۱۸۶۱۶۱
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

خدمات نوروزی اپراتورها زیر ذره بین

قائم‌مقام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از نظارت این سازمان بر ارایه خدمات اپراتورهای موبایل‌ در ایام نوروز ۹۴ خبر داد.

خبرگزاری مهر: قائم‌مقام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از نظارت این سازمان بر ارایه خدمات اپراتورهای موبایل‌ در ایام نوروز ۹۴ خبر داد.

لطف‌الله سبوحی با اشاره به نظارت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در ارایه خدمات نوروزی اپراتورهای تلفن همراه در ایام نوروز ۹۴ گفت: معمولا اپراتورها درفضای رقابت‌ برای حفظ مشتریان و افزایش درآمد خود در ایام خاص‌ ظرفیت شبکه خود را از روش‌های مختلف‌ از جمله نصب ‌BTS‌های متحرک گسترش می‌دهند تا دسترسی مردم آسان شده و با وجود حجم ترافیک بالا، ارتباطات مشترکین حفظ شود.

قائم‌مقام سازمان تنظیم مقررات اظهار داشت: سازمان تنظیم مقررات با نظارت و دسترسی مستقیم به شبکه‌های اپراتورها در عید نوروز در جهت نظارت و خدمت‌رسانی بیشتر گام بر‌می‌دارد.
وی با تاکید براینکه لازم است اپراتورها‌ کیفیت سرویس‌دهی در ایام نوروز را بالا ببرند، افزود: امسال اولین تجربه ما در ارایه خدمات نسل سه و چهار در ایام نوروز است که انتقال ترافیک دیتا را ممکن می‌سازد.

سبوحی ارتقای پروانه اپراتور‌های تلفن همراه و ارایه نسل ۳ و ۴ را‌ مهم‌ترین دستاورد سازمان تنظیم مقررات ارتباطات در سال ۹۳ دانست و افزود: این دستاورد جایگاه ICT ایران در دنیا را ارتقا‌ بخشید تا دسترسی مردم به شبکه‌های اطلاع‌رسانی تسهیل شود.
وی با تاکید بر تعامل سازمان تنظیم مقررات با بخش خصوصی در حوزهICT گفت: در سال ۹۳ در تمام تصمیمات از همفکری و مشورت آنها استفاده کرده‌ایم تا تصمیمات و مقررات وضع شده‌ قابلیت اجرایی بالاتری داشته باشد.

سبوحی با بیان اینکه درسال ۹۳ مقدمات صدور پروانه‌های جدید در حوزه اینترنت با عنوان ارتباطات ثابت (FCP) و ارایه خدمات ارتباطی ثابت (servco) و اپراتورهای مجازی تلفن همراه (MVNO) فراهم شده است، افزود: ان‌شاءالله در سال ۹۴ بتوانیم طرح جابه‌جایی شماره‌ها در اپراتورهای موبایل (نامبر پرتابیلیتی) را اجرایی کنیم.

قائم‌مقام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: از سه ماهه نخست سال ۹۴ اجرای این برنامه‌ها آغاز خواهد شد و انتظار داریم با صدور پروانه‌های جدید در حوزه ارتباطات ثابت و همراه قدم بزرگی در حوزهICT کشور برداشته شود.

وی با اشاره به اینکه محدودیتی در واگذاری پروانه‌های فعالیت در این بخش نداریم، افزود: کسانی که شرایط دریافت پروانه را داشته باشند می‌توانند پروانه دریافت کنند اما با توجه به شرایط بازار انتظار نداریم تعداد پروانه‌ها زیاد باشد.

سبوحی تجمیع و ادغام شرکت‌های علاقه‌مند به دریافت پروانه در این بخش را مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: در این باره تشویق‌هایی در حق امتیاز پروانه‌های فعالیت اپراتورها دیده شده که این موضوع رقابت بیشتر و قیمت‌های مناسب‌تر در ارایه خدمات را به دنبال دارد.

قائم‌مقام سازمان تنظیم مقررات در پاسخ به سوالی درباره افزایش تعرفه تلفن ثابت تصریح کرد: شرکت مخابرات ایران تقاضای افزایش تعرفه تلفن ثابت را ارایه کرده که هنوز درباره آن تصمیم‌گیری نهایی نشده است اما امکان تغییر سیستم تعرفه‌گذاری در سال آینده وجود دارد.

وی درباره ساماندهی سیم‌کارت‌های بی‌نام و نشان گفت: سازمان تنظیم مقررات بر شناسنامه‌دار شدن سیم‌کارت‌ها تاکید دارد تا مسوولیت‌پذیری در استفاده از خدمات‌ بالا رود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج