۱۸۶۰۸۴
۵۰۱۵
۵۰۱۵
پ

دوئل همایون شجریان، آریان و حافظ ناظری

روزهاى پایانى اسفند ماه همواره یکى از فرصت‌هاى مناسب براى عرضه آلبوم‌هاى جدید موسیقى است؛ فرصتى که امسال برخی از چهره‌های سرشناس موسیقی از آن بهره خواهند برد.

خبرآنلاین: روزهاى پایانى اسفند ماه همواره یکى از فرصت‌هاى مناسب براى عرضه آلبوم‌هاى جدید موسیقى است؛ فرصتى که امسال برخی از چهره‌های سرشناس موسیقی از آن بهره خواهند برد.

تهيه‌كنندگان آلبوم‌هاى موسيقى علاقه زيادى به انتشار کارهای جدیدشان در اسفند ماه دارند؛ آمار فروش آلبوم‌های موسیقی نشان از استقبال نسبتا بالای مخاطبان از آلبوم‌هایی دارد که در روزهاى آخر سال عرضه می‌شوند؛ براى مثال مي‌توان به آلبوم «من خود آن سيزدهم» محسن چاووشى و «بنيامين٩٣» بنيامين بهادرى اشاره كرد که هر دوی این آلبوم‌ها با استقبال بسیار گسترده‌ای از سوی مخاطبان روبرو شدند.

این تجربیات خوشایند و مواردی از این دست است که موجب شده هر سال اسفندماه ترافیک عرضه آلبوم‌های جدید به بازار موسیقی به وجود آید. در ادامه نگاهی به سه آلبوم هنرمندان سرشناس صورت خواهد گرفت که یا در روزهای گذشته وارد بازار شده‌اند و یا به زودی عرضه خواهند شد.

«خداحافظ» آريان

گروه آريان آخرين آلبوم‌شان را به نام «بى تو با تو» خرداد ماه ١٣٨٧ روانه بازار كرد، آلبومى كه شامل ١٤ قطعه بود و مورد استقبال مخاطبان و علاقه‌مندان موسيقى پاپ قرار گرفت. یکی از نکات قابل توجه این آلبوم حضور کريس دى برگ خواننده مشهور ايرلندى در يكى از قطعات آلبوم به عنوان خواننده بود.

و اما اسفندماه ۹۳ بعد از گذشت حدود هفت سال خبرهاىى مبنى بر انتشار پنجمين آلبوم گروه آريان به نام «خداحافظ» به گوش مي‌رسد.

اين آلبوم شامل ١١ قطعه است كه دو قطعه از اين آلبوم به نام‌هاى «تا ابد» و «تو كه با من باشى» مدتی پیش به صورت تك آهنگ منتشر شده بود.

در اين آلبوم هنرمندانی چون شهاب حسينى، فرشاد فارسيان و سعيد مدرس به عنوان تنظيم كننده با گروه آريان همكارى داشته‌اند.

اين آلبوم با شعار «لطفاً كپى نكنيد» روز ١٩ اسفند پخش جهانى و در روز ٢٠ اسفند در سراسر ايران منتشر خواهد شد.

«مستور و مست» همايون شجريان

آلبوم موسيقى «مستور و مست» با آهنگسازى ژانو باغوميان و با صداى همايون شجريان از بیستم اسفند ماه وارد بازار موسیقی می‌شود؛ یکی از آلبوم‌هایی که انتظار می‌رود با استقبال دوستداران همایون شجریان روبرو شود.

اين آلبوم حاصل تحقيق و تلاش چندين ساله باغوميان است كه با همكارى بيش از ۱۰۰ نوازنده در نقاط مختلف جهان تهیه شده است.

اين آلبوم شامل ٨ قطعه است كه ٧ قطعه آن از اشعار شعرایی چون حافظ، مولانا و عطار است و يك قطعه بى‌كلام نيز در اين آلبوم هست.

اين آلبوم داراى سبكى حماسى است و تلاشی جدی برای تلفيق فرهنگ شرق و غرب صورت گرفته است؛ اتفاقى كه هم خواننده و هم آهنگساز آن را اتفاقى مثبت در شناساندن بهتر شعر و عرفان ايرانى در دنيا مي‌دانند.

همايون شجريان در سال ۹۳ با آلبوم پرطرفدار «چرا رفتی» وآلبوم «آرايش غليظ» طرفداران خود را راضی نگه داشت، حالا باید منتظر مواجهه دوستداران این هنرمند با «مستور و مست» بود.

«ناگفته» حافظ ناظری

آلبوم «ناگفته» حافظ ناظری برای چند هفته در چارت بیلبورد (یکی از معتبرترین جدول‌های فروش موسیقی در جهان) در صدر آلبوم‌های کلاسیک قرار داشت.

در این آلبوم نوازندگان شناخنه شده ای چون ذاکر حسین (طبلا)، گلن ولز (درامز)، مت هایموویتس و یوهان موزر (ویلن سل) و ... حضور دارند. نکته قابل توجه در مورد این آلبوم این است که به نقل از وب سایت کمپانی سونی نوازندگان و عوامل این آلبوم تا کنون ۳۸ جایزه گرمی دریافت کرده‌اند.

«ناگفته» در اصل بخش اول پروژه عظیم سمفونی رومی است که حافط ناطری آن را ساخته است. حدود ۲۰ دقیقه از این آلبوم سال گذشته با عنوان «سمفونی رومی ۱» از مجموعه «بعد یازدهم» در ایران منتشر شده بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج