۱۹۱۶۰۴
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

نوروز ۹۴ استقلال چطور گذشت؟!

در تعطیلات نوروزی و روزهایی که مطبوعات تعطیل بود، استقلال با اتفاقات و حاشیه‌های زیادی روبه‌رو شد؛ اخباری که به طور حتم از آن بی‌خبر هستید.

خبر ورزشی: در تعطیلات نوروزی و روزهایی که مطبوعات تعطیل بود، استقلال با اتفاقات و حاشیه‌های زیادی روبه‌رو شد؛ اخباری که به طور حتم از آن بی‌خبر هستید.

درست به همین علت از روز اول تا سیزدهم فروردین را به صورت اختصار برای‌تان نوشتیم تا بدانید نوروز آبی‌پوشان پایتخت چطور به سیزده‌بدر رسید.

اول فروردين تا سوم فروردين/استقلال تعطیل است

نوروز ۹۴ براي استقلالي‌ها با تمام سال‌هاي گذشته يك تفاوت داشت؛ تفاوتي كه براي اعضاي اين تيم شيرين و دلچسب بود. آبي‌پوشان پايتخت ديگر مجبور نبودند چند ساعت پس از تحويل سال به تمرين رفته و بالا و پايين بپرند، بدوند و با يك توپ گرد و فرياد‌هاي سرمربي، اوقات‌شان را پشت‌سر بگذارند. آنها اين فرصت را در اختيار داشتند تا در كنار خانواده به استراحت، گشت و‌گذار و عيد ديدني بپردازند!

چهارم فروردين / استارت آبی با مصاحبه سرمربی!

تمرين استقلال چهارم فروردين استارت خورد. آبي‌پوشان پايتخت با يك لشكر غايب در كمپ زنده‌ياد ناصر حجازي گرد هم جمع شده و اولين تمرين سال۹۴ را برگزار كردند. استقلال در غياب اميرحسين صادقي، خسرو حيدري، هاشم بيك‌زاده و اميد ابراهيمي كه در اردوي تيم‌ملي حضور داشتند و حنيف عمران‌زاده، جاسم كرار و هراير مكويان ۹۰ دقيقه به تمرين پرداخت. مهمترين سوژه اين تمرين، ماجراي كناره‌‌گيري كروش از نيمكت تيم‌ملي پس از دو بازي دوستانه مقابل شيلي و سوئد بود. آنها در اين‌باره به اظهار‌نظرهاي مختلف پرداخته و نظرات متفاوتي نسبت به اين ماجرا داشتند. برخي‌ها از سرمربي تيم‌ملي حمايت و برخي ديگر انتقاد مي‌كردند. سرمربي استقلال درباره رفتن كروش اين جملات را در روز چهارم فروردين ۹۴ بر زبان آورد: فكر مي‌كنم همه اركان فوتبال بايد در موردشان شفافيت صورت گيرد و مسئولان بيايند و بگويند چرا كروش از تيم‌ملي مي‌رود البته اين روزها عده‌اي به جاي نظرسنجي، نظرسازي مي‌كنند و فكر مي‌كنم همان‌ها بايد همه چيز را به مردم شفاف بگويند. اگر من قلعه‌نويي يا اهالي فوتبال بدانيم مشكل چيست، خوب مي‌شود، اگر مشكلي بوده بايد با آن برخورد شود و اگر نه، اجازه بدهند آقاي كروش به كارش ادامه بدهد.

پنجم فروردين / یعقوب یک ساعت ملی پوش شد

پنجم فروردين روز سياهي براي جامعه ورزش و مطبوعات كشور بود؛ درگذشت ميلاد حجت‌الاسلامی و حسين جوادي تلخ‌ترين اتفاق ممكن در روزهاي آغازين نوروز ۹۴ بود. اين دو نفر كه براي پوشش خبري بازي‌هاي دوستانه تيم‌ملي برابر شيلي و سوئد به اتريش رفته بودند، تصميم گرفتند با هزينه شخصي براي تماشاي ال‌كلاسيكو به بارسلون بروند اما در مسير بازگشت بر اثر سقوط هواپيما كه عامدانه توسط كمك‌خلبان صورت گرفت، به ديار باقي شتافتند. اين اتفاق سوژه بزرگ تمرين استقلال بود و همه درباره اين مهم حرف مي‌زدند.

احسان حاج‌صفي به واسطه آسيب‌ديدگي از همراهي تيم‌ملي بازماند و كروش از يعقوب كريمي دعوت به عمل آورد تا جانشين او شود اما اين اتفاق رخ نداد چرا كه كريمي در تماس با مسئولان تيم‌ملي اعلام كرد در بازي مقابل نفت تهران مصدوم شده و در روزهاي گذشته به فيزيوتراپي و آب‌درماني پرداخته است، بنابراين آمادگي حضور در تيم‌ملي را ندارد.

در روز پنجم فروردين حنيف عمران‌‌زاده و كرار در تمرين استقلال شركت كردند اما مكويان همچنان غايب بود.

ششم فروردين / عنایتی ثانی در تمرین استقلال

باشگاه استقلال به مناسبت درگذشت دو خبرنگار ايراني در سانحه هوايي دوسلدورف، بيانيه‌اي را صادر كرد و به خانواده‌هاي اين دو عزيز و جامعه مطبوعات تسليت گفت!

رضا عنايتي به همراه پسر بزرگش در كمپ زنده‌ياد حاضر شد، شباهت زياد اين دو باعث شد بازيكنان استقلال به شوخي خطاب به كاپيتان تيم‌شان بگويند انگار رضا عنايتي ۱۵ ساله شده است! سرمربي استقلال به فرزند عنايتي گفت نمي‌خواهي فوتباليست شوي؟ او نيز پاسخ داد: خيلي دوست دارم اما فكر نمي‌كنم نه من بلكه هيچ‌كس ديگر همچون پدرم آقاي گل هميشگي شود!

تمرين استقلال تماشاگران زيادي داشت، چند خانم در بين تماشاگران وجود داشتند كه بعد از دقايقي توسط حراست كمپ زنده‌ياد حجازي به بيرون هدايت شدند.

هفتم فروردين / مساوی با سایپا

پيروزي تيم‌ملي برابر شيلي سوژه تمرين استقلال بود، همه اعضاي اين تيم درباره بازي خوب ايران حرف مي‌زدند و بر اين باور بودند با نتيجه‌اي كه به‌ دست آمد، كنار گذاشتن كروش تبعات سنگيني را براي مسئولان فوتبال در پي خواهد داشت!

استقلال در يك بازي دوستانه برابر سايپا قرار گرفت؛ مسابقه‌اي كه در پايان به تساوي يك - يك رسيد، در ابتدا نارنجي‌پوشان با گل زاهدي پيش افتادند اما ميلاد نوري از روي يك ضربه ايستگاهي به زيبايي بازي را به تساوي كشاند.

پيش از شروع اين بازي دوستانه به خاطر درگذشت ميلاد حجت‌الاسلامي و حسين جوادي يك دقيقه سكوت اعلام شد و براي زنده نگه داشتن ياد اين دو عزيز در حركتي نمادين عكس‌هاي‌شان روي نيمكت استقلال قرار گرفت.

آرش برهاني، جاسم كرار و يعقوب كريمي به دليل آسيب‌ديدگي در اين بازي به ميدان نرفتند و به انجام تمرينات اختصاصي پرداختند.

هشتم فروردين / هاشم به سیم آخر زد

هاشم بيك‌‌زاده كه توسط كروش در تركيب ثابت بازي با شيلي قرار داشت، به حمايت از سرمربي تيم‌ملي پرداخت و مصاحبه تندي را عليه برخي مسئولان فدراسيون فوتبال انجام داد و به نظر مي‌رسد اين مصاحبه تبعات سنگيني را براي بيك‌‌زاده در پي داشته باشد. گفته مي‌شود او به زودي به كميته انضباطي فدراسيون فوتبال دعوت مي‌شود تا پيرامون حرف‌هايش پاسخگو باشد. اين بازيكن كه از جدا شدن كروش ناراحت و دلگير است، گفت: بعضي افراد كه تازه مسئوليت گرفته‌اند، بدون اينكه از واقعيت‌هاي تيم‌ملي باخبر باشند، دست مي‌گذارند روي نقطه قوت فوتبال ايران؛ اين ناراحت‌كننده است، من اين حرف‌ها را براي خوشايند كروش نمي‌گويم، او نيازي به حمايت من و امثال من ندارد اما مطمئن هستم اگر خدايي ناكرده تغييري برخلاف خواست قلبي مردم ايجاد شود، مسببان اين موضوع در آينده جوابي براي افكار عمومي نخواهند داشت.

تمرين استقلال در اين روز حاشيه‌هاي زيادي را به همراه داشت؛ غيبت تعدادي از بازيكنان، صداي اعتراض سرمربي را بلند كرد و از سرپرست تيمش خواست بازيكنان غايب را جريمه كند. او اعتقاد داشت در روزهايي كه ملي‌پوشان بزرگسال و اميد در تمرينات نيستند، عدم حضور بازيكنان ديگر پذيرفتني نيست!

ديگر حاشيه تمرين به جاسم كرار ارتباط داشت؛ وقتي در بازي تمريني يكي از بازيكنان جوان روي او خطا كرد، با ناراحتي بر سر او فرياد كشيد. اين اتفاق با واكنش مربيان استقلال همراه شد و از او خواستند بدون اعتراض به بازي ادامه دهد!

نهم فروردين / عید دیدنی به جای تمرین

در اين روز تمرين استقلال در يك نوبت برگزار شد. اعضاي اين تيم ساعت ۱۰ صبح در مجموعه ورزشي انقلاب حاضر شدند و پس از نيم ساعت دويدن در زمين آكادمي، راهي سالن بدنسازي شده و وزنه زدند. بعد از آن نيز سونا و استخر اجباري بود تا خستگي تمرينات بدنسازي را از بدن‌هاي‌شان خارج كنند!

نكته جالب اين بود كه بازيكنان از سرمربي استقلال درخواست كردند تمرين بعدازظهر را تعطيل كند تا آنها به عيدديدني بروند. اين موضوع مورد موافقت او قرار گرفت و به اين ترتيب تمرين عصر استقلال برگزار نشد!

دهم فروردين / شوخی حنیف با سوژه افغان ها

مديرعامل و سرمربي استقلال به صورت تلفني به صحبت پرداختند. در اين گفت‌وگوي تلفني گزارشي كامل از روند آماده‌سازي استقلال در تعطيلات نوروزي در اختيار بهرام افشارزاده قرار گرفت. او ابراز اميدواري كرد استقلال در بازي‌هاي باقي‌مانده ليگ‌برتر به موفقيت رسيده و قهرمان ليگ‌برتر شود.

تمرين استقلال مهمانان ويژه‌اي داشت، تعدادي از معلولان كه بيماري MS پيشرفته داشتند، در محل آبي‌پوشان حاضر شده و با بازيكنان عكس يادگاري گرفتند. حضور اين نفرات حال و هواي خاصي در كمپ حجازي ايجاد كرده بود و صحنه‌هاي جالبي رقم خورد. معلولان MS كه روي ويلچر نشسته بودند، از بازيكنان استقلال خواستند ديگر در ليگ‌برتر نبازند!

حضور ۸۰ هزار تماشاگر افغانستاني در روز بازي با تيم‌ملي المپيك ايران به سوژه‌اي تبديل شده بود تا حنيف عمران‌‌زاده بهانه‌اي براي سخنراني در جمع همبازيانش داشته باشد. عمران‌زاده در اظهارنظري جالب گفت بايد فراخوان بزنيم تا براي بازي‌هاي استقلال حداقل تعدادي از افغاني‌ها به ورزشگاه بيايند و از ما حمايت كنند. خود من از اين پس براي بازي‌هاي استقلال چند اتوبوس افغاني به ورزشگاه مي‌آورم!

يازدهم فروردين / پیراهن زلاتان سوژه شد

تمرين استقلال تحت تأثير بازي با سوئد برگزارشد. همه درباره رويارويي ملي‌پوشان ايراني و ياران زلاتان حرف مي‌زدند؛ نكته جالب شرط‌بندي بازيكنان درباره اين بود كه كدام بازيكن بعد از بازي پيراهن فوق‌ستاره سوئد را مي‌گيرد. يكي از بازيكنان استقلال كه با جواد نكونام رابطه چندان خوبي ندارد، به شوخي مي‌گفت: نكونام پيراهن زلاتان را مي‌گيرد اما مثل جام‌جهاني‌ و ماجراي پيراهن مسي چند ماه بعد افشا مي‌شود!

مكويان كه به ارمنستان سفركرده بود، سرانجام رضايت داد به ايران برگردد. او پس از مدت‌ها صبح يازدهم فروردين به ايران بازگشت و عصر نيز به محل تمرين استقلال رفت. او قبل از شروع تمرين، سال نو را به همبازيانش تبريك گفت.

بازي تمريني استقلال به تساوي كشيده شد تا بنا به تصميم سرمربي تيم برنده در ضربات پنالتي مشخص شود. وقتي بازيكنان دو تيم ضربات پنالتي‌هاي‌شان را گل مي‌كردند، قلعه‌نويي خطاب به آنها گفت، اين ضربات را بايد در بازي با ذوب‌آهن چنين به گل تبديل مي‌كرديد! البته در نهايت طالب‌لو با دفع ضربه مكويان بازي را به سود تيم خود به پايان رساند.

دوازدهم فروردين / تقاضای شفاف سازی !

تمرين استقلال در شرايطي استارت خورد كه همه اعضاي اين تيم درباره خداحافظي جواد نكونام از تيم‌ملي حرف مي‌زدند. اغلب آنها متفق‌القول اعتقاد داشتند رفتن كروش در اين خداحافظي تأثير مستقيم داشته است و در صورتي كه اين مربي پرتغالي مي‌ماند، نكونام به حضورش در تيم‌ملي ادامه مي‌داد و وداع نمي‌كرد. سرمربي استقلال كه با كروش رابطه خوبي ندارد و از هر فرصتي براي انتقاد از او استفاده مي‌كند، در اين روز براي چندمين بار در سال ۹۴ از كروش حرف زد: با آن همه نظرسازي كه انجام شد، مردم بهتر است واقعيت‌ها را بدانند، من به عنوان يك طرفدار فوتبال و نه به عنوان قلعه‌نويي، مي‌خواهم بدانم چه مشكلي پيش آمده كه كروش مي‌خواهد برود، مگر قرارداد من، دايي و مربيان ديگر اعلام نشد؟ مي‌خواهم بگويم كه چطور همه جا شفاف‌سازي مي‌كنند، حالا هم بيايند و بگويند رقم دريافتي كروش از روزي كه آمده چقدر بوده است؟ هزينه اردوها، البته تيم و خود سرمربي تيم‌ملي چه رقمي بوده چون مردم دوست دارند اين موارد را بدانند. از مسئولان مي‌خواهم كه قرارداد كروش را هم شفاف‌سازي كنند و بگويند اگر او قرارداد دارد، چرا بايد برود؟

در شرايطي كه تيم‌ملي ساعت ۲۱ روز چهارشنبه به ايران رسيد، سرمربي استقلال از سرپرست تيمش خواست با بازيكنان ملي‌پوش استقلال تماس بگيرد و از آنها بخواهد حتماً در تمرين ۱۳ فروردين كه آخرين تمرين پيش از بازي با فولاد خوزستان است، شركت كنند.

سيزدهم فروردين / هت‌تریک سرمربی

سرمربي استقلال در مصاحبه عليه كروش هت‌تريك كرد و بعد از پايان تمرين استقلال، حرف‌هاي تندي را بر زبان آورد. او كروش را متهم به پروژه‌سازي براي ضربه زدن به تيمش معرفي كرد:

دو سال است كه براي استقلال پروژه‌سازي مي‌كنند. در تيم‌ملي با بازيكن مصدوم برخورد دوگانه مي‌كنند. چرا حاج‌صفي برمي‌گردد و خسرو حيدري نمي‌آيد. امروز با بدبختي از پاي خسرو حيدري ‌MRI گرفتند و دكتر را از خانه‌‌اش آورديم. راجع به من ۲۴ ساعته رأي مي‌دهند، در مورد مربيان ديگر ماه‌ها طول مي‌كشد. از روزي كه تيم ما قهرمان شد، اين پروژه است. حتي بازيكنان ضعيف ما را دعوت كردند و واقعاً معيار دعوت به تيم‌ملي چيست. تمام اين مسائل پروژه است. اگر چراغ قرمز است، چرا من نمي‌توانم بگذرم و شما مي‌توانيد، اميدوارم در نظر‌سازي كه مي‌گذارند، جواب من را بدهند چون در حال حاضر نظرسنجي نمي‌گذارند و نظر‌سازي است.

در اين روز استقلالي‌ها به صورت كاملاً خودجوش! و البته سريالي شروع به مصاحبه جنجالي كردند، بعد از سرمربي نوبت به ميرشاد ماجدي رسيد. او گفت: سؤال ما اينجاست كه چه تفاوتي بين احسان حاج‌صفي و خسرو حيدري وجود دارد و در حالي كه كروش مي‌توانست حيدري را هم مثل حاج‌صفي به تهران بفرستد، او از اين كار امتناع كرد و حالا بازيكن ما با اين شرايط به تهران برگشته است. اين‌گونه رفتارها از نظر ما نخ‌نما شده است و همه به اين موضوع اذعان داريم كه حتماً خصومتي با باشگاه استقلال دارند. اگر كادر پزشكي ما مي‌دانست كه حيدري چنين شرايطي دارد، قطعاً اين بازيكن را به تهران فرامي‌خواند و او را تحت درمان قرار مي‌داد ولي همان‌طور كه گفتم، رفتارهاي متناقض آقايان پيرامون حيدري و احسان حاج‌صفي مصداق بارز خصومت شخصي با استقلال است. آن زمان كروش با سرمربي وقت پرسپوليس مشكل داشت و بيش از ۶ بازيكن اين تيم را به تيم‌ملي دعوت مي‌كرد تا آنها ضربه بخورند، حالا هم اين اتفاق براي استقلال افتاده، اين حركات از نظر مايي كه سال‌ها در اين فوتبال خاك خورده‌ايم، نخ‌نما شده و بهتر است آقايان راه ديگري را براي نشان دادن خصومت شخصي با استقلال در پيش بگيرند.

آخرين تمرين استقلال پيش از بازي با فولاد ساعت ۱۰:۳۰ برگزار شد. آبي‌پوشان آخرين تاكتيك‌هاي‌شان را در زمين مرور كردند تا با آمادگي كامل روبه‌روي حريف خود صف‌آرايي كنند. به جز خسرو حيدري كه به علت آسيب‌ديدگي اين مسابقه را از دست داد، ساير ملي‌پوشان استقلال در تمرين شركت كردند. بعد از تمرين و صرف ناهار، استقلالي‌ها به صورت دسته‌جمعي راهي فرودگاه مهرآباد شده و با پرواز ساعت ۱۴:۳۰ تهران را به مقصد اهواز ترك كردند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج