۱۸۸۵۵۹
۲ نظر
۵۲۹۹
۲ نظر
۵۲۹۹
پ

تزئین سفره هفت سین

سیب یكی دیگر از هفت‌سین‌های سفره هفت‌سین است كه به‌عنوان نماد سلامتی از آن یاد می‌شود. همه این جمله را بارها شنیده‌ایم كه هر كس روزی یك سیب بخورد به طبیب نیازی ندارد.

تزئین سفره هفت سین
مجله زندگی ایده آل:

تزئین سفره هفت سین

سیب


تزئین سفره هفت سین

سیب یكی دیگر از هفت‌سین‌های سفره هفت‌سین است كه به‌عنوان نماد سلامتی از آن یاد می‌شود. همه این جمله را بارها شنیده‌ایم كه هر كس روزی یك سیب بخورد به طبیب نیازی ندارد، سیب كلید راه‌یابی به شهر سلامتی است و مفهوم آن بر این استوار شده كه تن، جان و جامعه انسانی را از گزند و آسیب دور می‌‌کند. سیب را مادر خانواده سر سفره هفت‌سین می‌‌گذارد شاید به خاطر كه همه ما بارها شاهد دلواپسی و نگرانی مادر خانواده برای حفظ سلامت اعضای خانه بوده‌ایم.

تخم‌مرغ تزئینی

تزئین سفره هفت سین

علاوه بر روش رنگ کردن تخم‌مرغ که در صفحات قبل درمورد آنها صحبت کرده‌ایم به این روش نیز می‌توانیم تخم‌مرغ را تزئین کنیم. از یک تخم‌مرغ پلاستیکی و چند رشته مروارید خیلی ریز استفاده می‌کنیم و توسط چسب گرم به شکل مارپیچ رشته‌های مروارید را روی تخم‌مرغ طوری می‌چسبانیم که تمام سطح تخم‌مرغ را بپوشاند.

سنجد

تزئین سفره هفت سین

برای آماده کردن سنجد هفت‌سین به این شکل از توپ‌های یونولیتی آماده استفاده می‌کنیم و توسط چسب گرم روی تمام سطح آن را سنجد می‌چسبانیم. یک عدد سیم مفتولی دو لایه کرده قسمت انتهای آن را سیم‌پیچ می‌کنیم و توسط چسب گرم داخل یونولیت فرو می‌بریم. از طریق حلقه آماده شده می‌توانیم توپ‌ها را به شاخه‌ها اضافه کنیم.

سبزه

تزئین سفره هفت سین

من برای تزئین این سفره از این نوع سبزه‌هایی که روی کوزه سبز می‌کنیم استفاده کردم. سبزه نماد طراوت و شادابی است و شکل آن فقط در آرایش سفره تاثیر دارد. می‌توانیم از سبزه‌های ساده که در بشقاب درست می‌کنیم نیز برای تزئین سفره استفاده کنیم.

سماق

تزئین سفره هفت سین

سماق نماد صبر و بردباری و تحمل سختی‌های زندگی است. صبر به انسان می‌آموزد كه در گذر زندگی خستگی را باید خسته كند تا به کامیابی برسد. سماق در ضرب‌المثل هم آمده و سماق مكیدن حكایت از دعوت كسی به بردباری دارد.

سکه

تزئین سفره هفت سین

برای تزئین سکه یا حتی سیر و سماق نیز از همین روش استفاده کردم. ابتدا روی توپ‌های یونولیتی را آغشته به چسب کرده سپس سکه یا سیر را روی آن می‌چسبانیم. بهتر است برای چسباندن سکه و سیر از چسب حرارتی و برای سماق از چسب چوب استفاده کنیم و گوی آغشته به چسب را داخل سماق بغلتانیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عالی عالی عالی
      بسیار لذت بردم

    • ارمان

      توپ یونولیتی با چه سایزی درست کردین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج