۱۹۰۱۵
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

کارت ملی هوشمند جایگزین شناسنامه شد

رئیس سازمان ثبت احوال کشور از صدور کارت ملی هوشمند در نیمه دوم سال ۹۱ خبر داد و گفت: در آینده‌ای نزدیک کارت ملی هوشمند جایگزین شناسنامه خواهد شد.

فارس: رئیس سازمان ثبت احوال کشور از صدور کارت ملی هوشمند در نیمه دوم سال ۹۱ خبر داد و گفت: در آینده‌ای نزدیک کارت ملی هوشمند جایگزین شناسنامه خواهد شد.

محمد ناظمی اردکانی شامگاه شنبه در نشست شورای هماهنگی ثبت احوال خراسان شمالی همچنین شمار ثبت وفات سالانه در سازمان ثبت احوال کشور را ۴۰۰ هزار مورد ذکر کرد.

وی اظهار داشت:همچنین سالانه ۹۰۰هزار واقعه ازدواج و۱۴۰ هزار مورد طلاق به ثبت می‌رسد.

معاون وزیر کشور میانگین سن امید به زندگی مردان در کشور را نیز ۷۲ سال و در زنان را ۷۳ سال اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه سه مأموریت برای سازمان ثبت احوال کشور تعریف شده است گفت: مأموریت اول این سازمان ثبت وقایع و مهاجرت، مأموریت دوم صدور اسناد هویتی برای تمام ایرانیان و مأموریت سوم نشر آمار و اطلاعات جمعیتی است.

ناظمی اردکانی اظهار داشت: سازمان ثبت‌احوال برای بهبود بخشیدن به فعالیت‌های حاکمیتی خود پروژه‌هایی در دست اقدام دارد که از آن نمونه می‌توان به صدور شناسنامه مکانیزه، برنامه‌ریزی برای صدور کارت هوشمند ملی و آرشیو الکترونیکی اسناد هویتی اشاره کرد.

وی ثبت وقایع حیاتی چهارگانه از سوی سازمان ثبت‌احوال را برشمرد و گفت: سیاست گذاری‌هایی در این حوزه انجام شده تا به پوشش صد درصدی وقایع حیاتی در مهلت قانونی دست یابیم.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور افزود: با پوشش وقایع حیاتی، پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور به روز شده و در حوزه پرداخت یارانه نقدی و انتخابات می‌توان از اطلاعات به روز و مطمئن آن استفاده کرد.

به گفته وی هم اکنون پایگاه جمعیتی کشور با یک شبکه بسیار مطمئن از سراسر کشور تغذیه می‌شود و تا پایان سال این ظرفیت از ۳۰ ترابایت به ۳۰۰ ترابایت افزایش خواهد یافت.

معاون وزیر کشور تاکید کرد: ظرفیتی که سازمان ثبت احوال هم اکنون برخورداراست دارای یک شبکه اطلاعاتی گسترده بوده و پایگاه جمعیتی کشور ظرفیت بالایی دارد.

ناظمی اردکانی تصریح کرد: در حال حاضر بالغ بر ۵۰ گزارش جمعیتی را می‌توان از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان ثبت احوال کشور دریافت کرد.

وی در ادامه با اشاره به پیگیری صدور شناسنامه مکانیزه با امنیت بالا در سازمان ثبت احوال کشور را برشمرد و گفت: این اقدام در راستای اتقان اسناد هویتی با تاکید مقام معظم رهبری انجام شده است.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور همچنین از صدور کارت ملی هوشمند در نیمه دوم سال ۹۱ خبر داد و گفت: در آینده‌ای نزدیک کارت ملی هوشمند جایگزین شناسنامه خواهد شد.

وی بیان داشت: در شش ماه اول سال آینده صدور کارت ملی هوشمند به صورت پایلوت در استان قم آغاز می‌شود و در صورت موفقیت‌آمیز بودن طرح‌، در نیمه دوم سال نیز اجرای سراسر آن برای همه مردم کشور آغاز خواهد شد.

معاون وزیر کشور تاکید کرد: طرح کارت ملی هوشمند، هسته اولیه ورود به دولت الکترونیک است به طوری که با تحقق و اجرایی شدن این طرح همه خدمات به صورت غیرحضوری و با امنیت کامل اجرا خواهد شد.

وی یِادآور شد:هم‌اکنون درکشورهای مختلف مانند مالزی از این کارت برای امور مختلف استفاده می‌شود.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور به منظور شرکت در نشست شورای هماهنگی ثبت احوال ، دیدار با امام جمعه، افتتاح دفاتر پیشخوان ثبت احوال و افتتاح ساختمان ثبت احوال اسفراین به خراسان شمالی سفرکرده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج