۱۸۶۴۵
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

راهنمای کاربردی جذاب ترین و مهم ترین برنامه های جشنواره موسیقی فجر

منوی پیشنهادی برای موسیقی بازها

درمورد جشنواره موسیقی صحبت می کنیم. جشنواره موسیقی با تمام جشنواره های دیگری که این روزها برگزار می شود تفاوت دارد. آثار موسیقی تنها در حوزه اجرای زنده بررسی می شوند و همه اتفاقات را می توانید به صورت زنده دنبال کنید.

منوی پیشنهادی برای موسیقی بازها

تماشا:

1- درمورد جشنواره موسیقی صحبت می کنیم. جشنواره موسیقی با تمام جشنواره های دیگری که این روزها برگزار می شود تفاوت دارد. آثار موسیقی تنها در حوزه اجرای زنده بررسی می شوند و همه اتفاقات را می توانید به صورت زنده دنبال کنید.

انتظار برنامه های فوق العاده یا جشنواره ای هیجان انگیز را نداشته باشید. همین که در عرض یک هفته خیلی از اهالی موسیقی را می شود کنار یکدیگر دید کلی جای خوشحالی دارد.

2 - پاپ ها مانند یکی، دو سال گذشته همچنان حق شرکت در بخش رقابتی را ندارند. البته آن سال هایی که این امکان فراهم بود چهره های مطرح موسیقی پاپ هیچگاه در آن شرکت نمی کردند اما در بخش جنبی ماجرای فرق می کند، بخش جنبی در واقع بخش عامه پسند جشنواره است. گروه ها و خواننده هایی شرکت می کنند که معمولا پرطرفدار هستند و فروش خوبی هم دارند. امسال هم مانند سال گذشته این برنامه ها در برج میلاد برگزار می شوند.

3 - امسال حدود 130 برنامه در 10 سالن در جشنواره موسیقی فجر روی صحنه می رود. اما تنها 28 برنامه در جدول جشنواره موسیقی وجود دارد که در بخش رقابتی قرار دارند. این یعنی اصلا بخش رقابتی نقطه عطف جشنواره نیست و شما نباید انتظار رقابت های سنگینی بین گروه های جوان داشته باشید. درواقع بخش بزرگی از جشنواره به گروه ها و اشخاصی اختصاص دارد که هرساله در جشنواره موسیقی حضور دارند. گروه هایی مانند ارکستر ملی، ارکستر سمفونیک و...

منوی پیشنهادی برای موسیقی بازها

صرفا جهت استقبال!

همان طور که بالاتر هم گفته شد، گروه های پاپ در بخش جنبی حضور دارند و بخش جنبی هم چیزی شبیه دورهمی است. احسان خواجه امیری، محسن یگانه، بهنام صفوی، علی اصحابی، مازیار فلاحی، آریان، بنیامین و رستاک گروه ها و خواننده هایی هستند که در بخش جنبی جشنواره موسیقی حضور دارند و در برج میلاد روی صحنه می روند. قیمت بلیت ها برای تمام برنامه های زیر بین ۲۵ تا ۵۰ هزار تومان است.

احسان خواجه امیری - دوشنبه ۲۴ بهمن - ساعت ۱۸:۱۵ و ۲۱:۴۵

کنسرت احسان خواجه امیری همیشه از پرفروش های بازار بوده، افتتاحیه جشنواره در برج میلاد می تواند کنسرت هیجان انیگزی برای طرفداران این خواننده باشد. بلیت های این کنسرت در مدت کوتاهی بعد از آغاز فروش تمام شد. خواجه امیری از معدود خواننده هایی است که این شانس را داشته تا در دو سانس در یک روز روی صحنه برود.

منوی پیشنهادی برای موسیقی بازها

محسن یگانه - سه شنبه ۲۵ بهمن - ساعت ۱۸:۱۵

بعد از شایعه ممنوع الفعالیت بودن محسن یگانه، کنسرتش در جشنواره موسیقی می تواند یک دلیل خوب برای این باشد که این خواننده مچنان مورد تایید و حمایت دفتر موسیقی وزارت ارشاد است. هرچند یگانه یک سانس بیشتر در جشنواره اجرا ندارد اما اجرای او با استقبال بسیار خوبی رو به رو شده است.

منوی پیشنهادی برای موسیقی بازها

مازیار فلاحی - پنجشنبه ۲۷ بهمن - ساعت ۱۸:۱۵ و ۲۱:۴۵

به لطف چند تک آهنگی که برای سریال قلب یخی خواند و آلبومش که با همین نام منتشر شد، خیلی زود به یکی از خواننده های محبوب پاپ در بین جوان ها تبدیل شد. آنقدر محبوب که مسئولان جشنواره تصمیم گرفتند مانند احسان خواجه امیری برای او دو سانس در یک روز در نظر بگیرند. فلاحی قرار است قطعات قلب یخی را در این کنسرت اجرا کند.

اریان - بنیامین - جمعه ۲۸ بهمن - ساعت ۱۸:۱۵ و ۲۱:۴۵

به لطف مدیر برنامه های پرکارشان یعنی محسن رجب پور، همیشه از پرکارترین گروه ها در جشنوره های مختلف بوده اند. آریان و بنیامین هر دو در یک روز در برج میلاد روی صحنه می روند و به گفته رجب پور با اینکه آلبوم های جدیدشان آماده انتشار است اما آنها قرار نیست قطعات جدیدی را اجرا کنند.

منوی پیشنهادی برای موسیقی بازها

رستاک - شنبه ۲۹ بهمن - ساعت ۱۸:۱۵ و ۲۱:۴۵

این یکی از ویژگی های منحصر به فرد رستاک است که اجرای زنده شان بیشتر از آلبوم هایشان طرفدار دارد. فعالیت آنها بیشتر روی قطعات محلی ایرانی است و آلبوم «همه اقوام من» بعد از گذشت دو سال از انتشار همچنان پرطرفدار است. با این حال آنها قرار است قطعات جدیدی که به احتمال آنها هم محلی هستند در جشنواره اجرا کنند.


تکنوازی به سبک جوانی

نسل دیگر بخشی است که امسال به جشنواره موسیقی اضافه شده. این بخش به تکنوازی هنرمندان جوان اختصاص دارد که در زمینه موسیقی ایرانی کار می کنند. با این حال به نظر می رسد یکی از مهم ترین بخش های جشنواره امسال باشد. هم به لحاظ جوان بودن، هم به لحاظ اینکه نوازنده هایی مهمی در آن شرکت دارند. هنرمندانی چون پویان بیگلر (تار)، سامر حبیبی (کمانچه)، پویا سرایی (سنتور) و حسان اینانلو (کمانچه).


اصیل ایرانی

یک عرف نانوشته وجود دارد که بزرگان موسیقی ایرانی در جشنواره موسیقی فجر شرکت نمی کنند. این ماجرا هم هر سال تکرار می شود. با این حال تک و توک هم پیدا می شوند که به بهانه های خاص در جشنواره اجرا دارند. مانند نمونه های زیر:

کیوان ساکت - جمعه ۲۸ بهمن ساعت ۲۱:۰۰ - تالار وحدت

کیوان ساکت با گروه فرهنگسرای بهمن در تالار وحدت روی صحنه می رود. البته بخشی از برنامه هم به تکنوازی این استاد تار و سه تار اختصاص دارد.

جلال ذوالفنون - چهارشنبه ۲۶ بهمن - ساعت ۲۱:۰۰ - تالار وحدت

جلال ذوالفنون از اساتید کم کار موسیقی ایرانی است. او هرچند سال یک بار روی صحنه اجرای زنده حاضر می شود و این بار قرعه افتاده است به جشنواره موسیقی ذوالفنون همراه با گروه اوستا در تالار وحدت روی صحنه می رود و احتمالا مانند همیشه بیشتر برنامه به سه تار نوازی اختصاص دارد.

همساز (مسعود شعاری) - جمعه ۲۸ بهمن - ساعت ۲۰:۰۰ تئاتر شهر

گروه همساز یکی از معروف ترین گروه های موسیقی سنتی است که معمولا هر سال در جشنواره حضور داشته است. مسعود شعاری استاد معروف سه تار است که شیوه نوازندگی او در بین هنرجویان این ساز طرفداران زیادی دارد.


همیشگی های جشنواره

کنسرت های کلاسیک معمولا طرفداران خاصی دارد. دانشجویان موسیقی یا کسانی که موسیقی کلاسیک را دنبال می کنند جشنواره بهترین فرصت برای آنهاست که تعداد زیادی از این برنامه ها را کنار همدیگر ببینند. برنامه های معروف کلاسیک مانند هر سال در تالار وحدت انجام می شود اما سالن های دیگر هم میزبان این گروه ها هستند.

ارکستر سمفونیک تهران - سه شنبه 25 بهمن - ساعت 21 و چهارشنبه 26 بهمن ساعت 18:30 تالار وحدت

ارکستر سمفونیک تهران با رهبری نادر مرتضی پور در جشنواره موسیقی فجر حضور دارد. ارکستر سمفونیک تهران چه زمانی که شهداد روحانی رهبر آن باشد چه هر رهبر دیگری، معمولا یکسری طرفدار ثابت دارد که پایه همه برنامه های آن هستند. هرچند نادر مرتضی پور هم به واسطه سابقه اش در موسیقی کلاسیک طرفدارهای خودش را دارد.

ارکستر موسیقی ملی - پنجشنبه 27 بهمن ساعت 21 و چهارشنبه 28 بهمن ساعت 18:30 تالار وحدت

بردیا کیارس همچنان رهبری ارکستر ملی را برعهده دارد اما در این اجرا دیگر خبری از علیرضا قربانی نیست. به جای او عبدالحسین مختاباد به عنوان خواننده حضور دارد.ه نوز مشخص نیست ارکستر ملی چه قطعاتی را می خواهد در این برنامه اجرا کند اما حضور مختاباد بعد از چند سال کم کاری در سن تالار وحدت می تواند انگیزه خوبی برای طرفداران این خواننده باشد تا به تماشای برنامه ارکستر ملی بروند.

ارکستر سمفونیک صداوسیما - پنجشنبه 27 بهمن ساعت 18:30 تالار وحدت

مهم ترین ویژگی این ارکستر حضور نیما مسیحا خواننده باسابقه کلاسیک و پاپ است. این اولین حضور نیما مسیحا بعد از سال ها سکوت در ارکستر صداوسیماست. رهبری این ارکستر را محمد بیگلری پور برعهده دارد .
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج