۱۸۸۹۹۲
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

گردهمایی اقوام ایرانی در میدان آزادی تهران

شهردار منطقه ۹ تهران گفت: همزمان با ایام نوروز ۹۴ ، جشنواره اقوام ایرانی با عنوان " عطر یاس " با حضور اقوام و عشایر ۸ استان در میدان آزادی برگزار می شود و این جشنواره از ۲۸ اسفند آغاز بکار کرده و تا ۱۴ فروردین ادامه خواهد داشت.

خبرگزاری ایسنا: شهردار منطقه ۹ تهران گفت: همزمان با ایام نوروز ۹۴ ، جشنواره اقوام ایرانی با عنوان " عطر یاس " با حضور اقوام و عشایر ۸ استان در میدان آزادی برگزار می شود و این جشنواره از ۲۸ اسفند آغاز بکار کرده و تا ۱۴ فروردین ادامه خواهد داشت.

سیدعلیرضا حسینی در این زمینه بیان کرد: اقوام بسیاری در شهرها و روستاهای کشورمان زندگی می کنند و هریک از این اقوام ، آداب و رسوم خاص خود را دارند و برای آشنایی با این سنت‌ها ، کافیست که شهروندان به میدان آزادی رفته و قومیت های مختلف را از نزدیک ببینند.

وی افزود: اقوام و قومیت های مختلف با حضور در این جشنواره سعی می کنند تا رسوم خود را به صورت گروهی به شهروندان و مسافرین نمایش دهند و ۲۰ غرفه فرهنگی ، سلامت ، کارآفرینی و امور اجتماعی و همچنین ۶ چادر عشایر نیز برپا می شود.

حسینی این برنامه را فرصتی مناسب برای آشنایی شهروندان با آیین ها دانست و گفت: این جشنواره همانند ایرانی کوچک ، همه دانستنی ها درباره اقوام مختلف را به بازدیدکنندگان ارائه می دهد و اقوام و عشایر استان های سمنان ، کهکیلویه و بویراحمد ، لرستان ، کردستان ، کرمانشاه ، آذربایجان غربی و شرقی ، اردبیل ، سیستان و بلوچستان و گلستان پذیرای مردم در پای برج آزادی سمبل آزادی ایرانیان خواهند بود.

به گفته شهردار منطقه ۹ این جشنواره تا ۱۴ فروردین ۹۳ ادامه دارد و علاقه مندان می توانند همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۲ شب برای بازدید به مکان برپایی این جشنواره مراجعه کنند و با محصولات ، صنایع دستی و سوغاتی های قومیت های مختلف آشنا شوند.

بر اساس گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۹، وی خاطرنشان کرد: اوایل برگزاری، این جشنواره صبغه فاطمی به خود می گیرد و با ارائه برنامه‌های آئینی مذهبی به پیشواز ایام فاطمیه می رود و در راستای ترویج شعائر اسلامی در دو نوبت نماز جماعت ظهر و عصر و مغرب و عشاء برگزار می شود و تا ۴ فروردین مراسم "چمرخوانی" سوگواری اقوام برپا خواهد شد و مراسم موسیقی اقوام نیز از پنجم فروردین تا پایان روز جشنواره برگزار می شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج