جاباما
۱۹۰۸۵۸
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

اتمام نشست سوم وزیران خارجه ایران و ۱+۵

دومین مرحله از مذاکرات هسته ای ایران و گروه ۱+۵ در لوزان که از روز چهارم فروردین آغاز شده است، امروز (سه شنبه) با برگزاری سومین نشست وزیران خارجه ایران و کشورهای عضو این گروه پس از یکساعت و نیم پایان یافت و چهارمین نشست پس از یک ساعت تنفس، آغاز به کار کرد

ایرنا: دومین مرحله از مذاکرات هسته ای ایران و گروه ۱+۵ در لوزان سوئییس که از روز چهارم فروردین آغاز شده است، امروز (سه شنبه) با برگزاری سومین نشست وزیران خارجه ایران و کشورهای عضو این گروه پس از یکساعت و نیم طول پایان یافت و چهارمین نشست پس از یک ساعت تنفس، آغاز به کار کرد.

هیچ خبری از نتایج این نشست اعلام نشد. سید عباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای ایران هنگام عبور از کنار خبرنگاران در پاسخ به سوال های بی شمار آنها به ' خسته نباشید' بسنده کرد.

در این جلسه علاوه بر محمد جواد ظریف و جان کری وزیران خارجه ایران و آمریکا، فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس، وانگ یی وزیر خارجه چین، لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه و فرانک والتر اشتاین مایر وزیر خارجه آلمان هم حضور داشتند.

ریاست هیات روس را در غیاب سرگئی لاوروف، سرگئی ریابکوف به عهده داشت.

فدریکا موگرینی هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا ، سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وزیر امور خارجه ، وندی شرمن معاون وزیر خارجه آمریکا و هلگا اشمید معاون هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا از دیگر حاضرین این نشست یک ساعت و نیمه بودند.

مرحله اول مذاکرات ایران و ۱+۵ در لوزان سوییس از تاریخ ۲۴ تا ۲۹ اسفند برگزار شد و عمدتا این مذاکرات به گفت و گوهای میان دیپلمات های ایران و آمریکا گذشت.

مرحله دوم مذاکرات هسته ای ایران و ۱+۵ در لوزان روز سه شنبه با مذاکرات میان اعضای ارشد تیم مذاکره کننده و روز پنجشنبه با گفت و گوهای دوباره محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و جان کری وزیر امور خارجه امریکا از سر گرفته شد.

پس از پایان سومین نشست وزیران خارجه ۱+۵ و ایران هنوز هیچ خبری از داخل مذاکرات در باره میزان پیشرفت و یا رسیدن به راه حل ها به بیرون درز نکرده است
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج