۱۸۶۲۵۶
۳ نظر
۵۰۲۴
۳ نظر
۵۰۲۴
پ

مدهوش کننده ترین مکان های مقدس دنیا

سالیانه تعداد زیادی از مسافران و گردشگران مناطق مقدس معروف در دنیا را برای دیدن انتخاب می کنند، زیرا بعضی از این مناطق از زیباترین و مدهوش کننده ترین آثار تاریخی و باستانی جهان هستند.

سایت نیکو - هدی سلیمی :شاید همیشه مکان های مقدس در ذهن ما با خاکروبه و تپه یکسان بوده که زیبایی ظاهری کم اما روحی سرشار از معنویت داشته است.
اما واقعیت چیز دیگری ست… سالیانه تعداد زیادی از مسافران و گردشگران مناطق مقدس معروف در دنیا را برای دیدن انتخاب می کنند، زیرا بعضی از این مناطق از زیباترین و مدهوش کننده ترین آثار تاریخی و باستانی جهان هستند. در ادامه تعدادی از این مکان ها را مشاهده می کنیم:

1- Shwedagon Pagoda , میانمار

مدهوش کننده ترین مکان های مقدس دنیا

این مکان در شهر یانگون پایتخت سابق کشور میانمار قرار دارد و به عنوان یکی از عجایب جهان مطرح شده است. در این پاگودا، چهار مومیایی بودا قرار دارد و این، یکی از علل اصلی شهرت این مکان است، معتقدان به آیین بودا و هندو به این معبد می آیند تا سرودهای عبادی خود را بخوانند، به عبادت بپردازند و گنبدهای درخشان آن را مشاهده نمایند.

2- Saint-Michel d'Aiguilhe Chapel , فرانسه

مدهوش کننده ترین مکان های مقدس دنیا

در مناطق جنوبی کشور فرانسه، تعداد زیادی کلیسا وجود دارد که بسیاری از آن ها بر فراز قله ها و کوهستان ها هستند اما هیچ کدام به اندازه Saint-Michel d'Aiguilhe Chapel جذاب نیستند. اگر کوهستان را به اندازه ۲۰۰ قدم بالا برویم، به یک کلیسا می رسیم که در قرن دهم ساخته شده است، این کلیسا فوق العاده زیباست و مناظر بی نظیری از روستاهای اطراف را در بر دارد.

۳- ایا صوفیه، ترکیه - ایا صوفیه

مدهوش کننده ترین مکان های مقدس دنیا

یکی از زیباترین مکان های عبادی و مذهبی در جهان از لحاظ معماری است و از قدیمی ترین مناطق نیز به حساب می آید. زیبایی چشم نواز گنبدهای این مسجد از اصلی ترین عوامل شهرت آن است، کاشی ها و موزاییک هایی که در معماری این ساختمان استفاده شده و متعلق به بیزانس است نیز جلوه خاصی به آن بخشیده است. به همین دلیل است که مردم از فرهنگ ها و مذاهب مختلف برای دیدن این مکان به ترکیه سفر می کنند.

۴- معبد ابو سمبل , مصر

مدهوش کننده ترین مکان های مقدس دنیا

ابو سمبل معبدی است که توسط رامسس دوم، بین سال های ۱۲۱۳ - ۱۲۷۹ پیش از میلاد در حبشه قدیم ساخته شد. این معبد در میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. یکی از خدایان خورشید، معبد ابو سمبل، درست در بالای فرورفتگی سردر ورودی آن قرار دارد. یکی از ویژگی های این معبد، چگونگی ساماندهی جهت های مختلف آن است که باعث شده دو بار در سال، در ۲۲ فوریه و ۲۲ اکتبر، پرتوهای خورشید دقیقا به داخلی ترین مکان مقدس معبد بتابد و در نتیجه بتواند، مجسمه های چهار خدای نشسته در آن مکان را که عبارتند از Path، Amun-Re، Ramesses II و Re-Horakhty کاملا درخشان و روشن کند.

۵- انگکور وات , کامبوج

مدهوش کننده ترین مکان های مقدس دنیا

انگکور وات، نام مجموعه ای از معابد است که در اوایل سده دوازدهم برای شاه سوریاوارمان دوم در انگکور در کامبوج ساخته شد تا پرستشگاه حکومتی و پایتخت او قرار گیرد. این معبد که در ابتدا معبدی هندو بود و به ویشنو، خدای هندیان تقدیم شده بود پس از ورود آیین بودا به معبدی بودایی بدل شد. انگکور وات تا به امروز به خوبی حفظ شده است هنوز هم تنها پرستشگاهی است که از زمان ساختش تا کنون به عنوان یک مرکز مذهبی استفاده می شود. این معبد بزرگترین بنای مذهبی در جهان است و معماری اصیل خمری را می توان در آن مشاهده نمود. انگکور وات که اصلی ترین جاذبه گردشگری کامبوج است، نشان ملی آن کشور نیز به شمار می آید و طرح آن بر روی پرچم کامبوج نقش بسته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مدهوش شدم!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        منم در حال مدهوش شدنم

    • علی

      خیلی جالب بود,ازدیدن این آثارآدم به ذوق وهنر وفناوری های دوران گذشته پی میبره...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج