۱۸۶۵۳۰
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

نظر آیت‌ الله مکارم‌ درباره توافق هسته‌ای و ...

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با تاکید بر این‌که «افراط و تفریط جامعه را دچار مشکل می‌کند» گفت: در توافق هسته‌ای باید حقوق ملت، عزت، شرف و استقلال و پیشرفت علمی ما محفوظ بماند.

خبرگزاری ایسنا: آیت‌الله مکارم‌شیرازی با تاکید بر این‌که «افراط و تفریط جامعه را دچار مشکل می‌کند» گفت: در توافق هسته‌ای باید حقوق ملت، عزت، شرف و استقلال و پیشرفت علمی ما محفوظ بماند.

این مرجع تقلید در آغاز درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، با اشاره به این‌که «اساس اسلام بر اعتدال و میانه‌روی استوار است» تصریح کرد: قرآن کریم و روش ائمه(ع) ما را به میانه‌روی و پرهیز از افراط و تفریط توصیه می‌کند.

او تصریح کرد: متاسفانه در جامعه گرفتار افراط و تفریط شده‌ایم، برخی می‌گویند همه مشکلات در مسائل اقتصادی است و باید این حل شود، برخی می‌گویند همه مشکلات در مسائل فرهنگی است، یک عده این طرف هستند و یک عده نیز آن طرف.

وی اضافه کرد: برخی می‌گویند دولت هیچ کاری نکرده که این مساله دروغ است، دولت خیلی کار کرده؛ برخی نیز می‌گویند دولت هیچ مشکل ندارد این هم دروغ است، برخی نیز می‌گویند هر چه می‌توانید امتیاز بدهید این هم نادرست است.

این مرجع تقلید با تاکید بر این‌که «باید در قراردادها و توافق حقوق، عزت و شرف و استقلال و پیشرفت علمی ما حفظ شود» یادآور شد: البته در قرارداد یک سری امتیاز می‌دهند و یک سری امتیاز می‌گیرند و باید به این نکته توجه کرد.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با اشاره به این‌که «این تندروی‌ها و کندروی‌ها مشکل‌آفرین شده است» تصریح کرد: افراط و تفریط ها هم در زندگی فردی و هم در زندگی اجتماعی عامل بدبختی است، اسلام دین اعتدال و میانه روی است.

وی تاکید کرد: باید در مقابل دشمنان عنود و لجوج با استقامت و توکل بر خدا بایستیم.

این مرجع تقلید در ادامه تصریح کرد: زبان عاقل پشت قلب اوست، اما قلب منافق پشت زبان اوست، این کنایه زیبا اشاره به این دارد که آدم‌های فهمیده و عاقل ابتدا می‌اندیشند و بعد سخن می‌گویند، اما افراد نادان اول سخن می‌گویند و بعد به فکر می‌افتند که آیا درست بود یا خیر؟

آیت‌الله مکارم‌شیرازی یادآور شد: افرادی حرف‌هایی را پیش انسان راجع به مسائل، افراد و گروه‌ها و جناح‌های مختلف می‌گویند و بعد که انسان بررسی می‌کند می‌بیند وضعیت این گونه نیست و منشا این مسائل نیز گاهی حسادت، گاهی عداوت و گاهی نیز سوءتفاهم است؛ بنابراین نباید بدون اطلاع کامل انسان قضاوت کند.

وی بیان کرد: اگر چیزی برای شما نقل کردند تا سخن طرف مقابل را نشنوید و تحقیق نکردید، هیچ گاه اقدام به قضاوت نکنید، با مطالعه و تفکر سخن گفتن نشانه حکمت است.

این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم یادآور شد: متاسفانه در رسانه‌ها و روزنامه‌ها، یک طرفه سخن گفتن رایج و معمول شده است، ای بسا مطالبی که راجع به افراد نقل می‌کنند دروغ باشد، یکطرفه نباید مطالب را انتشار داد.

این مرجع تقلید اضافه کرد: قبل از این که کسی در دادگاه صالحه محکوم شود، انتشار دادن خلاف شرع است، حتی بعد از محکوم شدن نیز گاهی انتشار آن لازم است و گاهی نیز لازم نیست.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی همچنین با اشاره به نامگذاری ۲۲ اسفند به عنوان روز بزرگداشت شهدا، تصریح کرد: باید احترام خانواده‌ها و والدین شهدا را نگه داریم، باید فرهنگ جهاد و شهادت را نیز در جامعه بیش از پیش حفظ و تقویت کنیم.

این مرجع تقلید در پایان در پاسخ به سؤال یکی از حاضران درباره برخی مشکلات اجتماعی و اخلاقی تاکید کرد: امروزه رسانه‌های فاسد و مفسد بیگانه مشغول فعالیت‌های ضد اخلاقی هستند و دست‌هایی برای گسترش مفاسد اخلاقی در کار است که باید مراقب آن بود.

این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با تاکید بر لزوم احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر، اضافه کرد: اگر مساله امر به معروف و نهی از منکر به صورت عمومی احیا و زنده شود بخش قابل توجهی از مشکلات حل می‌شود و اوضاع تغییر خواهد کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج