۱۸۵۹۸۶
۷ نظر
۵۰۰۲
۷ نظر
۵۰۰۲
پ

تصویب لایحه رتبه‌ بندی معلمان

علی‌اصغر فانی گفت: لایحه رتبه‌بندی معلمان که در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده روز چهارشنبه در صحن علنی مجلس مطرح خواهد شد.

خبرگزاری فارس: علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش عصر امروز در جمع معلمان شهرستان بهارستان اظهار داشت: با حمایت نمایندگان لایحه رتبه‌بندی معلمان روز گذشته در کمیسیون اجتماعی مجلس به تصویب رسید که امیدواریم این طرح در روز چهارشنبه هفته جاری در صحن علنی مجلس مطرح و به تصویب نمایندگان برسد.

فانی با بیان اینکه به موجب رتبه‌بندی معلمان، همکاران فرهنگی همانند دانشگاهیان در چهار طبقه رتبه‌بندی شده و براساس آن که از سال ۹۴ اجرایی خواهد شد، اظهار داشت: در این طرح دریافتی معلمان تغییر می‌کند که علاوه بر تفاوت در پرداخت‌ها انگیزه لازم برای انجام فعالیت‌های بیشتر به وجود خواهد آمد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش به عنوان مهمترین نهاد کشور است که زیر‌ساخت سرمایه انسانی را تقویت می‌کند، تصریح کرد: دانش‌آموزانی که امروز در دستگاه آموزش و پرورش مشغول تحصیل هستند آینده‌ساز این کشورند و از منظر کمی هم آموزش و پرورش به عنوان بزرگترین دستگاه کشور است که در اقصی نقاط و در جاهایی که هیچ نهادی وجود ندارد حتی در روستاهایی که یک دانش‌آموز هستند آموزش و پرورش حضور یافته است.

وی با اشاره به وجود ۵ هزار مدرسه دارای کمتر از ۵ نفر دانش‌آموز در سطح کشور گفت: همان‌گونه که آموزش و پرورش یک نهاد بزرگی است مسائل و مشکلات این نهاد هم اندازه خدماتی که ارائه می‌دهد بزرگ بوده که باید به آنها توجه شود.

فانی تاکید کرد:‌ آموزش و پرورش در دولت تدبیر و امید براساس یک استراتژی و ۵ سیاست کار خود را انجام می‌دهد که استراتژی ارتقای آموزش و پرورش به انجام سیاست پنج‌گانه کمک می‌کند تا آموزش و پرورش پویا شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه تا خرداد ۹۲ به عنوان یک معلم در کلاس درس حاضر می‌شدم و با مسائل و مشکلات مختلف موجود در آموزش و پرورش آشنا هستم افزود: دولت یازدهم با وجود مشکلات فراوانی که در حوزه اقتصادی دارد و تعهداتی که از دولت قبل به آن به ارث رسیده توجه خوبی به آموزش و پرورش داشته به طوری که بودجه سال ۹۳ این وزارتخانه نسبت به سال قبل ۲۶ درصد افزایش داده‌اند.

فانی تصریح کرد: با توجه به اینکه بودجه سال ۹۴ که نسبت به سال ۹۳ در کلان دولت ۱۱.۵ درصد رشد داشته این بودجه آموزش و پرورش ۲۲ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه به ازای هم ۱۱.۵ دانش‌آموز یک نیروی انسانی وجود دارد تاکید کرد:‌ این نسبت خیلی مناسب نیست که باید این رقم به ۱۵ برسد یعنی به ازای هر ۱۵ نفر دانش‌آموز یک نیروی انسانی اختصاص یابد که در این صورت قادر خواهیم بود در پرداخت حقوق بیشتر به فرهنگیان از محل صرفه‌جویی اقدام کنیم.

فانی با تاکید بر اینکه ساماندهی نیروی انسانی یک امر واجب برای آموزش و پرورش است گفت: اتفاقی که در دولت دهم رخ داد استخدام ۱۵۰ هزار معلم بود که باید تلاش کنیم ورود نیروی انسانی به آموزش و پرورش را کنترل و هدایت کنیم و به یک منطق معقول برسیم.

در این نشست صمیمی که در فرهنگ‌سرای شهید مطهری آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان برگزار شد دو تن از مدیران مدارس به نمایندگی از فرهنگیان و معلمان نواحی یک و دو شهرستان بهارستان طی سخنانی برخی از مسائل و مشکلات فرهنگیان این منطقه از جمله ارزشیابی توصیفی، افزایش سرانه‌ها و فضاهای آموزشی، تراکم بالای دانش‌آموزی و سختی زیاد فعالیت‌های معلمان را بیان و خواستار توجه بیشتر مسئولان به این قشر از جامعه شوند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد

      وزیرمحترم طرح شما فقط به درد خودتون میخورد اگه کسی دکترنباشه هیچ افزایش حقوقی نخواهد داشت. اگه قصد کمک دارید بایستی براساس مدرک تحصیلی و سابقه ... باشد.

    • حسن

      آیا این طرح به جز افرادی که مدرک دکتری هستند هم کارایی دارد البته میدانیم افرادی این طرح را پی گیری میکنند که خودشان مدرک دکتری دارند اگه قصد کمک به معلمان دارید مثل وزارت بهداشت کارتونی.

    • مهدی

      کاش درکمون ميکردي

    • بدون نام

      ازوزیر قبل که واقعا مقتدر بود باید به نیکی یاد کرد ای وزیر ای فانی اگرتو معلم بودی به این راحتی معلمان را رها نمی کردی بلکه مانند وزیر قبل ووزیر بهداشت فعال بودی

    • بدون نام

      برو بابا خسته نباشی الان معلومه تو این رتبه بندی حقوق هر رتبه چقده همش سر کاریه

    • علی

      خسته نباشید خودتون و طرحتون به درد خودتون میخوره فقط... شق القمر کردید.‌....‌‌

    • بدون نام

      درخواست معلمان رتبه بندی و افزایش حقوق سه چهار درصد از معلمان نیست.....
      بلکه اجرای عدالت است.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج