۱۸۶۶۴
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

جزییات زمان دادگاه پرونده اختلاس میلیاردی

سخنگوی دستگاه قضاء اعلام کرد: دادگاه رسیدگی به پرونده فساد مالی اخیر روز ۲۹ بهمن ماه با قضاوت قاضی سراج برگزار می‌شود.

مهر: سخنگوی دستگاه قضاء اعلام کرد: دادگاه رسیدگی به پرونده فساد مالی اخیر روز ۲۹ بهمن ماه با قضاوت قاضی سراج برگزار می‌شود.

حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای عصر دوشنبه در بیست و ششمین نشست خبری خود در سال جاری در مورد آخرین وضعیت پرونده اختلاس بزرگ گفت: برای ۳۲ نفر کیفرخواست صادر شد و شعبه اول دادگاه انقلاب مسئول رسیدگی به پرونده هستند. همه متهمان می توانند وکیل اختیار کنند. جلسه دادگاه هم در روز شنبه هفته آینده ۲۹ بهمن ماه به صورت علنی برگزار می شود.

وی افزود: قاضی این پرونده فردی با سابقه ۳۰ ساله است که تجربیات بسیار زیادی در دادسرا، دادگاه عمومی و انقلاب و دادگاه تجدید نظر دارد و برای رسیدگی به این پرونده صلاحیت کامل دارد که نامش قاضی " ناصر سراج" است.

سخنگوی دستگاه قضا اظهار داشت: بخشهایی از اتهامات این متهمان مفتوح است و هنوز کیفرخواست برای آنها صادر نشده است. البته کیفرخواست بسیار سنگین است.

اژه ای در ادامه از حضور مردم در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن قدردانی کرد و افزود: حضور مردم در حالی بود که تمام دشمنان ایران و اسلام با بوقهای تبلیغاتی بر علیه کشورمان اقدام می کنند.

وی همچنین از مردم خواست تا با حضور پرنشاط در عرصه انتخابات نقشه دشمنان را نقش بر آب کنند. همچنین از برخی افراد هم خواست با بداخلاقیها و ایجاد شایعه موجب شاد شدن دشمنان نشوند و مطمئن باشند که قوه قضائیه بدون اغماض با آنها برخورد می کند.

سخنگوی دستگاه قضا در مورد ستادهای ویژه پیشگیری از جرائم انتخاباتی گفت: فعالیت این ستادها بسیار موثر بوده و تشکیل جلسات در این ستادها برقرار بوده است. هر چند که شکایتها نسبت به گذشته بسیار کم بوده ولی باید سعی کنیم هیچ شکایتی وجود نداشته باشد.

محکومیت جوانفکر به ۶ ماه حبس/ دستگیری برخی اخلالگران انتخابات

سخنگوی دستگاه در مورد پرونده علی اکبر جوانفکر مدیرمسئول روزنامه ایران گفت: در یکی از پرونده ها حکم صادر و قطعی شده است که بر اساس آن وی به ۶ ماه حبس محکوم شده است.

حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای در پاسخ به اینکه برخی از سایتهای وابسته به فتنه ۸۸ خبری را مبنی بر راهپیمایی روز ۲۵ بهمن را منتشر کرده اند گفت: هر فرد و گروهی بخواهد امنیت و آسایش مردم را برهم بزند قانون جلوی آنها می گیرد. مردم هم دیگر فریب نمی خورند.

وی افزود: دادستانهای کشور و دادستان تهران حواسشان جمع است و پیش بینیهای لازم را انجام می دهند. دادستان تهران هم اقداماتی را انجام داده است.

دادستان کل کشور در مورد پرونده علی اکبر جوانفکر مدیرمسئول روزنامه ایران گفت: حکم قطعی صادر و وی به ۶ ماه حبس محکوم شده است.

حجت الاسلام محسنی اژه ای در مورد اینکه برخی از نمایندگان فعلی مجلس به دلیل دست داشتن در اختلاس اخیر رد صلاحیت شدند گفت: تشخیص صلاحیت بر عهده هیئتهای تشخیص است.

حتی برخی از افراد ممکن است رد صلاحیت شوند ولی ارتباطی با محکومیت و پرونده داشتن آنها در دستگاه قضا ندارد. اینکه هر شخصی پرونده دارد باید رد صلاحیت شود صحیح نیست و باید دلیل رد صلاحیت را از شورای نگهبان سوال کرد.

سخنگوی دستگاه قضا در مورد ارسال گزارش کمیسیون اصل ۹۰ به قوه قضائیه گفت: هنوز این گزارش ارسال نشده است.

وی همچنین در مورد پرونده خاوری گفت: هنوز اتفاق جدیدی نیفتاده است و اینترپل هنوز گزارشی نداده است.

محسنی اژه ای در مورد اصلاحات قانون مجازات اسلامی و حذف حکم سنگسار در این قانون گفت: این قانون اصل ۸۵ است و تنها سه سال به صورت آزمایشی اجرا می شود. وقتی هم تصویب و ابلاغ شد باید به آن عمل کنیم.

محسنی اژه ای در خصوص اخلالگران در عرصه انتخابات گفت: امسال ستادهای ویژه ای در استانها و شهرستانها ایجاد شد که با هماهنگی وزارت کشور و شورای نگهبان در جهت جلوگیری از تخلفات انتخاباتی اقدام کنند. درحوزه آموزش و اطلاع رسانی هم اقدامات خوبی انجام شده است.

وی افزود: عده ای که قصد اخلال در روند انتخابات را داشتند شناسایی شدند ولی اینکه قصد قبلی داشتند باید بررسی شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج