۱۸۸۴۱
۲ نظر
۵۲۱۳
۲ نظر
۵۲۱۳
پ

به بهانه سالروز تولد اسطور بسکتبال

مایکل جردن بزرگترین بسکتبالیست تاریخ جهان

«مایکل جردن»، از شناخته‌شده‌ترین نام‌های جهان و یکی از مشهورترین و موفق‌ترین ورزشکارانی است که در صحنه ورزش حرفه‌ای جهان ظاهر شد. امروز هفدهم فوریه سالروز تولد مایکل جردن است. در هفدهم فوریه ۱۹۶۳ تولد نوزاد سیه چرده ای در بروکلین (نیویورک) موجب هیجان خانواده‌ای فقیر شد که با فریاد شادی و رضایت خود، توجه دوستان و همسایگان را به این نوزاد جلب کردند.

تابناک: «مایکل جردن»، از شناخته‌شده‌ترین نام‌های جهان و یکی از مشهورترین و موفق‌ترین ورزشکارانی است که در صحنه ورزش حرفه‌ای جهان ظاهر شد. امروز هفدهم فوریه سالروز تولد مایکل جردن است. در هفدهم فوریه ۱۹۶۳ تولد نوزاد سیه چرده ای در بروکلین (نیویورک) موجب هیجان خانواده‌ای فقیر شد که با فریاد شادی و رضایت خود، توجه دوستان و همسایگان را به این نوزاد جلب کردند.

مایکل جردن از مشاهیر بسکتبال آمریکاست. او چندین باره تیم شیکاگو بولز را به قهرمانی رسانید.

در هفدهم فوریه ۱۹۶۳ تولد نوزاد سیه چرده‌ای در بروکلین (نیویورک) موجب هیجان خانواده‌ای فقیر شد که با فریاد شادی و رضایت خود، توجه دوستان و همسایگان را به این نوزاد جلب کردند. تولد یک بچه برای هر خانواده‌، رخداد شیرین و هیجان انگیزی است، ولی این کودک استثنایی، بسیار زود، توجه آشنایان و مردم محله را جلب کرد.

مایکل جردن بزرگترین بسکتبالیست تاریخ جهان

او در سن یازده سالگی چنان بلند قد بود که همه بدون تردید، اعلام کردند که وی باید بسکتبالیست شود و بورسیه بگیرد. بورسیه تحصیلی برای بسکتبالیست‌های خوب و با استعداد، یک پله ترقی و شانس بزرگ برای درخشیدن در مسابقات کالج است، اما این پسرک سمبل شعار ملی مسابقات حرفه‌ای I love this game (من عاشق این بازی هستم) شد.

او حتی فراتر از تصور خانواده و آشنایان خود رشد کرد و عنوان قهرمان دوران وبرترین ورزشکار ملی را به خود اختصاص داد. ستاره‌ای که فراتر از تایگر وودز (گلف) و پیت سمپراس (تنیس) درخشید و یک اسطوره شد. این ستاره مرد اول در میان سه قهرمان دوران و نامش مایکل جردن است.

در سال ۱۹۹۱ نخستین قهرمانی در ان بی ای را با تیم بولز تجربه کرد و این مقام را در سال‌های ۱۹۹۲ و ۱۹۹۳ تکرار کرد تا به اصطلاح three-peat کرده باشد. جردن در اوج شهرت وتوانایی در اوایل فصل ۹۳-۹۴، خود را بازنشسته کرد که مهمترین دلیل بازنشستگی او را می توان مرگ اسرار آمیز پدرش در سال ۱۹۹۴ دانست که اتهاماتی را متوجه مایکل کرد و تعادل روحی وی را بر هم زد.

با وجود ترک ناگهانی NBA برای ادامه دوران بازی اش در ورزش بیسبال، وی مجددا در ۱۹۹۵ به بولز بازگشت و آن‌ها را به سه قهرمانی پیاپی دیگر (یعنی three-peat دوم) در سال‌های ۱۹۹۶،۱۹۹۷ و ۱۹۹۸ و نیز ثبت رکورد ۷۲ پیروزی در فصل ۱۹۹۵ ـ ۹۶ ان بی ای رساند. مشکلات خانوادگی و شایعات بار دیگر مایکل را به حاشیه برد و برای بار دوم در ۱۹۹۹ بازنشته شد، اما دوباره برای دو فصل بازی در تیم واشینگتن ویزاردز، در سال ۲۰۰۱ به NBA بازگشت.

عناوین و افتخارات

NBA All-Star Game MVP: ۱۹۸۸, ۱۹۹۶, ۱۹۹۸
NBA All-Defensive Team: 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1993, 1996, 1997, 1998
NBA Defensive Player of the Year: ۱۹۸۸
NBA Rookie of the Year: 1985

NBA All-Rookie Team: 1985
(Third on NBA All Tie Scoring List: (۳۲,۲۹۲ points
(Second Most Steals of All Time: (2,514 steals
NBA Slam Dunk Contest winner: ۱۹۸۷, ۱۹۸۸

جردن در سال ۱۹۸۸ به عنوان بهترين مدافع سال برگزیده شد. وي همچنين به عنوان با ارزش‌ترين بازيكن NBA برگزيده شد و نخستين بازيكني بود كه هم بيشترين امتياز را به دست آورد و هم بيشترين توپ ربايي را داشت.

وي در همين سال به عنوان با ارزش‌ترين بازيكن تيم برگزیده ستارگان NBA هم شناخته شد. با اضافه شدن بازيكنان بزرگي همچون اسكاتي پيپن، بيل كارترايت، هوريس گرانت و جان پاكسون به شيكاگو بولز، اين تيم قدرت بيشتري پيدا كرد و در سال ۱۹۹۱ با شكست دادن لس آنجلس ليكرز به عنوان قهرماني NBA دست پيدا كرد. سال بعد اين تيم با شكست دادن پورتلند تريل بليزرز در ديدار نهايي يك بار ديگر قهرمان ليگ حرفه‌اي بسكتبال آمريكا شد. علاوه بر اين جردن در المپيك ۱۹۹۲ بارسلونا عضو «تيم رويايي» آمريكا بود. در آن سال كميته‌ المپيك تصميم گرفته بود كه ممنوعيت حضور بسكتباليست‌هاي حرفه‌اي در رقابت‌هاي المپيك را لغو كند. تيم آمريكا در آن بازي‌ها به راحتي قهرمان شد و جردن دومين طلاي المپيك خود را به دست آورد.

پست بازی: شوتينگ گارد
متولد هفده فوریه بروکلین، ایالت نیویورک ملیت آمریکا قد ۱.۹۸ سانتی متر وزن 115
لیگ ان بی ای
قبل ـ آغاز ـ فعالیت ـ حرفه‌ای ۱۹۸۴-۲۰۰۳
تیم‌های قبلی شیکاگو بولز ـ واشنگتن ویزارد
جوایز جایزه باارزش‌ترین بازیکن ان‌بی‌ای
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یادش بخیر ما با هم تو یه نیمکت مینشستیم.البته توماس هم بود.ای بابا توماس ادیسون رو میگم دیگه

    • fateme

      فقط بسکتبال زندگی بدونش هیچه هیچه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج