جاباما
۱۹۰۴۹۶
۶ نظر
۵۰۰۶
۶ نظر
۵۰۰۶
پ

ظریف چرا بازنشسته شد؟

ظریف گفت: بازنشستگی را از ریاست جمهوری به من تحمیل کردند

ویژه نامه نوروزی اعتماد: بخشهایی از سخنان محمدجواد ظریف در یک گفتگو را در زیر می خوانید:

-هیچ وقت خواهان حضور در وزارت خارجه نبودم. دوران بازنشستگی به من تحمیل شد. البته باید درست تر بگویم که کنار کشیدن من از کار به من تحمیل شد. برای اینکه بی انصافی به آقای متکی نکرده باشم باید بگویم بازنشستگی من به خواست من و با مخالفت ایشان انجام شد و ایشان مایل به بازنشستگی من نبود.

-من در آن دوران به اندازه ای بیکار بودم که احساس می کردکم اگر بازنشسته شوم حداقل احساس می کنم حقوق بازنشستگی که می گیرم حلال است اما حقوق کارمندی که می گیرم و در ازای آن کاری به من برای انجام دادن محول نمی شود. این مسئله هم تقصیر وزیر امور خارجه نبود و تصمیمی بود که از سطح بالاتری در ریاست جمهوری گرفته شده بود.

-شروع این دوران به من تحمیل شد اما پس از آن کار کردن با دانشجو و حضور در محیط دانشگاهی حضور بسیار آرامش بخش و لذت بخش برای من بود که از ابتدا هم زمانی که مسئولیت داشتم روزی که برای تدریس به دانشگاه می رفتم روز خوبی برای من بود.

-اینکه بعد از مذاکرات هسته ای چه اتفاقی رخ خواهد داد را نمی توانم پیش بینی کنم اما تصمیمی هم برای استعفا دادن ندارم. هر زمانی که حضور خود را مفید نبیتم در شرایط هستیم که بتوانم شاید با فاصله یک ساعت سر کار حاضر نباشم.

-تنها وعده ای که می توانم به مردم بدهم این است که هیچگاه به آنها دروغ نگفته ام و نخواهم گفت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهدی

      موفق و سلامت باشی دکتر

    • بدون نام

      آقای خدا نگهدارت باشد

    • امیر

      البته گزینه های روی میز شما نتیجه زحمات دوران 8 ساله همون رئیس جمهور بوده و هست از تعلیق دوستان شما نمیشد امتیازی کسب کرد دقیقا مثل طرحهای نفت و پتروشیمی که دارین افتتاح میکنید ولی خودتون فقط توش نقش افتتاح کننده را دارین

      پاسخ ها

      • باانصاف

        هرکسی رییس جمهوربشه تاچندسال باید طرح های دولت احمدی نژاد روافتتاح بکنه چون طرح های عظیم ایشان نیازبه زمان زیادداشت :ضمنا فکرنمیکنم آقایون درمدت 3سال تونسته باشن پروژه ای روکلنگ بزنند که امروز بخاد افتتاحش بکنن

    • مختار ثقفی

      همینکه مذاکرات را رو به جلو بردین و کلاس ایران را ترمیم کردید جای تشکر و قدردانی دارد اما نگرانی مردم ایران از مذاکرات تحمیل و فریبی دیگر همچون ترکمنچای بر ایران است!

    • میلاد

      دوست داریم دکتر جان. انشاالله در پناه حق و بکوری چشم بدخواهان همیشه مووفق و سربلند باشی. بدون ارزش کارت در عرصه سیاسی برای احیای حقوق ایران و ایرانی و دفاع از دیوار سیاسی ایران کمتر از رشادت های و فداکاری های سردار سلیمانی در دفاع از خاک مقدس ایران نیست. ممنونیم ازت.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج