام بگذاريد

پوست خود را پس از استحمام مرطوب كنيد

احتمالا مي‌دانيد كه حمام آب گرم چربي پوست را مي‌گيرد. كرم‌هاي صورت و لوسيون‌هاي بدن جايگزين‌هاي بسيار خوبي براي اين چربي از دست رفته هستند، البته به شرطي كه به درستي آن‌ها را به كار ببريم اما شايد اين كار بسيار خسته‌كننده باشد. يك راه حل ساده براي اين مسئله وجود دارد، لوسيون بدن خود را در حمام قرار دهيد. خواهيد ديد كه پوست ظرف 10 دقيقه پس از بستن دوش و اتمام استحمام، به محض اين‌كه رطوبت خود را از دست بدهد، استفاده از لوسيون را به شما يادآور خواهد شد. فرانسيسكا فيوسكو، دستيار باليني متخصص پوست در دانشكده پزشكي ماونت سيناي در نيويورك سيتي در اين‌باره مي‌گويد اگر كمي معطل كنيد، رطوبت پوست شما شروع به تبخير شدن مي‌كند. بهتر است لوسيون‌هايي را انتخاب كنيد كه درپوش پرشي داشته باشند. قوطي‌هايي كه در پمپي دارند اجازه مي‌دهند آب وارد آن‌ها شود و اين امر سبب به‌وجود‌آمدن باكتري‌ها در آن مي‌شود.


ضد‌آفتاب به شكل اسپري

هر روز از ضد‌آفتاب استفاده كنيد

همه دكترها بر به كارگيري روزانه ضد‌آفتابي با SPF حداقل ٣٠ و تجديد مرتب آن تاكيد فراواني دارند. بزرگ‌ترين چالش موجود اين است كه كرمي پيدا كنيم كه به اندازه كافي محافظ پوست ما باشد و در عين حال احساس نكنيم لايه سنگيني مانند يك پتو روي پوست ما را پوشانده است. بهتر است به‌دنبال كرم‌هايي باشيد كه روي برچسب آن‌ها عبارت فاقد چربي (Oil Free) يا Sheer درج شده باشد. دكتر رائول هيرش، متخصص پوست در بوستون، مي‌گويد به تازگي اسپري‌هاي مايعي هم به نام Shaka‌Shaka به بازار آمده كه قبل از مصرف بايد خوب آن را تكان داده و روي پوست اسپري كنيم البته براي برخي افراد اين مانند يك بازي سرگرم‌كننده است. دكتر هيرش مي‌گويد: «خانم‌هايي كه از ضد‌آفتاب‌هاي معمول خود شكايت دارند، اكنون بايد مطمئن شوند كه با اين اسپري‌ها آيا مقدار ضد‌آفتاب براي‌شان كافي است يا خير؟»


آخرين كاري كه طي روز بايد انجام دهيد

شب‌ها آرايش خود را پاك كنيد

از زماني كه يك بچه دبيرستاني بوديم مي‌دانستيم كه لوازم آرايش مي‌تواند با چربي پوست و آلودگي‌هاي موجود در هوا تركيب شده و لايه‌اي از كثيفي را شكل ‌دهد كه سبب به‌وجود آمدن جوش شوند طبق گفته زوئي درالئوس، متخصص پوست در دانشكده پزشكي دانشگاه دوك، مواد آرايشي مي‌توانند راديكال‌هاي آزاد معلق در هوا را روي پوست شما به دام انداخته و آسيب‌هاي پوستي را به‌وجود آورند. شما يك روز طولاني را با آرايش روي پوست‌تان گذرانده‌ايد و حالا كه موقع استراحت شماست، فقط چند قدم كوتاه برداريد و خود را به دست‌شويي برسانيد. به محض اين‌كه به خانه رسيديد صورت خود را بشوييد و از شر آلودگي‌هاي سطح پوست خود رها شويد.هايدي والدورف، يك متخصص پوست در دانشكده پزشكي ماونت سيناي، به بيماران خود توصيه مي‌كند «اگر شب‌ها خيلي خسته هستيد و حوصله شستن آرايش خود را نداريد، با يك دستمال آغشته به شيرپاك‌كن به آرامي پوست خود را پاك كنيد و به ته مانده آن روي پوست‌تان نيز توجه نكنيد زيرا اين در واقع به‌عنوان مرطوب‌كننده عمل مي‌كند.» پاتريشيا وكسلر، متخصص پوست در مركز پزشكي ماونت سيناي، توصيه مي‌كند، صورت خود را با پاك كننده‌هاي فاقد چربي پاك كنيد و هميشه يكي از آن‌ها را در كنار ساير لوازم آرايشي خود داشته باشيد. ابتدا با كمي پنبه آغشته به شيرپاك كن آرايش چشم خود را پاك كنيد و سپس راحت بخوابيد.


عجله نكنيد

به برنامه بهبود پوست خودتان اهميت دهيد

انتظار براي رويت نتايج درمان‌هاي پوستي مي‌تواند آزمايش خوبي براي تعيين ميزان صبر و شكيبايي شما باشد. دكتر ديويد بنك، متخصص امراض پوستي در دانشگاه كلمبيا و بيمارستان پروتستاني نيويورك، بيان داشت: «يك كرم ضد‌پيري خوب مي‌تواند در مدت ۳ هفته تاثير خود را نشان دهد، پس زود نااميد نشويد. اين نكته در مورد روشن كننده‌هاي پوست و محصولات ضد‌جوش نيز صادق است.» دكتر بنك در ادامه افزود: «اما اگر در طول ۶‌هفته هيچ تغييري حاصل نشد، اين محصول ديگر براي پوست شما مفيد نخواهد بود و زمان آن است كه آن را عوض كنيد.»


باشگاه ورزشي تان را به دقت انتخاب كنيد

پس از ورزش دوش بگيريد

اجازه ندهيد به‌دليل اين‌كه ورزش و تمرينات جديدي را كشف كرده‌ايد، پوست‌تان خراب شود. كارين گروسمن، سرپرست امراض پوستي در مركز پزشكي سنت جان در سانتامونيكاي كاليفرنيا، ابراز داشت؛ بسياري از خانم‌ها براي انجام حركات نرمشي و ورزش‌هاي كششي به سالن‌هاي ورزشي و باشگاه‌هايي مي‌روند كه اغلب آن‌ها محلي براي دوش گرفتن ندارند. در نتيجه بيشتر افراد كه بلافاصله خود را نمي‌شويند، همگي دچار آكنه و حساسيت‌هاي پوستي مي‌شوند. او همچنين تاكيد مي‌كند، لباس‌هايي كه رطوبت را به‌خود جذب مي‌كنند بپوشيد و حتما پدهاي استريدكس ساليسيلك اسيد را در ساك ورزشي خود داشته باشيد. اگر نمي‌توانيد در باشگاه دوش بگيريد پس از اتمام كلاس صورت، پشت و بالاتنه خود را خشك كنيد و يك تي‌شرت خشك و تميز بپوشيد. وقتي به خانه رسيديد هم خيلي سريع و بدون معطلي دوش بگيريد.


سالي يك بار

هر سال خال‌هاي خود را بررسي كنيد

سالي يك بار بدن خود را توسط يك متخصص پوست بررسي كنيد. اين امري ضروري است حتي اگر هر ماه خودتان شخصا اين كار را انجام مي‌دهيد. دكتر وكسلر مي‌گويد: «ما همه برآمدگي‌ها و شكاف‌هاي پوست را بهتر از آنچه خودتان انجام مي‌دهيد، بررسي مي‌كنيم.» براي آسودگي بيشتر زمان معيني را براي آزمايش‌ها و چك‌آپ‌هاي سالانه خود اعم از تست‌هاي جسمي، ماموگرافي و معاينات پوستي انتخاب كنيد، مثلا قبل از تعطيلات سال نو يا پس از آن يا هنگامي كه مدرسه فرزندتان باز شد. وكسلر اظهار داشت: «پيش از خارج شدن از مطب دكتر، براي معاينات سال آينده خود وقت بگيريد و براي يادآوري تاريخ آن را در گوشي تلفن همراه خود ثبت كنيدو از منشي دكتر هم بخواهيد كه آن را به شما يادآوري كند.»


پوست‌تان را نو كنيد

انجام منظم لايه برداري پوست

هووارد سوبل، متخصص بيماري‌هاي پوستي در بيمارستان لينوكس هيل در نيويورك مي‌گويد: «پوست يك نوزاد هر 14 روز يك بار خودبه‌خود دوباره تازه مي‌شود اما در 30 سالگي، 28 روز طول مي‌كشد تا پوست دوباره نو شود. با توجه به اين مدت زمان طولاني، سلول‌هاي پوست هم خشك مي‌شوند و هم درخشندگي خود را از دست مي‌دهند. مگر اين‌كه شما خودتان با روش‌هاي فيزيكي به وسيله لايه‌برداري فرآيند تازه‌سازي‌ پوست را انجام دهيد.»

دكتر فيوسكو به بيماران خود استفاده از اسكراپ‌هاي ملايم صورت را توصيه مي‌كند. اين ماده چسبناك سلول‌هاي مرده باقي مانده روي پوست شما را در خود حل مي‌كند. اين كار را بايد هر 2 هفته يك بار انجام دهيد. پس از استفاده از لايه‌بردارهاي صورت، نگذاريد باقي مانده آن هدر برود. به گفته دكتر والدورف، بهتر است اضافه آن را روي آرنج‌هاي خود بماليد. براي لايه برداري راحت‌تر و تاثيرگذارتر صورت، مي‌توانيد براي شست‌وشو از يك پاك‌كننده تخصصي استفاده كنيد.


ناخن شما در بازكن نيست

با دست‌هاي خود مهربان باشيد

از ناخن‌هاي خود به‌عنوان ابزار استفاده نكنيد. دكتر گروسمن مي‌گويد:
« باز‌كردن در جعبه و بسته‌هاي مختلف با ناخن‌ها سبب شكسته شدن و لايه لايه شدن آن‌ها مي‌شود.» براي حفظ ناخن‌ها و پوست دست‌ها از خشكي، ژل‌هاي ضدعفوني‌كننده ضد‌باكتري را دور بيندازيد و به جاي آن از مرطوب‌كننده‌هاي مختلفي كه وجود دارد استفاده كنيد. اين در مورد صابون‌ها هم صدق مي‌كند؛ در خانه از كرم‌هاي مخصوص دست حاوي SPF استفاده كنيد. دكتر گروسمن مي‌گويد: «دست‌ها هم مانند صورت پوششي نداشته و نياز به محافظت دارند.» اين پزشك مي‌گويد هميشه يك قوطي كرم حاوي SPF را در ماشين خود دارد. او مي‌گويد: «حتي با داشتن اتومبيلي با شيشه‌هاي محافظ در برابر اشعه UV، اشعه‌هاي آسيب زننده به داخل سرايت مي‌كنند و پوست دستان شما را پير مي‌كنند.»


با دوست موهاي‌تان دوست باشيد

برس‌هاي لوازم آرايشي خود را مرتب بشوييد

ممكن است تا به حال متوجه نشده باشيد كه وقتي برس‌هاي خوب شما خراب مي‌شوند چه اتفاقي مي‌تواند رخ دهد؛ حالا ما به شما مي‌گوييم: وقتي لوازم آرايشي با چربي‌هاي پوست روي برس‌هاي لوازم آرايش جمع شوند، محلي مناسب براي پرورش باكتري‌ها خواهند شد كه باعث بروز ناراحتي‌هاي پوست مي‌گردند. دكتر فيوسكو مي‌گويد: «در شرايط ايده‌آل، شما موظفيد هفته‌اي يك مرتبه برس‌هاي خود را بشوييد اما براي خيلي‌ها اين كار كمي مشكل است. در اين صورت، حداقل ماهي يك بار آن‌ها را با صابون مايع يا شامپو بچه و آب ولرم بشوييد (آب داغ مي‌تواند باعث ريزش موهاي برس شود.) سپس به‌ خوبي آن‌ها را آبكشي كرده، آب اضافي آن را بگيريد و دوباره آن‌ها را حالت داده و اجازه دهيد كاملا خشك شوند. مي‌توانيد هفته‌اي يك مرتبه از اسپري‌هاي ضد‌باكتريال مخصوص برس‌هاي آرايشي روي آن‌ها بپاشيد و سپس با يك دستمال كاغذي تميز آن‌ها را خشك كنيد.»


دست نزن

به‌صورت خود دست نزنيد

بله، فشار دادن جوش‌ها عملي وسوسه‌انگيز است اما دست ماليدن به پوست صورت با انگشتان، چربي و كثيفي‌هاي زير منافذ پوست را روي سطح آن مي‌آورد. با اين وضعيت حتما انتظار داريد جوش هم نزنيد؟! خود را در آينه‌هايي كه بزرگنمايي مي‌كنند نگاه نكنيد و يادداشت دست نزن را همه جاي خانه نصب كنيد تا يادتان نرود به‌صورت خود دست نزنيد. به جاي فشار دادن جوش‌ها از اسباب‌بازي‌هاي فشاري براي سرگرم كردن خود استفاده كنيد. به گفته ماكربن الكسيارس - آرمناكاس، متخصص پوست در دانشكده دانشگاه‌يل، وقتي كه اين عادت بد را ترك كرديد، از كرم‌هاي هيدروكورتيزون كه بدون نسخه هم مي‌توانيد آن‌ها را تهيه كنيد، استفاده كنيد، البته بهتر است پيش از مصرف با پزشك خود مشورت كنيد. اين كرم مي‌تواند در كاهش التهاب و اثرات بلندمدت آن موثر باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • davood

      بسیار خوب

    • ساینا

      همه ی این کارا رو میکنم به غیر از استفاده از ضد افتاب که فکر کنم مهمترین هم هست

    • مهدیه

      من از ضد آفتاب استفاده کردم هم دستام وهم صورتم خال ولکه در اومد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج