۱۸۷۲۷۴
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

کتابخانه‌ی رایگان متروی پکن +عکس

توسعه مترو در کشور ما قدمتی دیرینه دارد اما بهره برداری از آن هنوز دوران طفولیت خود را می‌گذراند، مترو وسیله نقلیه بسیار مفیدی است که نه‌تنها توانسته است سهم بسیار مهمی در بهبود وضعیت حمل و نقل عمومی داشته باشد بلکه در همین مدت کوتاه نیز نوعی زندگی جدید شهری را با انواع جنبه‌های فرهنگی پیش روی مسافران خود قرار داده است.

یک پزشک: توسعه مترو در کشور ما قدمتی دیرینه دارد اما بهره برداری از آن هنوز دوران طفولیت خود را می‌گذراند، مترو وسیله نقلیه بسیار مفیدی است که نه‌تنها توانسته است سهم بسیار مهمی در بهبود وضعیت حمل و نقل عمومی داشته باشد بلکه در همین مدت کوتاه نیز نوعی زندگی جدید شهری را با انواع جنبه‌های فرهنگی پیش روی مسافران خود قرار داده است. به تازگی مترو شهر پکن امکان جدیدی را برای مسافران خود فراهم کرده است که از این به بعد می‌توانند به جای بازی کردن با انگری برد، کتابی را دانلود کنند و آن را مطالعه کنند.

کتابخانه‌ی رایگان متروی پکن +عکس

متروی پکن دارای یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های اتصال وای فای زیر زمینی است که در بسیاری از مواقع مسافران مترو به محض ورود به قطار با استفاده از گوشی‌های تلفن خود به چک کردن ایمیل‌های خود می‌پردازند و یا بازی می‌کنند؛ اما در یکی از خطوط متروی پکن مسافران یک امکان جدید دارند، آن‌ها می‌توانند با اسکن کردن یک کد QR که درون واگن‌ها قرار داده شده است به کتابخانه‌ای از کتاب‌های الکترونیک رایگان دسترسی داشته باشند.

کتابخانه‌ی رایگان متروی پکن +عکس

این کتاب‌ها توسط کتابخانه ملی چین (National Library of China (NLC ارائه می‌شوند با این هدف که این کار بتواند سهمی در ارتقای فرهنگ کتاب‌خوانی و ترویج آن در بین مردم داشته باشد. این پروژه با همکاری شرکت بهره بردای متروی پکن Beijing MTR و با نام M Subway Library آغاز به کار کرده است.

این ایده البته بر گرفته از طرح مبادله کتاب است که به صورت موفقی در چندین سال قبل نیز در متروی پکن اجرا شده بود. بر همین اساس کتابخانه ملی چین به دنبال طرحی بود که بتواند دسترس‌پذیری بیشتری برای مسافران مترو داشته باشد و در عین حال کاربردی تر هم باشد. این کتابخانه شامل حدود ۷۰۰۰۰ کتاب گلچین شده است که به صورت الکترونیک قابل استفاده هستند و شامل موضوعات چون ادبیات کلاسیک، داستان‌های علمی و تخیلی، غیر داستانی است. البته بر اساس بررسی روندی که مسافران در خواندن کتاب‌ها طی می‌کنند کتاب‌های پیشنهادی نیز برای مطالعه به آن‌ها ارائه می‌شود.

کتابخانه‌ی رایگان متروی پکن +عکس

در حال حاضر کتاب‌ها از طریق اسکن QR کدی که به صورت پوستر در درون واگن‌ها و ایستگاه‌ها نصب شده است قابل دسترسی هستند. تیم توسعه دهنده این پروژه در نظر دارد تا پوسترهای بیشتری را در واگن‌ها نصب کند اما به سبب شلوغی در ایستگاه‌ها و واگن‌ها، زیاد از حد بودن این پوسترها نیز شاید باعث عدم دیده شدن آن‌ها شود.

متروی پکن نخستین متروی دنیا نیست که این امکان را به مسافران خود می‌دهد، یک ایستگاه مترو در بخارست نیز یک پوستر عظیم از قفسه یک کتابخانه را در دیواری نصب کرده بود که تصاویر جلد کتاب‌ها همگی دارای کد QR بودند و با اسکن این کد مسافران به کتاب‌ها دسترسی پیدا می‌کردند.

کتابخانه‌ی رایگان متروی پکن +عکس

در یکی دیگر از خطوط متروی شانگهای نیز یک کتاب‌فروشی یک کتابخانه غیر رسمی از کتاب‌های واقعی را در دسترس مسافران قرار داده بود که مسافران می‌توانستند آن را در ایستگاه تحویل بگیرند و در ایستگاه بعدی که پیاده می‌شوند تحویل دهند؛ اما برنامه‌ای که متروی پکن ارائه کرده است کمی جالب‌توجه تر به نظر می‌رسد و امید است که این پروژه بتواند در سایر خطوط و متروهای دیگر شهرها و کشورها نیز توسعه یابد تا شاید بتواند به قهر مردم دنیا با خواندن کتاب خاتمه دهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج