۱۹۰۹۸۹
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

ثبات نسبی قیمت ها در بازار آجیل شب عید

بازار انواع آجیل و خشکبار در آستانه شب عید و ایام نوروز امسال فضای با ثبات و نسبتا آرامی را پشت سر گذاشت؛ به گونه ای که قیمت هر کیلوگرم آجیل مخلوط یا انواع خشکبار به صورت جداگانه تغییر محسوسی نسبت به بازار شب عید سال گذشته نداشت.

خبرگزاری ایسنا: بازار انواع آجیل و خشکبار در آستانه شب عید و ایام نوروز امسال فضای با ثبات و نسبتا آرامی را پشت سر گذاشت؛ به گونه ای که قیمت هر کیلوگرم آجیل مخلوط یا انواع خشکبار به صورت جداگانه تغییر محسوسی نسبت به بازار شب عید سال گذشته نداشت.

گرچه میزان تولید برخی از انواع آجیل و خشکبار در سال ۱۳۹۳ با کاهش قابل ملاحظه ای نسبت به سال ماقبلش مواجه شد اما بازار این محصولات در شب عید و ایام نوروز وضعیت نسبتا با ثباتی را پشت سر گذاشت. به عنوان مثال قیمت هر کیلوگرم آجیل مخلوط در اسفند ۱۳۹۲ از ۳۵ تا حدود ۵۰ هزار تومان متفاوت بود و همین محصول در بازار شب عید و ایام نوروز امسال نیز در حدود ۵۰ هزار تومان عرضه شد. البته آجیل مخلوط درجه یک در بازار سنتی تهران کیلویی ۵۰۰۰ تا ۱۰ هزار تومان ارزان‌تر هم بود.

از سوی دیگر می‌توان به قیمت حدود ۴۵ هزار تومانی یک کیلوگرم پسته خندان درجه یک در انواع مختلف اکبری، احمدآقایی یا ... در بازار شب عید امسال اشاره کرد که تقریبا بدون تغییر و در برخی نقاط پایتخت مانند بازار تهران ارزان‌تر از سال ۱۳۹۲ عرضه شد که البته این روند با ثبات برای پسته که به گفته مسئولان وزارت جهاد کشاورزی با افزایش ۱۷ درصدی تولید مواجه بود، طبیعی به نظر می‌رسید.

اما فندق که تولید آن به گفته علی محسنی، مدیر کل دفتر میوه‌های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی در سال گذشته به دلیل سرمازدگی به کمتر از ۵۰ درصد سال ۱۳۹۲ رسیده بود با افزایش مقطعی قیمت در شب عید و ایام نوروز مواجه شد؛ به گونه ای که در برخی نقاط بازار تهران به کیلویی بیش از ۸۰ هزار تومان رسید اما بازار این محصول در حالت کلی نیز که صدرنشین آجیل و خشکبار از نظر قیمتی بود، نسبتا مناسب بود چرا که در بازار سنتی تهران و شهرستان های کشور قیمت هر کیلوگرم فندق حدود ۳۰ تا ۴۰ هزار تومان و هر کیلوگرم مغز فندق حدود ۵۰ تا ۶۰ هزار تومان بود که تغییر چندانی نسبت به سال گذشته نداشته است.

البته بادام نیز که قیمت آن در بازار شب عید سال ۱۳۹۲ بسته به کیفیت حدود ۴۰ تا ۵۰ هزار تومان بود در بازار شب عید و ایام نوروز امسال تغییر چندانی پیدا نکرد و حدود ۵۰ هزار تومان عرضه شد و به دست مردم رسید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج