جاباما
۱۸۶۲۸۰
۲ نظر
۵۱۸۵
۲ نظر
۵۱۸۵
پ

شبکه نمایش خانگی در سال ۹۳ چه کار کرد؟

شبکه نمایش خانگی در سال ۹۳ عملکرد چندان موفقی نداشت. به لحاظ ساخت سریال، فیلم های ویدئویی و توزیع فیلم های خارجی، با مشکلات فراوانی روبرو بود و عملا نتوانست برگ برنده خاصی رو کند.

شبکه نمایش خانگی در سال 93 چه کار کرد؟





روزنامه هفت صبح: شبکه نمایش خانگی در سال 93 عملکرد چندان موفقی نداشت. به لحاظ ساخت سریال، فیلم های ویدئویی و توزیع فیلم های خارجی، با مشکلات فراوانی روبرو بود و عملا نتوانست برگ برنده خاصی رو کند.

شبکه نمایش خانگی از اوایل امسال با حواشی و اتفاق های مختلفی روبرو بود؛ اتفاق هایی که باعث شد برآیند کل فعالیت های این شبکه، چندان هم خوشایند و قابل توجه نباشد. «ابله» و «عشق تعطیل نیست» می توانست دو اتفاق ویژه امسال شبکه نمایش خانگی باشد اما عملا به جایی نرسید. «ابله» برخلاف انتظاری که از کمال تبریزی می رفت به هیچ عنوان مخاطبان را راضی نکرد و «عشق تعطیل نیست» با کپی برداری از «فرندز» و کیفیت بسیار پایینی که داشت، یکی از بدترین سریال های شبکه نمایش خانگی از ابتدا تا الان اسم گرفت.

امسال سه پروژه «شاهگوش»، «شوخی کردم» و «قلب یخی 3» هم به سرانجام رسید. «شاهگوش» به خاطر پایان بندی نامناسب اش با اعتراض های فراوانی از سوی مردم روبرو شد و آخرین قسمت های «قلب یخی 3» هم بالاخره بعد از چندین ماه تاخیر، همزمان با بازی های جام جهانی توزیع شد و هیچ بازتابی هم نداشت.

«سفر هنرمندان به برزیل» هم از جمله اتفاقات پرحاشیه امسال بود. جواد هاشمی با جمع کردن هنرمندان و بردن آنها به برزیل برای تماشای بازی های جام جهانی، شدیدا خودش را در مظان اتهام قرار داد. محصولی که نهایتا از این سفر به دست آمد اما هیچ جذابیتی برای مخاطبان نداشت و آخر هم مشخص نشد هاشمی از این اقدام دنبال چه چیزی بوده است.

ساخت فیلم های به اصطلاح «زیر شانه تخم مرغی» هم امسال با قدرت در شبکه نمایش خانگی ادامه پیدا کرد و سحر قریشی، نیما شاهرخ شاهی و علی صادقی، همچنان به عنوان سردمداران بازی در اینگونه فیلم ها، بازار را همچنان در دست خودشان گرفتند.

مسئله قابل توجه دیگر، رویکرد این شبکه به فیلم های هالیوودی بود. سه فیلم «گرگ وال استریت»، «کیک اس» و «پلیس آهنی» امسال به شکلی کاملا عجیب و البته تا حدی مضحک در این شبکه توزیع شدند و تا مدت ها مورد توجه سایت های مختلف خبری بودند.

یکی از مهمترین حرکات رو به جلوی شبکه نمایش خانگی در سالی که گذشت، جلوگیری از سوءاستفاده های مختلف بود. امسال بیشتر فیلم ها با کیفیت درجه یک به بازار آمدند و از توزیع فیلم های روی پرده به اسم محصول نمایش خانگی خبری نبود. با اینحال اما در زمینه هایی سوءاستفاده هایی صورت گرفت که می شود از کنارشان گذشت. هفت صبح در گزارشی مفصل، عملکرد شبکه نمایش خانگی را در یک سال گذشته بررسی می کند.

بازنده ها

کارگردان ها

بیژن بیرنگ/ عشق تعطیل نیست

بیژن بیرنگ قصد داشت برای «عشق تعطیل نیست» سنگ تمام بگذارد. برای سریالش دکور ساخت و نقش های اصلی را به دو سوپراستار سینما سپرد. محمدرضا گلزار و مهناز افشار اولین برگ برنده بیرنگ بودند.

شبکه نمایش خانگی در سال 93 چه کار کرد؟

«عشق تعطیل نیست» بعد از چند بار تاخیر بالاخره ششم بهمن آمد. از مهناز افشار اما خبری نبود و مخاطبان تنها در دو قسمت ابتدایی صدای او را شنیدند!

سریال بیرنگ خیلی زود با واکنش منفی مخاطبان روبرو شد. او در صفحه شخصی درصدد توضیح برآمد اما قسمت های بعدی دیگر جایی برای دفاع نگذاشت. بزرگترین ضعف سریال، نوع ساختار آن است؛ کارگردان می خواست سریالی به سبک «خانه سبز» و «همسران» بسازد، غافل از اینکه دوره این نوع سریال سازی تمام شده؛ حتی اگر بازیگرانش افشار و گلزار باشند.

بدتر اینکه «عشق تعطیل نیست» تجربه تلخ دیگری برای شبکه خانگی رقم زده، بیرنگ سریال را در پنج قسمت تمام کرده و قصد دارد سال ۹۴ ادامه آن را با بازیگران جدید بسازد!

قلب یخی / سامان مقدم

سامان مقدم خیلی تلاش کرد با سر و سامان دادن به سریال «قلب یخی» حداقل خوش قولی اش را ثابت کند اما اسم این سریال دیگر برای مخاطب اعتباری نداشت.

شبکه نمایش خانگی در سال 93 چه کار کرد؟

«قلب یخی» ابتدا توسط محمدحسین لطیفی به بازار آمد اما با پایان فصل اول، کارگردان، بازیگران و کل قصه عوض شد. بعد از آن همه روند بی نظمی سریال ادامه یافت تا وعده سازندگان برای انتشار منظم سریال رنگ واقعی نگیرد.

تهیه کننده قول داده بود که سری جدید سریال به طور کامل روایت می شود و مثل فصل اول روی هوا نخواهد ماند اما این فصل هم نیمه تمام رها شد.

بی نظمی در فصل سوم ادامه داشت تا اینکه ابتدای سال سامان مقدم با نگارش یک یادداشت، وزارت ارشاد، شبکه پخش و تهیه کننده را به خاطر عدم توزیع ادامه سریال تهدید به افشاگری کرد. این بار سریال به طور کامل به بازار آمد و پرونده اش بسته شد اما گویی نه خانی آمده نه خانی رفته.

سید جواد هاشمی/ سفر هنرمندان به برزیل

بازار حمایت از تیم ملی فوتبال کشورمان امسال خیلی داغ بود. هنرمندان هم در قالب پروژه «یار دوازدهم» تصمیم داشتند به برزیل بروند تا ضمن حمایت از ملی پوشان در یک فیلم مستند شرکت کنند به کارگردانی محمدحسین لطیفی و تهیه کنندگی سید جواد هاشمی.

حامی مالی بدقولی کرد، لطیفی کنار کشید و خیلی از هنرمندان قید سفر را زدند و رفتند سراغ پیشنهادات شفاف تر. سید جواد هاشمی اما ماند به همراه چند نفر دیگر به برزیل رفت و خودش تصمیم گرفت علاوه بر تهیه کنندگی، کارگردان پروژه هم باشد.

شبکه نمایش خانگی در سال 93 چه کار کرد؟

اتفاقات و حواشی برزیل که خاطرتان هست؛ شلوارک و شایعه و واکنش و ... هاشمی اما ذکاوت به خرج داد و همه اتفاقات را به خدمت گرفت و از دل آنها پنج قسمت بیرون کشید. تا الان دو قسمت از این مجموعه وارد شبکه نمایش خانگی شده اما هیچ کدام نتوانسته اند رضایت مخاطبان را به دست بیاورند. شاید اگر هاشمی همه اتفاقات را در قالب یک قسمت تدوین و منتشر می کرد، نتیجه کارش موفق تر از آب درمی آمد.

کمال تبریزی / ابله

وقتی اعلام شد کمال تبریزی هم قرار است به شبکه نمایش خانگی بیاید، تحلیلگران این اتفاق را نشانه ای از رونق بازار این شبکه تعبیر کردند.

شبکه نمایش خانگی در سال 93 چه کار کرد؟

«ابله» در همان قسمت های ابتدایی، سریالی بلاتکلیف و گیج بود که هرگز نشانی از کمال تبریزی نداشت. حتی بازیگرانش به این مسئله اشاره کردند و معتقد بودند متوجه فیلمنامه علیرضا طالب پور نمی شوند. گریم های سنگین هم نه تنها گره ای از سریال باز نکرد که حالا پاشنه آشیلش شده. ضعف های متعدد سریال و شکست آن در شبکه خانگی، سازندگان را مجبور کرده پرونده «ابله» را به جای ۲۵ قسمت در ۱۲ قسمت تمام کنند.

پیش تر درباره ناکامی کمال تبریزی به طور مفصل نوشته ایم و گفتیم چرا سریال به هیچ عنوان مخاطبان را راضی نکرده است. آنچه الان مشخص است اینکه روند نزولی کمال تبریزی بعد از سینما به شبکه نمایش خانگی رسیده و این برای کارگردان خوشنام سینمای ما جای نگرانی دارد.

ناکام ها

بازیگران

مهناز افشار

مهناز افشار بعد از مدت ها بازی، امسال تصمیم گرفت در سریالی برای شبکه نمایش خانگی بازی کند؛ سریالی که پیش بینی می شد به خاطر همکاری موفق افشار با محمدرضا گلزار، به اثری موفق بدل شود.

شبکه نمایش خانگی در سال 93 چه کار کرد؟

افشار در چهار قسمت حضورش در «عشق تعطیل نیست» بازی خوبی از خودش به نمایش گذاشت اما ساختار مجموعه در کل، راضی کننده نبود.

افشار اواسط ضبط سریال، باردار شد و حتی اگر سایر مشکلات از قبیل مسائل مالی، کیفیت بد سریال و ... پیش نمی آمد هم نمی توانست با گروه ادامه همکاری دهد. با اینحال اما او تا لحظه آخر پای سریال بیرنگ ایستاد و حتی در اینستاگرامش برای این سریال تبلیغ کرد و بعد از اینکه متوجه شد سریال از روی «فرندز» کپی شده هم واکنش منفی به این سوءاستفاده نشان نداد و فقط در پاسخ به یکی از کامنت ها نوشت که متاسفانه سریال راضی کننده نبوده. بعید به نظر می رسد تمایل داشته باشد دیگر برای بازی در سریالی به شبکه نمایش خانگی پا بگذارد.

محمدرضا گلزار

او چند سال قبل با سریال «ساخت ایران»، حضور در شبکه نمایش خانگی را تجربه کرده بود و به نظر می رسید به خاطر آن تجربه ناخوشایند چندان هم تمایلی به بازی در سریال های این شبکه نداشته باشد اما به هر حال بازی در «عشق تعطیل نیست» را پذیرفت.

در واقع می شود گفت که به بیژن بیرنگ و همکاری موفق قبلی اش با افشار در «آتش بس» اعتماد کرد و دست آخر هم به نتیجه قابل قبولی نرسید.

شبکه نمایش خانگی در سال 93 چه کار کرد؟

در تمام مراحل ساخت سریال، هیچ وقت خبر یا نظری انتقادی درباره کیفیت سریال منتشر نشد و او حتی بعد از فراگیر شدن موج اعتراضی به قضیه کپی برداری از فرندز هم واکنشی نشان نداد. با اینحال اما او هم مثل سایر بازیگران، از ادامه همکاری با بیرنگ سر باز زد و بعد از پایان شش قسمت از پروژه کناره گیری کرد. حضور در این سریال برای گلزار که این چند وقت فیلم خاصی هم از او به نمایش درنیامده، اتفاق ناخوشایندی بود.

هانیه توسلی

اعتماد به کمال تبریزی این بار برخلاف سایر مواقع برای بازیگرانش اتفاق خوشی به همراه نداشت. هانیه توسلی که اوایل حضور در پروژه «ابله»، مدام از گریم های مختلفش در این سریال عکس منتشر می کرد و به خاطر این همکاری خوشحال بود نهایتا روز گذشته صبرش تمام شد و نسبت به کیفیت پایین این سریال اعتراض کرد.

شبکه نمایش خانگی در سال 93 چه کار کرد؟

او در صفحه اینستاگرامش متن بلندی نوشت و اعلام کرد نتیجه کار چیزی نبود که انتظارش را داشته اما به هر حال تجربه است و ... در آخر هم نوشته که باید حواسش را جمع کند چون خیلی ها سر قول و قرار و امضای شان نیستند.

با وجود تمام ضعف های «ابله»، توسلی یکی از بهترین بازی هایش را به نمایش گذاشت و می شود از او به عنوان یکی از برگ های برنده اصلی سریال نام برد اما به هر حال «ابله» اثر قابل قبولی از آب درنیامد و می شود نتیجه گرفت که حضور در «ابله» به طور کلی اتفاق خوبی برایش نبود.

رامبد جوان

تیزرهای اولین قسمت مجموعه «کوچه مروارید» زمانی در ابتدای فیلم های شبکه نمایش خانگی به نمایش درآمد که رامبد جوان به واسطه حضور در «خندوانه» شدیدا در اوج قرار داشت. آن زمان «خندوانه» یکی از پرمخاطب ترین برنامه های تلویزیون بود و خب طبیعی بود که حضور جوان در هر پروژه ای به فروش آن کمک می کرد.

شبکه نمایش خانگی در سال 93 چه کار کرد؟

در تیزرهای این مجموعه تصاویری شاد از رامبد به همراه عروسک ها به چشم می خورد و اینطور به نظر می رسید که باید منتظر اتتفاق ویژه ای در این مجموعه بود.

محصول نهایی اما با وجود اینکه یک سر و گردن از کارهای کودک این اواخر بالاتر بود اما باز هم مشکلاتی اساسی داشت. یکی از موارد منفی مجموعه، حضور خود رامبد بود. او برخلاف انتظار، یکی از معمولی ترین بازی هایش را به نمایش گذاشت و از انرزی کارهای قبلی اش اصری نبود. جوان حتی زمانی که به عنوان میهمان، یک قسمت در «کلاه قرمزی» حضور داشت انرژی بیشتری صرف کرد تا «کوچه مروارید».

بازنده ها

بازیگران

سحر قریشی

وقتی تلویزیون ممنوع الکارش کرد، در اوج محبوبیت قرار داشت. او راهش را به سمت شبکه نمایش خانگی کج کرد و تبدیل به گزینه اول کارگردان ها شد. حضوراو در این رسیانه به قدری پررنگ بود که هیچ وقت در و دیوار سوپرمارکت ها از پوستر فیلم هایش خالی نشد.

شبکه نمایش خانگی در سال 93 چه کار کرد؟

قریشی این روند را از سال ۸۹ شروع کرد و همچنان به حضور پرتعدادش در فیلم های ویدئویی سوپرمارکتی ادامه می دهد. او امسال هم پای ثابت فیلم های ویدئویی بود، فیلم هایی که وجه مشخصه همه آنها داستان های سطحی و ساختار دم دستی و بسیار ارزان قیمت آنهاست؛ فیلم هایی که می خواهند با صرف کمترین هزینه و فقط به واسطه حضور این بازیگر به فروش خوبی دست پیدا کنند.

البته از آنجایی که سحر قریشی دستمزد خوبی برای بازی در این فیلم ها می گیرد به اکثر پیشنهادهایش پاسخ مثبت می دهد و در نهایت خروجی کارهاش هم می شود فیلم هایی مثل «رجب آرتیست می شود» و ...

نیما شاهرخ شاهی

از جمله بازیگرانی است که گمان می شد بتواند مسیری درست در سینما و تلویزیون طی کند. نیما شاهرخی شاهی یکی از پرکارهاست اما برایش فرقی هم نمی کند چه نقشی به او پیشنهاد شود، چون در هر فیلمی با هر نقشی با هر ویژگی که فکرش را بشود کرد، می شود نشانی از او پیدا کرد.

شبکه نمایش خانگی در سال 93 چه کار کرد؟

شاهرخ شاهی با فیلم «مکس» و «پارک وی» به میدان آمد و به نظر می رسید بتواند یکی از بازیگران خوش آتیه سینما باشداما از یک جایی به بعد سر و کله اش حتی در فیلم هایی مثل «رفیق فابریک»، «الاکلنگ» یا حتی «عطسه های نحس» محسن افشانی هم پیدا شد.

بعد از ۱۰ سال حضور در سینما و بازی در ۲۰ فیلم سینمایی و ۱۲ فیلم ویدئویی شاید شود از همان فیلم اولش یعنی «پارک وی» به عنوان بهترین اثرش نام برد و دیگر هیچ. به تازگی از نیما شاهرخ شاهی فیلم «رجب آرتیست می شود» وارد بازار نمایش خانگی شده و نشان می دهد این بازیگر قصد ماندن و فعالیت در همین مسیر را دارد.

مهران احمدی

بازیگر خوبی است اما در «ابله» موفق نبوده. هم سریال ضعیف است و هم اصلا مهران احمدی مناسب این نقش نیست. احمدی نقش اصلی را برعهده دارد و بیش از دیگر بازیگران در سریال دیده می شود. او نقش یک فیلمنامه نویس را بازی می کند که برای تکمیل متنش وارد بازی زندگی چند آدم شده. این نقش هم مثل خیلی از دیگر نقش های «ابله» بلاتکلیف است و با بازی احمدی دچار تکلف هم شده. فیزیک و چهره مهران احمدی بیشتر مناسب نقش های جدی است؛ اگر هم قرار است رنگ و لعاب کمدی داشته باشد، می تواند از جنس فیلم «هیچ» باشد.

شبکه نمایش خانگی در سال 93 چه کار کرد؟

فانتزی کاراکتر خیلی بالا است و اصلا روی چهره جدی احمدی ننشسته است. منگی کاراکتر به همراه تکرار تکیه کلام ها هم نتوانسته این شخصیت را بانمک کند و برعکس پاشنه آشیلش شده.

تجربه شکست خورده «ابله» بیش از همه باید زنگ هشداری برای مهران احمدی باشد تا در ادامه سراغ نقش هایی برود که در خلق آنها استعداد دارد.

علی صادقی

بازیگر محبوبی است اما قدر خود را نمی داند و بر یک مدار حرکت می کند. علی صادقی امسال خیلی پرکار نبود، نه در سینما و نه در تلویزیون. در شبکه خانگی دو فیلم با بازی اش وارد بازار شد که از قضا مثل دیگر تجربیات قبلی اش بود. با اینحال علی صادقی از بازیگران رکورددار فیلم های ویدئویی است.

شبکه نمایش خانگی در سال 93 چه کار کرد؟

«مردها فرشته نیستند» که تولید دوسال پیش است، امسال در میان اعتراض علی صادقی عرضه شد: «اخیرا فیلمی با عنوان «مردها فرشته نیستند» با مونتاژی که مورد قبول کارگردان نیست در این شبکه توزیع شده است. این فیلم آهنگ و صدای خوبی ندارد و کارهای بی کیفیتی از این دست باعث اعتراض تعداد زیادی از مردم که در خیابان با آنها برخورد کرده ام شده است در حالیکه این اتفاق هیچ ارتباطی به من ندارد.»

او امسال فیلم «بوف ۲۰۱۴» را هم در شبکه خانگی داشت، فیلمی ضعیف که تنها وزن کارهای ضعیف این بازیگر را اضافه می کند.

اتفاقات عجیب

احیای سینمای فارسی

در چند سال اخیر شبکه نمایش خانگی شاهد انواع و اقسام اسم های عجیب و موضوعات غریب بوده. این بار در اتفاقی تجربه نشده فیلمی به بازار آمد که نامش عینا از یک فیلمفارسی دهه پنجاه کپی شده: «رجب آرتیست می شود». همانطور که چندی پیش نوشتیم سازندگان «رجب آرتیست می شود» به خاطر شباهت درون مایه اش با آم فیلم معروف، سراغ این وام گیری رفته اند و به این اسم رسیده اند.

شبکه نمایش خانگی در سال 93 چه کار کرد؟

آنطور که در خلاصه داستانش آمده، فیلم داستان رجب و نامزدش بلور است که در پی رسیدن به رویای بازیگری از ده خود به تهران آمده اند و سیاهی لشگر شده اند اما خانواده شان از این موضوع بی اطلاعند و قصد می کنند به دیدن شان بیایند... این گزارش بازتاب زیادی در سایت های خبری داشت و کاربران هم به شیوه های مختلف به آن واکنش نشان دادند.

هالیوودی های مضحک

امسال هم شبکه خانگی شاهد چند اتفاق عجیب و مضحک بود. البته اینکه تعدادشان کم است جای خوش وقتی دارد. سه اتفاق مضحک مربوط به فیلم های گرگ وال استریت، کیک اس و پلیس آهنی است.

شبکه نمایش خانگی در سال 93 چه کار کرد؟

انتشار اولی هم عجیب بود و هم پر سروصدا. فیلم را خریدیم و دیدیم دوستان انصافا خیلی خوب گرگ وال استریت را کات زده اند و موارد فوق منشوری را به خوبی بیرون گذاشته اند. وضع دیالوگ ها هم همینطور بود و معدل ها گویای نسخه اصلی. بعد متوجه شدیم از جانب تهیه کننده یک نسخه برای کشورهای اسلامی تدوین شده و همه چیز زیر نظر خودش بوده.

اتفاق بعد برای Kick-ass رخ داد. در حالی که اسم این فیلم آمریکایی روی پوستر خودنمایی می کرد، ترجمه آن شد ابرقهرمان!

عجیب ترین مورد اما به دوبله و انتشار فیلم پلیس آهنی برمی گردد. این فیلم به طور واضح ایران را کشوری تروریست معرفی می کند که یک مشت روبات قرار است برای انجام عملیات ضد تروریستی به آن بیایند!

نصفه کاره مانده ها

شبکه نمایش خانگی امسال پروژه های نیمه کاره زیادی داشت. چه آنهایی که قرار بود امسال در این شبکه کلید بخورند یا ساخته شوند و چه آنهایی که یک یا چندتا از قسمت هایشان به بازار آمد و دیگر خبری از آنها نشد.

سریال «ساعت صفر» به کارگردانی محمد آهنگری که قرار بود بعد از عید فطر کلید بخورد از جمله سریال های بلاتکلیفی بود که هیچ وقت ساخته نشد.

شبکه نمایش خانگی در سال 93 چه کار کرد؟

«روبیک» هم از جمله همین سریال ها بود. سال گذشته اعلام شد که مراحل تولیدش را می گذراند اما هیچ وقت به نتیجه نرسید. از طرف دیگر آرش معیریان هم قرار بود سریالی با بازی سعید راد، امین حیایی، خاطره اسدی و ... در این شبکه تولید کند که هیچ وقت خبری از آن نشد.

در کنار اینها با اینکه اعلام شده بود ادامه مجموعه «عقاید یک آکتور سینما» امسال ساخته می شود اما عملا چنین اتفاقی نیفتاد. امسال یک قسمت از مجله تصویری ۲۴ هم با اجرای رضا رشیدپور به بازار آمد که در ابتدا متوقف شد و هیچ وقت به سرانجام نرسید.

سوءاستفاده از چهره ها

بحث سوءاستفاده ها در شبکه نمیاش خانگی، سال گذشته به اوج خودش رسید. از عرضه فیلم های بی کیفیت و فروش دموهای کامپیوتری پرنده های خشمگین به اسم کارتون گرفته تا استفاده از تصاویر بازیگران مطرح برای فروش بالای یک فیلم.

شبکه نمایش خانگی در سال 93 چه کار کرد؟

امسال این اتفاقات تا حدی کنترل شد و تقریبا کلاهبرداری های اینچنینی به صفر رسید اما بحث سوءاستفاده در پوسترها همچنان به قوت خودش باقی ماند. توزیع کنندگان دو فیلم «نخودی» و «پله آخر» برای جلب مخاطب بیشتر، دست به سوءاستفاده هایی زدند که با اعتراض عوامل آنها روبرو شد.

در پوستر و کحاور فیلم «نخودی» عکسی از صابر ابر با چادر گل گلی منتشر شده بود که با گلایه شدید این بازیگر و تهیه کننده فیلم مواجه بود. روی کاور «پله آخر» هم تصویری از حامد بهداد به عنوان بازیگر اصلی منتشر شده بود در صورتی که بهداد نقشی بسیار کوتاه در این فیلم داشت. این مسئله هم اعتراض علی مصفا را برانگیخت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ابله که خوب بوده تا حالا
      ولی عشق تعطیل نیست مزخرف

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ابله بهتره
        البته قسمت اول زیاد خوب نبود بخاطر همین آدرس غلط میده پیشنهاد میکنم حداقل قسمت دومم ببینید بعد قضاوت کنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج