۱۸۶۵۲
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

ميوه‌هايي كه شايد متوجه اهميت و ارزش آن‌ها نيستيد

بشقاب سلامت‌ بهمن ماه شما اينجاست

ميوه جزئي از رژيم غذايي همه ماست اما چقدر متوجه اهميت ميوه‌ها هستيم؟ اصلا چقدر با دقت ميوه‌هايي را كه مي‌‌خوريد انتخاب مي‌كنيد؟

بشقاب سلامت‌   بهمن ماه  شما اينجاست

بشقاب سلامت‌   بهمن ماه  شما اينجاست

برترین ها: در اين مقطع سال شما ۲ انتخاب متفاوت، يعني ۲ گروه انتخاب متفاوت در ميان ميوه‌ها داريد؛ يكي ميوه‌هاي بومي كه در نزديكي محل زندگي شما كاشته شده‌اند و شما مي‌توانيد آن‌ها را تازه‌تازه مصرف كنيد و يك دسته هم آن‌هايي كه از هزاران كيلومتر دورتر، از كشورهاي ديگر مي‌آيند. ولي در‌ميان آن‌ها كدام انتخاب‌ها بهترين است؟ قطعا در مورد فوايد پرتقال، نارنگي، ليموشيرين و گريپ‌فروت چيزهاي زيادي شنيده‌‌ايد و مي‌دانيد اين ميوه‌ها غني از ويتامين C هستند و در فصل آنفلوآنزا و سرماخوردگي خوردن آن‌ها مي‌تواند بدن شما را در مقابل بيماري‌ها محافظت كند. ما اين توصيه‌ها را هم براي شما داريم.


يك جايگزين مناسب براي انار

كام كوات

بهتر است گاهي‌اوقات انار را فراموش كنيد و از كام‌كوات به جاي آن استفاده كنيد. اين ميوه كوچك كه شبيه پرتقال كوچك است و البته اندازه‌اش به اندازه زيتون‌هاي بزرگ است و پر از آنتي‌اكسيدان‌هايي است كه با بيماري‌ها مي‌جنگد و بدن شما را از بيماري‌ها مصون نگه مي‌دارد. اكثر اين آنتي‌اكسيدان‌ها در پوست كام‌كوات‌ها جمع شده‌اند و براي همين نبايد آن‌ها را پوست بكنيد، در ضمن 2 يا 3 كاكونات، يك‌چهارم ميزان روزانه شما به فيبر را برطرف مي‌‌كند، در ضمن اين ميوه منبع غني از پتاسيم و ويتامين‌هاي A و C است و به سلامت قلب شما هم كمك مي‌‌‌كند. اين ميوه را مي‌توان به تنهايي خورد يا اين‌كه آن را خرد كرد و در سالاد ريخت. حتي مي‌توانيد آب آن را به عنوان طعم‌بخش به غذاها و سالادها اضافه كرد. يك پيشنهاد هم اين است كه كام‌كوات و آووكادو را خرد كنيد و با اضافه كردن پياز قرمز، ليموترش و گوجه‌فرنگي يك سالاد سالساي خوشمزه درست كنيد. يادتان باشد، بهترين كام‌كوات‌ها آن‌هايي هستند كه رنگ نارنجي روشن داشته باشند (سبزها هنوز كامل نرسيده‌اند). كام‌كوات‌ها را در دماي اتاق مي‌توان براي 2 تا 3 روز و در فريزر تا 2 هفته نگه داشت.


ميوه‌اي كه قلب‌تان را محافظت مي‌كند

خرمالو

نتايج مطالعه‌اي كه در نشريه «شيمي تغذيه بهتر» به چاپ رسيده نشان مي‌دهد، خوردن يك عدد خرمالو در روز براي سلامت قلب از خوردن يك سيب بهتر است (مي‌دانيد كه ضرب‌المثلي وجود دارد كه مي‌گويد: خوردن يك سيب در هر روز سلامت قلب شما را تضمين مي‌كند). هر خرمالو حاوي مقدار مناسبي فيبر، مواد معدني لازم براي بدن و تركيبات فنلي است كه از روند آترواسكلروز كه باعث بروز مشكلات قلبي است، جلوگيري مي‌كند و اينگونه از ميزان بروز حمله‌ها و سكته‌هاي قلبي هم مي‌كاهد. در ضمن خرمالو آنتي‌اكسيدان‌هايي دارد كه جلوي ابتلا به بيماري‌ ديابت و آسيب‌هاي سلولي اين بيماري را مي‌گيرد. خرمالو ميوه خوشمزه‌اي است كه البته بهتر است پوست نازك آن را جدا كنيد زيرا پوست آن در برخي افراد ايجاد حساسيت مي‌كند. از اين ميوه مي‌توانيد در درست كردن شيريني و پودينگ هم استفاده كنيد. حتي‌ مي‌توانيد از گوشت خرمالو در درست كردن سالسا، به خصوص با سبزي‌هايي مثل كاهو و كلم استفاده كنيد.


خوشمزه ضد ديابت

گلابي

گلابي را نمي‌توان ميوه زمستاني ناميد اما حالا انواعي از گلابي در بازار است كه در واقع گلابي زمستاني هستند. انواع گلابي‌ها فايده‌هاي زيادي دارند و براي همين بهتر است آن‌ها را در سفره روزانه خود قرار دهيد يا حداقل چند روز يك‌بار يك گلابي بخوريد. بر اساس تحقيقات انجام گرفته ميزان فيبر گلابي تقريبا از تمام ميوه‌هايي كه انسان به طور معمول مي‌خورد بيشتر است، براي همين است كه خوردن اين ميوه مي‌‌تواند شما را از ابتلا به بيماري‌هاي قلبي-عروقي و نيز ديابت دور نگه دارد. يادتان باشد كه بهترين گلابي آني است كه كاملا رسيده باشد اما له نشده باشد. براي آن‌كه بهترين گلابي را بخريد مي‌توانيد آن‌ها را بو كرده و گلابي‌هايي كه بوي شيرين دارند را انتخاب كنيد. اين ميوه را مي‌توان يك هفته در دماي اتاق و تا 3 ماه در فريزر نگه داشت. درست است كه گلابي را به صورت ميوه مي‌خوريد اما يادتان باشد كه مي‌توانيد از گلابي براي سالاد هم استفاده كنيد، البته چند پيشنهاد هم براي شما داريم از جمله مخلوط ميوه‌ها با تركيب گلابي، سيب، پرتقال و انبه به صورت خرد شده با مقدار بسيار كمي شكر مخلوط خوبي هستند. پيشنهاد ديگر هم اين است كه مي‌توانيد از تكه‌هاي گلابي به عنوان پيش‌غذا در كنار زيتون و گردو استفاده كنيد.


به‌به‌ به «به»

به

«به» ميوه‌اي است كه شبيه ميوه‌هاي هم خانواده‌اش (سيب و گلابي) فوايد زيادي دارد، اما فايده اصلي «به» اين است كه جدا از ويژگي‌هاي تغذيه‌اي سيب و گلابي ضد‌آنفلوآنزا و سرماخوردگي هم است. «به» ۲برابر سيب و گلابي ويتامين C دارد و در عين حال غني از تركيبات فنلي است كه خاصيت ضدويروسي دارد و اين باعث مي‌شود كه ميوه‌‌اي فوق‌العاده و ضدسرماخوردگي و ضدآنفلوآنزا ارزيابي شود. البته «به» ميوه‌اي است كه مدت زمان زيادي در بازار نمي‌ماند اما مي‌توان آن را تكه‌تكه كرد و بدون پوست براي چند ماه در فريزر از آن نگهداري كرد. با اين ميوه مي‌توان غذاهاي مختلفي درست كرد ولي يادتان باشد خوردن «به» به صورت طبيعي و خام آن شايد مفيدتر هم باشد. «به» را مي‌توان به تنهايي خورد يا آن را خرد كرد و با ساير ميوه‌ها مخلوط كرد يا از قطعات آن در كنار ساير ميوه‌ها براي شكل دادن يك سالاد ميوه استفاده كرد. يك توصيه هم اين است كه هر غذا يا پيش‌غذا يا دسري كه با سيب و گلابي درست مي‌كنيد را با استفاده از «به» امتحان كنيد.


غريبه پرفايده

رامبو تانتاهي

اين ميوه مدت زيادي نيست كه در كشورهاي جهان شهرت يافته اما تبليغات زيادي كه در حول‌وحوش آن انجام گرفته آن را به ميوه‌اي مشهور بدل كرده است. رامبوتانتاهي كه در برخي نقاط جهان به «هولابري» يا «ليچي مودار» شهرت دارد ميوه‌اي تابستاني- پاييزي است ولي در زمستان هم مي‌توان آن را پيدا كرد. برخي محققان تغذيه مي‌گويند، اين ميوه حتي بهتر از چاي سبز است. اين ميوه غني از فلاونوئيد‌ها و آنتوسيانين‌هاست. اين 2 گروه از آنتي‌اكسيدان‌هاي بسيار قوي هستند كه از ابتلاي بدن به بيماري‌هاي مزمن جلوگيري مي‌كنند. تحقيقات نشان داده، رژيم غذايي غني از فلاونوئيد و آنتوسيانين ميزان ابتلا به بيماري‌هاي قلبي- عروقي و نيز برخي سرطان‌ها را كاهش مي‌دهد. در ضمن رامبو تانتاهي يك منبع عالي آهن و كلسيم نيز است. يادتان باشد، رامبوتانتاهي ميوه‌اي شكننده و نرم است و نمي‌توانيد بيشتر از يك يا حداكثر 2 روز آن را در دماي اتاق نگه داريد. اگر نمي‌خواهيد بلافاصله اين ميوه را مصرف كنيد چند تا از آن را در يك كيسه پلاستيكي گذاشته و آن را در داخل فريزر بگذاريد. مي‌توانيد اين ميوه را پوست كنده يا بشكنيد يا اين‌كه داخل آن را با ساير ميوه‌ها مخلوط كنيد و يك بشقاب ميوه بسازيد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بهتر نیست برای میوه های جدیدی که معرفی می کنید یک تصویر هم ضمیمه کنید؟

    • آوا

      واقعا أنقد ميوه ارزونه كه مردم گوجه وخيار نميتونن بخرن.حالا برن دنبال كام كوات و به كيلويي ٤٥٠٠؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج