۱۸۸۱۲۷
۱ نظر
۵۰۱۶
۱ نظر
۵۰۱۶
پ

با این هدیه ها بگید: سال نو مبارک!

ما در مناسبت‌هاي زيادي به هم هديه مي‌دهيم، هديه دادن گرچه يك رسم ساده به نظر مي‌رسد اما كم پيش نيامده وقتي تحفه‌اي به خيال خودمان ارزشمند را گذاشته‌ايم توي دست‌هاي طرف مقابل، آنقدر كه دل‌مان مي‌خواسته شادي را در چهره‌اش نديده‌ايم.


با این هدیه ها بگید: سال نو مبارک!

سیب سبز: هديه‌هايي كه مي‌گويند«سال نو مبارك»، هديه‌هايي كه مي‌گويند« همچنان دوستت‌دارم»، هديه‌هايي كه مي‌گويند «بيا عاشق هم باشيم»، هديه‌هايي كه مي‌گويند «يادش بخير خاطرات خوب‌مان»، هديه‌هايي كه مي‌گويند «بابت اشتباهم متاسفم عزيزم» ، هديه‌هايي كه مي‌گويند « وقتش رسيده اين پيراهن سياه سوگواري را عوض كني»، هديه‌هايي كه مي‌گويند «ما آماده همكاري با شما هستيم »، هديه‌هايي كه مي‌گويند «رفيق نازنين من بمان»، هديه‌هايي كه مي‌گويند «ما لطف و فداكاري‌ات را فراموش نمي‌كنيم » و... .

با این هدیه ها بگید: سال نو مبارک!

ما در مناسبت‌هاي زيادي به هم هديه مي‌دهيم، هديه دادن گرچه يك رسم ساده به نظر مي‌رسد اما كم پيش نيامده وقتي تحفه‌اي به خيال خودمان ارزشمند را گذاشته‌ايم توي دست‌هاي طرف مقابل، آنقدر كه دل‌مان مي‌خواسته شادي را در چهره‌اش نديده‌ايم. انگار هديه‌مان ذوق‌زده‌اش نكرده و آن برق خوب رضايت و خوشي كه انتظار داشتيم در نگاهش باشد، پيدا نبوده است و آن‌وقت فهميده‌ايم كه نتوانسته‌ايم هديه‌اي مناسب و در خور به ديگري بدهيم اما دل‌نگران نباشيد همه راه‌هاي انتخاب هديه مناسب اينجاست و ما آنها را موبه‌مو يادتان می‌دهيم.

چي؟ واسه كي؟ كه چي بشه؟

نمی‌توانید برای همه آدم‌های اطراف‌تان یک‌جور هدیه بخرید؛ باور کنید چنین کاری می‌تواند رابطه شما و آنها را برای همیشه خراب کند.

چند پرسش اساسي وجود دارد كه بايد پيش از خريد هر هديه‌اي از خودتان بپرسيد نخست اينكه آيا اين وسيله به كار طرف مقابل مي‌آيد يعني آيا از آن استفاده خواهد كرد و دوم اينكه آيا هديه‌تان با سليقه، تيپ شخصيتي، جايگاه اجتماعي و سن طرف مقابل هماهنگ است؟ و دست آخر اينكه سطح صميميت‌تان با او چقدر است؟

اشتباه رايجي كه معمولا در خريد هديه‌ها رخ مي‌دهد اين است كه مردم معمولا چيزي را به‌عنوان هديه مي‌خرند كه از آن خوش‌شان آمده و منطبق با سليقه‌شان است و يادشان مي‌رود كه سليقه طرف مقابل بر سليقه خودشان ارجح است.

به‌عنوان نمونه فرض كنيم شما يك كتابخوان حرفه‌اي هستيد و اغلب وقت‌تان را صرف مطالعه مي‌كنيد به همين خاطر در انتخاب هديه براي دوست نزديك‌تان هم هميشه كتاب را انتخاب مي‌كنيد درحالي‌كه پيش از اين ديده‌ايد او اهل مطالعه نيست، عاشق تماشاي فيلم است، از كتاب خوشش نمي‌آيد و بيشتر اطلاعاتش را از طريق راديو و تلويزيون به دست مي‌آورد.

پس حدس اينكه مي‌شود براي چنين رفيقي به جاي كتاب يك مجموعه تلويزيوني خوب يا يك سي‌دي موسيقي به‌عنوان هديه خريد، كار دشواري نبوده است اما شما آن را ناديده گرفته‌ايد.

به نظرتان سخت است از سليقه دوستان‌تان آگاه شويد؟ چرا يك دفترچه سري مخصوص ويژگي‌هاي رفقاي‌تان درست نمي‌كنيد؟

شما بايد در اين دفترچه براي هر يك از رفقاي‌تان، پرونده‌اي كوچك تشكيل دهيد و در آن تاريخ تولدشان، اشياي مورد علاقه‌شان، رنگ‌هايي كه دوست دارند، حساسيت‌هاي‌شان و حتي سايزشان را بنويسيد.

به اين يادداشت درباره يك دوست در دفتر سري دوستي ديگر توجه كنيد:

نام: پوران
تاريخ تولد: اسفند 59

از چه چيز خوشش مي‌آيد: او عاشق لاك‌هاي رنگ جيغ، گل و عطر‌هاي گرم و شيرين و عروسك‌هاي كوچك فانتزي است و رنگ صورتي روشن را خيلي مي‌پسندد.

از چه چيز بدش مي‌آيد: به‌شدت از اشيايي كه پر داشته باشند مثلا گلسرهاي پردار يا لباس‌هاي پر‌دار مي‌ترسد. به رنگ بنفش مايل به ارغواني حساسيت پوستي دارد و از رنگ قهوه‌اي اصلا خوشش نمي‌آيد.

هديه‌هايي كه به من داده است: او تاكنون به من يك جعبه نفيس منبت‌كاري و دو تا عروسك شانس صورتي هديه داده است.

قانون‌های طلایی

جيب‌تان را نتكانيد

براي خريدن هديه آنقدر خودتان را به زحمت نيندازيد كه‌گيرنده احساس كند باري را بر دوش شما گذاشته.

خودتان باشيد

درست است كه خالي كردن جيب راه مناسبي براي هديه خريدن نيست، اما حق نداريد به اين بهانه هديه را پايين‌تر از حد وسايلي كه خودتان استفاده مي‌كنيد بخريد.‌گيرنده اگر احساس كند چيزي را دريافت مي‌كند كه خودتان هرگز از آن استفاده نمی‌کنید، احساس ناخوشايندي پيدا مي‌كند.

زياد صميمي نشويد

قبل از خريدن هديه به اين فكر كنيد كه چه كسي قرار است آن را دريافت كند و فاصله‌اي كه با دريافت‌كننده داريد را در نظر بگيريد.

هديه‌هاي بد بد بد !

بعضی هدیه‌ها تنها نمی‌توانند بی‌دقتی شما در انتخاب را فاش کنند، بلکه گیرنده به محض دریافت‌شان می‌تواند تا مرز انفجار از شما دلخور و عصبانی شود.

بهتر است برخي اشياء را هرگز براي هديه دادن امتحان نكنيد. آنها تحفه‌هاي دلچسبي نيستند و نبايد سراغ‌شان برويد چون هم پول‌تان را دور ريخته‌ايد و هم طرف مقابل را از سليقه و شيوه انتخاب‌تان نااميد كرده‌ايد مثلا:

هديه‌هاي شايد بله، شايد نه: اين گروه هديه‌هايي هستند كه مقبول افتادن‌شان از سوي‌گيرنده، به ميزان خوش‌شانسي شما بستگي دارد. مي‌پرسيد مثل چي؟ مثلا كفش و لباس! اگر كفش يا لباسي كه گرفته‌ايد با اندازه‌هاي هديه‌گيرنده جور در بيايد، شما خوش‌شانس هستيد اما اگر اندازه طرف مقابل نباشد و مجبور شويد عوضش كنيد يا با شرمندگي بگوييد فروشنده حاضر نيست هديه‌تان را عوض كند، يعني شما بدشانس بوده‌ايد و پول‌تان را دور ريخته‌ايد.

هديه‌هايي كه طعنه برداشت مي‌شوند: اول حساسيت‌هاي طرف مقابل را بشناسيد و بعد هديه بگيريد براي مثال كتاب رژيم درماني گرفتن براي آدم چاقي كه با او رودربايستي داريد چه معنايي دارد؟ شانه خريدن براي كسي كه بيشتر موهايش ريخته چطور؟ هديه دادن يك پيراهن تنگ به خانمي كه هميشه غصه بزرگ شدن شكمش را دارد، چي؟

بنابراين پيش از خريد هر هديه‌اي از خودتان بپرسيد آيا ممكن است طرف مقابل برداشت خاص و ناراحت‌كننده‌اي از آن داشته باشد.

هديه‌هايي پر از سرفه و خارش و كهير: اين دفعه منظورمان از حساسيت، دلخوري نيست بلكه آلرژي است. افراد امكان دارد به حيوانات، رنگ‌ها، عطرها، گياهان و برخي خوراكي‌ها حساسيت داشته باشند. سعي كنيد پيش از خريد هديه از اين نوع حساسيت‌هاي طرف مقابل آگاه شويد.

برخي افراد نيز نسبت به چيزهايي، ترس بيمارگونه (فوبيا) دارند اين ترس درباره حيوانات بيشتر است مثلا امكان دارد كسي نسبت به سگ، گربه، خزندگان و پرندگان فوبيا داشته باشد و آن‌وقت به محض ديدن هديه‌اي از اين دست، فرياد بكشد و فرار كند يا از هوش برود.

با این هدیه ها بگید: سال نو مبارک!

به جای پول خرج کردن وقت خرج کنید

هدیه دادن تنها پول خرج کردن نیست. یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در خرید هدیه، وقت‌گذاشتن برای انتخاب آن است. به همین دلیل است که وقتی گیرنده می‌بیند دور دنیا را گشته‌اید تا وسیله‌ای که مدت‌ها دنبالش بوده یا بدون آنکه به شما گفته باشد به آن علاقه داشته را پیدا کنید، برای همیشه از شما سپاس‌گزار می‌شود. در چنین شرایطی مهم نیست چقدر خرج کرده‌اید، بلکه برای فرد مقابل‌تان وقتی که برای خرید هدیه و حتی بسته‌بندی کردنش به خرج داده‌اید و ظرافتی که از خود نشان داده‌اید از هرچیز مهم‌تر است.

لباس خوشگل به هدیه‌بپوشانید

هديه پيامي براي محبت است گاهي حد آن محبت زياد است و عشق مي‌شود، گاهي حدش متوسط است و احترام به حساب مي‌آيد، اما چه رسول عشق باشد و چه احترام، پوشش بيروني‌اش به اندازه خودش اهميت دارد و چه بسا گاهي بيشتر از خودش. براي مثال خانمي تعريف مي‌كرد يكي از دوستانش براي او هديه‌اي گرانقيمت آورده بود و گرچه خانم پس از باز كردن هديه از ديدن آن بسيار خوشحال شده بود اما وقتي رفيقش رفته بود و خانم خواسته بود كاغذ كادو را دور بيندازد ديده بود كه گوشه كاغذ، نوشته‌اي از نفر سوم است كه با عشق و محبت، هديه‌اي را در آن پوشش به رفيقش داده بود!
خلاصه اينكه همه ذوق خانم اين داستان، سر ديدن آن يك خط نوشته روي كاغذ كادو از بين رفت و هنوز هم مطمئن نيست كه فقط كاغذ كادو دست دوم بوده است يا خود كادو هم يك هديه نخواسته بوده از طرف فردي ديگر.

به همين خاطر است كه ما تاكيد كرديم گاهي پوشش يك هديه از خودش هم مهم‌تر مي‌شود. پوششي برازنده براي يك هديه به اين معناست كه هدف‌تان از خريد آن هديه، فقط انجام وظيفه نبوده است و در تهيه آن، محبت و دقت به خرج داده‌ايد.

سه اشتباه رایج در هديه دادن

چرا بعضی از آدم‌ها هرچقدر هم که برای دیگران پول خرج کنند، باز هم آدم بده ماجرا می‌مانند؟

هديه يك گوشه از قلب شماست كه آن را به كسي اعطا مي‌كنيد اما گاهي برخي اشتباه‌هاي عمدي يا غيرعمدي ارزش آن را به كلي از بين مي‌برند.

يكي از اشتباه‌هاي خطرناك در هديه دادن اين است كه هر بار طرف مقابل را ديديم سراغ تحفه‌مان را بگيريم مثلا اگر به او گوشواره‌اي داده‌ايم هر بار بپرسيم «چرا گوشواره‌هايت را آويزان نكردي؟» يا «راستي گفتي از گوشواره‌هايت خوشت آمد؟»

دومين اشتباه، نرخ گذاشتن براي يك هديه است حتي اگر غيرمستقيم باشد مثلا وقتي پيراهني به كسي داده‌ايم، بگوييم «ديدي ماركش را؟ برندش اصل اصله از خيابان. . . خريدم، خواستم يك عمر برايت بماند.» يا «لباس چه گران شده. از لباست خوشت آمد؟» يا «تورو خدا فكر نكني چرا فقط يك پيراهن گرفتم. خودت مي‌داني اين برند، چه قيمتي دارد.» و سومين اشتباه اين است كه به جاي وقت صرف كردن و گشتن پي چيزي كه به دل طرف مقابل بنشيند از بنجل‌هايي كه روزي براي‌مان هديه آورده‌اند و نخواسته‌ايم، يكي را انتخاب كنيم و كادو بپيچيم و به يكي ديگر اعطايش كنيم. شك نكنيد او بلافاصله مي‌فهمد ماجرا از چه قرار است چون شما برايش هديه‌اي آورده‌ايد كه نه به سليقه شما ربطي دارد و نه به سليقه خودش.

خرده ريزه‌هاي كاغذ كادو را دور نریزید

شنیده‌اید هرچیز که خوار آید روزی به کار آید؟ اینجا هم همان حکایت به دردتان می‌خورد.

بهتر است روي گوشه‌اي از كاغذ كادو كه ديده شود يا روي كارتي كوچك، در يكي دو جمله احساس‌تان را درباره كسي كه هديه را به او تقديم كرده‌ايد بنويسيد. گاهي اگر هديه‌اي خاص باشد و نياز به توضيح داشته باشد، مي‌شود نامه‌اي كوتاه را در جعبه‌اش گذاشت.

پوشش هديه بايد با جنسيت و سن كسي كه آن را دريافت مي‌كند متناسب باشد. خانم‌ها رنگ‌هاي شاد و طرح‌هاي فانتزي را بيشتر مي‌پسندند و آقايان از رنگ‌هاي تيره‌تر و طرح‌هاي جدي‌تر بيشتر لذت مي‌برند.

توجه داشته باشيد كه اگر قصد داريد هديه را به يك غيرايراني بدهيد درباره رنگ كاغذ كادو حتما تحقيق كنيد تا در فرهنگ آنها معناي نامناسبي نداشته باشد. تعجب نکنید؛ پای سوء تفاهم‌های فرهنگی می‌تواند حتی به رنگ کاغذکادوی شما یا گلی که ضمیمه هدیه کرده‌اید هم باز شود. مثلا در برخی فرهنگ‌ها گل زرد نشان مرگ است. حالا اگر برای نامزدی که قرار است تا پایان عمر با شما باشد همراه با هدیه گل زرد بفرستید، قطعا نمی‌توانید پیام خوشایندی را به او منتقل کنید. این ریزه‌کاری‌ها به ویژه وقتی که برای بچه‌های فامیل‌تان که در کشور‌های دیگر بزرگ شده‌اند هدیه می‌فرستید می‌توانند بیشتر به چشم بیایند و سوء‌تفاهم درست کنند.

يك روش خلاقانه براي تهيه كاغذ كادو، نقاشي كردن يك كاغذ A3 با سليقه خودتان به جاي كاغذ كادو است. اين روش البته وقتي به كار مي‌رود كه طرف مقابل شما، جنبه و ذوق كارهاي خلاقانه را داشته باشد.


خارجی‌ها چطور هدیه می‌دهند؟

معناهاي عجيب و غريب هديه‌ها در كشورهاي گوناگون

كره‌اي‌ها: آنها هرگز هديه‌شان را در حضور شما باز نخواهند كرد و براي‌شان مهم است كه هديه را با دو دست تقديم‌شان كنيد. هديه‌اي كه به يك كره‌اي مي‌دهيد، بايد ترجيحا كادوشده باشد و اگر کادو رنگ‌هاي شاد مثل زرد و سبز داشته باشد، خوشحال‌تر خواهند شد.

هميشه يادتان باشد كه ‌مهمان نبايد دست خالي به خانه يك كره‌اي برود. آنها دوست دارند ‌مهمان‌شان هديه‌اي كوچك همراهش داشته باشد حتي اگر در حد يك جعبه شيريني يا چند شاخه گل باشد. كره‌اي‌ها هديه‌هاي گرانقيمت را نمي‌پسندند اما براي آنها هم نبايد اشياء نوك‌تيز يا هديه‌اي ببريد كه نوشته‌اي با رنگ قرمز دارد. آنها رنگ قرمز را در كارت‌هاي آگهي‌هاي ترحيم زياد ديده‌اند و هديه شما با نوشته‌هاي قرمزش، خاطرات ناخوشي را براي‌شان تداعي مي‌كند.

ژاپني‌ها: چگونگي تقديم كردن يك هديه به ژاپني‌ها از خود آن هديه مهم‌تر است. هرگز يك رفيق ژاپني را با هديه دادن به او در يك جمع سورپرايز نكنيد. آنها دوست دارند هديه را در خلوت دريافت كنند. براي‌شان مهم است كه دودستي هديه را به آنها بدهيد و از جملاتي مانند «يك هديه كوچك است براي شما. . .» يا «فقط يك هديه ناقابل است. . . » استفاده كنيد. تعجب نكنيد اگر يك ژاپني از باز كردن كادويش جلوي شما طفره برود، آنها دوست ندارند كادو را در حضور اهداكننده‌اش باز كنند. اگر يك ژاپني مجبور شود كادويش را جلوي چشم شما باز كند آن‌وقت بايد مدت‌ها منتظر بمانيد چون براي آنها كاغذ هديه ارزشمند است و طوري آن را باز مي‌كنند كه پاره نشود و اگر به شما هديه بدهند نيز، همين انتظار را دارند.

هديه يك رفيق ژاپني را نبايد سريع و بلافاصله پس از ديدارش به او بدهيد بلكه بايد تا پايان ملاقات صبر كنيد و وقتي جو صميمانه‌تر شد آن را اهدا كنيد. ژاپني‌ها كاغذ كادو با رنگ‌هاي سرخ، سفيد و سياه را نمي‌پسندند و برداشت مناسبي از آنها ندارند. آنها معمولا دوست ندارند هديه را بار اول قبول كنند و اغلب بايد سه بار هديه را به آنها پيشنهاد كنيد تا محترمانه به نظر برسد و بپذيرندش.

با این هدیه ها بگید: سال نو مبارک!

چيني‌ها: در هديه دادن به چيني‌ها بايد شش دانگ حواس‌تان جمع باشد. خوب‌ها و بدهاي آنها زياد است مثلا ساعت كه خيلي از ايراني‌ها وقتي به خانه هم مي‌روند، به يكديگر هديه مي‌دهند، براي چيني‌ها نشانه مراسم تشييع جنازه است. اين يعني اگر به چين رفتيد و از يك چيني اين هديه را دريافت كرديد يعني بايد هر چه سريع‌تر چمدان‌تان را ببنديد و برگرديد كشور خودتان. به علاوه چيني‌ها دوست ندارند كسي به آنها گلابي هديه بدهد! گلابي دادن به يك چيني به اين معناست كه شما ته دل‌تان مي‌خواهيد خانواده او از هم بپاشد. نكته مهم اين است كه اگر در چين باشيد انواعي از گلابي پيدا مي‌شود كه دقيقا شبيه سيب است و تشخيص‌شان از هم سخت است و بايد هميشه در اين باره مراقب باشيد.

چتر هديه دادن هم در فرهنگ چيني به معناي اين است كه مايليد ارتباط‌تان را با طرف مقابل قطع كنيد. دستمال سفيد هم يعني براي هميشه خدانگهدار. چاقو و قيچي و هر نوع وسيله نوك‌تيز ديگري هم در چين به معناي علاقه به گسستن رابطه است. از اينها گذشته به چيني‌ها گل هم نبايد هديه دهيد آنها معتقدند گل براي مراسم تشييع جنازه مناسب است. همچنين بعيد نيست به يك چيني كلاهي سبز هديه دهيد و او كتك‌تان بزند. كلاه سبز روي سر يك مرد به معناي اين است كه همسرش فرد قابل اعتمادي نيست.

آيينه هم به چيني‌ها ندهيد. برخي‌شان معتقدند آيينه ارواح خبيث را جذب مي‌كند و برخي هم مي‌گويند راحت مي‌شكند و هديه دادنش به معناي آرزوهاي بد براي طرف مقابل است. كفش هم نبايد به چيني‌ها داد. آنها مي‌گويند كفش هديه دادن باعث احساسات منفي مي‌شود و اگر كوچك باشد و پا را بزند يعني هديه‌دهنده مي‌خواسته براي هديه‌گيرنده مشكل درست كند. معناي ديگرش هم اين است كه مي‌خواهيد به طرف مقابل بگوييد «كفش‌هايت را پايت كن و سريع گورت را گم كن!»

اندونزيايي‌ها و مالايي‌ها: به اندونزيايي‌ها و مالايي‌ها هرچه مي‌خواهيد هديه دهيد اما يادتان باشد نبايد اين كار را با دست چپ انجام دهيد چون ممكن است دلخور شوند. هديه را بهتر است با هر دو دست به آنها تقديم كنيد. مالزياي‌ها دوست دارند دختران‌شان لباس‌هايي پوشيده به تن كنند پس اگر خواستيد به دختري مالايي لباس هديه دهيد اين موضوع را در نظر داشته باشيد و به علاوه يادتان باشد براي مالزيايي‌ها رنگ‌هاي سبز، قرمز و زرد نشانه سعادت است.

بنگلادشي‌ها: به يك بنگلادشي اگر پول هديه دهيد، دلخور مي‌شود. آنها هم مثل چشم بادامي‌ها دوست ندارند هديه‌شان را در حضور شما باز كنند.

آمريكاي لاتيني‌ها: اگرچه آمريكاي جنوبي كشوري شناخته شده در صادرات چرم مرغوب است اما اهالي‌اش دوست ندارند كسي به آنها چرم هديه دهد. آنها معتقدند در اولين ديدار نبايد هديه داد اما اگر اولين ديدار يك ‌مهماني شام باشد ‌مهمان‌شان بايد هديه‌اي با خودش بياورد.

تايواني‌ها: مراقب باشيد تايواني‌ها برعكس ژاپني‌ها كه كالاهاي ساخت كشورشان را بسيار مي‌پسندند، از اينكه به آنها هديه‌اي تايواني داده شود ناراحت مي‌شوند.

هندي‌ها: به اهالي هند گل ياس هديه ندهيد؛ آنها اين گل را براي مراسم سوگواري استفاده مي‌كنند. رنگ پوشش‌شان هم در اين مراسم سفيد است و به همين خاطر هديه‌هايي با كاغذ كادوي سفيد را نمي‌پسندند. هندي‌ها هم هديه‌شان را در حضور ‌مهمان باز نمي‌كنند و چون بسياري از آنها هندو هستند و از ديدگاه آنها خوردن گوشت گاو پسنديده نيست، اگر با گوشت گاو يا فرآورده‌هايش به خانه يك هندو برويد، شايد نتواند حتي چند لحظه تحمل‌تان كند.

باید خارجی شویم؟

هنوز زود است؛ شما راه خودتان را بروید. نمی‌توانید نقش فرهنگ را در ارتباطات‌تان نادیده بگیرید. حتی اگر دور دنیا را گشته باشید، نباید فراموش کنید که تک تک رفتارهای شما در قالب فرهنگی که در آن قرار گرفته‌اید معنا پیدا می‌کنند و ارزیابی می‌شوند. پس از آنچه با سفرهای دور دنیای‌تان یادگرفته‌اید، به عنوان دورچین در معاشرت‌های‌تان استفاده کنید و با الگو برداری از خارجی‌ها، ناخواسته سوء‌تفاهم ایجاد نکنید.


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ایرانی

      عالی بود ممنون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج