۱۸۹۲۱
۵۰۲۴
۵۰۲۴
پ

اگر سلامت‌تان براي‌تان مهم است، زياد به فكر ظاهر خودتان نباشيد

زنانه‌ترين اشتباهاتي كه سلامت را به خطر مي‌اندازد

همه ما هر روز اشتباهاتي را مرتكب مي‌شويم ا ما برخي از اين اشتباهات كه آن‌ها را تكرار مي‌كنيم به سلامت ما ربط دارند. در اين مطلب مي‌خوانيد كه برخي از اشتباهاتي كه به نظرتان خيلي مهم نمي‌آيند چقدر مي‌توانند روي سلامت شما تاثير بگذارند

زنانه‌ترين اشتباهاتي كه سلامت را به خطر مي‌اندازد

زنانه‌ترين اشتباهاتي كه سلامت را به خطر مي‌اندازد

برترین ها: خانم‌ها معمولا وقتي صحبت از اشتباه و خطا مي‌شود، دوست ندارند نگاه جنسيتي باشد،‌ مثلا در مورد رانندگي، دوست ندارند اين جمله را بشنوند كه «اشتباهات رانندگي خانم‌ها بيشتر است»، اما خب اين‌بار ديگر نمي‌شود كاريش كرد؛ اين مطلب در مورد اشتباهات سلامت است كه اكثر خانم‌ها مرتكب آن مي‌شوند شايد شما برخي از اين اشتباهات را مرتكب نشويد اما بعيد است خانمي را پيدا كنيد كه هيچ كدام از اين اشتباهات را مرتكب نشود. به هر حال اگر هر كدم از اين اشتباهات را مرتكب نشويد كلي سود كرده‌ايد.


بلندقد به نظر رسيدن به نفع شما نيست

به نظر مي‌رسد تعداد زناني كه از كفش‌هايي با پاشنه‌بلند و بلندتر از حد معمول استفاده مي‌كنند، در حال افزايش است و سن استفاده از كفش‌هاي پاشنه‌بلند هم پايين آمده است. اين‌ها خبرهاي خوبي نيستند زيرا كفش‌هاي پاشنه‌بلند به خصوص آن‌هايي كه بيشتر از 5سانتي‌متر هستند براي سلامت زنان مضر است؛ معادله مضر بودن اين كفش‌ها هم خيلي مشخص است؛ اين كفش‌ها حالت طبيعي ايستادن بدن را به هم مي‌زنند و شكل غيرطبيعي به بدن مي‌دهند. درنتيجه فشار زيادي به مفاصل وارد مي‌كنند كه در نهايت موجب اتفاقاتي مثل «آرتريت» تغيير شكل انگشتان پا،‌ درد پشت و آسيب‌هاي عضلاني و تاندوني مي‌شوند. تازه به اين‌ها بايد احتمال پيچ‌خوردگي مچ، پارگي تاندون‌ها و حتي احتمال شكستگي استخوان‌ها را هم اضافه كنيد.براي آن‌كه از خطرات دور بمانيد بدانيد كه بهتر است كفش پاشنه‌بلند نپوشيد. بهترين كفش براي خانم‌ها كفشي است كه 3سانتي‌متر پاشنه داشته باشد چون اين كفش‌ها فشاري روي تاندون‌ها، پاشنه و انگشتان پا وارد نمي‌كند. اگر به كفش پاشنه‌بلند علاقه داريد حتما آن را فقط در مراسم و مهماني‌هاي خاص به پا كنيد و از استفاده طولاني‌مدت از آن‌ها بپرهيزيد.


اهميت در نظر گرفتن اندازه مناسب

مطالعات در كشورهاي غربي نشان داده است كه بيشتر از ۷۰ درصد خانم‌ها در انتخاب لباس مناسب براي بالاتنه خود دقت نمي‌كنند و در واقع سايز مناسب را در نظر نمي‌گيرند. شايد عجيب به نظر برسد اما اين مسئله روي سلامت شما تاثير مي‌گذارد، طيف مسائلي كه در نظر نگرفتن سايز مناسب ايجاد مي‌كند از درد پشت، كتف و گردن گرفته تا احساس درد عمقي و ايجاد تغيير در وضعيت ستون فقرات و بالاتنه متفاوت است. مشكلات تنفسي، التهاب و ضايعات پوستي،‌ مختل شدن جريان خون و حتي مشكلات گوارشي عوارض جدي‌تر اين اشتباه هستند. تنها اندك وقت گذاشتن و دقت كردن براي انتخاب مناسب‌ترين و اندازه‌ترين سايز براي بالاتنه مي‌تواند شما را از تمام اين مسائل دور نگه دارد.


زنانه‌ترين اشتباهاتي كه سلامت را به خطر مي‌اندازد

سبك شويد، همين حالا

حالا در كيف خانم‌ها وسايل بيشتري جمع مي‌شود، با اضافه شدن تكنولوژي به زندگي روزمره زنان ميزان لوازم معمولي كه يك خانم با خودش حمل مي‌كند افزايش يافته است و همين گرايش را به كيف‌هاي بزرگ‌تر بيشتر مي‌‌‌كند، اما خب واقعيت اين است كه كيف‌هاي بزرگ‌تر، با وسايل بيشتر به معناي بار سنگين‌تر است و اين به معناي در خطر قرار گرفتن سلامت شماست. ممكن است همان لحظاتي كه كيف سنگيني بر دوش انداخته‌ايد حس نكنيد كه سلامت‌تان در خطر است اما اگر مدت طولاني كيف‌هاي سنگين حمل كنيد بايد در انتظار مشكلات شديد در گردن، كمر، پشت و دست خودتان باشيد، حتي ممكن است حالت طبيعي بدن‌تان هم تغيير كند.

بايد بدانيد، نبايد تا زمان اتفاق افتادن ناراحتي صبر كنيد، سلامت شما بسته به اين است كه از همين امروز كيف‌تان را سبك كنيد وگرنه...

اين اتفاقي است كه براي تمام خانم‌ها حداقل چند باري افتاده است. خسته از مهماني و مراسم به خانه مي‌آييد و حوصله طي كردن مراحل سخت پاك كردن لوازم آرايش‌تان را نداريد. براي همين پاك كردن آرايش خودتان را به فردا صبح موكول مي‌كنيد، اين‌گونه مي‌شود كه مقدار زيادي از مواد شيميايي همراه با گردوخاك و آلودگي كه طي روز روي پوست شما نشسته‌اند همان جا باقي مي‌مانند. مي‌دانيد كه همه اين موارد موجب تورم، التهاب پوستي، بدتر شدن وضعيت جوش‌هاي صورت و مشكلات پوستي مي‌شود. در ضمن پاك نكردن آرايش چشم (خط چشم، سايه ابرو، سرمه و...) مي‌تواند موجب التهاب چشم، خون افتادن چشم‌ها، قرمزي و حتي عفونت شود.

آمار نشان مي‌دهد، رشد تعداد افراد سيگاري در ميان زنان بيشتر از مردان است، حتي سن شروع سيگار كشيدن هم در بسياري از جوامع در دختران پايين‌‌تر از پسران است، حالا مي‌توان حدس زد در آينده نزديك تعداد زنان سيگاري بيشتر از مردان سيگاري خواهد شد و اين زنگ خطري جدي براي زنان است.

طبيعي است كه در مورد عوارض سيگار كشيدن و مضرات آن خبرهاي زيادي شنيده باشيد اما اين را يادتان باشد، مطالعات نشان مي‌دهد سيگار كشيدن خطراتي براي زنان- اضافه بر خطرات بدون جنسيتي آن- دارد، سرطان‌هاي دستگاه تناسلي زنانه،‌ سرطان سينه، ناباروري و افزايش احتمال سقط، خطراتي هستند كه مطالعات نشان داده با سيگار كشيدن در زنان ارتباط دارد. در ضمن يادتان باشد، سيگار كشيدن روي چهره زنان هم تاثير مي‌گذارد و ثابت شده است، بر ميزان چين و چروك‌ها و نيز ضايعات پوستي مي‌افزايد.


اين‌قدر سخت نگيريد

«خانم‌ها مضطرب‌تر از مردان هستند» اين را تحقيقات طولاني‌مدت دانشمندان ثابت كرده است. در واقع آمار نشان مي‌دهد، مشكلات مرتبط با اضطراب در زنان 2 برابر مردان شيوع دارد. ميزان بيماري‌‌هاي اضطرابي، حملات اضطراب، ترس و افسردگي هم در خانم‌ها بيشتر است. برخي از دانشمندان و پژوهشگران معتقدند، اين مسئله ناشي از تفاوت‌هاي هورموني است، اما برخي از روان‌شناسان هم مي‌گويند كه زنان به‌طور عادي وابسته‌تر به خانواده هستند و براي همين در مورد مسائل و مشكلات خانواده و مسائل مرتبط با آن بيشتر فكر مي‌كنند و حساس‌تر هستند. جالب است كه مطالعات اخير در اسكاتلند و نروژ نشان داده، از دست دادن يك عزيز براي زنان بسيار سخت‌تر از مردان است و ميزان غم و اندوهي كه زنان پس از، از دست دادن يك عزيز بيان مي‌كنند، تعداد دفعاتي كه طي روز به ياد او مي‌افتند و مدت زمان‌هايي كه به او فكر مي‌كنند و زماني كه بخشي از زندگي‌شان معطوف به فرد درگذشته است، بسيار بيشتر از مردان و گاهي حدود 2برابر است. قطعا مي‌دانيد، اضطراب چقدر مي‌تواند روي وضعيت جسمي و روحي زنان تاثير بگذارد و چه عوارض و مشكلاتي را ايجاد مي‌كند. باتوجه به تمام اين مسائل خانم‌ها بايد روي شيوه‌هاي مختلف رسيدن به آرامش و دور ماندن از اضطراب كار كنند و با تمرينات مختلف و كار كردن روي ذهنيت خود از سخت‌گيري‌ها، با تفكرات بي‌مورد در مورد مسائل مختلف زندگي بپرهيزند.


زنانه‌ترين اشتباهاتي كه سلامت را به خطر مي‌اندازد

ظاهر شما خيلي هم خوب است

زنان بيشتر از مردان نگران چهره و وضعيت ظاهر خود هستند. در واقع مردان در مورد ظاهر خود اعتمادبه‌نفس بيشتري دارند و زنان حس منفي بيشتري نسبت به وضعيت ظاهري خود دارند. مطالعات در كانادا نشان داده، ۱۶درصد از زناني كه وزن طبيعي و مناسب دارند باور دارند كه اضافه‌وزن زيادي دارند. در مطالعه‌اي هم كه در اروپا انجام گرفته، بيش از ۹۰درصد از زنان گفته‌اند، حداقل يك مورد در ظاهر آن‌هاست كه دوست دارند آن را تغيير دهند. حس منفي نسبت به ظاهر نه تنها روي سلامت روحي و رواني بلكه روي سلامت جسمي هم تاثير مي‌گذارد (با ايجاد اختلالات تغذيه‌اي، مشكلات مرتبط با رژيم غذايي و وسواس در مورد غذا و گرايش به عمل‌هاي جراحي زيبايي و ساير شيوه‌هاي تهاجمي و غيرتهاجمي براي انجام عمل‌هاي زيبايي و جراحي پلاستيك.)


كمي خودخواه باشيد

يكي ديگر از اخلاق‌هاي خاص خانم‌ها، به خصوص زنان متاهل و مادران اين است كه خود را نفر آخر فهرست در نظر مي‌گيرند در واقع اين زنان ممكن است غذاي كمتر يا با كيفيت پايين‌تر، از ساير اعضاي خانواده بخورند و ميزان خواب آن‌ها هم كمتر از ساير اعضاي خانواده باشد. همين‌طور ممكن است اين گروه حتي در زمان بيمار شدن هم استراحت كافي و تغذيه مناسب نداشته باشند؛ همه اين موارد سلامت آن‌ها را به خطر مي‌اندازد، اما رهايي از اين حالت خيلي سخت نيست فقط كافي است، «نه» گفتن را ياد بگيريد. در واقع اگر حق مساوي براي خودتان در نظر بگيريد و تفاوتي ميان خودتان، همسرتان و فرزندان‌تان در نظر نگيريد، در آن صورت از بسياري از خطرات، مسائل و بيماري‌ها دور خواهيد ماند.

در مورد خواب بايد اين نكته ذكر شود كه بسياري از خانم‌ها به خصوص دختران و زنان جوان به ميزان كافي نمي‌خوابند؛ كم‌‌خوابي مي‌تواند موجب بروز مشكلات و مسائل مرتبط با جسم، از جمله افزايش احتمال بروز بيماري‌هاي قلبي- عروقي، افزايش بروز حوادث و افزايش جذب كالري و در نتيجه افزايش وزن شود. مطالعات نشان داده، تاثيرات كم‌خوابي در زنان شديدتر و طولاني‌تر از مردان است و براي همين آن‌ها بايد بيشتر از قبل به فكر خواب مناسب و كافي خود باشند تا احتمال بروز مشكلات قلبي- عروقي در خود را كاهش دهند.


زنانه‌ترين اشتباهاتي كه سلامت را به خطر مي‌اندازد

رابطه ميان غم ، سفره و سلامت شما

مشكلات مربوط به خوردن يا بيماري‌هاي موسوم به اختلالات غذا خوردن، در هر ۲جنس شيوع دارد، اما مطالعات نشان داده، زنان در زمان ناراحتي اختلالات تغذيه‌اي بيشتري پيدا مي‌كنند و در واقع گرايش به غذا به عنوان يك عامل آرامش‌بخش در زنان بيشتر از مردان است. همين‌طور گرايش به غذاهاي شيرين و پرچرب و غذاهاي آماده و فست‌فود در زمان غمگين بودن در زنان بيشتر از مردان است. حتما هم مي‌‌دانيد كه پرخوري و تغذيه نامناسب، كليد بسياري از بيماري‌ها،‌ از جمله بيماري‌هاي قلبي-عروقي و ديابت است پس اين‌بار كه دچار ناراحتي و افسردگي شديد به جاي يخچال، سراغ يك وسيله ورزشي يا يك تفريح مناسب و بي‌خطر برويد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج