جاباما
۱۸۷۷۰۱
۵۰۱۷
۵۰۱۷
پ

آشنایی با تویوتا یاریس هاچ‌بک ۲۰۱۵

تویوتا یاریس به عنوان یکی از کم مصرف ترین و ارزان ترین هاچ بک های تویوتا شناخته می شود. در چند سال اخیر، از میان هیاچ بک های گوناگون تویوتا، تنها پای یاریس به ایران باز شده است.

آشنایی با تویوتا یاریس هاچ‌بک 2015
مجله تخت گاز: تویوتا یاریس به عنوان یکی از کم مصرف ترین و ارزان ترین هاچ بک های تویوتا شناخته می شود. در چند سال اخیر، از میان هیاچ بک های گوناگون تویوتا، تنها پای یاریس به ایران باز شده است. البته تجربه نشان داده مقبولیت مدل سدان یاریس در ایران، بیشتر از مدل هاچ بک است و همواره حجم واردات مدل هاچ بک محدودتر از مدل سدان بوده است. جدیدترین محصول وارداتی تویوتا به ایران و یکی از جدیدترین مدل های تویوتا، نسل چهارم یاریس است. یاریس ۲۰۱۵ جایگزین مدل قبلی خود شده و با کد اتاق XP150 شناخته می شود.

همچون نسل جدید کرولا، یاریس جدید نیز در دو نسخه ویژه اروپا و آمریکا و نسخه مخصوص خاورمیانه تولید می شود. این دو از نظر طراحی تفاوت های زیادی با یکدیگر دارند و از آنجایی که ایرتویا خودروهایش را از امارات وارد ایران می کند، مدل وارد شده به کشور از نوع ویرایش خاورمیانه است که بر پایه تویوتا VIOS شکل گرفته است.

آشنایی با تویوتا یاریس هاچ‌بک 2015

طراحی یاریس جدید در قسمت جلو شباهت زیادی با محصولات لکسوس دارد و جلو پنجره اش گواه این مساله است. چراغ های بزرگ و متعجب عقب نیز فرم جالبی دارند و تقریبا روی ستون های عقب قرار گرفته اند. طراحی کابین یاریس جدید مشابه کابین نسل سوم یاریس سدان است. چیدمان کابین و کنسول جلو در یاریس جدید، عامه پسندتر از مدل های قبلی یاریس است و به هیچ عنوان گیج کننده و شلوغ نیست. کیفیت متریال کابین در سطح معمولی قرار دارد. البته فراموش نکنید که با یک هاچ بک ارزان قیمت در بازارهای جهانی طرف هستید، پس نمی توان انتظار کیفیت محصولات لوکس‌تر تویوتا را از یاریس داشت.

البته دوام متریال و مونتاژ قطعات همچون سایر محصولات تویوتا قابل اعتماد است. همچون سایر محصولات تویوتا، یاریس جدید نیز از کمبود امکانات نسبت به رقبا رنج می‌برد و حتی از تنظیم برقی صندلی ها و ایربگ های جانبی و پرده ای نیز در این هاچ بک کوچک خبری نیست. وقتی که نگاهی به چرخ های عقب می اندازید و ترمز کاسه ای عقب را مشاهده می کنید، نا امیدیتان از یاریس دو چندان می شود. این در حالی است که حتی ۲۰۶ تیپ ۵ نیز از ترمز دیسکی عقب بهره می برد. صندلی ردیف عقب قابلیت تا شدن دارد تا در صورت نیاز، فضای بیشتر برای بار در اختیار باشد.

روی صندلی های جلو مشکلی از نظر فضای سر و پا احساس نمی شود، اما در صندلی‌های نیمکت مانند عقب احساس راحتی به اندازه صندلی های جلو نیست و فضای محدود پا و سر برای افراد قد بلند آزار دهنده است. یاریس جدید از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری VVTI برخوردار است. این پیشرانه ۱۶ سوپاپ با کد NZ.FE۱ شناخته می شود و قادر است ۱۰۷ اسب بخار قدرت تولید کند. عملکرد گیرباکس ۴ سرعته اتوماتیک یاریس جذابیت چندانی ندارد، اما برای مصارف داخل شهر کافی به نظر می رسد.

آشنایی با تویوتا یاریس هاچ‌بک 2015

از پیشرانه کوچک یاریس نیز نمی توان انتظار عملکرد فوق العاده ای داشت و مصرف بسیار پایینش، کمتر پای صاحبش را به پمپ بنزین ها باز می کند. تعلیق یاریس در جلو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع پیچشی است. سواری یاریس در کل نرم و بی صداست، اما گه گاهی تکان ها به کابین نفوذ می کنند. یاریس جدید رقبایی نظیر کیا ریو جدید و هیوندای i۲۰ را در مقابل خود می بیند. و باید گفت از نظر جذابیت های کابین و فهرست امکانات یک سر و گردن پایین‌تر از آنها قرار دارد.

رقبای داخلی و خارجی

Hyundai i۲۰

آشنایی با تویوتا یاریس هاچ‌بک 2015

Kia rio

آشنایی با تویوتا یاریس هاچ‌بک 2015

Mitsubishi Mirage

آشنایی با تویوتا یاریس هاچ‌بک 2015

پیشنهاد نهایی

یاریس جدید هاچ بک جمع و جور، کم مصرف و مناسب شهرهای شلوغ و علی الخصوص، خانم های راننده است. البته با خرید یاریس جدید باید صابون کمبود امکانات نسبت به رقبای پر زرق و برق کره ای را به تن بمالید، در عوض یک محصول از برند خوش نام ژاپنی را سوار می شوید.

آشنایی با تویوتا یاریس هاچ‌بک 2015

آشنایی با تویوتا یاریس هاچ‌بک 2015

آشنایی با تویوتا یاریس هاچ‌بک 2015
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج