جاباما
۱۸۸۴۱۹
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

اقوام ایرانی را در کاخ سعدآباد ملاقات کنید

سرپرست مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد گفت: جشنواره نوروزی تهران با هدف معرفی آداب و رسوم اقوام مختلف ایرانی در این مجموعه فرهنگی برگزار می شود.

خبرگزاری ایرنا: سرپرست مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد گفت: جشنواره نوروزی تهران با هدف معرفی آداب و رسوم اقوام مختلف ایرانی در این مجموعه فرهنگی برگزار می شود.

یوسف منصورزاده روز سه شنبه در نشست خبری تشریح برنامه های مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد در ایام نوروز اظهار کرد: این جشنواره با هدف معرفی فرهنگ، آداب و رسوم اقوام ایرانی در قالب نمایش تولیدات فرهنگی و اجرای موسیقی محلی میزبان گردشگران خواهد بود.

وی با بیان اینکه جشنواره نوروزی تهران هیچ آسیبی به بناهای تاریخی و فضای سبز مجموعه سعدآباد وارد نمی کند، افزود: این جشنواره اطلاعات فرهنگی و تاریخی بسیاری را درمورد اقوام مختلف کشور در اختیار بازدیدکنندگان قرار می دهد.

منصورزاده با اشاره به برنامه های مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد برای تعطیلات نوروز ادامه داد: این مجموعه با داشتن ۱۶ موزه مختلف در تلاش است فرهنگ جامعه و ۱۲۰ سال از تاریخ کشور را به مردم معرفی کند و در این زمینه نیازمند کمک اصحاب رسانه است.

محمد حیدری مدیر روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد نیز در این نشست گفت: در این مجموعه فرهنگی به عنوان نگین سبز گردشگری در تهران و شهرستان شمیرانات مانند سنوات گذشته با تمهیدات لازم کارهای زیربنایی ایده آلی برای پذیرایی از گردشگران نوروزی انجام شده است.

وی افزود: از یکصد و ۱۰ هکتار فضای این مجموعه فرهنگی، یکصد هکتار به فضای سبز اختصاص دارد که خشکسالی سال جاری تاثیرات نامناسبی را بر فضای سبز این مجموعه برجای گذاشته بود که با تلاش همکاران توانستیم بسیاری از این مشکلات را حل کنیم.

محمدی، تعویض و بهسازی تابلوهای راهنما، تعویض آب نماها و بهسازی سرویس های بهداشتی را از جمله اقداماتی عنوان کرد که برای پذیرایی شایسته تر از میهمانان نوروزی در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد انجام شده است.

مدیر روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد گفت: مسوولان و راهنمایان موزه های این مجموعه آمادگی دارند که روزانه از ۱۶ هزار گردشگر در تعطیلات نوروز استقبال کنند.

وی با بیان اینکه قیمت بلیت موزه های مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد در نوروز ۹۴ هیچ تغییری نخواهد کرد، افزود: تمامی موزه های این مجموعه برای دسترسی سریع گردشگران به فروش الکترونیک بلیت مجهز شدند.

جعفر یعقوبی دبیر جشنواره نوروزی تهران نیز در این نشست گفت: این جشنواره به پیشنهاد سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری در دو بخش صحنه ای و نمایشگاهی با هدف معرفی آداب و رسوم، سوغات، صنایع دستی اقوام مختلف از اول فروردین ماه ساعت ۹ تا ۱۹ در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد برگزار می شود.

وی افزود: بخش صحنه ای این جشنواره برای اجرای موسیقی سنتی، پاپ و موسیقی اقوام مختلف؛ خراسانی، کردی و لری از ششم فروردین ماه ساعت ۱۶:۳۰ تا ۱۸ در محوطه موزه ملت و کاخ سبز برگزار می شود.

یعقوبی بیان کرد: عکس یادگاری سعدآباد، دیوار یادگاری؛ نوشتن نظرات و پیشنهادها بر روی دیوار به عنوان یادگاری، استفاده از یادگاری های سنتی همچون کالسکه های سنتی برای رفت و آمد گردشگران از دیگر برنامه های جشنواره نوروزی تهران در مجموعه فرهنگی سعدآباد است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج