۱۹۱۴۵۶
۳ نظر
۵۰۰۸
۳ نظر
۵۰۰۸
پ

۱۰ خطری که در آرایشگاه کمین کرده اند

اصولا سوراخ کردن گوش باید در مطب پزشک یا پزشک متخصص پوست انجام شود و بهتر است این عمل را در فروشگاه های بدلیجات یا آریشگاه ها انجام ندهید.

10 خطری که در آرایشگاه کمین کرده اند





هفته نامه سلامت:

دکتر محمد شیزرپور - متخصص پوست و عضو هیات علمی مرکز تحقیقات پوست و جذام:

1- پیرسینگ لاله گوش

اصولا سوراخ کردن گوش باید در مطب پزشک یا پزشک متخصص پوست انجام شود و بهتر است این عمل را در فروشگاه های بدلیجات یا آریشگاه ها انجام ندهید. به علاوه پیرسینگ یا سوراخ کردن لاله گوش، کار مورد تایید ما نیست زیرا لاله گوش تماما از غضروف تشکیل شده و فاقد رگ خونی است، بنابراین در صورت عفونت و التهاب روند بهبودی کندی دارد. به علاوه توجه داشته باشید که گول تبلیغات پیرسینگ را نخورید؛ این روش ها نه تنها خطر عفونت های جدی را دارند، بلکه ممکن است در اثر ضربه یا گیر کردن جواهر، پوست ناحیه پیرسینگ پاره شود.

10 خطری که در آرایشگاه کمین کرده اند

۲- اپیلاسیون

متاسلفنه در سالن های شلوغ، موم را روی شعله مستقیم گاز داغ می کنند تا به خاطر گرمای آن لایه ای نازک از موم به پوست منتقل شود و ضمن کاهش مواد مصرفی و هزینه ها، موها به طور کامل زدوده شوند. در این صورت پوست دچار قرمزی، تاول و سوختگی می شود.

آرایشگر باید از دستگاه هیتر که موم را تا دمای مشخصی داغ می کند و خاموش می شود استفاده کند. به علاوه اگر بهداشت ظروف مصرفی رعایت نشود و آرایشگر کاردک موم را برای هر مشتری مستقیما به ظرف موم بزند، بیماری های ویروسی مانند زگیل از فردی به فرد دیگر منتقل می شود.

10 خطری که در آرایشگاه کمین کرده اند

آرایشگ رباید موم را از مخزن اصلی وارد ظرفی یک بار مصرف کند و با قاشقک مجزا برای هر نفر آن را به بدن بزند. سپس ظروف و حوله یکبار مصرف و زیرانداز هر مشتری را دور بریزد. در نهایت موم های جلبکی، برزیلی یا دیگر عناوینی از این دست تنها جنبه تبلیغاتی دارند و موم های به اصطلاح گیاهی تنها از انواع معمولی چسبناک ترند و از صمغ درخت تهیه نشده اند.

مسئول انجام اپیلاسیون باید قبل از شروع کار برای هر مشتری دست هایش را بشوید و برداشتن موها را با حوصله انجام دهد زیرا کندن شتابزده موها احتمال آسیب و ایجاد جوش را بیشتر می کند.

۳- واکس صورت

خانم هایی که موهای پرپشتی در ناحیه صورت دارند، ممکن است بخواهند در آرایشگاه برای زدودن این موها از واکس صورت که نوعی موم مخصوص صورت است استفاده کنند. توجه داشته باشید که در مورد این مواد هم باید از ظروف یکبار مصرف مجزا برای هر فرد استفاده شود. در ضمن متاسفانه برخی آرایشگرهای سودجو مومی که از صورت مشتری می کنند را به طور پنهانی دوباره داغ می کنند و برای مشتری دیگری به کار می برند. حتما توجه کنید که آرایشگر قرص جامد موم صورت را مقابل چشمان خودتان ذوب کند و به صورت تان بزند.

10 خطری که در آرایشگاه کمین کرده اند

۴- سولاریوم

سولاریوم نه تنها خطرناک و سرطان زاست بلکه در کشور ما انجام آن قانونی نیست، بنابراین هیچگونه نظارتی هم بر مراکزی که به طور غیرقانونی این عمل را انجام می دهند صورت نمی گیرد. افراد توجه داشته باشند که مصرف برخی داروها و همچنین برخی مواد و کرم های مالیدنی - مثلا آبلیمو یا کرفس - به پوست که در سالن ها توصیه می شود احتمال سوختگی پوست در سولاریوم را افزایش می دهد.

10 خطری که در آرایشگاه کمین کرده اند

۵- پاکسازی

این روش برای افرادی ابداع شده که جوش های زیرپوستی آنها به درمان دارویی جواب نداده است. پاکسازی باید با مواد و دستگاه های بخصوصی در مطب متخصص پوست انجام شود و اینکه آرایشگر با چرب زبانی برایتان توضیح دهد که چطور این جوش ها را برایتان خارج می کند نباید شما را به انجام این روش تخصصی در آرایشگاه قانع کند.

نکته دوم اینکه پاکسازی مرحله دوم و متوالی درمان دارویی است. اگر شخص در قدم اول بخواهد پوستش را پاکسازی کند متحمل درد شدیدی می شود.

10 خطری که در آرایشگاه کمین کرده اند

نکته سوم اینکه متخصص پوست بعد از انجام پاکسازی درمان دارویی موضعی را برای جلوگیری از بازگشت این جوش ها تجویز می کند.

بنابراین این عمل کلا در حوزه تخصصی و مهارت یک آرایشگر نیست.

۶- رنگ مو

مواد دکلره کننده با شکستن لایه کوتیکول مو به داخل آن نفوذ می کنند و به این ترتیب آرایشگر می تواند در مرحله بعدی رنگ موی دلخواه مشتری را برای او ارائه دهد. توجه داشته باشید که مو بافتی مرده است و بدن نمی تواند آن را تغذیه یا آبرسانی کند، بنابراین اگر مواد دکلره درجه ۲ و ۳ که خیلی قوی اند برای فردی که موی خیلی خشکی دارد استفاده شود و آب بافت موی او کاملا تخلیه شود این مو دیگر به هیچ وجه قابل ترمیم نیست و باید آن را دور ریخت.

10 خطری که در آرایشگاه کمین کرده اند

اگر رنگ موی بخصوصی نیاز به دکلره قوی دارد و شما هم موهایی سست دارید بهتر است سلامت موهایتان را به خطر نیندازید. به علاوه فرمول بسیاری از رنگ های فانتزی طوری است که دوام چندانی روی مو ندارند و با چند بار شستن، جلا و زیبایی اولیه خود را از دست می دهند. درست تصمیم بگیرید و گول تبلیغات را نخورید.

۷- میکروپیگمنتیشن و تاتو

در تمام دنیا نسبت به رنگ های شیمیایی که ساخته بشرند سختگیری شدیدی می شود. در کشور ما متاسفانه نظارت چندانی بر استفاده این رنگ ها در مراکز زیبایی وجود ندارد. در کل تاتو برای اصلاح رنگ مشکل پوستی بخصوص در برخی افراد زیر نظر پزشک مانعی ندارد اما برای فردی که سالم است تنها به دلیل پیروی از مد، عملی عاقلانه نیست زیرا احتمال عفونت و حساسیت و ایجاد اسکار در این روش بسیار زیاد است.

10 خطری که در آرایشگاه کمین کرده اند

به علاوه برخی رنگ های بخصوص هنگام MRI ممکن است باعث سوختگی پوست فرد شوند. رنگ هایی مثل سبز و قرمز حساسیت های شدیدی را در برخی افراد ایجاد می کنند. در ضمن گاهی آرایشگرها به طور تجربی برای ایجاد رنگ دلخواه چند رنگ را با هم ترکیب می کنند. در اینصورت اگر فرد بخواهد این نقش و نگار را بعدا از بدنش با لیزر پاک کند با مشکل روبرو می شود زیرا هر طول موج لیزر برای رنگ بخصوصی تعیین می شود. حالا که ترکیبی از چند رنگ در بدن فرد است، پاک کردن تاتو به درستی انجام نمی شود.

نکته آخر هم اینکه اگر شخص به هر دلیلی اصرار به تاتو دارد باید از رعایت اصول بهداشتی در آرایشگاه مطمئن باشد و حتما از بروشور رنگ مورد استفاده (شامل تاریخ تولید، انقضا، بارکد شرکت تولیدکننده، ترکیب های تشکیل دهنده) عکس تهیه کند و نزد خود نگه دارد تا در صورت نیاز به پاک کردن به پزشک خود نشان دهد.

۸- اصلاح ابرو

حتما دقت کنید که تیغ مجزا برایتان استفاده شود و بند، موچین و قیچی قبل از استفاده ضدعفونی شوند. توجه داشته باشید که انتقال عفونت های ویروسی و باکتریایی پایدار در همین روش زیبایی ساده خیلی شایع است.

10 خطری که در آرایشگاه کمین کرده اند

۹- اکستنشن مژه

چسب قوی این روش حساسیت زاست، به مژه فشار زیادی وارد می کند و باعث ریزش آن می شود. برای اکثر افرادی که به طور موقت مژه می گذارند از چسب خاص و مواد پاک کننده ای استفاده می شود که بسیار قوی است و در صورت مهارت نداشتن آرایشگر یا کوچکترین خطای او، چشم را به شدت می سوزاند.

10 خطری که در آرایشگاه کمین کرده اند

در ماهنوراه تبلیغات زیادی در مورد محلول های رشد دهنده مژه می شود اما خیالتان باشد که هنوز ماده ای که بتواند مژه را به طور معجزه آسا پرپشت و بلند کند اختراع نشده است. با استفاده از آنها سلامت و پول خود را هدر ندهید.

۱۰- کاشت ناخن

استفاده از شوینده های دستشویی و ظرفشویی ناخن ها را بسیار خشک می کند و این روزها بسیاری از خانم ها کاشت ناخن را انجام می دهند. باید توجه کنید که وضعیت ناخن مشکل دار با کاشت ناخن وخیم تر می شود و کسی که بیماری ناخن بخصوصی دارد باید اول با مراجعه به پزشک متخصص پوست این مشکل را حل کند.

10 خطری که در آرایشگاه کمین کرده اند

آرایشگر برای کاشت حتما باید از محلول های ضدعفونی و ضدقارچ معتبر استفاده کند، توجه داشته باشید که آرایشگر قبل از شورع کار تمام ابزارش را ضدعفونی کند و با سوهان و ابزار مانیکور کوتپکول ناخن را برایتان نتراشد زیرا این لایه محافظ ناخن است و در صورت برداشتن آن احتمال عفونت قارچی و باکتریایی ناخن بیشتر می شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عکس آخری ناخوناش چقدر چندشه

    • بدون نام

      آخه جون

    • سیامک

      جووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج