۱۸۸۰
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

مهارت‌هایی برای زندگی بهتر

آنچه زنان باید بدانند

اگر کودک شما خواب راحتی ندارد و خوب نمی‌خوابد، اگر از پس پنچرگیری چرخ ماشین بر نمی آیید، اگر نمی خواهید وقت زیادی برای آشپزی صرف کنید، حتما ادامه این مطلب را بخوانید.

آنچه زنان باید بدانند
آنچه زنان باید بدانند

آیا می‌دانید؟

اگر کودک شما خواب راحتی ندارد و خوب نمی‌خوابد، می‌توانید هنگامی که می‌خواهید کودکتان را بخوابانید از موزیک‌های مخصوص خواب کودک استفاده کنید و یا برایش داستان‌های کوتاه و شاد بگویید، این را هم به خاطر داشته باشید که تا زمانی که مطمئن نشدید کودکتان به طور کامل خوابیده چراغ کنار تختش را خاموش نکنید.


آنچه زنان باید بدانند

چگونه ایمیل درست کنیم؟

قدیم‌ترها، اگر می‌خواستید از حال دوست قدیمی‌تان که در شهر دیگری زندگی می‌کند باخبر شوید باید در انتهای شب شروع می‌کردید و نامه بلند بالایی از خودتان برایش می‌نوشتید و بعد حدودا یک ماه طول می‌کشید که نامه به دست دوست قدیمی برسد و بخواند و جواب بنویسد و برایتان پست کند و شما آن را دریافت کنید. ولی امروز شما می‌توانید با باز کردن یک ایمیل برای خودتان این پروسه یک ماهه را چند ثانیه‌ای طی کنید.

  • از ساین‌آپ تا سابمیت
کافی است با کامپیوتر خانگی‌تان وارد اینترنت شوید و یک صفحه باز کنید. بالای صفحه در قسمت نوار آدرس، آدرس آن سایتی را که می‌خواهید در آن آدرس ایمیل داشته باشید، تایپ می‌کنید. بعد از آن در آن سایت روی کلمه EMAIL کلیک کرده و در صفحه باز شده روی Sign up کلیک کنید. صفحه‌ای در مقابل شما باز می‌شود که باید مشخصات خود را در آن وارد کنید و به سوالاتی که از شما می‌پرسد پاسخ دهید، در این صفحه به جز اطلاعات شخصی شما چند سوال هم از شما می‌شود که باید جواب آنها را به خاطر بسپارید که اگر زمانی passwordتان را فراموش کردید با پاسخ دادن به آن سوالات کامپیوتر مطمئن ‌شود که شما، خود صاحب آدرس ایمیل هستید و میل را برایتان باز کند. در انتهای صفحه روی دکمه OK یا SUBMIT (بستگی دارد کدام سایت را برای آدرس ایمیل خود انتخاب کرده باشید) کلیک کنید و حالا شما دارای یک صندوق پستی الکترونیکی هستید و می‌توانید برای کسانی که آدرس صندوق الکترونیکی آنها را دارید در عرض چند ثانیه نامه بفرستید و آنها هم جواب دهند.


آنچه زنان باید بدانند

لاله صدیق | قهرمان اتومبیلرانی

با توجه به اینکه در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد زنان رانندگی می‌کنند، یکی از کارهایی که باید بلد باشند و از پس آن برآیند پنچرگیری چرخ ماشین است.

۱ هنگامی که تنها در ماشینی هستید و احساس می‌کنید فرمان زیردست‌تان نرم عمل نمی‌کند و به طرفین کشیده می‌شود باید سریعا ماشین را به کناری برده، خاموش‌اش کنید و پیاده شوید. اگر پنچر شدید، اصلا عصبی نشوید. پنچری چرخ ماشین هیچ ارتباطی با بدشانسی و روز بد و... ندارد.

۲ اول مثلث احتیاط را از داخل صندوق عقب در آورده و چند متر دورتر از خودروی خود بگذارید، حال از قسمت ابزار پشت ماشین جک را در بیاورید و نزدیکی چرخی که پنچر شده زیر ماشین قرار دهید و جایش را امتحان کنید که تعادل داشته باشد و درست سرجایش قرار گرفته باشد.

۳ قبل از اینکه با جک ماشین را بالا ببرید اول با آچار پیچ‌های چرخ پنجر شده را کمی شل کنید. حالا آچار را داخل حفره جک کرده و شروع به چرخاندن کنید. در جک‌های جدید دیگر نیازی به زور زیاد نیست و هرکسی می‌تواند به راحتی جک را بچرخاند تا ماشین را از سطح زمین بالا ببر و چرخ زیرماشین را از زمین جدا کند. زمانی که به اندازه کافی چرخ از زمین جدا شد، آچار را از جک جدا کرده و پیچ‌های چرخ را که قبلا کمی شل کردید باز و چرخ را از ماشین جدا کنید.

۴ چرخ زاپاس را از داخل ماشین درآورده و با دقت در جایش قرار دهید و پیچ‌ها را روی آن ببندید، آچار را دوباره در جک قرار داده و بچرخانید تا ماشین کاملا روی زمین قرار گیرد، جک را از زیرماشین بیرون کشیده و با آچار پیچ‌های چرخ را کاملا سفت کرده و مطمئن شوید که دیگر پیچ جای چرخاندن ندارد.


آنچه زنان باید بدانند

راهنمای استفاده از سرخ‌کن

برشته مهربون

در یک آشپزخانه امروزی و مدرن، روی کابینت‌های آشپزخانه، انواع چای ساز، مایکروفر ، سرخ کن و... ردیف چیده شده اند. خانم‌های پر مشغله امروزی، فرصت ندارند که زیاد وقت خود را برای آشپزی بگذارندو به همین دلیل علاقه‌ی زیادی به این دستگاه‌ها دارند.

  • اگر تعداد افراد خانواده بیش از ۲ نفر است، بهتر است ظرف روغن از نوع استوانه‌ای بوده و قطر آن در حدود ۲۵ سانتیمتر باشد تا بتوان به راحتی قطعات بزرگ غذا را در آن جای داد. ظروف روغن چهار گوش برای خانواده‌های کم جمعیت مناسب تر است.
  • عمق ظرف روغن باید حدود ۱۵ سانتیمتر باشد. این عمق برای آن که روغن کافی در ظرف جای گرفته و مواد غذایی نیز به راحتی در آن شناور شوند، مناسب است. فراموش نکنید که روغن تنها باید نیمی از ظرف را پر کند. اگر ظرف روغن متحرک باشد، شست و شو و تمیز کردن آن به مراتب ساده تر خواهد بود.
  • روغن باید نیمی از ظرف را پر کند و نکته مهم تر این که هیچ گاه بیش از حد مجاز روغن نریزید؛ چون ممکن است روغن سر ریز شود.
بهترین روغن برای استفاده در دستگاه سرخ کن، روغن‌های مخصوص سرخ کردن است؛ البته به یاد داشته باشید، هیچ گاه برای صرفه جویی، دو نوع روغن را با هم مخلوط نکنید.
  • با توجه به این که قرار دادن مواد یخ زده در روغن داغ، موجب کاهش دمای روغن و تغییر در زمان پخت آن می‌شود، بهترین راه این است که نه‌تنها برای محافظت از دستگاه سرخ کن، بلکه به دلیل سالم تر بودن این روش، مواد غذایی یخ زده را داخل روغن داغ قرار ندهید و آن‌ها را از قبل در آب گرم قرار داده یا چند ساعت قبل از پخت و پز از فریزر خارج کنید. با این حال، باز به دنبال مدل سرخ کنی باشید که بخش حرارتی آن بتواند دمای روغن را پس از ورود ماده یخ زده به آن، سریع بالا ببرد.

سرخ کن باید وقت‌شناس باشد...!

  • دستگاه دارای تایمر یا پیچ تنظیم زمان، می‌تواند کمک بسیار بزرگی باشد. تایمر حرارت را کنترل نمی‌کند و انتخاب زمان مناسب برای سرخ کردن هر چیز، بسته به سلیقه فرد است؛ اما این ویژگی موجب می‌شود که شما بتوانید زمان و حرارت را تنظیم کرده، بدون نگرانی به کارهای دیگر رسیدگی کنید و سپس غذای آماده را تحویل بگیرید.

نکته : اگر جزو خانم‌هایی هستید که سرخ‌کن در جهیزیه شما نیست، خیلی هم ناراحتش نباشید. یک قابلمه مسی با روغن فراوان و داغ، می‌تواند کار سرخ‌کن را انجام بدهد. کارشناسان خانه توصیه می‌کنند اگر آشپزخانه کوچکی دارید سرخ کن نخرید.

باز نشر اختصاصی: B artarinha.ir

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج