۱۹۰۲۶
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

تهران يخ مي‌زند

مديركل پيش‌بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي كشور نسبت به كاهش تا ۱۰ درجه‌اي دما در كشور هشدار داد.

ایسنا: مديركل پيش‌بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي كشور نسبت به كاهش تا ۱۰ درجه‌اي دما در كشور هشدار داد.

مهندس عبدالرضا اميدوار شهري روز يكشنبه گفت: بر اساس نقشه‌هاي پيش‌يابي در روز دوشنبه سامانه بارشي در شمال غرب، سواحل شمالي، ارتفاعات البرز، شمال شرق، شرق و برخي مناطق جنوب شرق و دامنه‌هاي زاگرس مركزي فعال بوده و سبب بارش برف و باران و وزش باد در اين مناطق خواهد شد. از سوي ديگر در جنوب شرق و برخي مناطق شرق كشور و دامنه‌هاي جنوبي البرز گاهي وزش باد شديد رخ مي دهد و با نفوذ جريانات شمالي بارش‌ها در سواحل شمالي كشور تشديد شده و دماي هوا در نيمه شمالي كشور كاهش محسوس خواهد داشت.

وي تصريح كرد: در برخي مناطق جنوب غرب، غرب و جنوب كشور نيز پديده گرد و خاك رخ مي‌دهد كه بتدريج از بعدازظهر روز دوشنبه غلظت غبار در اين مناطق كم خواهد شد.

مديركل پيش‌بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي كشور با اشاره به اينكه تا روز چهارشنبه خليج‌فارس و درياي عمان و تا روز سه شنبه درياي خزر مواج خواهد بود تصريح كرد: از بعد از ظهر روز دوشنبه در سواحل شمالي و شمال شرق بارش برف و باران و در دامنه‌هاي زاگرس مركزي بارش پراكنده پيش بيني مي‌شود و در ساير مناطق كشور جوي آرام حاكم خواهد بود. از سوي ديگر از روز سه شنبه از سمت غرب درياي خزر از ميزان ابرها كاسته خواهد شد.

وي به اخطاريه ويژه سازمان هواشناسي كشور اشاره كرد و گفت: بر اين اساس طي روز دوشنبه در استانهاي گيلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالي و خراسان رضوي به سبب بارش برف اختلال در تردد جاده‌اي پيش‌بيني مي‌شود همچنين طي روزهاي دوشنبه و سه‌شنبه دماي هوا در اين استان‌ها بين ۵ تا ۱۰ درجه و در ساير نقاط كشور نيز بين ۳ تا ۶ درجه كاهش مي‌يابد.

مديركل پيش‌بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي كشور افزود: بر اين اساس در روز دوشنبه اسمان تهران نيمه ابري در ارتفاعات بارش پراكنده به تدريج كاهش ابر و وزش باد پيش بيني مي‌شود كه حداقل و حداكثر دماي تهران در اين روز با ۳ درجه كاهش به ۴- و ۷ مي‌رسد. همچنين در روز سه شنبه نيز آسمان پايتخت صاف گاهي با رشد ابر در ارتفاعات وزش باد خواهد بود كه حداقل و حداكثر دما در اين روز به ۴- و ۶ مي‌رسد.

وي با تاكيد بر اينكه حداقل دماي ۱۹ استان كشور در روز دوشنبه به زير صفر خواهد رسيد به ايسنا گفت: در عين حال نقشه‌هاي دمايي نشان مي‌دهد استان‌هاي آذربايجان غربي و اردبيل با حداقل دماي ۹ درجه سانتيگراد زير صفر سردترين و هرمزگان با حداقل دماي ۱۹ درجه سانتيگراد بالاي صفر گرمترين استان‌هاي كشور در روز دوشنبه هستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • Melody

      Az on titra boda!...................................

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج