۱۸۸۳۶۶
۴ نظر
۵۰۰۷
۴ نظر
۵۰۰۷
پ

چهارشنبه سوری مفهوم عاقلانه ای ندارد

حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: چهارشنبه سوری کاری خرافی است و تبدیل به بلایی برای مملکت شده است که مفهوم عاقلانه ای ندارد.

خبرگزاری حوزه: حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: چهارشنبه سوری کاری خرافی است و تبدیل به بلایی برای مملکت شده است که مفهوم عاقلانه ای ندارد.

این مرجع تقلید امروز در پایان درس خارج فقه خود در مسجد اعظم با اشاره به خرافه چهارشنبه سوری اظهارداشتند: چهارشنبه سوری هرسال یک بلایی برای این مملکت است که عده ای به بهانه این که نیاکان ما این کار را انجام می‌دادند اقدام به آتش بازی می کنند که کنترل هم نمی شود.

ایشان بیان داشتند: مواد محترقه باعث می شود عده ای از جوانان دست و صورت و اعضای بدن آنها سوخته شود و یا حتی جان خود را از دست دهند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: والدین و مامورین مراقب این کارها باشند؛ چهارشنبه سوری مفهوم عاقلانه ای ندارد، کسانی که می خواهند کارهای نیاکان خود را انجام دهند، بدانند که نیاکان کارهای خوبی نیز داشتند آنها را انجام بدهید نیازی به آتش بازی و این کارها نیست.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تلاقی نوروز و ایام فاطمیه با توصیه به پاسداشت فاطمیه گفتند: باید حرمت فاطمیه را نگه داشت و چیزهایی که بوی شادی بدهند مناسب این ایام نیست و از آنها خوداری شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      حضرت اق نگاه شما به این جشن با جان می پذیریم اما ترقه بازیها بد است مگر شادی ناپسند است تمامعلمای علوماجتماعی بر این باورند که مراسم شادی بخش بسود انسان وجامعه است تشییع ما به دین عزاداری تبدیل شده است هر فرد شیعه اگر 70 سال زنده باشد باید یک سوم عمرش در عزاداری بگذارند ماهای محرم وصفر وایاموفات امامان س هنوز برای بسیاری از مردم روشنن نیست ایا سودمند وعاقلانه است پس از قرنها عزاداری کرد اگر هدف ادامه ی راه واندیشه ی انها است را های سودمند ومنطقی دیگری وجود دارد من عاشق امامان وحضرت رسول الله و.. هستم اما برایم قابل درک نیست پس از 1500 سال چرا باید عزاداری کرد این همه پخش عزاداریها در سیما مردم ما را به یکی از غمانگیز ترین ملتها تبدیل کرده است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ناشناس جون شما ميتونه عزادار نباشي اين مبحثه عشقه... (البته اگر مجله نشر بده توضيح ميدم كه معمولا نظرهاي من رو منتشر نميكنه)شما وقتي خود رو جزو خانواده عزادار در يك مصيبت ببيني قطعا عزادار و سياه پوش هستي و نميتوني شاد باشي ما وقتي در عزاي اهل بيت قرار ميگيريم نميتونيم شاد باشيم دست خودمون نيست چون مادرمون رو كشتن پدرمون رو كشتن...كاشكي ميشد برات مصداق بيارم كه در اين جا نميگنجه...

      • بدون نام

        عزیزم حالت خوبه؟؟!
        مطمئنی؟

      • بدون نام

        انگار حال تو خوب نیست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج