۱۸۸۴
۱ نظر
۵۰۱۶
۱ نظر
۵۰۱۶
پ

یاداشت های یک زن خانه دار

برای پیدا کردن راه‌حل مشکلات خانه و خانه‌داری حتما نباید خودمان تجربه کنیم، می‌توانیم از تجربیات دیگران هم استفاده کنیم و نتیجه مطلوب را بگیریم. این صفحه سعی دارد تجربیات خانه‌داری و ظریف‌کاری‌های خانه را با شما تقسیم کند.

یاداشت های یک زن خانه دار
یاداشت های یک زن خانه دار

برای پیدا کردن راه‌حل مشکلات خانه و خانه‌داری حتما نباید خودمان تجربه کنیم، می‌توانیم از تجربیات دیگران هم استفاده کنیم و نتیجه مطلوب را بگیریم. این صفحه سعی دارد تجربیات خانه‌داری و ظریف‌کاری‌های خانه را با شما تقسیم کند. ما هرآنچه از این ظریف‌کاری‌ها می‌دانیم را در اختیار شما می‌گذاریم و شما هم همین کار را بکنید و برای ایمیل این صفحه نامه دهید و از تجربیات و مهارت‌های خانه‌داری خود بگویید تا ما آنها را در این صفحه با دیگر مخاطبان تقسیم کنیم.


یاداشت های یک زن خانه دار

وقتی در شیشه مربا باز نمی‌شود

باز کردن در شیشه مربا، ترشی و... در اغلب خانه‌ها کاری مردانه به حساب می‌آید، ولی زمانی که آقایان در خانه نباشند و ما هم مجبور به باز کردن شیشه باشیم، باید چه کنیم؟
اگر به این مشکل برخوردید بهتر است خونسردی خود را حفظ کنید و به جای زور زدن و فشار آوردن به در شیشه از یک چاقوی باریک استفاده کنید.
چاقو را خیلی آرام از بین شیارهای در شیشه به داخل برده و چاقو را طوری تکان دهید که لبه در شیشه از شیشه فاصله بگیرد. این کار را چند بار به آرامی انجام دهید تا گاز و یا هوای داخل شیشه با صدای پیسی خارج شود و ورم روی در شیشه بخوابد، بعد چاقو را خارج کنید و در شیشه را به راحتی باز کنید.
پیشنهاد: اگر همسرتان با تعجب پرسید که در شیشه را خودت باز کردی با لبخند ملیح و بدون هیچ توضیحی بگویید بله!


قطرات شمع را چگونه پاک کنیم؟

اگر از آن دسته خانم‌هایی هستید که شمع در خانه روشن می‌کنید و از روشنایی آن لذت می‌برید، مطمئنا از ریختن شمع روی دیگر لوازم هم عاصی هستید.
شمع و شعله‌اش به خانه انرژی می‌دهد و برای مدتی چشم‌های ما را از این نورهای مصنوعی دور می‌کند. اما وای به روزی که اشک‌های شمع‌تان روی رومیزی، مبل، صندلی و... بریزد که پاک کردن آن آدم را دیوانه می‌کند. حالا بیایید یک کار جدید دیگر را امتحان کنیم. زمانی که قطرات شمع روی مبل و یا رومیزی شما ریخت، اول صبر کنید تا شمع خود را گرفته و اصطلاحا خشک شود بعد یک کاغذ کاهی برداشته به همراه اتوی نیمه‌داغ (ولرم) روی قسمت شمعی مبل بگذارید، اول کاغذ کاهی را روی مبل گذاشته و بعد اتو را روی کاغذ بکشید و کمی صبر کنید بعد اتو را بردارید و کاغذ را از مبل جدا کنید. شمع تماما به کاغذ می‌چسبد و شما می‌توانید نفس راحتی بکشید.


معجزه صابون مراغه

این روزها خانم‌های خانه‌دار که تازه از خانه تکانی خلاص شده‌اند در هر محفلی که می‌نشینند از مهارت‌های خاص خود در خانه‌تکانی اخیر صحبت می‌کنند. مثلا افرادی که به خانه شما می‌آیند (مخصوصا اگر از اقوام شوهر باشند) با نگاهی دقیق به سرتاپای خانه می‌پرسند: «خانه‌تکانی کردید؟» و از همین‌جاست که بحث خانه تکانی شروع می‌شود.
قبول کنید یکی از اصلی‌ترین اتفاقات خانه‌تکانی پرده شستن و اتوکردن است و به همین دلیل به شما توصیه می‌کنیم پرده‌هایتان را با صابون مراغه، بشویید. این صابون‌ها هم از نظر اقتصادی مناسب است و هم دوده‌های پرده را به راحتی از پرده جدا می‌کند.اول پرده را در حمام با آب کاملا خیس کنید و بعد صابون را با حوصله به همه جای پرده مالیده و بعد آن را بشویید، البته می‌توانید بعد از مالیدن صابون، پرده را به داخل ماشین لباسشویی انداخته و ماشین را بزنید ولی باید دقت کنید که پودر لباسشویی نریزید چون خود صابون به شدت کف تولید کرده و اگر پودر هم ریخته باشید، کف از ماشین بیرون خواهد زد.


باتری را در یخچال نگه دارید

اگر جزو افرادی هستید که عادت دارید خرید منزل را کلی انجام دهید که در هنگام نیاز به وسیله‌ای، مجبور به خرید رفتن نشوید، همانطور که می‌دانید باتری در زندگی امروز نقش مهمی ایفا می‌کند و اکثر وسایل خانه از ساعت و کنترل گرفته تا وسایل آشپزخانه و... با باتری کار می‌کنند، پس حتما باتری را هم در فهرست خریدتان یادداشت کنید.
بهتر است بدانید که اگر باتری را در یخچال بگذارید، طول عمر مفید آن بیشتر خواهد شد و بهتر و بیشتر برای شما کار می‌کند.


لکه روغن را می توانید با نصف قاشق نشاسته از بین ببرید. برای این عملیات کافی است نشاسته را روی لکه بمالید و بعد از چند ساعت با برس آن را پاک کنید.

باز نشر اختصاصی: B artarinha.ir

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • aroosha

      عالی عالیییییییییی مرسی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج