جاباما
۱۸۶۰۱۰
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

تداوم فعالیت سامانه بارشی تا چهارشنبه

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور ضمن تشریح آخرین پیش‌بینی‌ها از وضعیت آب و هوای کشور از افزایش نسبی دما درغالب مناطق کشور خبر داد.

ایسنا: احد وظیفه درباره آخرین پیش‌بینی‌ها از وضعیت آب و هوای کشور طی روزهای آتی گفت: بر اساس نقشه های پیش‌یابی هواشناسی طی روز دوشنبه با نفوذ جریان های سرد شمالی در نوار شمالی کشور، در سواحل دریای خزر، دامنه های شمالی البرز و شمال شرق کشور ابرناکی، کاهش دما، بارش باران و برف و وزش باد و از بعدازظهر بارش‌های پراکنده در دامنه های جنوبی البرز و برخی مناطق شمال غرب کشور پیش‌بینی می شود. دریای خزر نیز طی این مدت مواج خواهد بود.

وی ادامه داد: همچنین در برخی نقاط غرب، جنوب غرب، جنوب و مرکز کشور ابرناکی، وزش باد، بارش باران و در مناطق مرتفع و کوهستانی بارش برف رخ می دهد و برای روز دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه نیز در برخی نقاط شرق و جنوب شرق وزش باد نسبتا شدید پیش بینی می شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی بابیان به اینکه از اواسط روز سه شنبه ضمن کاهش بارش در غرب سواحل شمالی کشور، در ارتفاعات البرز، برخی نقاط مرکز، شرق، شمال شرق وارتفاعات مرکزی زاگرس ابرناکی، وزش بادهای نسبتا شدید، بارش باران و در مناطق مرتفع و کوهستانی بارش برف رخ می دهد، افزود: این وضعیت روز چهارشنبه در مناطق مرکز، شرق ،جنوب و جنوب شرق کشور نیز رخ خواهد داد همچنین برای روزهای چهارشنبه و پنج شنبه خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج پیش‌بینی می شود.

وظیفه با اشاره به اینکه آسمان تهران در روز سه شنبه ابری و درپاره ای نقاط بارش پراکنده در ارتفاعات همراه با بارش برف و وزش باد و در اوایل شب کاهش ابراست، افزود: حداقل و حداکثر دمای آن نیز ۱ و ۱۰ درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد بود. همچنین در روز چهارشنبه نیز هوا کمی ابری همراه با وزش باد خواهد بود و حداقل و حداکثر دما در این روز ۲ و ۱۲ درجه سانتیگراد خواهدبود.

براساس اطلاعیه سازمان هواشناسی کشور در روز سه شنبه بارش باران و برف در استانهای کرمان، خراسان رضوی و دامنه های البرز در استانهای تهران و سمنان و بارش باران در استانهای خراسان جنوبی، جنوب یزد و جنوب اصفهان رخ می دهد.

همچنین برای روز چهارشنبه نیز بارش باران و برف با رعد و برق در استان کرمان و بارش باران با رعد و برق و در استان های هرمزگان، سیستان و بلوچستان و جنوب فارس پیش بینی می شود و از بعد ازظهر نیز در استانهای کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان وزش باد شدید پیش بینی می شود که در برخی نقاط این استان‌ها با گرد و خاک همراه خواهد بود. با توجه به پیش بینی بارش برف توصیه می شود، در جاده‌ها و مسیرهای کوهستانی مناطق یاد شده تمهیدات لازم اتخاذ شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج