جاباما
۱۸۶۴۴۲
۲ نظر
۵۰۲۸
۲ نظر
۵۰۲۸
پ

اولین گوشی نوکیا با ۱۰ کیلو وزن +عکس

شاید بسیاری از افرادی که این مطلب را می خوانند حداقل یک گوشی نوکیا در طول زندگی خریداری کرده اند و همه می دانیم که نوکیا روزگاری به عنوان برند اول در تولید تلفن همراه شناخته می شد.

صبحانه: شاید بسیاری از افرادی که این مطلب را می خوانند حداقل یک گوشی نوکیا در طول زندگی خریداری کرده اند و همه می دانیم که نوکیا روزگاری به عنوان برند اول در تولید تلفن همراه شناخته می شد.

اولین گوشی نوکیا با 10 کیلو وزن +عکس

به گزارش لوتوس، نوکیا یکی از شرکت های بزرگ موبایلی در دنیا بود که در سال ۲۰۱۴ پایان کار خود را اعلام کرد. بازار نوکیا در ایران دوران طلایی داشت و هیچکس گوشی غیر از محصولات این شرکت را قبول نداشت و همه طرفدار نوکیا بودند.

نوکیا با رفتن به سمت ویندوزفون از رقابت سنگین با شرکت هایی مانند سامسونگ و اپل عقب ماند و پس از مدت ها شکست در بازار تلفن همراه بالاخره سهامش را به مایکروسافت واگذار کرد و حالا گوشی های این شرکت تحت برند مایکروسافت وارد بازار می شوند.

اما شاید جالب باشد که بدانید این شرکت بزرگ موبایل کارش از کجا آغاز کرد. در سال ۱۹۸۲ نوکیا اولین گوشی خود را با نام "موبیرا سناتور" وارد بازار کرد. این گوشی با سیستم نسل اول آنالوگ کار می کرد.

ابتدای ترین گوشی نوکیا احتمالا لقب هیولا را یدک می کشیده است زیرا وزن این گوشی موبایل ۹٫۸ کیلوگرم بود. این یعنی نوکیا تلفن همراهی ساخته بود که از توپ بولینگ هم سنگین تر است. با این حال این وسیله می توانست ارتباط برقرار کند و قابل حمل بود پس یک تلفن همراه نام گرفت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • متین

      تلفن همراهی که با فرغون حمل میشد! D:
      اما خدایی هممون از اینکه نوکیا رفت ناراحتیم :'(
      خداااااا یعنی مگه میشه دیگه نوکیا نیاشه؟ مگه میشه که همه ی اون موبایلارو که خاطره ی مارو میسازن فراموش کنیم؟ گهی پشت به زین و گهی زین به پشت...

      پاسخ ها

      • کوروش

        وجدانن راست میگی نوکیا الهه گوشی بود خیلی ازش خاطره دارم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج