۱۸۸۷۲
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

مهاجرت ببرهای سیبری به مازندران

منطقه میانکاله برای زندگی ببرها در نظر گرفته شده است.

خبرآنلاین: چندی پیش محمد جواد محمدی زاده رییس سازمان حفاظت محیط زیست از رایزنی‌ها با کشور روسیه درباره ورود ببرهای سیبری به ایران خبر داد و اعلام کرد که منطقه میانکاله برای زندگی ببرها در نظر گرفته شده است.

مهاجرت ببرهای سیبری به مازندران

گویا رایزنی ها موفقیت آمیز بوده است.

محمد جواد محمدی زاده، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی دولت، از آمادگی طرف روسی برای تحویل چند قلاده ببر دیگر خبر داد و گفت: با توجه به مهیا بودن محل نگه داری آنها در میانکاله فکر می کنم تا پایان سال جاری این اتفاق بیفتد. مذاکرات با طرف روسی در خصوص تحویل چند قلاده ببر صورت گرفته اما آنچه اهمیت داشت این بود که محل نگه داری آنها در میانکاله از استانداردهای لازم برخوردار باشد که در بازدیدی که چند روز پیش از آنجا داشتم این امکان فراهم شده بود.

او همچنین درباره شایعات صدور مجوز شکار هوبره گفت: مجوز شکار نه برای شیوخ عرب و نه برای غیر شیوخ صادر نشده است و هرگونه ادعایی را تکذیب می‌کنم و تنها مجوز پرورش آن به یک شرکت ایرانی داده شد تا بخشی از آن را پرورش دهد و در محیط آزاد کند و بخش دیگر را برای مسابقات پرندگان استفاده کند.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: تاکنون مسابقات پرندگان در ایران برگزار نشده است و این مسابقات مانند مسابقات اسبدوانی و دیگر مسابقات می‌تواند انجام شود و ما هم مجوز لازم را صادر می‌کنیم.

هوبره یکی از پرندگان نادر و ارزشمند حیات وحش کشور است که به عنوان گونه‌ای حمایت شده مورد حفاظت قرار می گیرد و در مقیاس جهانی به عنوان گونه‌ای آسیب‌پذیر در فهرست قرمز IUCN به ثبت رسیده است، علاقه به شکار هوبره سبب شده است هر ساله در فصل پاییز و همچنین فصل بهار که فصل تخمگذاری و جوجه‌آوری هوبره است افرادی اقدام به زنده گیری و صید این پرندگان می کنند. شکار هوبره با استفاده از تله مخصوص انجام میگیرد که این روش مستلزم قطع بیشمار بوته ها و درختچه های مناطق خشک بیابانی است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج